Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 13 Apr 2020, 19:53

Üle pika aja jälle rootslase roolis.
Aga et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest kui sai lõpetatud ühe Škoda Roomsteri remont ning auto müüki pandud.
Oli mõnda aega müügis, vahepeal tuli talve uuesti ning sai vastu võetud otsus, et nii edasi ei saa: maal elamine ka veel. Vaja maasturit.
Ning pean tunnistama: poleks elu sees uskunud, et kätte satub üks kõigi aegade lemmikumaid maastureid: Volvo XC90.
Leidsin soovist kuulutuse, huvitava kirjelduse ja piltidega. Vigadest oli välja toodud, et nelikvedu ei toimi, SRS tuli põleb, käsipidur vaja üle vaadata. Täpselt selline, nagu sooviksin ja saatsin kirja vahetuspakkumisega.
Omanikule sobis ning asusin teele. Kohale jõudes pidin tõdema, et viisakas auto. Jah, need vead olid, lisaks ka kiirendamisel vibratsioon ja nipet-näpet veel, kuid suures plaanis võis rahule jääda ning lõime käed.
Kodusõit möödus rahulikult, hämmastas autos valitsev vaikus.
Pärast seda sai sõidetud autoga mõnda aega, täpsemalt kuskil 2000km. Käisin ka kontrollis Crank-is, et vigadest teada saada. Ning tolle paberi järgi võis rahule jääda.
Pilt
Pilt
Siis tekkisid müügimõtted korraks, kuna hetkeline olukord on selline, nagu ta on.
Müügihetkel nägi välja selline:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Täna aga otsustas järgi anda juhipoolne piduritoru. Ajasin auto tõstuki peale, vaatasin üle asjad ning otsustasin, et teen ta korda ning endale sobivaks.
Töödest mis teostan: hooldus, õlivahetused tagasillas ja haldexis, käigukasti õlivahetus, tagasillas paar puksi, tagumised kettad-klotsid, parem esimene veovõll, juhipoolne piduritoru, udutuled tööle tagasi, tagumise differentsiaali simmerlingid, näidikutepaneeli külmjooted vaja lasta korda teha, tagasilla ülemiste õõtshoobade puksid vaja vahetada ning otseloomulikult vahekasti kontroll, remont. Lisaks paigaldan kärukonksu.
Asjadest, mis Crankis välja toodi: nukkvõlli simmerlingid lekivad nii vähe, et hetkel 8000km läbimisega pärast õlivahetust on kadunud u. 200ml õli, stabilisaatorvarda liigendid said vahetatud ning muud asjad saavad likvideeritud remondi käigus.
Pilt
Pilt
Tulevikuplaanidest:
Suverattad vaja alla leida, nahksisu tahaks paigaldada, toonklaasi laseks paigaldada, parem esimene uks vaja vahetada. Kui saaks ka helisüsteemi paremaks kui seda on praegune Performance Sound, oleks hea. Lisaks vaataks võimaluste poole lisada AUX.
Küsimus ka: kas ja kui palju võib liikuda mootori peal olev tugitala?

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 13 Apr 2020, 21:54

Pilt
Ning ühel pildil olev taustamasin, millega teen töösõite kliendikohtumistele. Tagumine siis.
Mingi hetkel teen tollest ka pilte ja kirjutan veidi.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas PorisedRattad » 14 Apr 2020, 07:47

Tuunikala kirjutas:Küsimus ka: kas ja kui palju võib liikuda mootori peal olev tugitala?

See on mõeldud töötama maastikul äärmuslikes tingimustes toetava osana. Kui auto on lamedal pinnal, siis liigub jah natukene nende kummipukside peal.
XC70 2.5T 2004 154kw

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 14 Apr 2020, 20:21

PorisedRattad kirjutas:
Tuunikala kirjutas:Küsimus ka: kas ja kui palju võib liikuda mootori peal olev tugitala?

See on mõeldud töötama maastikul äärmuslikes tingimustes toetava osana. Kui auto on lamedal pinnal, siis liigub jah natukene nende kummipukside peal.


Selge pilt, siis peaks lihtsalt vaatama, ega see natukene liikumist liiga palju ainult pole.

Aga, eile alustatud tööd sai täna siis jätkatud.
Maha sai vahekast:
Pilt
Tunnistada sai, et nuudid maas:
Pilt
Lati küljest leitud pistikuta andur:
Pilt
Leitud täpne lekke allikas üles ning esindusest tellitud uus piduritoru:
Pilt
Vahekast sai puhtaks pestud ning kood üles leitud:
Pilt
Pilt
Kätte saadud esimene ports juppe:
Pilt
Pilt
Pilt
Vahekast osadeks võetud, homme vaja otsida sisse uued laagrid ja tihendid:
Pilt
Ning vahekasti võll koos uue muhviga läheb taastamisele:
Pilt
Lisaks sai kastist vana muhv välja võetud, sinna uus tihend sisse pandud. Veel vaja osta kastile uus õli, lisaks siis vahekastile ja tagasillale uus Haldexi filter ning õli sinna.Ehk vahetan ära ka tagasilla pooltelgede tihendid, kuna ka nendest üks on lekkinud ajapikku.
Vahekastile saab veel TSB järgi ära teha õlikindlaks muutmise ning polegi otseselt muud, kui alustada kokkupanekut pärast juppide saabumist.
Huvitava tõsiasjana pean veel tagumised piduriklotsid käima ja ringi vahetama: ühe klotsi tööpind viltu lihvitud. Asi pigem põhimõttes, olgugi et ilmselt tööd ei segaks.

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 18 Apr 2020, 21:43

Kirjutaks vahepeal siia ka juurde:
Võll ja uus nuut Peeteri juures taastamisel. Vahekast laiali hetkel, kui võlli kätte saab siis algab kokkupanemine. Uuendan ära ka tuulutuse lisaks tihenditele ja laagritele.
Esindusest sai tellitud suurele lõtkumutrile uus o-rõngastihend ning lisaks piduritorule ka uuendatud tuulutus. Uued simmerlingid Corteco omad, need vaja silikooniga õrnalt kokku teha ennem kui sisse lähevad.
Muus osas muutusi pole, kui võlli kätte saan siis alustan kokkupanekut, proovin dokumenteerida piltide ja muu sellisega, et juhul kui keegi soovib ise ka teha. Või, kui enda oma saab hea, saab vajadusel ka teistele korda teha.

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 24 Apr 2020, 16:13

Vahepealset uudist:
Võll ja nuut tagasi, mootoriõli oli üldse ära ununenud, ka see sai juurde võetud.
Täna tõin suvisteks tingimusteks 18" veljed ning lisaks juhtusin leidma ning tõin ära ka pagasiruloo endale. Kuna müüdi koos koeravõrguga, siis nüüd üks koeravõrk üle: kui kellelgi huvi, andke märku.
Lisaks: kui kellelgi oleks pakkuda juhuslikult 5-kohalisele musta värvi nahksisu koos uksepolstritega, oleks väga tänuväärt.

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 24 Apr 2020, 18:17

Ühtlasi uuriks: kas ja kui raske oleks lisada tehase navi ning rool maki juhtimisega? Ning kas inglise auto pealt sobivad detailid eurooplase peale või ei?

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Iceman » 24 Apr 2020, 18:30

Selle võlli taastamise võiksid küll põhjalikult dokumenteerida koos nurkreduktori kokkupanekuga. Saaks sticky' ks foorumis teha eraldi teemana. Juurde pane ka kõik kontaktid, sest palun tõenäoliselt ei tea toda Peetrit, kes hammakaid taastab.

Muidu ikka hull ettevõtmine - raipest autoks tegemine on ikka karm.

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 24 Apr 2020, 20:01

Iceman kirjutas:Selle võlli taastamise võiksid küll põhjalikult dokumenteerida koos nurkreduktori kokkupanekuga. Saaks sticky' ks foorumis teha eraldi teemana. Juurde pane ka kõik kontaktid, sest palun tõenäoliselt ei tea toda Peetrit, kes hammakaid taastab.

Muidu ikka hull ettevõtmine - raipest autoks tegemine on ikka karm.


Mõtlesin, et teen kindlasti pilte ning eraldi teema ka, et saaks teha sticky-ks. Kuna tegelikult ei ole seal otseselt rasket midagi. Lihtsalt arvestama peab tõsiasjaga, et iga inimese jaoks võivad osad hinnad erineda (olen meil perefirmale mitmetes kohtades teinud kliendilepingud, mistõttu saab allahindlusi erinevatele asjadele). Lisaks võib erineda ka teguviis: lugesin kuidas selle vahemuhvi eemaldamiseks vaja teha hullult ehitust ja spetsrakiseid jms, kuid reaalselt piisas ainult suurte kullinokkadega väljatõmbamisest ja oligi kõik. Aga see juba puhtalt oleneb ka olemasolevatest tööriistadest.

Aga ütlen ausalt: ei olnudki nii hull raibe teine. Jah, ta ei toiminud nii, kui pidi. Aga ausalt öeldes: olen hullemaid raipeid üles teinud. Naine sõidab ringi mul teise igapäevaautoga, milleks A8 D2 2.5 TDi, esivedu ja automaat. Ostsin 1000€ eest ning alla olen pannud kuskil 4-5k (taastatud kõrgsurvepump, mootoril kõik uued tihendid +uuemad kaaned ja uue tüübi plokk, kasti taastamine Recros, salongi vahetus jpm). Et tollega võrreldes olen pääsenud selle XC90-ga veel kergelt.

Siin peab ka silmas pidama tõsiasja, et paljud odavama otsa XC90-d kannatavad samade vigade all (näiteks see: https://www.soov.ee/16126903-volvo-xc90 ... tails.html , oli müügis varasemalt mittetoimiva nelikveoga ning mu küsimusele, kas korda tehtud, pole siiani vastatud), ning inimesed ei taha neile kätt külge panna, sest kardetakse üüratuid kulusid. Ka mul öeldi esialgu, et neliku kordategemine läheb ainuüksi 1000€, kuid kui omada oskusi mehaanika aladel või kui piisavalt palju kasutada välimaiseid foorumeid ning otsida, pole miski ületamatu.

Aga tänud kaasa elamast, proovin kirjutada läbielamisi võimalikult huvitavalt ning kaasahaaravalt.

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 01 Mai 2020, 21:46

No, pole mõnda aega kirjutanud jälle, sest auto seisis tõstukil ja ootas ma aega.
Aga, eile sai alustatud ja täna lõpetatud.
Pilt
Esimese asjana: lugesin Gljuki teemat "Minu väikesed remondid". Seal oli mainitud DEM aju probleeme ning mis sellega kaasnevad.
Mis ma arvasin, et on armatuuri külmjoodete teema, tundus hoopis DEM aju veana (CAN-liin aetakse sassi ning pooled asjad lähevad lolliks). Võtsin maha ja lahti, ning leidsin et niiskus sees. Võtsin ühendust Gljukiga, saatsin aju talle ning siis sain tagasi: kordatehtuna ja paremana.
Pilt
Siis jätkasime vahekasti õlikindlaks tegemisega. Tehase TSB ütleb, et vaja freesida maha 3mm serv siseservalt 30 kraadise nurga all. See sai tehtud nurklihvijaga.
Pilt
Taastatud nuut siis. Seda teeb Peeter Välk, Tartus. Number on tal 5567 5116. Kindlasti on keegi veel, aga tema kohta kuulnud palju head ning ka seekord ei pidanud pettuma. Raha küsis 250€, võib muutuda ajapikku.
Pilt
ainus tihend mis tuleb sisse lüüa eelnevalt, on kastipoolne simmerling. Seda võib olla hiljem tülikas panna paika, kui võll paigas.
Pilt
Siin siis paigaldatud simmerling.
Pilt
Nuut tuleb paigaldada kasti sisse. Eelnevalt panna paika uus simmerling, sest samamoodi: võib olla tülikas paigaldada hiljem, kui nuut paigas.
Pilt
Uus laager võllil. Läksid kasutusse Timkeni laagrid, koodi pean järgi vaatama. Tehasest SKF laagrid, kuid on olemas parema kvaliteediga nendest, võttes arvesse tänapäeva toodangut.
Edasisest pildid puuduvad, aga: kokku sai tehtud liimiga freesitud pool. Läks kasutusse Würthi silikoon, see on esinduse poolne soovitus.
Laagrisaaled said paika koputatud, lisaks ka laagrid peale pandud, mis eelnevalt kuumapuhuriga soojaks aetud.
Läksid pooled külge, ning sai alustatud pingutusega. Pingsuse kohta otsest juhist pole, sai tehtud vastavalt eelnevatele teadmistele.
Siis läks sisse õli vastav kogus ning alustatud külgepanekuga.
Seda parem ei kirjelda: poldid totralt, uued poldid tulevad vahemuhviga kaasa. Ülemist kõige kehvem tagasi panna.
Aga pärast seda: läks külge kardaan ning paika pandud pooltelg. Soovituslik oleks lahti võtta munak, aga võtsime lahti õõtsa raami küljest ning siis tagasipanekuga läks aega kauem, kui oleks pidanud.
Paika läks uus piduritoru, külge läksid uued kettad-klotsid taha, vahetatud sai õli mootoris koos filtriga, lisaks uus õhufilter, kütusefilter (vanal oli juba sisugi lahti sees), uued küünlad. Siis tehtud kastile õlivahetus:
Pilt
Naljakas, et pole täitepunni, täitmine käis läbi õlivarda augu.
Pilt
Alla läksid 18" suverattad, nüüd vaja ainult tagumistele leida samad rehvid mis ees, oleks suurepärane.
Pilt
Ning selline ta sai.
Põhimõtteliselt kõik vead, mis tal olid, said korda tehtud. Nüüd on ta põhimõtteliselt täiesti korras XC90, mida saab nautida täiel rinnal. Ning peab tõdema: seda 154kW sai korduvalt proovile ka pandud.
Nüüd pole muud, kui aru saada, miks ta kurdab et valvesüsteem vajab hooldust ning siis võiks suures plaanis kõik olla. Igatahes: nelikvedu toimib ilusti, pidurid head, mootor toimib korralikult.
Pole muud, kui loota, et sellist veakoodi ainult ette ei tule:
Pilt
Loodetavasti saab midagi veel siia lisada kunagi.
Parimat,
Timo.

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 01 Mai 2020, 21:47

Mainimata jäi, et külge läks ka parendatud tuulutus vahekastile ning õli lisatud nii Haldexile kui ka differentsiaalile, lisaks sai Haldex ka uue filtri.

rxs
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 16 Okt 2017, 14:32

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas rxs » 01 Mai 2020, 22:48

alarmi teema on see pasun mis asub kõrvalistuja koopas, seal arvatavasti aku kutu, kui jõuad õigel ajal jaole siis skeem veel terve.
Muidu kui sellele kiip ka peale panna siis saab ka pepu all tunda, et mootor ja auto on kooskõlas, mitte küll rakett aga nuhh, paar hobest ikka juures.
Sorry for my wrongs, i have just begun.

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 21 Juul 2020, 13:26

Pole nüüd mõnda aega kirjutanud siia: aeg täiendada.
Auto oli mul vahepeal müügis, kuid kuna huvilisi oli vähe/vahetuspakkumised kehvad, siis otsustasin veidi lisasid juurde pookida ning üleüldist visuaalset pilti parandada.
Saavad üle värvitud ukselingid ja kõrvalistuja uks, paigaldamise poole peal on nahksisu ja puitdekoor, tellitud kärukonks. Spidomeetril kaob ära DIM ekraan vahetevahel, vaja ka see remonti saata ning siis alarmi pasunaga tegeleda, kuna veakood mis ette tuleb, hirmutab ilmselt paljusid.
Lisaks läheb homme auto klaaside toonimisse, et nahksisuga oleks vähe parem sees istuda.
Nahksisu paigaldamisega kaob ära küll istmesoojendus esialgu, kuid tunnen, et saab ilma selleta ka elada. Ja kui ei, siis pole muud, kui vanade istmete seest võtta elemendid ning paigaldada need uutele, et ka talvel oleks tagumiku all soe. Või: kui kellelgi pakkuda korralikke soojendusega esiistmeid, mustast nahast, siis oleks huvitatud nendest. Naha lappimine pole asi, millega tegeleda väga tahaks/viitsiks.

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4383
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas gljuk » 21 Juul 2020, 13:47

Ekraani kadumine on LED spidokate probleem. Kui sinu spidokal on tavalised pidnid taga, siis ehk on hoopis pirn läbi minemas?
Mis alarmi puudutab, siis mina soovitan kaaluda alarmi deaktiveerimist. Jääb tavaline kaugjuhitav kesklukk alles. Täitsa toimiv ja mitu korda kasutatud lahendus. Kellel ikka 17a vana autosse sisse ronida vaja on? Siis ei pea 200EUR maksvat pasunat ostma (~tutika hind), või romulast 10-15tk läbi proovima, sest nad on kõik mädad.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Tuunikala
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Juun 2014, 23:12

Re: Tuunikala '02 Volvo XC90 2.5T AWD

PostitusPostitas Tuunikala » 21 Juul 2020, 23:24

gljuk kirjutas:Ekraani kadumine on LED spidokate probleem. Kui sinu spidokal on tavalised pidnid taga, siis ehk on hoopis pirn läbi minemas?
Mis alarmi puudutab, siis mina soovitan kaaluda alarmi deaktiveerimist. Jääb tavaline kaugjuhitav kesklukk alles. Täitsa toimiv ja mitu korda kasutatud lahendus. Kellel ikka 17a vana autosse sisse ronida vaja on? Siis ei pea 200EUR maksvat pasunat ostma (~tutika hind), või romulast 10-15tk läbi proovima, sest nad on kõik mädad.

Selge pilt, alarmipasuna lasen sel juhul välja kodeerida.
Aga ei usu, sest taustvalguse pirn töötab: kui kerida kojamehe kangilt nuppu, siis on näha, kuidas pilt läheb helendama ja siis läheb mustaks.
Palju muidu vea kindlakstegemine ja kordategemine aega võtaks? Kui auto kohale tuua.
Lisaks: täna sõites tuli armatuuri alt vett jalgadele peale, ilmselt CEM vett saanud ja see selgitab, miks udutuled enam ei toimi, too vaja ka maha võtta ja korda teha.
Lisaks: vahetasin ära kundepoolse küljepeegli ning avastasin, et seal all lombivalgustus. Nüüd sebin juhipoole ka sama peegli, et oleks samad. Kuid: kuidas valgustus tööle saada? Kas programmeerida vaja?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist