1. leht 2-st

Klamber S90 '97

Postitatud: 26 Okt 2021, 23:54
Postitas Klamber
Teen siia sellise teema ka juurde. Et omal hea vahest meenutada kuidas aeg lendab ja võibolla teistel ka meelelahutust pimedatel õhtutel.
Ühesõnaga alati on üks volvo puudu, seekord siis selline. Üldiselt oli pilk pigem jäiga sillaga mudelitele suunatud aga kui ükspäev selline müüki tuli, siis paari tunni pärast oli see minu oma. Juhtus see kõik juba suve alguses 2020. Otsuse langetamise kriteeriumid olid lihtsad: sirged polstrid, SC-805 makk, puitrool. 3ne mootor ja nahksisu olid elementaarsed. Muu kannatas ka kriitikat ja nii ta perekonnaga liitus.
Pilt
Pilt
Peale ostu oli hoog üleval, sai palju tehtud, et kodust kaugemale sõita julgeks. Kast maha simmeri vahetuseks, uus sumpa, uued esiklaasiliistud ja nipet näpet. Uus pult, et inimese moodi uksi avada ja antenninupp tuppa, mis on lemmik (juhtmestik oli õnneks olemas).
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt Pilt
Pilt
Aegajalt keeran mõned uued jupid külge, enamusajast seisab. Vahel saab ka sõidetud. Üldine suund on kiiremini ja kõrgemale :twisted: Näis kuhu välja jõuame. Omajagu mingeid spetsiifilisi juppe taga aetud. Midagi ka uusi ostetud, mida veel saada on õnnestunud, aga nagu ikka nendega läheb siis kõik paremad asjad lõppevad otsa ladudest ja pidev võidujooks käib. Näiteks sain veel uued kummimatid, mida juba paar kuud hiljem polnud võimalik saada.

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 27 Okt 2021, 08:40
Postitas taavi
nägin vist depo parklas sõitmas seda laupäev, üsna kena ja sile tundus küll :)

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 27 Okt 2021, 21:51
Postitas Risu
Samad alfa esipidurid teise auto alt?

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 27 Okt 2021, 22:08
Postitas Klamber
taavi kirjutas:nägin vist depo parklas sõitmas seda laupäev, üsna kena ja sile tundus küll :)

Pigem mitte, auto peidus luku taga ja deposse pole ka veel jõudnud kunagi. Kahtlen ka et meie maal sellist teist oleks.
Risu kirjutas:Samad alfa esipidurid teise auto alt?

Jah ja ei, mul neid mõned komplektid rohkem. Avastasin, et need saab siia alla ka panna lihtsalt, suportid tuleb lihtsalt ümber keerata ja natuke alumiiniumit eemaldada.
Piduritega panin alguses V70 T5 302mm, siis juba tekkis piduri tunne. Aga siis vaatasin et suurem on ikka parem. Korra olid ka E38 omad.
Pilt
Kuna need kasutavad suuremat klotsi ka siis sai lahti sellest sisemisest randist, mis siin pildil veel alles on.

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 28 Okt 2021, 15:40
Postitas volvofan
Väga ilus masin!

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 01 Nov 2021, 11:20
Postitas Klamber
volvofan kirjutas:Väga ilus masin!

Tänud jah, ega sa muudmoodi ei saakski vastata 8)

Natuke veel tehtud asjadest:
Kogenud pilk ilmselt märkab, et auto on madalam. Ees on tavalised 940 bensuka uued vedrud, amort originaal, aga otsingud käivad et midagi paremat saada. Vedru nagu näha 960 oma väga pikk ja suure eelpingega = mugav. 940 oma lühem ja natuke jäigem. Aga sõites suurt vahet pole.
Pilt
Konkreetne S90 oli paksu vibu lehega ja tavaliste amortidega, nüüd on leht vahetatud õhukse vastu ja regullitavad GAZ coilid, mis on natuke lühemad originaalamordist meelega. Märkusena peab mainima, et all olid vist tehaseamordid, täiesti roostes ja täiesti ideaalses töökorras :) Tehti häid asju ikka kunagi.
PiltPilt
Amotidega saaga jätkub, kuna see lahendus ikkagi keerulisem, tegelikult oli ka ette teada. Vedrud liiga jäigad, ei saa õigesse asendisse taguotsa. Plaan kõike pehmemad vedrud sinna otsida. Päris ilma leheta lahendust ka ei taha, et kogu raskus coili peale hakkab toetuma. Hetkel on nii et abivedru surub kokku aga põhivedrule pinget peale ei saa ja kolistab kehvema tee peal. Ja tolmukatted ka muretseda, pole päris 100% racing või ma ei tea, mis need inglased mõtlevad kui sellise asja tehasest välja saadavad.

Kapotialla lisatud Ultra Racing käetugi. Ka ametlikult 940 oma. Istub otse aga kliima survevoolik natuke jääb ette.
PiltPilt
Pildil olev webasto (keegi lahke omanik pidas vajalikuks selline asi installida, lisaks puldiga) võtsin maha, nagu ka selle õhupuhuri, misiganes ta roheline funktsioon on ja ruumi juurde tehtud ning natuke viisakam väljanägemine ilma vee voolikuteta.

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 11 Nov 2021, 11:49
Postitas Klamber
Et igav ei hakkaks, siis mõned suuremad ja väiksemad tükid ootavad külge panemist uuel hooajal.
Pilt Pilt Pilt
Vaatame kuidas läheb ja kas läheb :twisted:

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 11 Nov 2021, 13:40
Postitas Tanel
Kui läheb vahetuseks siis olen huvitatud käigukangist ja selle ümbrusest

Veljed 18”?

Lõpuks ometi viskab keegi selle mõttetu mootori sellelt kerelt ja asendab asjalikumaga.

Mis ajuga kompotti juhtima hakkad? Originaalse 4.4?

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 12 Nov 2021, 11:00
Postitas Klamber
18 ikka, Propustel vähem kodaraid-polte.

Aju jääb esialgu kindlasti 4.4. Natuke olen näppinud, aga kohe sai selgeks et automaatkast rikub kogu lõbu ja hetkel ei tea sellele muud lahendust kui manu panna. Kuigi kontseptsiooni mõttes poleks midagi selle AW kasti vastu, Toyota peal kannatavad jõudu ka midagi.

Logides selgus ka tõsiasi, et 150kw see mootor ei saavuta muud moodi kui käike käsitsi piirajani lasta. Suur pettus on see mootor, kui manu saab külge, siis võiks huvi pärast rullidel mõõta kuidas tegelikult jõukõverad välja näevad.
Pilt

Mis T6 swappi puudutab, siis pole suutanud välja mõelda, kuidas seda teostama peaks. Kas 1 või 2 turbot põhiküsimus. Ja seda väljalakse VVT kaant pole ka mõtet sinna jätta. Kuidas surveaste NA kaanega jääb. Ses mõttes T5 oleks palju lihtsam.

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 12 Nov 2021, 12:27
Postitas Tanel
Kuidas sa rahul oled 18”?
Teel püsivus ja parklas manööverdamisega.

Mul hakkab manööverdades esimesi rehve rebima ja mnt tundub jube kärsitu. Ei usu ise ka, et seda ütlen aga 16” orikaga on auto isegi mugav

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 12 Nov 2021, 12:47
Postitas Klamber
Tanel kirjutas:16” orikaga on auto isegi mugav

Kõik kirjeldatud sümptomid on esindatud. Eks oleneb palju rehvist ka, aga tõsi on et see esisild pole mõeldud madala jäiga rehvi jaoks. Probleem tundub olevat õõtsa tagumises pehmes puksis. Tuleb panna pehme küljega odavamad rehvid, eriti mõnusad on lamellid, igasuguseid Pzerosid ja SportContacte ei tasu vaadata. Ratast lohistab ka, aga see juba vältimatu kompromiss silla geomeetrias. Manööverdamine on siiski nauding sellega. Kui normaalse 17 velje kuskilt välja võluks siis loobuks 18 isegi. Ma ise olen seal ca 10 erinevat jooksu katsetanud 15-18. Keeruline. Tritonid on ka kompromiss, need lihtsalt näevad nii head välja.

Üks stiilinäide, mida ilmselt keegi pole enne näinud ja kunagi enam ei näe ka :twisted:
Pilt
18x8,5 et32, mis jäi kahjuks tagant koopast välja.

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 27 Jaan 2022, 17:00
Postitas Klamber
Vahepeal oli vaja laserkiirt kulutada ja mõned tükid lõigata:
Pilt
Ei ole itaalia disain aga koopia ehk abivahend rantide poleerimiseks.
Pilt
Kollektori esimesed tükid, mis äkki ükskord üheks saavad.
Pilt
Ja mootor lahti võetud, et paremini kokku panna.
Pilt
Hülss üle ootuste hea.

Keegi juhtub lugema ja omab kasutuna seisvat B6304 kaant võiks pakkuda, kunagi annan tagasi.

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 11 Nov 2022, 22:39
Postitas Klamber
Aasta hakkab läbi saama ja samatargalt võib uude aastasse minna, ehk siis teinud pole midagi.
850R siduri sain, võrdlesin seda T5 siduriga, mis ka millegipärast riiulisse oli varutud, veider et T5 oma on paksem ca 1mm. Pinna laius ka erinev, R oma peaks paremini haarama. Lamellid R siis 35x7,7 ja T5 43x8,5. Ei tea kas siis korv ka erineva kõrgusega. Pole ühtegi uut et mõõta. Leevendi vedru ja neetide erinevus hakkas ka silma.
Pilt
Mõte liigub hetkel hoopis T6 - 1silinder suunas. Mõttekäik on umbes selline, et see peaks olema lihtsam, odavam ja kiirem, siis võibolla kunagi saab sõita ka enne kui fossiilkütused otsa lõppevad. Ja T6-st tuleks liiga palju pauku. Kuna ühest doonorist jäi 5ne mootor jalgu vedelema siis oleks see paslik eest ära tõsta ja kus see ikka parem panna. Kui kellelgi peaks 5 tugevat kepsu üle olema ja tahab raha vastu vahetada võime arutada. Uute hind hakkab kosmosesse tõusma tänapäeval. Ühest R6 karterist ka ära ei ütleks.

Suvel millegipärast oli vaja ülevaatusel käia, sõita väga ei ole viitsinud, niipalju et rattad kandiliseks ei muutuks. Üks uus silmarõõm tuli ka juurde, sellest teinekord kirjutan eraldi, kui midagi põnevat peaks juhtuma. Muidu võib soovida head talveund.
Pilt

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 20 Sept 2023, 09:11
Postitas Klamber
Siinsetest väikestest arengutest niipalju, et peavalu oli tagumise nivo-delete amortidega, mis classicswedest liiga jäiga vedruga tulid. Koos nivo vedruga sinna sisuliselt ei õnnestunud eelpinget peale keerata. Lahenduseks otsisin kõige nõrgemad vedrud asemele, mis on 120lbs/in ehk 2,1kg/mm (pehmemat ei leidnud). Vana vedru oli 300 ehk 5,3kg/mm. Tulemus jäigem kui originaalis aga täitsa okei ütleks. Natukene siiski kolistab auklikul teel, kuna vedrul pinget peal vähe.
Pilt Pilt
Ja siis terav silm märkab kindlasti 854R tagatiiba :P Kauatehtud rattad said ka alla lõpuks.
Pilt

Re: Klamber S90 '97

Postitatud: 20 Sept 2023, 19:05
Postitas Tanel
Originaal tiib?