Voldemorti 940 d24tic
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Voldemorti 940 d24tic
Selle masina lugu siis selline, et mu 740 vajas uut ust ja veel mõningaid pudinaid, näiteks lda'ga kõrgsurvepumpa ning hoidsin müügikuulutustel silma peal. Ühe masina hind muudkui vajus ja jutt juures, et tingitav. Helistasin ja küsisin, et mis siis masinal häda, müüja rääkis suht ausalt kõik ära ja ütles ka ilma lunimata oma hinna, millega tast loobuma on tegelikult nõus. Saime kauba kokku. Kuna dokumentatsioon oli veel korras ja masin täitsa sõitev,siis lammutamiseks ei läinudki. Karbid olid sistad ja esitiivad on ka kehvakesed. Vahetasin ära amordid, kehvemas seisus karbi ja hetkel kasutangi teda igapäevaliikurina. Mingi hetk sai otsa kõrgsurvepump. Sai kogemata leitud sobiv 12mm plungeriga pumbapea ja pump uuesti kokku. Hankisin ka manual boost controlleri ja ajasin seoses lisakütusega siis juba ka turborõhu vähe meeldivamaks. Hetkel sõidame 1,3bari rõhuga, liigub ausaltöeldes suht asiselt, kuid tahma on nii uimase turboga väga raske kontrolli alla saada. Lisaks tundub mulle, et keegi või miski tõmbab kõrgetel pööretel liiga palju kütet maha, ilmselt peab mingi hetk pumbal pea uuesti maha tõmbama ja regulaatori vedrutega seda asja veidi parandama.
Pikas plaanis tahaks ka sellele masinale mingi muutuva geomeetriaga puhuri vahele aretada, kuid pole siiani miskit meeldivat sülle kukkunud.
Lisaks häirib lonkav tühikäik, hetkel on ta mul lihtsalt vähe kõrgemale tõstetud, et vähem raputaks, kuid eks ka selle juraga peab kunagi ühelepoole saama. Mis neil üldiselt sedalonkamist tekitab? Erinevaid pritsenurkasid olen proovinud, see ei muuda miskit, samad pihustid olid peal vana pumbaga ei longanud ehk siis lonkamine tuli koos 12mm peaga...
Mingil seletamatul põhjusel on see masin võrrelduna 740'ga oluliselt vaiksem seest ja kiidan ka tehasest tulnud kliimaautomaatikut, mis suudab tõesti erinevalt paljudest teistest masinatest normaalset kliimat autos tagada.
Kui kellegil vedelevad heas seisus esitiivad, siis võib pakkuda, kas mõni b-tootja asi ka ilma viilimiste ja puurimisteta võiks enam-vähem ette istuda?
Teiste masinate peal olen mõne korra b-plekke kasutanud, on ilge jamamine olnud.
Pikas plaanis tahaks ka sellele masinale mingi muutuva geomeetriaga puhuri vahele aretada, kuid pole siiani miskit meeldivat sülle kukkunud.
Lisaks häirib lonkav tühikäik, hetkel on ta mul lihtsalt vähe kõrgemale tõstetud, et vähem raputaks, kuid eks ka selle juraga peab kunagi ühelepoole saama. Mis neil üldiselt sedalonkamist tekitab? Erinevaid pritsenurkasid olen proovinud, see ei muuda miskit, samad pihustid olid peal vana pumbaga ei longanud ehk siis lonkamine tuli koos 12mm peaga...
Mingil seletamatul põhjusel on see masin võrrelduna 740'ga oluliselt vaiksem seest ja kiidan ka tehasest tulnud kliimaautomaatikut, mis suudab tõesti erinevalt paljudest teistest masinatest normaalset kliimat autos tagada.
Kui kellegil vedelevad heas seisus esitiivad, siis võib pakkuda, kas mõni b-tootja asi ka ilma viilimiste ja puurimisteta võiks enam-vähem ette istuda?
Teiste masinate peal olen mõne korra b-plekke kasutanud, on ilge jamamine olnud.
-
- Foorumlane
- Postitusi: 37
- Liitunud: 06 Aug 2014, 12:46
Re: Voldemorti 940 d24tic
Mismoodi ta sul lonkab? Kas mootor justkui hüpleb või pöörded lainetavad üles-alla. Lainetamist tühikäigul põhjustab ilmselt reguleerimata koormusregulaator, mis nüüd tänu suuremale plunserile üritab pööret iga hinna eest madalamale tuua. Vahest aitab üliväike koguse tõstmine ja samas tühikägu pöörete vähendamine, aga siis saad musta suitsu veelgi juurde. Teine asi on pihustid, mis ka võivad lolli mängima hakata. Pihustid maha ja avanemisrõhud täpselt paika panna.
Re: Voldemorti 940 d24tic
Pöörded on vägagi täpsed, lainetust ei ole, pigem jääb mulje nagu üks pütt lööks kas siis oluliselt kõvemini, kui teised või siis hoopis nõrgemini. Kütuse koguse muutmine ei muuda midagi. Pöörded lasen allapoole, siis viskab mootori vist patjade otsast üldse minema
Eile käisin temaga teisele volvole kiiremat silda toomas ja juhtus ka väike jama- paagi vits tuli kere küljest lahti, keegi oli seal ehitusmaterjalide ja mastiksiga asja suht kenasti peitnud, täna ronin alla, ehk ei ole see veel lõpp ja kui ongi, siis mul on doonorkere olemas, viskan tehnika ringi.
Eile käisin temaga teisele volvole kiiremat silda toomas ja juhtus ka väike jama- paagi vits tuli kere küljest lahti, keegi oli seal ehitusmaterjalide ja mastiksiga asja suht kenasti peitnud, täna ronin alla, ehk ei ole see veel lõpp ja kui ongi, siis mul on doonorkere olemas, viskan tehnika ringi.
-
- Foorumlane
- Postitusi: 37
- Liitunud: 06 Aug 2014, 12:46
Re: Voldemorti 940 d24tic
Kaldun arvama, et pihustite viga on see.
Re: Voldemorti 940 d24tic
Eks mingihetk kisun siis maha nad ja proovin.
Eile sai tehtud osaliselt põhjaalla uus tala, kuhu paagivitsad kinnituvad, see oli suht üleni makrofleksist, annab ikka kookida seda jama sealt ära. Terve päev läks sisuliselt ära, aga noh sõit läheb edasi, kuusakoski uksetaha me veel ei veere.
Eile sai tehtud osaliselt põhjaalla uus tala, kuhu paagivitsad kinnituvad, see oli suht üleni makrofleksist, annab ikka kookida seda jama sealt ära. Terve päev läks sisuliselt ära, aga noh sõit läheb edasi, kuusakoski uksetaha me veel ei veere.
Re: Voldemorti 940 d24tic
Mootori lonkamine leidis ka lahenduse. Alustuseks keerasin ükshaaval pihustite survetorusid töötava mootoriga, et saada aimu, milline silinder jändab. 2 ja 5 tundusid kehvad, kuna 2 eemaldamisel ka pööre ei kukkunud eriti, siis sai maha kistud just see. Pihusti avanes õigel rõhul ja tegi oma tööd väga kenasti. Reaalne viga oli siis tegelikult tagasilöögi ventiilides, mis on pumbapea otsas täpselt ennem survetoru. Kuna volvo omasid enam ei toodeta, siis sai mingist vanast bmw pumbast need ventiilid võetud, hülsid läksid volvo omad, sest bemmil on pikemad, kuid klapid ise sobivad. Ehk see jutt siin aitab kunagi kedagi veel, neid lonkavaid d24 jasid on mujalgi nähtud/kuuldud. Lonkamine tekib pulseerimisisest ehk siis kui need ühesuuna ventiilid ei toimi, siis on survetorus väiksem rõhk ja samuti ei soovi kõrgsurvepump sealtpoolset tagasilööki, võib ajada ka nurga veits hilisemas.
Re: Voldemorti 940 d24tic
Kustkohast osta ukselüliteid, mis laelampi aktiveerivad? Kasutatud on enamasti suht otsas...Samuti oleks tarvis esitiibu, kas b-kategooria asjad on väga keeruline ette sobitada?
Re: Voldemorti 940 d24tic
Voldemort kirjutas:Mootori lonkamine leidis ka lahenduse. Alustuseks keerasin ükshaaval pihustite survetorusid töötava mootoriga, et saada aimu, milline silinder jändab. 2 ja 5 tundusid kehvad, kuna 2 eemaldamisel ka pööre ei kukkunud eriti, siis sai maha kistud just see. Pihusti avanes õigel rõhul ja tegi oma tööd väga kenasti. Reaalne viga oli siis tegelikult tagasilöögi ventiilides, mis on pumbapea otsas täpselt ennem survetoru. Kuna volvo omasid enam ei toodeta, siis sai mingist vanast bmw pumbast need ventiilid võetud, hülsid läksid volvo omad, sest bemmil on pikemad, kuid klapid ise sobivad. Ehk see jutt siin aitab kunagi kedagi veel, neid lonkavaid d24 jasid on mujalgi nähtud/kuuldud. Lonkamine tekib pulseerimisisest ehk siis kui need ühesuuna ventiilid ei toimi, siis on survetorus väiksem rõhk ja samuti ei soovi kõrgsurvepump sealtpoolset tagasilööki, võib ajada ka nurga veits hilisemas.
Probleem kõlab täpselt nagu minu omal, tühikäik lonkab külmalt ja kõvasti. Pihustite pealt taip veel nii hea ei ole, et oleks aru saanud mis räägid
Oli mõttes millalgi kõik pihustid töökotta taastamisse viia, see peaks pihustite probleemid lahendama?
Millise võtmega sa muidu pihustid maha oled keeranud. Ma mõõtsin vist 27mm aga suurim pihustivõti mida riistamarketis nägin oli miski 22mm ja seegi suures komplektis.
Teadmised ja oskused puuduvad aga teeme ikka.
Re: Voldemorti 940 d24tic
Ausaltöeldes käisin sõbrajuures, kes on paras diisliguru, tal kõik tööriistad selleks olemas ja mida pole, selle teeb omale ise. Minu tühikäigumure oli ikkagi nii soojalt, kui külmalt ja ta ei jätnud nn vahele, vaid lihtsalt lonkas, temperatuur olulisi muudatusi ei toonud. Vaata kõigepealt üle eelsüütekad ja suhteliselt oluline junn on ka pumbaküljes olev vahatermostaat. Viimase eesmärk on külmalt ise juurde anda gaasihoovastikust nii pöördeid kui ka muuta süütenurka, viimane on külmas neil suhteliselt oluline asi. Külmalt võiks olla pöörded nii 1300rpm kandis tühikäigul. Endal on isegi umbes 1500 ja nii mulle meeldibki, läheb kiiremini soojaks ka.
Re: Voldemorti 940 d24tic
Uuendaks vahepeal. Sai soetatud juba miski 2 kuud tagasi g80 lockeriga tagasild ja alla istutatud. Võtsin kohe eos kaane maha ja keevitasin tsentrifugaalkaalu kinni, et ka suurematel kiirustel ikkagi lukku läheks. Sõitmine on ikka teistmoodi nüüd, läheb lukku nii gaasitades, kui käigupiduriga mis võrdub sisuliselt kässari tõmbamisega. Teatud oludes on isegi veidi närviline see tagument, kuid kuna munad on suured ja mängida meeldib, siis olen tulemusega igati rahul. Seda kas naisele omalkäel ta enam sõita annan, näitab esimene jäärada, kus ta sangas on...
Täna juhtus mingi ulmeline asi, jäin peaaegu teepeale-loksuss 1000rpm'ga tööjuurde ära viimased 10km. Paagist ei tulnud kütet peale, võimalik, et põhjas on vett/jääd või miskit muud sattus võtturi ette, igatahes peale 20min soojas olekut hakkas kõik jälle tomima ja kindel on see, et küte ei olnud paks, sest selline mure 20min ajaga pole mul veel kunagi lahenenud, eks näis, kas hommikul koju jõuab
Täna juhtus mingi ulmeline asi, jäin peaaegu teepeale-loksuss 1000rpm'ga tööjuurde ära viimased 10km. Paagist ei tulnud kütet peale, võimalik, et põhjas on vett/jääd või miskit muud sattus võtturi ette, igatahes peale 20min soojas olekut hakkas kõik jälle tomima ja kindel on see, et küte ei olnud paks, sest selline mure 20min ajaga pole mul veel kunagi lahenenud, eks näis, kas hommikul koju jõuab
Re: Voldemorti 940 d24tic
Mis õli diffris kasutad?
Re: Voldemorti 940 d24tic
Tavalist käimari õli.
Re: Voldemorti 940 d24tic
Voldemort kirjutas:Tavalist käimari õli.
Kas tavalist Volvo käimari mõttes või tavalist traktori käimari mõttes? Volvo kirjutab M47/M46 manuaalidele ette ATF'i, tagasilda SAE 80W-90 API GL-5. Näiteks.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Voldemorti 940 d24tic
Mul on tavaline gl-5 sees. M90 kasti panin gl4.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist