Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Kui juba majandad piduritega, siis tee liuguritele ka hooldus.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T
2001 Volvo V70XC 2.4T
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Pidureid tegin üleelmisel suvel, siis sai liugureid määritud, siiamaani pole töös viga olnud.
Aga eks võib korralist hooldust teha jälle.
Aga eks võib korralist hooldust teha jälle.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Ideaalis võiks pidurid korra aastas kas kevadel või sügisel üle käia. see talvine soolapas* tekitab head roostet. kui 2 aastat pole näppinud siis võivad klotsid suportis üsna kihkelt liikuda.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Loff kirjutas:Ideaalis võiks pidurid korra aastas kas kevadel või sügisel üle käia. see talvine soolapas* tekitab head roostet. kui 2 aastat pole näppinud siis võivad klotsid suportis üsna kihkelt liikuda.
Jep, selle hoolduse all plaanis klotside liikumispinnad kah ära puhastada.
Uusi piduriplekke oleks vaja aga hind suhteliselt krõbe.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Sellise pidurisadulaga peaks olema 280mm ketas! ja kulumise järgi ütlex seal 262mm?
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Viimaste nädalate jooksul siis jõudnud nii kaugele, et sedaanil sai võetud sillatala alt ja keevitatud juhipoole mootoripadja käpp sillatala külge.
Maru lihtne töö oli tegelikult, roolilati eemaldus on kah volvodel lihtne
Kui kõik kokku laotud, vedasin köiega sedaani garaaži ja siis oli vaja mootor kah kuidagi keldrist sinna saada. Kuna ta juba mugavalt oli euroaluse peal ja hea lumi maas, siis sai rahulikult slepis seda veetud nii 500m.
Nüüd on mootor ja kast vahel, vaja veel kardaan panna, jahutussüsteem sebida kuskilt ja elekter teha.
Maru lihtne töö oli tegelikult, roolilati eemaldus on kah volvodel lihtne
Kui kõik kokku laotud, vedasin köiega sedaani garaaži ja siis oli vaja mootor kah kuidagi keldrist sinna saada. Kuna ta juba mugavalt oli euroaluse peal ja hea lumi maas, siis sai rahulikult slepis seda veetud nii 500m.
Nüüd on mootor ja kast vahel, vaja veel kardaan panna, jahutussüsteem sebida kuskilt ja elekter teha.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Nii, vahepeal sai siis hangitud teine D24 mootor kah koos turbo ja viledega.
Kuna tegu veits usaldusväärsema ajalooga massinalt, sai romuralli D24 maha tõstetud ja uus vahele visatud (kast on vist M90?, eelmise moto M47 kastiga tulnud kardaan jääb liiga lühikeseks).
Pmst kapoti all kõik kokku laduda ja sobilik kardaan leida ja peaks kõik ok olema.
Punasel volvol on ainuke jama vahepeal tekkinud, et juhipoolne põrand on nii ees- kui tagaistujate poolt märg ja päikesevisiiri alla koguneb kah niiskus.
Katuseluugi tihendid lasevad läbi või mingi äravoolu koht umbes?
Kuna tegu veits usaldusväärsema ajalooga massinalt, sai romuralli D24 maha tõstetud ja uus vahele visatud (kast on vist M90?, eelmise moto M47 kastiga tulnud kardaan jääb liiga lühikeseks).
Pmst kapoti all kõik kokku laduda ja sobilik kardaan leida ja peaks kõik ok olema.
Punasel volvol on ainuke jama vahepeal tekkinud, et juhipoolne põrand on nii ees- kui tagaistujate poolt märg ja päikesevisiiri alla koguneb kah niiskus.
Katuseluugi tihendid lasevad läbi või mingi äravoolu koht umbes?
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Hetkel siis asi nii kaugel, et kõik kolm radikat on omal kohal, ainult lõdvikuid hulganisti puudu - eriti vahejahutist turbosse minev lõdvik.
Kellelgi seda pakkuda on siis PS, kas tavalised varuosapoed müüvad kah nö universaalse suurusega lõdvikuid, mida sinna aretada?
Kas keegi oskab öelda, kuidas on ühendatud kliima radika voolikud, eelmine omanik on artanud kuhugi sinna kanti mingeid tavalisi vee vollasi. Kas termostaaadi juurest jookseb salongiradika pealevoolu, ning salongiradika mahavoolust kliimaradika pealevoolu ning kliimaradika mahavoolust tagasi mootoriplokki?
Kellelgi seda pakkuda on siis PS, kas tavalised varuosapoed müüvad kah nö universaalse suurusega lõdvikuid, mida sinna aretada?
Kas keegi oskab öelda, kuidas on ühendatud kliima radika voolikud, eelmine omanik on artanud kuhugi sinna kanti mingeid tavalisi vee vollasi. Kas termostaaadi juurest jookseb salongiradika pealevoolu, ning salongiradika mahavoolust kliimaradika pealevoolu ning kliimaradika mahavoolust tagasi mootoriplokki?
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Niisis, aega on jälle mööda läinud, punane volvo on vahepeal truult teeninud ning kellaplokis viskas 400 000 ette. Isegi maale sõites oli selle peale vollil sära silmis.
Vahepeal on saanud tavalisi pidurite ja liugurite hooldusi, ainult sügisel peab vist kohutava ettevõtmise tegema - salongiradikas lekib vist. Tosooli kaob tsipake ning juhi esine ja tagumine põrandamatt märjad.
Ka kaasistuja ukselink lõpetas koostöö, seda üritasin metallile mõeldud epo liimiga remontida, kuid asjatu - liimitavad pinnad liiga väikesed.
Hoopis suurem küsimus on ikkagi hõbedase kasti ja kardaaniga, all on seal M90 kast, millel on otsas tavaline 4 poldiga flants, nagu M46 ja M47 kastidel (pole seda kolmhark jura). M47 kardaan jääb liiga lühikeseks, netist uurisin, et M90 on täpselt 50mm M47-st lühem, pole veel üle mõõtnud, kas tõesti jääb täpselt 50mm puudu.
Ühesõnaga, enamik M90 kardaani pilte mis ma olen näinud on selle kolmhark otsaga, kuhu läheb kummist kardaanimuhv vahele veel, siit tekib ka minu küsimus: Kas see kardaanimuhv sobib ka 4 poldise flantsi vahele "pikenduseks". Forsis mõõtsin mingi BMW muhvi paksust, mis interneti juttude järgi peaks olema sama, mis Volvo oma, kuid paksus ning poldivahed ei klappinud kuidagi, kuid müüja ütles et need muhvid on eri mudelitel eri mõõtmetega. Seega kas minu valikud ongi hetkel kas treida sinna õiges pikkuses flants vahele või otsida sobiv M90 kardaan, mille otstes on samasugune 4 poldiavaga flants?
Mõtted ning soovitused on alati teretulnud.
Vahepeal on saanud tavalisi pidurite ja liugurite hooldusi, ainult sügisel peab vist kohutava ettevõtmise tegema - salongiradikas lekib vist. Tosooli kaob tsipake ning juhi esine ja tagumine põrandamatt märjad.
Ka kaasistuja ukselink lõpetas koostöö, seda üritasin metallile mõeldud epo liimiga remontida, kuid asjatu - liimitavad pinnad liiga väikesed.
Hoopis suurem küsimus on ikkagi hõbedase kasti ja kardaaniga, all on seal M90 kast, millel on otsas tavaline 4 poldiga flants, nagu M46 ja M47 kastidel (pole seda kolmhark jura). M47 kardaan jääb liiga lühikeseks, netist uurisin, et M90 on täpselt 50mm M47-st lühem, pole veel üle mõõtnud, kas tõesti jääb täpselt 50mm puudu.
Ühesõnaga, enamik M90 kardaani pilte mis ma olen näinud on selle kolmhark otsaga, kuhu läheb kummist kardaanimuhv vahele veel, siit tekib ka minu küsimus: Kas see kardaanimuhv sobib ka 4 poldise flantsi vahele "pikenduseks". Forsis mõõtsin mingi BMW muhvi paksust, mis interneti juttude järgi peaks olema sama, mis Volvo oma, kuid paksus ning poldivahed ei klappinud kuidagi, kuid müüja ütles et need muhvid on eri mudelitel eri mõõtmetega. Seega kas minu valikud ongi hetkel kas treida sinna õiges pikkuses flants vahele või otsida sobiv M90 kardaan, mille otstes on samasugune 4 poldiavaga flants?
Mõtted ning soovitused on alati teretulnud.
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4759
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
M47 kasti otsas on kolmhark ja kardaanil samuti, vahel on kummimuhv,
mis asendab kardaaniristi.
mis asendab kardaaniristi.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
ants kirjutas:M47 kasti otsas on kolmhark ja kardaanil samuti, vahel on kummimuhv,
mis asendab kardaaniristi.
Minul on hetkel üks m47 kast kah koos sama auto alt tulnud kardaaniga (oli 700 diisel) ja sellel on samasugune ümmargune flants.
Kas ma siis saaks nii ka teha et sebiks mingi M47 pealt käigukastipoolse kolmhargi ning M47 kardaani kolmhargi koos kummist vahemuhviga ja viskan alla?
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4759
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
torbik kirjutas:Minul on hetkel üks m47 kast kah koos sama auto alt tulnud kardaaniga (oli 700 diisel) ja sellel on samasugune ümmargune flants.
Kas ma siis saaks nii ka teha et sebiks mingi M47 pealt käigukastipoolse kolmhargi ning M47 kardaani kolmhargi koos kummist vahemuhviga ja viskan alla?
Kas M90 flansi ja m47 kardaani flansi poldivalem on sama?
Pärnus on " http://www.kardaan.ee/ ", kes tegeleb selliste asjadega.
Mõõda täpselt ära, kui palju kardaan lühikeseks jääb, vii pärnu ja
nad teevad Su kardaani ringi.
Ise kunagi nende teenust kasutanud, igati rahul.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Selle ümmarguse M90 ja M47 poldivalem sama seega mõtlesin kah kardaani pikendamise peale, kuid kuna pole sellega kokkupuutunud varem, tundub et on tsipake kallis variant võrreldes sellega, et mingi muhv vahele osta või treida flants vahele.
Hetkel ongi pigem küsimus selles, et kas on võimalik asi kuidagi lihtsalt originaalosadega lahendada.
Hetkel ongi pigem küsimus selles, et kas on võimalik asi kuidagi lihtsalt originaalosadega lahendada.
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4759
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Kas M47 kardaanil on kasti poolses otsas rist, kui jah, siis saad ainult flansiga hakkama.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist