1. leht 1-st

Volvo P1800ES

Postitatud: 15 Veebr 2020, 22:16
Postitas wagoneer
Kuna mõned aastad on vahele jäänud sellisel toredal üritusel nagu Uunikute talveralli sai see aasta plaani võetud sinna jälle osalema minna. Noh,et korraks ennast natuke tuulutada ja teisi sama haiguse käes vaevlevate kodanikega suhelda :D
Autode valikus jäi ette siis Volvo P1800 ES. Sai ta soetatud koos P1800 E-ga juba aastaid tagasi ja on teised garaazis vaikselt tolmu kogunud. ES-siis teoreetiliselt sõitev auto. Loomulikult vajavad tulevikus keevitust nii põhi kui ka uksed/karbid. Ja loomulikult ka akukast.
Viimati oli see auto USA-s kasutusel aastal 2004. 2016 jõudis Eestisse mul. Sai bensupump ja filter ära vahetatud ja käima ta läkski toona. Viimsi vahel sai mõned tiirud ka tehtud USA-numbritega,aga see ei meeldinud seadusesilmale väga. Seejärel panin garaazi seisma ja seal ta seisis kuni eelmise nädala lõpuni.
Nagu ikka on vajalikud asjad alati kõige kaugemas nurgas. Nii ka see ES. Tuli üks suurem majandamine korraldada seal hoiuruumis.

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 15 Veebr 2020, 22:22
Postitas wagoneer
Lõpuks oli auto käes ja teise hoovi otsa töökotta sõitnud(seda kergelt turtsudes omal jõul). Selle nädala keskel sai käidud ka ARK-is ja Eestisse arvele võetud. Natuke oli nuputamist,et ka keretüübiks peaks panema universaal või luukpära. Jäime siiski luukpära juurde.
Väga meeldiv suhtumine oli igaljuhul Rakvere büroos.

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 15 Veebr 2020, 22:58
Postitas wagoneer
Täna sai hakatud siis mitte toimivaid asju üle vaatama. Enamus mittetoimivate näidikute põhjus oli halb ühendus. Ainus asi mida ei saanud tööle on vee temperatuuri näidik. See ei liigu kusagile. Samas kui termostaadi juurest anduril pistiks ära võtta töötava mootoriga,hakkab mootor puterdama ja sureb välja. Ehk mingi info sealt ajule ikka liigub. Tahhokas aga osutus katkiseks lihtsalt. Tõmbles seal suvaliselt. Tip-tap teise ruumi ja E-pealt töötav tahhokas maha. Spido ka ei töödanud ES-il. Põhjuseks poolitunud spidotross. Tip-tap jälle teise auto juurde ja tross olemas. Küll aga on manuaal kastiga autol(E) natuke lühem tross kui automaadiga liikuril(ES). Aga ilmselt ikka ulatub. Eks seda vaatab homme.
Lisaks said vahetatud küünlad koos juhtmetega. Süütepool ja kontaktid. Mootoris õli ja filter. Vahetama peaks veel ka käigukasti õli. Seal aga manuaal käsib kasutada Type F õli. Aga nagu ilmnes,siis seda õli igast poest ei leiagi. US-parts pidi seda kraami müüma,kuna ka vanemad Fordid kasutavad seda õli oma käigukastides. Aga see jääb juba järgmise nädala peale.
Üldine elekter ka jukerdab seal korralikult. Küll kaovad tuled ära ja siis laseb säde jalga. Saad need korda,jääb bensupump vait. Igav ei hakka.

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 16 Veebr 2020, 10:02
Postitas Kuubik
Nägin Rakveres vana ARK-i juures seda, suu jäi ikka lahti küll, tükiks ajaks oli tuju päris hea :) Edu projektiga!

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 16 Veebr 2020, 11:08
Postitas Sax
Kas Rakvere tee sai ette võetud spetsiaalselt, mõistliku suhtumise kohtamiseks? :)
(endal halvad kogemused vanatehnikaga seoses Mustamäega, Sauele pole mõtet minnagi vist)
ATF -F´i võib küsida ka Stokkerist (kunagi mul otsiti Eestist mitme kaupluse peale kokku mõned potsikud)

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 16 Veebr 2020, 11:56
Postitas wagoneer
Sõitisn jah hooga vana ARK-i juurde. Siis meenus,et nüüd uus koht ju.
Mustamäele oli võimalik saada lähim aeg vist järgmiseks teisipäevaks alles. Ma lihtsalt kärsitu olen ja ajaga on ka nii nagu on. Seda lihtsalt pole ja kui tekib,peab saama kohe :D Ja Rakveres saigi suht kohe aja broneerida. Mustamäega mul pole probleeme olnud. Seal ikka päris mitmed vanurid arvele võetud. Samuti ka Rakveres. Aga Rakveres kuidagi lihtsalt rahulikum kogu asi. Pealinnas kogu aeg üks kiire kõigil ja närvid krussis.
Aga seda Type F õli saab letikaubana US-partsist. Nad lihtsalt nädalavahetusel ei toimeta.

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 19 Veebr 2020, 22:40
Postitas McBrainless
Väga lahe putukas on! Jätan jälje maha, hea tulevikus teemat jälgida. Muretuid kilomeetreid!

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 23 Veebr 2020, 17:11
Postitas wagoneer
Nii,üritusel käidud. Volvo pidas ennas eeskujulikult üleval. Esimesel karjääris toimunud kiiruskatsel saime põhja alla obaduse mis vigastas kütusetoru. See siis hakkas natuke lekkima. Aga ei midagi hullu. Sama obadus lõi ka taha mineva piduritoru lössi aga õnneks mitte katki. Ehk edasi liikusime esipidurite toel. Peab tegema ka ülisuure kummarduse Volvo insenerile kes disainis istmed. Kuna mul krooniline seljahäda,sai juba eos vaimselt valmis oldud valutavaks seljaks sellel väga raputaval trassil. Aga õhtul peale Viimsi-Tääksi+kogu(300+km) rallit sai autost väljutud ilma mingi probleemita. Kaarti lugenud poeg jäi ka istmetega väga rahule.
Üldiselt peaks tõdema,et auto on hea juhitavusega. Küll aga suudab see tore automaatne käigukast tappa kogu rõõmu :D
Ja kuna USA-as ilmselt laadimisel on seda autot liigutatud kahveltõstukiga sadamas,siis on natuke viga tehtud kardaanile. Mistõttu on väike vibra sees. Eks nüüd peab mõtlema mida taga edasi teha.
Ja kuna poisil on nüüd rallitamisest maitse suus,uuriti juba tagasi teel,et kas järgmine aasta läheme P1800E-ga :D

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 23 Veebr 2020, 17:41
Postitas allan
Väga äge auto ja respekt, et sihipäraselt kasutatakse!

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 23 Veebr 2020, 19:03
Postitas Tanel
Sai ka käidud ja nägtud teist liikumas.
Peab tõdema, et on ikka inimestel huvitavaid autosid :D
Pilt
Kas vibra oli kogu aeg või velgede sees olevatest kilodest liivast?

Re: Volvo P1800ES

Postitatud: 23 Veebr 2020, 19:47
Postitas wagoneer
:D Vibra oli ka rallile sõites. Ja kardaanil mõlk päris korralik sees. A me sõitsime nii kiiresti,et see velgedes olev liiv oli kenasti tsentrifugaaljõu tõttu ühtlaselt balanseeritud :D
Pildil näha olev "maandusjuhe" kadus paar katset hiljem ära. Koht on kaasvõistlejate poolt fikseeritud GPS andmete ja fotodega. Nii,et suvel lähen otsima kui ilmad head on 8)