Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 04 Veebr 2019, 16:55

Suure ringi küsimus - kas keegi ülevalt poolt on selle turbo kätte saanud? Pean silmas just mootori ja tulemüüri vahelt turbo völja võtmist ülevalt poolt. Selge see, et altpoolt peab torud ja värgid lahti laskma aga mitte ei viitsi selili maas hakata kardaani ja nurkreduktorit ning poolassi küljest ära võtma. Tõstuki peal oleks kogu protsess ilmselgelt altpoolt kiirem.

Esialgse hinnangu järgi peaks selle turbo ülevalt poolt välja pigistama küll.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Tanel » 04 Veebr 2019, 18:33

Tuleb ilusti mööda seal. Natuke keerutamist aga mahub
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas paikas » 04 Veebr 2019, 19:24

Mina võtsin mootori vahetamise ajal ülevalt välja nii, et oli ülemine jahutusvedeliku toru ja õli äravool veel küljes, mahtus välja ta käigukasti kohalt, kui hästi mäletan siis kaitsmekarbi lasin lahti ja painutasin väheke eest ära.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 05 Veebr 2019, 00:03

Kuna suur kiire läks mööda siis on asjad visalt edenenud, täna pesin cooleri seest puhtaks ja natuke väljast ka ning rüüstasin vana GAZ 52-te ja tõin sealt selle trossikõri ära, millega seda soendusega alumiiniumist karterituulutuse toru seest puhastama hakata.

Cooleripesuks kasutasin sedasamust Plex-U lahust ja brake cleanerit. Cooler lapiti maha, torude avad ülespoole ja hea kuum Plex-U lahus sisse ning nii ta mul marineeris paar tundi. Siis kallasin mingi osa coolerist välja seda musta vedelikku ja hakkasin edasi tagasi solgutama. Kallutasin teist ühele poole ja siis jälle teisele poole, et lahus uhuks piki kanaleid edasi-tagasi. Siis kallasin cooleri tühjaks ja loputasin sooja veega. Cooleri maht on kirvega 2.5-3 liitrit.
Peale seda tegin igaks petteks sama operatsiooni ka brake cleaneriga läbi. Breigiga solgutasin nii kaua kui sisse kallatud tilk välja kallates oli puhas. Kirvega 5 lirtsu breikki käis coolerist läbi.

Nüüd istub cooler soojal kohal ja autab seest viimaseid vedelikke välja. Breik aurab kohe minema aga näha oli, et veidi vett oli sisse jäänud.

Pilt

Katla kohal on peale katla kütmist 50-60 kraadi, hommikuks peaks viimanegi vesi olema välja auranud ja/või alumisse otsavanni valgunud.

See trossikõri näeb välja selline:

Pilt
Pilt

Vanemad kodanikud ilmselt on kursis aga nooremad võibolla pole sellise loomaga kokku puutunud. Kunas need plastikuga kaetud trossikõrid veel tulid, vanasti olid kõik sellised või oli peale punutud sukk (Vjatka rolleril näiteks). Idee poolest see paljas kõri on isegi parem kui kaetud - trelli otsas, õiget pidi ringi ajades ronib see kõri ise torusse. Ka on paljas kõri palju painduvam.
Ja tegelikult seda tüüpi kõri sees ei olnud tegelikult tross vaid traat, selline veidi suurema süsinikusisaldusega kui tavaline "pehme", näiteks, sidumistraat.

Kuid siiski pean selle toru, mida seest vaja puhastada, auto küljest ära võtma - tuleb lõppkokkuvõttes lihtsam ja kiirem see puhastamine.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 08 Veebr 2019, 00:45

Teisipäeval käisin Rakveres varustusringil. Natukene igasugust keemiat (roostes poltide leotamiseks Würthist midagi head), lõdviku kägistajaid, et sellesamuse karterituulutuse küttega toru eemaldamiseks ei peaks jahutusvedelikku välja laskma ja epoksiidliimi, et ETM-i klemmid uuesti kinni valada.

Pilt
Pilt
Pilt

Nüüd tuleb silikoniga ETM-ile kaas veel peale panna ja juhtmetele uus kõri ning ongi valmis peale tagasi panemiseks.

Täna jõudsin siis nii kaugele, et võtsin küttega karterituulutuse toru küljest ära ja tegin selle seest puhtaks niipalju kui vähegi sain.

Pilt
Pilt
Pilt

Proovisin seda trossikõri trelli otsas sinna sisse ajada. Sirge osa läks enam-vähem aga seal see si ka lõppes. Põhjuseks see, et trossikõri liiga jäme. Otsast iseenesest läheb ilusti sisse aga se va tuulutuse toru ei ole isolatsiooni all mitte ümmargune vaid pressitud D-kujuliseks, ristlõikelt. Samuti on tehtud jahutusvedeliku toruga, et suurendada kahe toru kokkupuutepindala ja sellega soojusülekannet tuulutuse torule. Kogu see kütte teema on mõeldud selleks, et talvel karterituulutus jäässe ei läheks. Keegi kuskil väljamaa foorumis arvas, et seda tegelikult ei oleks üldse vaja sinna, sest mootoriploki kõrval, väljalaskekollektori all peaks see elu ikka päris soe olema.

Ühesõnaga tuli kasutusele võtta vana hea keevitustraat ja sellega surkima hakata. Vaheldumisi traadiga ja brake cleaneriga ning suruõhuga seda toru töödeldes sain selle puhtaks. Et traadi läbivedamisel traadi tööd effektiivsemaks muuta tegin igasugu vigureid selle traadi otsa.

Pilt

Lõpuks orgunnisin traadi trelli otsa ka ja viimased traadiga sikutamised sai teha juba pöörleva traadiga. Loputus ja suruõhuga kuivatus ning puhas ta ongi. Õhk käib ka kergelt (puhudes) läbi.

Mingisugune tunnike jamamist ja 209.77€ nagu maast leitud.

Järgmisena võtsin ette karterituulutuse avad mootoriplokis. Et seda pudi mitte mootorisse ajada võtsin appi vana tolmuimeja. Orgiga surkides ja tolmuimeja toru augu kõrval, sai plokis olev ülemine ava kergelt ja kiiresti puhtaks.

Pilt

Pannes tolmuimeja toru selle ava peale oli ülevalt, klapikambrikaane pealt kuulda, kuidas õhku sisse veab - õhk käib läbi, väga hea.

Sama moodi, tolmuimeja toru ava kõrval, sai ka õlikogujast karterisse tagasivoolu ava puhastatud. Olles netis näinud ühte pilti, kus mootoriplokis ja karteripõhjas olev kanal on täitsa kinni siis ma erilisi ootusi ei hellitanud.
Ava surkimise käigus, aeg ajalt tolmuimeja toru ava peale pannes, hakkas mingi hetk tolmuimeja karterist õli välja imema - see oli hea märk, järelikult ei ole kapitaalselt kinni see kanal. Sellel hetkel mõtlesin, et niimoodi edasi surkides kukub see tahmatagi sinna kanalisse - peab midagi välja mõtlema.

Meenus sitapütt traktori õhupuhastaja pealt töötava vaakumiga või noh, korrektsem vist on öelda hõrendusega. Vana õlikanister, läbipaistev soolik, vana määrdepritsi otsiku toru ja mäkkaiveri teipi.

Pilt
Pilt
Pilt

Selle riistapuuga oli hea seda ava puhastada - metalltoruga kraapisid tagi ja hõrendus luristas selle sisse.

Enne:

Pilt

Enne abivahendiga puhastamist:

Pilt
Pilt

Peale puhastamist:

Pilt

Järgmisena tuleb turbo mootori küljest eraldada.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4313
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 08 Veebr 2019, 08:37

Pilt

Ilma irooniata. Ise poleks sellise asja peale tulnud. Vaata, et nüüd ära patendeerid, muidu siin Volvo esinduse mehed luusivad, saavad häid ideid :D.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 09 Veebr 2019, 00:04

Tänase päeva eesmärk oli turbo auto küljest kätte saada aga nii hästi ka alati ei lähe, igasugu muud toimetamised ja värgid, reaalselt sain auto kallale alles kell 21:30.

Enne seda, katla alla tuld tehes, nii ajaviiteks, panin ETM-ile kaane peale. Veidi vana silikoni eemaldamist ja puhastamist ning siis uue silikoniga kaas peale. Nüüd marineerib seal, pakk keevituselektrooge raskuseks peal.

Pilt
Pilt

Turbo eemaldamisega sain niikaugele, et kuumaplekid on eest ära, poldid-mutrid kõik lahti/liikuma saadud. Välja arvatud õli/jahutusvedeliku torud. Homme auto üles tõstma ja pikutama minema ning ajaviiteks alt poolt vajalikud mudinad lahti keerama. Tööde lihtsustamiseks pean ikkagi veits jahutusvedelikku välja laskma aga ei ole hullu plokist väljalaskmise punn on hea ja ligipääsetava koha peal.

Pilt

Kui turbo maas siis peab ilmselt ka väljalaskekollektori maha kruvima, sest kuumaplekke eemaldades murdusid sisse need kaks vedruga polti. Kõik teised poldid/mutrid tulid kenasti lahti aga neid kahte Würthi kõva keemia lahti ei leotanud.

Pilt

Muidu tundub päris hea keemia olema.

Pilt

Ilmselt oleks need vedruga poldid tervelt kätte saanud ainult induktsioonkuumutiga kuumutades. Sest palju seda jämedust sellel M8 poldil ikka on keermeniidi põhjast. Ja mida pikemalt polt väljas on seda plastilisem ta on ja kergemini kõige peenemast kohast järgi annab.

Täna rohkem ei viitsinud jamada, see üle mootori asjade tegemine ei ole ikka üldse äge, kuradi põlved käivad kuradi tagurpidi nagu kuradi toonekurel. Harjutan põlved õigetpidi käima ja homme hakkan autot kergitama.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas paikas » 09 Veebr 2019, 13:57

Pane ajaleht talla alla, et ulatuks. Vanakooli nipp. :D Ühe turbo kinnitusmutri lahti saamine, eriti tüütu, sest see ei mahu üle spilka, pead samal ajal turbot tõstma ning mutrit keerama, samas mul polnud plokikaant ka peal enam kui turbot eemaldasin viimati.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 09 Veebr 2019, 23:36

"Ärra tõin!", nagu ütles Toots kui "Lati Patsuga" riiuli otsast alla kukkus.

Ooooooo seda ni**u või nagu rootslased ütlevad k€pp och nikk.

No algas asi muidugi sellega, et auto nii kõrgele tõstmiseks, et oleks enam-vähem normaalne seal auto all pikutada ja saaks ka käsi liigutada, oli vaja telliskivide ja tungrauaga ümber auto päris mitu tiiru joosta. Ühte külge korraga lõpuni üles ei saanud tõsta, sest siis oleks pukk jäänud ebastabiilne. Teiselt poolt üles hakata tõstma siis võib auto tungraua pealt minema joosta.
Esimeses järgus ühed kivid ja teises järgus kahtede kividega.

Pilt

4L jahutusvedelikku plokist välja ja saigi igasugu torusid kaalika küljest lahti laskma hakata. Mõttes, valjult ja päris kõvasti said vist kõik võimalikud vägisõnad mitu korda läbi käidud :mrgreen:
No ei ole äge selili auto all seda tööd teha - liikuda on jama, eriti on käsi ilge nu*s kuhugile vahele ajada, pooled poldid käsikaudu keeratud ja värki. Aga no kätte ma ta sealt sain.

Mõned pildid endale meeldetuletuseks, millises asendis tagasi pista see turbo sealt mootori ja tulemüüri vahelt. 5 minutit keerutasin teist seal aga õige nurga all ja õigest asendist alustades tuleb teine päris lobedalt välja. Käigukasti kohalt ei oleks ta välja mahtunud, nagu Paikas soovitas, sest kaitsmekargi all on ABS-i pump.

Selles asendis ta sealt välja ei tule, on vaja veel ~45 kraadi vastupäeva keerata, selleks pidi turbo allapoole tagasi laskma ja DP flantsi piduripumba poole viima.

Pilt

Ja hops, käes ta oligi.

Pilt

Pilt

Gaasiga sõitmisest?

Pilt

Pilt
Pilt

Ühte jahutusvedeliku toru sikutades sain ikka nuki veriseks ja paiste ka :mrgreen:

Pilt

Turbo tagasi panek saab veel põnevam olema.




paikas kirjutas:Pane ajaleht talla alla, et ulatuks. Vanakooli nipp. :D Ühe turbo kinnitusmutri lahti saamine, eriti tüütu, sest see ei mahu üle spilka, pead samal ajal turbot tõstma ning mutrit keerama, samas mul polnud plokikaant ka peal enam kui turbot eemaldasin viimati.


Ajalehest ei piisanud, pidin puhvaika panema. Ja mul tulid kõik mutrid üle tikkude.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 10 Veebr 2019, 20:09

Kas Turbobaltic OÜ või BR Turbo? Või mõni kolmas?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4759
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas ants » 10 Veebr 2019, 21:25

Ühte jahutusvedeliku toru sikutades sain ikka nuki veriseks ja paiste ka :mrgreen:

Armid pidid meest kaunistama :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Tanel » 10 Veebr 2019, 21:47

Vaata kumb tasakaalustab südamikku.
Kuigi turbobaltic annab aastase garantii
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 10 Veebr 2019, 22:05

Tanel kirjutas:Vaata kumb tasakaalustab südamikku.
Kuigi turbobaltic annab aastase garantii


BR turbo pole mulle nädala jooksul vastanud ka midagi.

Turbobaltic vähemalt jutu järgi tasakaalustab võlli ja tiiviku dünaamiliselt ning eraldi veel on jutt südamiku tasakaalustamisest.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Paranormal
Kõva postitaja
Postitusi: 173
Liitunud: 13 Juun 2011, 15:31
Asukoht: Tallinn

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Paranormal » 12 Veebr 2019, 09:28

Isiklik kogemus Turbobalticuga olemas. Antakse ka paberil graafik kaasa, turbo pöörlemiskiirus vs vibra vms.

Kui sa võtadki sealt turbo siis oleks hea näha kas graafikud erinevad või pannakse stamp paber kõigile kaasa :D
Iseenesest turbo käib väga hästi ning suhtlus ettevõttega oli ladus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 12 Veebr 2019, 11:54

Läks eile Turbobalticusse.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: stihl ja 4 külalist