Iga postitusega on mul aina rohkem kahju, et sellest autost loobusin... Oehh..
Bypass membraani vahetasin mina ära, aga see oli Ebayst. Tagastange kinnitused mis käivad tagumise "tugitala" külge olid juba minu ajal suht pudedad, aga ei leidnud neid korralike ja sinna see jäi.
Elmo 850 T-5R '95
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: Elmo 850 T-5R '95
Vahepeal niipalju juhtunud, et...
1. Vormistasin mootorivahetuse 2.0L -> 2.3L
2. Täiendasin andmeid (T-5R ja kW)
3. Numbrimärk oli Sauel arvel ja võtsin peale.
Suvel sai päris palju ringi sõidetud mandril ja saartel family dailyna. Kui nüüd küsida, mis vahepeal tehtud on, ei tulegi nagu midagi meelde, vast ainult nipet-näpet
Vahepeal kolisin ning sõitmas võib nüüd näha Põltsamaa kandis (ja ehk ka Tartu üritustel kui info kõrvu jõuab )
DO88 Rip Kit
PS. Endiselt SC-805 Premium Soundi otsingutel
1. Vormistasin mootorivahetuse 2.0L -> 2.3L
2. Täiendasin andmeid (T-5R ja kW)
3. Numbrimärk oli Sauel arvel ja võtsin peale.
Suvel sai päris palju ringi sõidetud mandril ja saartel family dailyna. Kui nüüd küsida, mis vahepeal tehtud on, ei tulegi nagu midagi meelde, vast ainult nipet-näpet
Vahepeal kolisin ning sõitmas võib nüüd näha Põltsamaa kandis (ja ehk ka Tartu üritustel kui info kõrvu jõuab )
DO88 Rip Kit
PS. Endiselt SC-805 Premium Soundi otsingutel
Viimati muutis fic, 22 Apr 2022, 09:44, muudetud 1 kord kokku.
855 T-5R x XC90 '12
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4757
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Elmo 850 T-5R '95
Eesti Politsei tahtis kunagi oma autodele seda VVV, "Vabariigi Vastikumad Vennad",
aga loobuti
aga loobuti
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Elmo 850 T-5R '95
Mul pakkuda SC-805
Re: Elmo 850 T-5R '95
vahurk01 kirjutas:Mul pakkuda SC-805
Sul kahjuks vist hall, 70 seeria pealt. Ma otsin endiselt musta, 800ste pealt.
855 T-5R x XC90 '12
Re: Elmo 850 T-5R '95
Sügisel sõitis garaazi ja kevadel välja. Vahepeal on Karel kõvasti juppidega kostitanud. Töö tegemise ajal pole minust pildistajat, seega see osa on piltidelt puudu.
Ära said vahetatud tagumise stange kinnitused, millel nagu karta oli, kaks polti täiesti kinni ja raamid ise ussitanud. Bracketid Karelilt ja poldid Baltic Boltist.
Selle töö käigus vahetasin ka ära summuti otsa, sest vana oli küll OEM kandiline, kuid väga sees ja tahmanägu. Kandilist OEMi enam ei pakutud, kuid oli saada ovaalne.
Ükspäev enam käima ei läinud ja näitas nukkvõlli asendi anduri viga. Sai külge uus Bosch 0232101030 64€. RIP kitiga on selle vahetamine suurusjärgus 5 minuti töö.
Ülevaatusel probleeme polnud, klassika - pidurid ja CO head kuid mainiti teada puudusi - õlileke latist ja karteri tuul.
Kuna PCV süsteem ehk karterituulutus oli vana ja mina teda puhastanud polnud, siis hankisin uued jupid ning Veremonis pandi külge. Lisaks läks airboxist turbosse minev toru vahetusse kuna alumises osas olev TCV oli ka tõenäoliselt oma aja ära elanud. Roolilatt lekkis ka algusest peale ning sai hangitud kuiv latt mis ka peale läks.
Mõtlesin MBC vahelt ära visata. Peale seda oli rõhk 0.5 - 0.6 bari, mida oli na vähevõitu. Kui bypassi ots lahti võtta, siis tõmbas õigest. Selge - tõenäoliselt Boost Control Valve (BCV) oma aja ära elanud.
Sai tellitud uus Pierburgi oma ning viga oli suht sama. Voolikud õigesti ning rõhulekkeid pole. Sai siis pandud kaua olemas olnud by-passi membraan uus. Kadus küll käiguvahetusel susin kuid rõhk ikka 0.6 juures.
Kasutaja Klambri mõtteid küsides pakkus ta muidugi kohe, et ju vale aju ikkagi.
Panin testiks CTS kirjaga aju, ning nii oligi. Kirjutatud aju oli ikkagi 2.3L T5 oma, mille max rõhk peakski midagi sellist olema. Lihtsalt varem ei saanud aru kuna MBC sõitis sellest rõhust üle.
Päev enne Tartu üritust mõtlesin puhastada tühikäigu mootorit ning ühe niigi lühikese vooliku otsast jäi 2cm jupp pihku. Õnneks andis veel peale venitada ning testimisel pidas küll. Hiljem uue jupiga kõrvuti pannes olid need imelikul põhjusel täpselt ühepikkused
Vihmasel Tartuürril (Väga äge üritus ja seltskond!) sõitsin esimesena rullid soojaks tulemusega 173kw rattast @ 360nm. Ehk ca 200kw mootorist, suht okei stock 15G & pihustite kohta @ 1 bar. Varsti saab proovida kasutaja Klamber tehtud M4.4 aju ja seadet.
https://youtu.be/lrxLXnm2y6k
Vend ja nõbud:
Ilmad kippusid palavaks ja suvised pikemad sõidud terandasid ees. Kuna eelmine suvi jooksis see 1 kuuga tühjaks siis pidi tegelema. Põhjuseks arvati nüüd olevat lekkiv kliimapump. Tõenäoliselt võis see pump olla isegi tehasest peal. Asemele läks uus Nissens ning külma ta puhub ilusti. Vahetamine oli korralik leiutamine (Õnneks hypno andis mõne minutiga ülevaate eesootavast) kuidas saaks poldid keerama. Kes tegema hakkab siis rihm maha, logar lahti ja eri pikkuses tööriistade varu laiali. Kui poldid lahti ja kuivati alt ära võetud, siis saab pumba juba kergelt kätte. Oleks võinud muidugi ühe soojaga ka kuivati ära vahetada kui see seal juba maha käis.
Kuna eelmisel 850l tegin kõlarite upgrade, siis oli see ka to-do listis algusest peale. Valisin Hertzi tweeterid + mid-bassid läbi crossoveri. Kõlarid olid paigaldamise mõttes direct-fit (va. lisaaukude puurimine poolte kõrvade jaoks) kuid tweeteritele pidi sügavama põhja leiutama. Klamber jagas wiring diagramme ning juhtmeid taga ajades sai töö tehtud kahe pooliku õhtuga ja vahe helikvaliteedis paberist kõlaritega on öö ja päev.
Vahepeal sai ka lastele vastav sõiduriist muretsetud (T6, Raadio, Aux, USB, sõidutuled, teisaldamiskonks, pult, sõltumatu vedrustus jne)
... ja vahel kauemaks vanaema juurde sõitma saata
Nüüd kui 4.4 aju end õigustab, võiks hakata vaatama suuremaid pihusteid ja turbot. Variante on, kuid pole veel mõte valmis saada, mis seal täpselt olla võiks ja nagu otseselt ei sügele ka. Pigem võiks leida hea värvija kes järgmise garaaziperioodi temaga tegeleks.
Ära said vahetatud tagumise stange kinnitused, millel nagu karta oli, kaks polti täiesti kinni ja raamid ise ussitanud. Bracketid Karelilt ja poldid Baltic Boltist.
Selle töö käigus vahetasin ka ära summuti otsa, sest vana oli küll OEM kandiline, kuid väga sees ja tahmanägu. Kandilist OEMi enam ei pakutud, kuid oli saada ovaalne.
Ükspäev enam käima ei läinud ja näitas nukkvõlli asendi anduri viga. Sai külge uus Bosch 0232101030 64€. RIP kitiga on selle vahetamine suurusjärgus 5 minuti töö.
Ülevaatusel probleeme polnud, klassika - pidurid ja CO head kuid mainiti teada puudusi - õlileke latist ja karteri tuul.
Kuna PCV süsteem ehk karterituulutus oli vana ja mina teda puhastanud polnud, siis hankisin uued jupid ning Veremonis pandi külge. Lisaks läks airboxist turbosse minev toru vahetusse kuna alumises osas olev TCV oli ka tõenäoliselt oma aja ära elanud. Roolilatt lekkis ka algusest peale ning sai hangitud kuiv latt mis ka peale läks.
Mõtlesin MBC vahelt ära visata. Peale seda oli rõhk 0.5 - 0.6 bari, mida oli na vähevõitu. Kui bypassi ots lahti võtta, siis tõmbas õigest. Selge - tõenäoliselt Boost Control Valve (BCV) oma aja ära elanud.
Sai tellitud uus Pierburgi oma ning viga oli suht sama. Voolikud õigesti ning rõhulekkeid pole. Sai siis pandud kaua olemas olnud by-passi membraan uus. Kadus küll käiguvahetusel susin kuid rõhk ikka 0.6 juures.
Kasutaja Klambri mõtteid küsides pakkus ta muidugi kohe, et ju vale aju ikkagi.
Panin testiks CTS kirjaga aju, ning nii oligi. Kirjutatud aju oli ikkagi 2.3L T5 oma, mille max rõhk peakski midagi sellist olema. Lihtsalt varem ei saanud aru kuna MBC sõitis sellest rõhust üle.
Päev enne Tartu üritust mõtlesin puhastada tühikäigu mootorit ning ühe niigi lühikese vooliku otsast jäi 2cm jupp pihku. Õnneks andis veel peale venitada ning testimisel pidas küll. Hiljem uue jupiga kõrvuti pannes olid need imelikul põhjusel täpselt ühepikkused
Vihmasel Tartuürril (Väga äge üritus ja seltskond!) sõitsin esimesena rullid soojaks tulemusega 173kw rattast @ 360nm. Ehk ca 200kw mootorist, suht okei stock 15G & pihustite kohta @ 1 bar. Varsti saab proovida kasutaja Klamber tehtud M4.4 aju ja seadet.
https://youtu.be/lrxLXnm2y6k
Vend ja nõbud:
Ilmad kippusid palavaks ja suvised pikemad sõidud terandasid ees. Kuna eelmine suvi jooksis see 1 kuuga tühjaks siis pidi tegelema. Põhjuseks arvati nüüd olevat lekkiv kliimapump. Tõenäoliselt võis see pump olla isegi tehasest peal. Asemele läks uus Nissens ning külma ta puhub ilusti. Vahetamine oli korralik leiutamine (Õnneks hypno andis mõne minutiga ülevaate eesootavast) kuidas saaks poldid keerama. Kes tegema hakkab siis rihm maha, logar lahti ja eri pikkuses tööriistade varu laiali. Kui poldid lahti ja kuivati alt ära võetud, siis saab pumba juba kergelt kätte. Oleks võinud muidugi ühe soojaga ka kuivati ära vahetada kui see seal juba maha käis.
Kuna eelmisel 850l tegin kõlarite upgrade, siis oli see ka to-do listis algusest peale. Valisin Hertzi tweeterid + mid-bassid läbi crossoveri. Kõlarid olid paigaldamise mõttes direct-fit (va. lisaaukude puurimine poolte kõrvade jaoks) kuid tweeteritele pidi sügavama põhja leiutama. Klamber jagas wiring diagramme ning juhtmeid taga ajades sai töö tehtud kahe pooliku õhtuga ja vahe helikvaliteedis paberist kõlaritega on öö ja päev.
Vahepeal sai ka lastele vastav sõiduriist muretsetud (T6, Raadio, Aux, USB, sõidutuled, teisaldamiskonks, pult, sõltumatu vedrustus jne)
... ja vahel kauemaks vanaema juurde sõitma saata
Nüüd kui 4.4 aju end õigustab, võiks hakata vaatama suuremaid pihusteid ja turbot. Variante on, kuid pole veel mõte valmis saada, mis seal täpselt olla võiks ja nagu otseselt ei sügele ka. Pigem võiks leida hea värvija kes järgmise garaaziperioodi temaga tegeleks.
855 T-5R x XC90 '12
Re: Elmo 850 T-5R '95
Kuna 2021 on siit täitsa vahele jäänud, siis panin piltide graveyardi tööle. Läbisõiduks sel aastal kujunes napp paak-paar kuid tegevust jagus.
Paljud asjad on kindlasti meelest läinud, kuid vahepeal on juhtunud nii:
Vanarahva tarkus on õige, et rege rauta suvel ja vankrit määri talvel. Mitte, et kevadel garaazist välja ajades hakata tegelema. Talvel said küll veljed sirgemaks (Veljemeister Keilas) ja seejärel uue värvi selga (AMR), kuid kuna Klamber on omajagu sudinud ning M4.3 oli ennast ammendanud (200kw rattast), siis oli plaan 19T (aka. kepsuväänaja) vahele panna, kuid enne seda oli vaja kõrvaldada originaalkepsud. Seda enam, et kerge saaleklobin oli justkui sees.
Kõige loogilisem tundus võtta teine B5234T ja sinna uusi juppe laduma hakata. Mootor tuli Haapsalu alt.
Hindamatuks abiks oli Klamber, kellega koos sai tunde ja tunde õigeid asju otsitud ja spreadsheeti topitud ja Karel. Mootori ladus kokku kaak ja paigaldas Daniel. Kokkuvõtteks said sisse MaxSpeedingRodsi kepsud, laagrid igasugu tihendid, simmerid, rõngad, u name it.
Küll olid jupid, siis mitte aega. Küll valed jupid ja transpordi ootel. Aga valmis ta sai ning vedas enda südame ise ilusti kohale.
Lisaks on küljes:
- 4.4 aju Klambri poolt
- Rohelised pihustid
- Suurem MAF
- 19T
- Wastegate, mille külgeistutamine oli ka paras nokitsemine, sest kõikvõimalikud mõõdud olid valed:
19T detailid
Kui mootor sai peale, tegi 2. käigu sünkro oma viimase enamvähem viisaka lülituse. Teise M56H kasti viskas Daniel vahele.
Kuna Daniel ütles, et salongiradika voolikud on kahtlased ja ta tagasi neid ei ühendanud ning salongiradikas nagunii lekkis, sai ka see töö ette võetud. Kõige parem lahendus tundus mööda minna kiirühendustest tulemüüris. Tööd tegin selle õpetuse järgi ja tulemus sai hea, soovitan
Külge panemist ootavad suuremad esipidurid, strut ja mõningad asjad veel.
Paljud asjad on kindlasti meelest läinud, kuid vahepeal on juhtunud nii:
Vanarahva tarkus on õige, et rege rauta suvel ja vankrit määri talvel. Mitte, et kevadel garaazist välja ajades hakata tegelema. Talvel said küll veljed sirgemaks (Veljemeister Keilas) ja seejärel uue värvi selga (AMR), kuid kuna Klamber on omajagu sudinud ning M4.3 oli ennast ammendanud (200kw rattast), siis oli plaan 19T (aka. kepsuväänaja) vahele panna, kuid enne seda oli vaja kõrvaldada originaalkepsud. Seda enam, et kerge saaleklobin oli justkui sees.
Kõige loogilisem tundus võtta teine B5234T ja sinna uusi juppe laduma hakata. Mootor tuli Haapsalu alt.
Hindamatuks abiks oli Klamber, kellega koos sai tunde ja tunde õigeid asju otsitud ja spreadsheeti topitud ja Karel. Mootori ladus kokku kaak ja paigaldas Daniel. Kokkuvõtteks said sisse MaxSpeedingRodsi kepsud, laagrid igasugu tihendid, simmerid, rõngad, u name it.
Küll olid jupid, siis mitte aega. Küll valed jupid ja transpordi ootel. Aga valmis ta sai ning vedas enda südame ise ilusti kohale.
Lisaks on küljes:
- 4.4 aju Klambri poolt
- Rohelised pihustid
- Suurem MAF
- 19T
- Wastegate, mille külgeistutamine oli ka paras nokitsemine, sest kõikvõimalikud mõõdud olid valed:
19T detailid
Kui mootor sai peale, tegi 2. käigu sünkro oma viimase enamvähem viisaka lülituse. Teise M56H kasti viskas Daniel vahele.
Kuna Daniel ütles, et salongiradika voolikud on kahtlased ja ta tagasi neid ei ühendanud ning salongiradikas nagunii lekkis, sai ka see töö ette võetud. Kõige parem lahendus tundus mööda minna kiirühendustest tulemüüris. Tööd tegin selle õpetuse järgi ja tulemus sai hea, soovitan
Külge panemist ootavad suuremad esipidurid, strut ja mõningad asjad veel.
855 T-5R x XC90 '12
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist