justin.keiss Volvo V70XC 2001
Postitatud: 02 Nov 2023, 22:30
Tere!
Arvasin, et foorumid on minevikku jäänud teema aga näedsa, Volvo oma täitsa aktiivselt elus.
Seega näitan Teile oma elu esimest (kui kunagine tööauto, vana FH sadul välja arvata) Volvot.
Tegemist on 2001 aasta V70XC-ga, mida veab edasi 2.4 turbomootor koostöös AW50-51 automaatkastiga. Kütusepaake on kaks, bensiini ja kunagi eelmises kodus Itaalias paigaldatud LPG tarbeks.
Auto pärit Itaaliast, läbi Belgia jõudis meie maale ja võeti siin arvele aprillis 2020, läbisõit 203077, minu kätte jõudis Volvo käesoleva aasta juulis, läbisõit 211843. Hetkel näitab odomeeter 220541.
Nagu mainitud, pole varem Volvot omanud. P2 XC70 on mingil põhjusel alati meeldinud ja kuna eelmine auto (Mazda 6 GH) sõideti mahakandmisele, jäi silma see kaunitar. Hind hea, LPG, küll tol hetkel mittetöötav, juba peal ja kere väga heas seisus. Viimast rõhutan eriti, sest eelmine Mazda oli terve oma elu Eestis veetnud ja ega need just eeskujuliku roostekindlusega ole. Volvot on korduvalt tõstukil vaadeldud ja siiani ei ole roostet märganud, isegi sillaosad puutumata. Tõsi, külgedel olevate lainedite alla pole piilunud.
Mõne kuu jooksul kahjuks tehtud omajagu, auto hind on erinevate varuosade näol täpselt kahekordistunud.
Kronoloogilises järjekorras:
Mootoriõli, kõikvõimalikud filtrid, nurkreduktori ja diffri õlid, alumine parem mootoripadi, 3x kastiõli "drain and fill" ettenähtud õliga.
LPG süsteemi juhtaju, vana oli küll korralik Stag toode Poolast, aga mingi Itaalia paigaldaja tarkvaraga ja sinna ma ligi ei saanudki. Asendasin Stag tarkvara sisaldavaga ja sain süsteemi ilusti tööle.
Esimesed amordid. Üks amort oli eelnevalt vahetatud tavalise V70 amordi vastu ja ratas istus viltu all, allpool pilt.
Tagumine rattalaager ja pooltelje kaitsekumm.
Mõlemad esimesed poolteljed. Nende ost oli viga, vahetades avastasin, et sisemised otsad kenasti vahetatavad või siis veel rohkem säästa ja ainult nn ristid vahetada. Järgmine kord olen targem. Kulunud sisemiste otste sümptomiks oli vibratsioon, eriti kiirendades.
5x süütepoolid (Bosch) ja küünlad (NGK iridium), said võetud üks aste külmemad, peamiselt LPG tõttu. Nende osade vahetuse tingis kohatine cyl 4 misfire, sellest täpsemalt hiljem.
Üldiselt olen autoga väga rahul, mugav, pehme, minu silmale kena ka. Kütusekulu tänu gaasile soodne, 12.3 liitrit sajale teeb 6.8.-/100km. Jah, ma märgin kõik tankimised + muud kulud motostat.eu lehele üles. Eks "investeerin" veel ühe või kaks auto ostuhinda ja peaks hea saama.
Peamiselt kummitab kaks probleemi, mis vahel eksisteerivad, teinekord jälle mitte.
Esiteks käigukast, tean jah, et see ei ole teab mis töökindel. Kohe ostes libises 2. käik, vahetus 2. - 3. oli ka ebameeldivalt tuntav. Mitmekordne kastiõli osaline vahetus aitas, vist. Resettisin ka kasti aju ja õpetasin uuesti. Libisemine igatahes kadus, vahetus 2. - 3. oli parem aga ikkagi tuntav. Nii sõitsin umbes 4000km ja oh seda üllatust, ühel suvalisel hetkel hakkas teine käik jälle libisema ja vahetus 2. - 3. muutus ostuhetkega sarnaselt ebameeldivaks. Veidi aja pärast lisandus ka 1. käigu libisemine. Tegin veel mõne osalise õlivahetuse aga ei midagi. Lätlane pakkus kastiremondiks nõks üle 2000 euro, kui kasti neile saadan. Hetkel olen kahevahel, kas kohe sinna saata või vahetada ise "B4 servo cover" ja solenoidid. Ja siis ilmselt ikka Lätti saata.
Teiseks mureks on juba mainitud cyl 4 misfire. Küünalde ja poolide vahetusega mingiks hetkeks kadus. Aga nüüd hommikuti käivitades on 10-20 sekundit mootori töö väga kehva ja näitab jälle cyl 4 misfire. Sõites ja soojalt pole viga enam esinenud, varem kohati oli sõites ka. Lisandus ka huvitav sümptom maanteel veeredes. Tunne on, nagu puhuksid tugevad tuuleiilid vastu. Auto nagu läheb, ei lähe, läheb, ei lähe. Palju googeldamist ja kahtlustaks vigast ETMi, AutoCom siiski ühtegi sellekohast veakoodi ei tuvasta. Pakub aina seda cyl4 misfire. Kompressioon sai mõõdetud, silinder 4 on sama, mis teised 4. Arvuti ja Vida on juba valmis, lähipäevil peaks seade ka laekuma, ehk saab rohkem selgust. ETMi niisama profülaktika mõttes vahetama ei tõttaks, pole just teab mis odav.
Arvasin, et foorumid on minevikku jäänud teema aga näedsa, Volvo oma täitsa aktiivselt elus.
Seega näitan Teile oma elu esimest (kui kunagine tööauto, vana FH sadul välja arvata) Volvot.
Tegemist on 2001 aasta V70XC-ga, mida veab edasi 2.4 turbomootor koostöös AW50-51 automaatkastiga. Kütusepaake on kaks, bensiini ja kunagi eelmises kodus Itaalias paigaldatud LPG tarbeks.
Auto pärit Itaaliast, läbi Belgia jõudis meie maale ja võeti siin arvele aprillis 2020, läbisõit 203077, minu kätte jõudis Volvo käesoleva aasta juulis, läbisõit 211843. Hetkel näitab odomeeter 220541.
Nagu mainitud, pole varem Volvot omanud. P2 XC70 on mingil põhjusel alati meeldinud ja kuna eelmine auto (Mazda 6 GH) sõideti mahakandmisele, jäi silma see kaunitar. Hind hea, LPG, küll tol hetkel mittetöötav, juba peal ja kere väga heas seisus. Viimast rõhutan eriti, sest eelmine Mazda oli terve oma elu Eestis veetnud ja ega need just eeskujuliku roostekindlusega ole. Volvot on korduvalt tõstukil vaadeldud ja siiani ei ole roostet märganud, isegi sillaosad puutumata. Tõsi, külgedel olevate lainedite alla pole piilunud.
Mõne kuu jooksul kahjuks tehtud omajagu, auto hind on erinevate varuosade näol täpselt kahekordistunud.
Kronoloogilises järjekorras:
Mootoriõli, kõikvõimalikud filtrid, nurkreduktori ja diffri õlid, alumine parem mootoripadi, 3x kastiõli "drain and fill" ettenähtud õliga.
LPG süsteemi juhtaju, vana oli küll korralik Stag toode Poolast, aga mingi Itaalia paigaldaja tarkvaraga ja sinna ma ligi ei saanudki. Asendasin Stag tarkvara sisaldavaga ja sain süsteemi ilusti tööle.
Esimesed amordid. Üks amort oli eelnevalt vahetatud tavalise V70 amordi vastu ja ratas istus viltu all, allpool pilt.
Tagumine rattalaager ja pooltelje kaitsekumm.
Mõlemad esimesed poolteljed. Nende ost oli viga, vahetades avastasin, et sisemised otsad kenasti vahetatavad või siis veel rohkem säästa ja ainult nn ristid vahetada. Järgmine kord olen targem. Kulunud sisemiste otste sümptomiks oli vibratsioon, eriti kiirendades.
5x süütepoolid (Bosch) ja küünlad (NGK iridium), said võetud üks aste külmemad, peamiselt LPG tõttu. Nende osade vahetuse tingis kohatine cyl 4 misfire, sellest täpsemalt hiljem.
Üldiselt olen autoga väga rahul, mugav, pehme, minu silmale kena ka. Kütusekulu tänu gaasile soodne, 12.3 liitrit sajale teeb 6.8.-/100km. Jah, ma märgin kõik tankimised + muud kulud motostat.eu lehele üles. Eks "investeerin" veel ühe või kaks auto ostuhinda ja peaks hea saama.
Peamiselt kummitab kaks probleemi, mis vahel eksisteerivad, teinekord jälle mitte.
Esiteks käigukast, tean jah, et see ei ole teab mis töökindel. Kohe ostes libises 2. käik, vahetus 2. - 3. oli ka ebameeldivalt tuntav. Mitmekordne kastiõli osaline vahetus aitas, vist. Resettisin ka kasti aju ja õpetasin uuesti. Libisemine igatahes kadus, vahetus 2. - 3. oli parem aga ikkagi tuntav. Nii sõitsin umbes 4000km ja oh seda üllatust, ühel suvalisel hetkel hakkas teine käik jälle libisema ja vahetus 2. - 3. muutus ostuhetkega sarnaselt ebameeldivaks. Veidi aja pärast lisandus ka 1. käigu libisemine. Tegin veel mõne osalise õlivahetuse aga ei midagi. Lätlane pakkus kastiremondiks nõks üle 2000 euro, kui kasti neile saadan. Hetkel olen kahevahel, kas kohe sinna saata või vahetada ise "B4 servo cover" ja solenoidid. Ja siis ilmselt ikka Lätti saata.
Teiseks mureks on juba mainitud cyl 4 misfire. Küünalde ja poolide vahetusega mingiks hetkeks kadus. Aga nüüd hommikuti käivitades on 10-20 sekundit mootori töö väga kehva ja näitab jälle cyl 4 misfire. Sõites ja soojalt pole viga enam esinenud, varem kohati oli sõites ka. Lisandus ka huvitav sümptom maanteel veeredes. Tunne on, nagu puhuksid tugevad tuuleiilid vastu. Auto nagu läheb, ei lähe, läheb, ei lähe. Palju googeldamist ja kahtlustaks vigast ETMi, AutoCom siiski ühtegi sellekohast veakoodi ei tuvasta. Pakub aina seda cyl4 misfire. Kompressioon sai mõõdetud, silinder 4 on sama, mis teised 4. Arvuti ja Vida on juba valmis, lähipäevil peaks seade ka laekuma, ehk saab rohkem selgust. ETMi niisama profülaktika mõttes vahetama ei tõttaks, pole just teab mis odav.