164 Amazon 121 P130 ´70

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 21 Mär 2017, 18:38

Et vanemate masinate lippu vähe kõrgemal hoida, siis püüan anda siin väikese panuse oma raua kajastamisega, äkki kedagi nakatab samuti.
Huvipärast olen sirvinud vahelduva eduga nii blocketit kui netti autot, siis täiesti ootamatult selle aasta (2017) jaanuaris see mulle sülle lajatas. See on muidugi hästi öeldud, kuna kes vähegi Soomest või Rootsist on autode ostmisega kokku puutunud, teavad, et see kõike muud kui süllekukkumine tegelikult on.

Amazon ei ole mulle otseselt kunagi esimene valik olnud, justkui liiga "mainstreem". Samas tegemist on tegelikult nii disainilt kui olemuselt ikkagi väga hästi väljakukkunud sõidukiga. Disainilt eriti viljakad aastad tunduvad Rootslastel olevat `60 alguse periood, kus siis minu hinnangul nii Amazoni kui ka P1800 kõige ilusamad versioonid ilmavalgust nägid - kroom/roostevaba detailide kasutus, sisu lahendused... Kui P1800 hilisemate versioonide osas on vahet üsna selge tajuda, siis Amazonil see nii silma ei torka. Pigem on olulised tehnilised plussid just viimastest aastatest - parem tagasild, paremad pidurid, parem mootor...

Sai siis neid kuulutusi ajapikku sirvitud, aktiivsemalt nii viimase poole aasta jooksul, tajusin väikest sorti hinnatõusu. Täna on üsna selge, et tegemist on juba investeeringuga. Mis saab olla parem, kui hobile kulutatud raha kogub ka väärtust ajas. Pilt oli selge, on vaja üks 2-ukseline võimalikult viimane versioon ära rebida.

Igal juhul, ühel jaanuari neljapäeval sai avastatud kuulutus, saadetud koheselt mail müüjale, mille vastust jäin kärsitult ootama. Järgmisel päeval kannatus katkes ja helistasin. Kuna Soomega igapäevased sidemed puuduvad, siis ei pea ennast eriti heaks Soome keele valdajaks. MTV3 oli kunagi küll väga suur sõber, aga sellest ajast on ikka tükk aega möödas. Et vältida soome käänetes eesti keele kasutamist, pakkusin müüjale välja inglise keele suhtlemiseks, mille peale väideti seda mitte oskavat - olgu mainitud, tegemist oli nii ~25aastase kutiga. Ületasime keelebarjääri ning kohe asja kallale, sai oma "soome keele" nagu tahtis. :twisted: Pakkusin välja, et olen homme kohal (Savolinnas) ja põhim. kui kõik nii nagu kirjas ja sobib siis teeme kiire tehingu. Mille peale hakkas korralikku jurri tulema - et tal juba ka keegi huviline täna käis ja homme pidavat see ka uuesti tulema ja et kui see ei taha, eks siis võib juu mõelda... Noo nii rallit ei sõida! #-o Aga Kari on äge kuju, pigistas kutilt vähe konkreetsema jutu välja. Tõsisematele Eesti volvosägadele on selge millest jutt. Reede õhtuks oli teema konkreetsem, kutt müüb auto mulle. Tuli välja, et ei julge eestlasele müüa, aga et kui Kari pildil, siis saab hakkama. See suhtumine pidavad Soomes, ka Rootsis, väga levinud olema.

Mõeldud tehtud.
IMG_6936.JPG

Miks järjekordne projekt, et neid vähe veel oleks ja aega sitaks käes? Ei ja ei, aga juba sõita tahaks küll. :D
Ehk, eesmärk oli leida üks arvestatavas seisukorras pill, kuhu ainult sõidukorra taastamiseks ei peaks kõva €€€ sisse taguma. Plaan on vähe putitada ning suvel võimalikult palju ringi kärutada.
IMG_6922.JPG
IMG_6923.JPG

Püüan siia esimese postitusse jooksvalt lühiinfot koondada, et mis autoga tehtud.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS

Tags:

Kasutaja avatar
RS013
Foorumi veteran
Postitusi: 767
Liitunud: 06 Mär 2006, 20:07
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas RS013 » 21 Mär 2017, 20:58

Oh shit kui äge. Mulle just on Amazon hästi sümpaatne.
Kui viitsid kirjuta lähemalt ja detailsemalt, miks lõpuaastate omad paremad on ja mis aastakäigust jutt käib.
Pidurid paremad = taga ketas ka juba või?
Kuidas kere? Kas peale mattmusta värvi on muidu originaalne ja originaali taastatav?
Mis mootor ja kast tal on?

Jõudu
Rasmus
S80 V8 AWD Heico & 244 B230FT

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 22 Mär 2017, 10:06

RS013 kirjutas: Mulle just on Amazon hästi sümpaatne.
´50-60 date kohmaka kupli sees sõitmine ei ole minu teema kunagi olnud, eks selles kogemuses on usakad süüdi - roolitaga istud palli kujuga diivanil nii et rool kubemes, laiupidi ruumi tapab, pikisuunal istud praos, ebaefektiivsust lehkab igast küljest. Siis Amazon on midagi muud, justkui ideaalne versioon USAkate hiilgeaja disaini ning euroopaliku sõidustiili kombost. Sõidupositsioon on mõnusalt madalal, roolitaga on ruumi, kõik on juba stock versioonil paigas, tegemist ju ajaloost teada tuntud eduka rallipilliga. 8)
5774f4a25bc689a9360fe05bdf94dffb.jpg

RS013 kirjutas:Kui viitsid kirjuta lähemalt ja detailsemalt, miks lõpuaastate omad paremad on ja mis aastakäigust jutt käib. Pidurid paremad = taga ketas ka juba või?

Amazone toodeti vahemikus 1956-´70.
1962-... tuli 12v elektrisüsteem, B18 mootor ja piduritele algeline ühetoru "boost system", enne seda olid pidurid ilma võimendita, vist ees ka trummelpidurid.
1967-... tuli Spicer 30/Dana30 1030 tagasild
1968-... uuendati tagasilla kinnitusi
1968-... tuli pidurite kahetoru süsteem ning kaasaegses mõistes pidurivõimendi standardvarustusse (sama mis 140/164), uuenesid tagumised pidurisilindrid. Taha jäid Amazonile trumlid.
1968-... muutus rattapoltide auguvalem 5x108 peale, enne seda oli 5x114,3. Toodeti ainult kaheukselisi ning universaalkerega versioone.
1969-... tuli B20 mootor
1969-... muudeti M40 kasti 3 käigu ülekannet kiiremaks

Võin mõnes detailis eksida, info sageli varieerub netiavarustes.

RS013 kirjutas:Kuidas kere? Kas peale mattmusta värvi on muidu originaalne ja originaali taastatav? Mis mootor ja kast tal on?

Originaalvärv on tumesinine. Nagu müüja kinnitas, tõesti, roostet ei ole - vana auto mõistes.
Tundub, et see masin on käinud kunagi, küll juba jupp aega tagasi, pulkadeks. Juhtmetelt võib veel leida maalriteibil märgistussilte. Kere tundub olevat kõva keevituseprotseduuri läbinud. Mootor on stock B20 ühe Stromberg 175 CD2 karpaga, kast M40, peaülekanne 4.1:1. Tundub, et samaaegselt on ka mootor lahti käinud, detailid värvitud ning õli on puhas.

Võtsin ligi ka originaali kahe karpa sisselaske, hetkel veel ei ole kindel kas hakkan sellega pusima.
Auto on selline Soome "heavy metal" stiilis. Must on põhi teema olnud, samas ei ole kroom/roostevaba detaile värviga ära solgitud. Salongi valgustus oli sinise pirniga. :barf:
Üldiselt ei ole midagi ära rikutud. Küljeliistud sain ka kaasa, need lähevad kindlasti külge, kui vähe sirgemaks saan. Ma ise täis originaali taga ei aja, selleks võivad jääda vähe hinnalisemad automargid. Vaatan rohkem Pro-touring stiili suunas, arvan, et tulevikuväärtus võiks olla ka hästi tehtud töö korral originaalkonditsioonis Amazoni omast kõrgem.
Viimati muutis 164, 29 Dets 2017, 19:21, muudetud 1 kord kokku.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1137
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo vald, Nigeeria

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas paikas » 22 Mär 2017, 16:27

57-59 võred võiks ette ehitada muudaks nina atraktiivsemaks, kuid kuna mulle need vanad volvod väga meeldivad siis jään seda teemat põnevusega jälgima.
Tartumaal abistan VIDA'ga ja vajadusel lihtsamate mehhaaniliste töödega. 58585312 Aigo

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 22 Mär 2017, 17:15

Talvel toomise võlud.
IMG_6951.JPG

Üks põhjalik pigipesu miinuskraadidega pimedas, päevavalgus oli siis veel defitsiit.
20170118_190027.jpg

Kui niiske või märjana nägi värv hea välja, siis kuivades tekkisid peale sellised hallikad jäljed. Soome heavymehed olid kunsti harrastanud, mingisuguse ollusega auto üle käinud ning püüdnud lihtsate vahenditega rotika "look´i" saavutada. Asi nägi üsna kaootline välja. Sellest väga end morjendada ei lasknud, jätkasin suuremat sorti puhastamisega (nagu pagasis näha, tööd jätkus).
IMG_6979.JPG
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 22 Mär 2017, 17:34

paikas kirjutas:57-59 võred võiks ette ehitada muudaks nina atraktiivsemaks, kuid kuna mulle need vanad volvod väga meeldivad siis jään seda teemat põnevusega jälgima.

Just, täiesti nõus. Teema ka juba läbi käidud. :) Tuli välja, et varasem võre on silmnähtavalt teise kujuga. Seega "bolt-on" lahendus see päris pole.
Lisaks see varajasem võre pidavat tõsine defitsiit olema ning ulmekallis.
´50 lõpp
d48ed900e79fa9547169c26138b4cd8d_XL.jpg
´60 lõpp
Volvo_Amazon_p130_122s.jpg

Karil olid need isegi seinal, aga keeldus müümast. Ega kui orienteeruva hinna teada sain, siis ostuhuvi kadus ka üsna kiirelt. :D

Kusjuures 60'te alguse omal on ka midagi sarnast, isegi endale istub see kõige enam. See siis ´64:
64 amazon 01.jpg
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 849
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Kontakt:

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas McBrainless » 22 Mär 2017, 17:45

Äge masin! Eriti meeldivad need valge triibuga rehvid ja need kuldsed veljed. Värv ikka kunagi läikima jah?

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 24 Mär 2017, 11:04

Pean sulle rataste osas pettumise valmistama. Nii veljed kui rehvid läksid müügiks. Kuid jah, mingil veidral viisil selline latiino/retro kombo täitsa visuaalselt töötas. Müügi põhjus oli lihtne, ratta diameeter oli vähe väiksevõitu, mis mõjutas kaasaegsetel maanteekiirustel sõitmist. Veel kõrgem rehv eriti ei sümpatiseeri, pigem siis juba suurem velg, sealt see otsus. Rehvid läksid selle VW bussi alla. Veljed jäid nö. foorumisse, lähevad vist ühele 200sele.

Üldiselt arvan, et läikiv värv sobib Amazonile paremini. Ise esmajärjekorras seda muutma ei hakka, sest praugne lahendus on ka täiesti söödav. Kui suuremaks taastamiseks kunagi peaks minema, siis kindlasti läikiv ta tuleb.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 24 Mär 2017, 16:50

Esmalt oli plaanis teha kõikide õlide/vedelike vahetus. Takistuseks sai pidurisüsteem läbipesu, kuna suportite osad õhutusniplid olid tõsiselt ajahambalt pureda saanud. Näiteks, ühel esimesel suportil on 3 niplit, siis tundus üsna suur tõenäosus vähamlt üks puruks keerata. Pidurid muidu töötavad äärmiselt eeskujulikult, klotsid ka paksud, seega vahetus väga selga ei tao. v70 pidurite taastamise tulemusest on jalaga katsutav positiivne tulemus varnast võtta, siis vähe soojemal perioodil saab ehk ka sellel analoogselt asi ära tehtud.
IMG_7079.JPG

Tagasilla seisukord nii silma kui kõrvaga hinnates on väge hea. Soomlastele kohaselt on terve auto põhi kaetud pigi meenutava kaitsega, rõve näeb välja aga tundub töötavat.
IMG_7064.JPG
IMG_7025.JPG
Käigukasti läks Liqui Moly SAE 80W GL4 ja tagasilda SAE 80W GL5. Mootorisse Mobil 1 poolsünt 10W-30. Jahutusvedelik ka uus.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 24 Mär 2017, 18:09

Koledaid asju ei tahaks tagasi kruvida, seetõttu läks tagasilla kaas puhastusse ja värvi.

Pärast kõva pesu
IMG_7151.JPG

pärast klaasipuru pritsi
IMG_7183.JPG

ja pärast pulbervärvimist, peale läks gun metal toon + matt lakk.
IMG_7260.JPG

Pinnad sai korralikult puhastatud, kaane äär sirgestatud ning vahele läks originaal tihend. Poltide kinnituseks andis internetiavarus 40nm, mis tundus kuidagi liialt over kill. Selle tugevuseni ei pingutanud, kuigi liialt üle lasin oma hinnangul nad vist ikkagi. Väga oluline on nö. järkjärguline rist-pingutamine algstaadiumist alates. Kui vanad volvomehed teavad rääkida, et seda kaant lekkevabaks ei saa, siis hetkel tundub, et mul see õnnestus. Vaatame, mis aeg näitab.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS

Kasutaja avatar
FarAway
Kõva postitaja
Postitusi: 196
Liitunud: 25 Nov 2014, 23:22
Asukoht: Pärnu

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas FarAway » 24 Mär 2017, 20:40

Aga mis sa nende supordi õhutusniplitega ette võtad? Mul sama jama 200sega, peaaegu kõik niplid suutsin puruks keerata :D
Kuskohast uusi saada?
Volvo 240 86a B230FT

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 25 Mär 2017, 14:48

Püüan igal juhul niplid kätte saada. Eks kui need pooleks keeran, siis mõtleb edasi. Ma arvan, et võtan selle siit http://vp-autoparts.com/main.aspx?page= ... &artno=526
kui kuskilt odavamalt ei saa. Kui soovid, võin sulle ka võtta,
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 28 Mär 2017, 12:13

Saabus hunnik vidinaid VP-autopartsist. Suundadne ja tagatulede tihendid vajasid vahetmiast, võtsin ka igasuguseid kruvisid ja seibe, et käepärastest vahenditest tekitatud p*rnograafiat välja vahetada. Kojamehed on erladi spets., mida tavalisest varuosapoest ei saa. Üks oluline asi millega ise eriti rahul olen on see paremal punase kattega tööriist ukse väntade eemaldamiseks. Kõvasti juba kasutust leidnud, ilma selleta lihtsalt rikud pikapeale midagi ära.
Üks levinud probleem on ka mittetöötav klaasipesuvedeliku mootor, mis asetseb anuma korgis. Sai võetud juba siis koos anumaga.
IMG_7145.JPG

Siis üks oluline asi UK´st, karburaatori nõela reguleerimise tööriist. Aga jah, tuli välja, et varasematel Strombergitel sedalaadi reguleerimise võimalus üldse puudub.
IMG_7160.JPG

Edasi sai süüde paika aetud, klapid reguleeritud ning karburaator korraliku puhastuskuuri.
IMG_7617.JPG
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 264
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15
Kontakt:

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas KoitK » 29 Mär 2017, 10:30

Kes siis klapivahede reguleerimiseks 13 võtit kasutab mutter on ju 1/2"!
Minu mäletamist mööda nende SU karpade reguleerimine polnud midagi müstilist, pidid lihtsalt lapiku kruvikeeraja siibri vahele pistma, et ta natuke avaneks ja siis reguleerid segu selliselt, et pöörded kõige kõrgemad ning paigas ta ongi.

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 678
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: 164 Amazon 121 P130 ´70

PostitusPostitas 164 » 29 Mär 2017, 11:02

Tollmõõdus padrunid sai juba ostetud, tagasilla katte lahtikeeramiseks on ülioluline 1/2" omada, 13mm´ga keerad poldi nukad maha. Lehed tõesti puuduvad, aga tundub, et saab nendes vähestes kohtades mm´ga ka hakkama.

Noo vot, sa siis jaga õpetussõnu, kust kaudu Strombergil segu reguleerida? :) Näiteks sellel lehel https://www.howacarworks.com/fuel-syste ... arburettor on kuvatud reaalselt kahte tüüpi karbusse (nimetatakse küll rohkem mudeleid), kuigi need ülejäänud on just need mis minu käest valdavalt läbi käinud, millel kirjeldatud reguleerimisviisid puuduvad. Puudub alumine düüs ning Allen key´ga võid ülevalt ainult oma lõbuks õli segada.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
121 Amazon 2,0 '70 P130 2D
164 3,0 '70
V70 T5 '00 manuaal
MÜÜGIS


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Viljam ja 2 külalist