Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 21 Okt 2017, 20:48

Ei suutnud kiusatusele vastu panna ja hoovi veeres selline masin lisaks https://www.nettiauto.com/volvo/850/9133706. Sellele nüüd tagastanget otsingi.
Volvo-850-57486cc96e6a2984-medium.jpg

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas Klamber » 21 Okt 2017, 20:54

Ilus. Meelega automaat? ÕIges mõõdud rehv alla ja on ideaalne.

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 21 Okt 2017, 21:18

See tundus ja on korralik auto, tuli ära osta. Loomulikult tahaks manuaali ja M59 kooslust, pluss beezi sisu ja vahtrapuuarmatuuri. Ainult õigest rehvist kahjuks vähe, kahju juba tehtud-terveid logareid on kah vaja . Ilmselt panen 2154517 2054517 asemel. Hetkel all 2155517-ei olnud tark valik eelmise omaniku poolt-tiivakaarte siseservad kah peaaegu haljad keskelt.

Kasutaja avatar
arturjarn1
Kõva postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Okt 2016, 13:07
Asukoht: Rakvere prügimägi

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas arturjarn1 » 22 Okt 2017, 19:56

Edu ilusa volliga.!
850R FWD 2.0 155kw
S60 2.4D
Toyota Corolla 1.9D

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 08 Nov 2017, 20:50

DSC_0861.JPG

Esimene pilt Eesti reg. numbriga- sellega ikka vedas korralikult, juba teine 001 algusega number mul.
Kohalikud vabatahtlikud olid oma punased iludused ilusasti rivvi sättinud-panin enda oma kah kõrvale.

Vahepeal üle 2000 km veeretud juba. Ühteist välja koorunud.
Turbo CBV membraan ilmselt puruks- minekut ei ole, ca pool rõhku puudu(osuti ja tagumikudüno järgi). Käiguvähetusel viskab rõhu ülespoole. Sinine T5 ikka tublisti võimekama minekuga, kuigi 11KW vähem.
Parem esiamort õline ja kergelt koputab kah aegajalt. See vist ainult originaalosa 855R il- kui kellelgi korralik üle, võib pakkuda.
Alumine õlijahuti voolik tahab taastamist.
Juhistme soojendus ei toimi-juhtmed tahavad tegemist ilmselt.
Taga Nivomatid tahavad ilmselt vahetust- need õnneks olemas .Sinine T5 peab ilmselt leppima tavaamordi ja madaldusvedruga( sain lesjöforsi -40mm vedrud tehasest kätte, ehk leiab lähinädalatel muu töö kõrvalt aega ja vedrustus korda teha sellel)
DSC_0859.JPG

Esimesed kettad klotsid tahavad vahetust, parem aegajalt kergelt jääb peale. Kui on kellelgi pakkuda 302mm ketta jaoks sadula raame, võib pakkuda. Sellel all 280mm ketas ja sellega pidurdusjõud ikka kehvake.
Terveid esilogareid oleks kah vaja.
Summuti lekib paaris kohast-mõtlen Simonsi catbacki peale-see suht sama hinnaga kui B summuti osad sellel.
Tagurpidikäigu tuli ei taha kah põleda.
Igav ei hakka, leiaks ainult aega sellele

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas Klamber » 08 Nov 2017, 21:16

Ma pakuks et pigem on TCV klapp otsa saanud, siis WG avaneb baasrõhu juures 0,3-0,4 bar mis teeb ~140kw. CBV membraanis on väike auk tavaliselt, sealt nii suur rõhk minema ei saa kaduda. Aga uus ei tee kindlasti paha. Mul vist kõigil need auklikud olnud. 302 kelgud tasub ka igaljuhul alla keerata, ise olen 2 kompl swappinud, skandixist iga € väärt.

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 08 Nov 2017, 21:26

Panen sinise TCV külge ja proovin ära.

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 30 Dets 2017, 18:20

Klamber kirjutas:Ma pakuks et pigem on TCV klapp otsa saanud, siis WG avaneb baasrõhu juures 0,3-0,4 bar mis teeb ~140kw. CBV membraanis on väike auk tavaliselt, sealt nii suur rõhk minema ei saa kaduda. Aga uus ei tee kindlasti paha. Mul vist kõigil need auklikud olnud. 302 kelgud tasub ka igaljuhul alla keerata, ise olen 2 kompl swappinud, skandixist iga € väärt.

TCV vahetus ei muutnud seisu. Turbo endiselt ca 1/3 peal, algul nagu puhub ca 1/2 peal ja veidi üle kah. Seegi kuidagi hüplevalt ja kui 3nda käigu peale vahetab ca 120kmh peal, siis(ca 1/4 peale kukub) on juba suht jõuetu jorin kapoti all. R peaks tehase seades ikka 2/3 peal puhuma ja kohalt korraliku möirgega mootori pöördesse puhuma. Sinine seda teeb peale WG vooliku"peenendamist", ja liigub umbes nii nagu tehase seades R p...edüno järgi. Selline tunne, et lihtsalt ei jaksa puhuda. Äkki on kat ummistumas ja lihtsalt ei lase puhuda, turbo ise kulunud (häält igatahes ei tee)ning ei lähegi korralikult pöörlema või CBV vedru katki. Ehk leiab veel aega tegeleda muu töö vahelt. Tegin video kah olukorrast aga siis ei olnud rõhu kõikumist väga nagu aegajalt ette tuleb. Fail paraku liig suur siia postitamiseks

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod, 855 T5-R T-Gul

PostitusPostitas marek555 » 04 Mär 2018, 17:55

Üheks öhtuks Eestis 1 T-GUL rohkem
DSC_0934.JPG

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 15 Veebr 2019, 22:03

Ammu ei ole autode kohta miskit kirjutanud.
Kevad tulemas ja kuna Ri turbo ei tahtnud suurt enam puhuda tuli see maha võtta. Imekombel tuli ainult ühte kuumakaitse polti kuumutada, et seda lahti saada-teised poldid mutrid keerasid kõik ilusasti lahti. Ls hetkel 289tuh ja turbot ei ole varem keegi maha võtnud.
Sellise sõelapõhja leidsin
membraan.jpg
membraan.jpg (15.91 KiB) Vaadatud 3051 korda

lisaks ka kuumakojas pragu sees WG klapi kohapeal, mis ei ole läbiv ja hetkel veel probleeme ei valmista-aga tuleks vahetada ilmselgelt varsti
WG 1.jpg

WG 2.jpg

Turbo sisu iseenesest väga hea-olematud lõtkud ja tundub, et ka õli peab. Ainuke probleem on VL poolsed labad on põlemisjääkidega ühtlaselt valgeks kaetud ja ka kuumakoda labade ümbert. Osaliselt on hakanud küljest lahti tulema-ei tea kas pihusti cleaneri kasutamine on hakanud ka seda vaikselt töötlema. Pilti hetkel lisada ei ole ainult.
Mootoriõli jahutusvoolikud sai ka eemaldatud, ning lähevad taastamisele.
Kui kellelgi on pakkuda praota 15G kuumakoda oleksin huvitatud sellest.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas Klamber » 17 Veebr 2019, 00:33

Palju see mootor sul õli sõi muidu? Tundub et hästi.
Ja 15G koda otseselt otsima ei pea, sobivad ka 13T ja 16T jms omad vastavalt õige flantsiga, sul vist nö sirge ehk keskmise suurusega flantsiga. Kõige tõenäolisem neid vast leida vanemate LPT mootorite küljest. Või siis pisut aretamist ja pane nurgaga flants ja natuke jälle auto kiirem.

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 17 Veebr 2019, 12:30

Sõitnud selle masinaga ca 4800km peale ostu. Juurde olen valanud 0,8L. Nüüd kui turbo maha võtsin lasin ka õli välja-puudu oli nii 0,3-0,4L varda järgi.
Plaan oli teine õlivahetus, peale ostu, küll teha pärast 3000km läbimist, kuna ostes oli õli ikka väga must ja mootor paistis korgiavast ikka väga nõgine seest. Väljatunud õli oli nagu 30000km sõitnud-seega saab vaikselt puhtamaks. Pool õlikulu panen siiski väsinud õlijahuti voolikule(hakkas sügisel parklaid määrima juba). Osa sääretihenditele, mis plaanin vahetada kui mootoririhma vahetama hakkan 300k peal. Kindlasti ka läbi turbo kaob mingi kogus( ikkagi 289K läbitud). Cooleri kondentsi august oli ka alumise katte peale kogunud õli ja kruusatolmu segu. Selle cooleri augu panen kinni ,kuna talvel ei kasuta autot. Karterituulutus ka nii ja naa-päris vabalt kopsuga läbi ei puhu. Selle puhastan ka ära, kui turbo tagasi läheb. Turbo puhus heal juhul 0.3bari. Kui kokku saab jälle ja uuesti korralikult puhuma hakkab, ehk hullemaks ei lähe õlikulu. Jään siiski 15G koja juurde, kuna tahan masina võimalikult originaali hoida. Hetkel ainult summuti all Simons aga see on kiire vahetus originaaliks kui vaja.

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 15 Juun 2019, 00:15

R nüüdseks jälle teel. Külge said taastatud õlijahuti voolikud. Turbole sai uus CBV membraan- ei muutnud suurt midagi. Sai siis WG voolik lahti võetud, pime ette ja tõmmet küll ja veel kuni- seier üle valge ja fuelcut. Seega WG vigane. Enne turbo paigaldust sättisin varda 2psi peale. Kuumakate maha ja 4,5psi peale nagu paljud stock masinaga kulgevad-veidi parem aga ikka lahja. Uus katse-6 psi preset ja proovisin ka ära, millal täiesti lahti lükkab. Ca 7,5 psi on WG täiesti avatud. Jätsin 6psi peale- kontramutter on ca 1mm keerme lõpust nüüd. Varrast sai ca 1cm võrralühemaks keeratud. Ilmselt on vedru? surnud WG sees. Jätsin hetkel 6 psi peale-nüüd on minek enamvähem nagu tehasest väljaveeredes. Pika jutu kokkuvõtteks olen uue või kasutatud WG klapi otsingul. Kui kellelgi on pakkuda või teab kust saab Eestist osta andke julgelt teada. Eelistaks originaali või selle sarnast. Kütusekulu kukkus 10.9L keskmise pealt 9,1L peale.

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 19 Aug 2019, 22:03

DSC_1284.JPG

Kuna parema veovõlli välimine kumm purunes tuli leida aeg autole. Parem esipiduri kolb hakkas ka järjekordselt kinnijäämise märke ilmutama ning ka parem esiamort sai ülevaatusel soovituse vahetuseks. Asjad ammu riiulis ootel.
DSC_1286.JPG

Palju parem kui enne -302mm pidurikomlekt.
Algul oli mõte sadulad taastada aga kuna taastatud sain kätte 24Euriga, ning rem.komplekt koos kolviga ei olnud palju odavam( ca 15 Euri), siis oli valik lihtne.
Külge said ka uued originaal esiamordid, Sachs amordipadjad(tugilaagrid õnneks veel heas korras), Monroe tolmukaitsmete komplekt.
Värskendasin teistkordselt kastiõli 3,5L väljalaskmise ja uue pealevalamisega. Oluliselt puhtam õli, võrreldes esimese korraga, kastist välja ei tulnud-ainult veidi punakam tundus voolamise ajal. Ilmselt tuleb mõned korrad veel teha. Kogun iga kord 0,5L pudelisse, siis lõpus hea võrrelda tulemust.
Vasaku veovõlli välimist kummi soovisin ka vahetada kuna seal ka praod sees, kuid veovõlliots keeldus koostööst. Kinni, mis kinni rattarummu sees-jääb teiseks korraks. Selle saab ainult pressi all lahti, tõmmitsa ja haamriga ei saanud liikuma.
Eelmine omanik on paremale paigaldanud 12mm keermega stabika kondi. Kuna ka stabikavardasse on suurem ava puuritud, tuli amordi 10mm ava 12mm peale puurida.
Kohutav aeg läks velgede pesu peale. Teada sain, et Motip veljepesuaine on tunduvalt kehvem kui Motuli oma. Motuli oma on paju "paksem" ja püsib kauem peal.

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 266
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: Marek555, 855 T5 & 855R T-Rod

PostitusPostitas marek555 » 30 Aug 2019, 23:18

Külge said ka riiulis oodanud 30000km sõitnud Nivomatid. Selgus, et need küll on tavalised universaali omad aga alla nad said, ise olen rahul. Algul oli mõte vahetada ainult üks korralikuma, siit foorumist soetatud vastu aga need olid valge tähistusega, mul olid all oranzi kleepekaga. Tagavedrud jäid vanad, kuna uued originaalid, mis ka Traderas müüdi 855 omadena on siiski sedaani omad. Need nüüd üle kui kellelgi soovi.
Autoga sai tehtud vahepeal nädalane reis- tiir ümber Soome kiire põige ka Nordkappi. Kilomeetreid tuli kokku 3841 kodust ja tagasi. Kui siiani arvasin, et olen õlikulu korda saanud-alates kevadest läbitud ca 2500km jooksul olen pool liitrit lisanud, siis ebameeldiva üllatusena tuli esimese pea 900 km järel liiter juurde valada. Eks ta sai omajagu piitsa ka ülespoole ronides. Selgeks sai see, mida juba autot ostes kahtlustasin- kat umbes. Ülejäänud osa möödus rahulikumas tempos(v.a kiirtee helsingini, kus sai kiiremate tempoga kaasa mindud) ja õlikulu koduni veel 1L. Lisaks hakkas paaril korral, kinnituseks kati probleemile, möödasõidul järsult kiirendades mootor tõrkuma-tegi nagu paar tugevat vahelejättu ja alles siis kiirendas korralikult.
Täna võtsin kati alt. Ikka väga hull-viimasest läbipestud ummistunud XC90 D5 DPF filtrist ei tulnud ka nii palju tuhka kui sellest bensuka katist.
Ca 20min puhusin suruõhuga-jääbki tulema. Lõikasin torud küljest paremaks ligipääsuks,krt 20min puhutud ja üle poolte kärgede ei paistnud läbi, kärjed kõik ilusad ja terved. Kaotada ei midagi, ülejäänud sai survekaga välja pestud-kulda ja plaatinat ilmselgelt eraldus. Kas kat ka heitgaase puhastab, selgub kui mitte varem siis mais ülevaatusel.Aga puhtaks ta sai ja paistab ilusasti läbi. Mootoriõli jäi ööseks nõrguma ja usun , et homme leian need 50 puuduvat hobust taas üles!
Survekaga väljapestud tahm kaalus kuivatades 47g. Usun, et teist niipalju sai suruõhuga enne välja.
Reisi keskmine kiirus tuli korralik 78, bensukulu 9,2L keskmine, mida on selgelt palju maanteel sõidu kohta. Homme teen väikese Pärnu otsa piirkiirusi enamvähem järgides-panustan, et keskmine tuleb alla 8.
Uued 302mm pidurid on ikka ülihead, kuigi 1 ketastest hakkas mägedes pidurdades kuumenedes viskama- jahtus ja jälle kõik ok. Tegu Zimmermann coated ketastega.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist