Savipoti-Tobi V70 103kw

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Savipoti-Tobi
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 21 Dets 2016, 16:33

Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Savipoti-Tobi » 21 Dets 2016, 22:06

Tervist

Sai kuu alguses üks esimese generatsiooni V70 soetatud. Kuna elukoha vahetusega igapäevane kilometraaž kasvas drastiliselt ja vana auto võttis igast asendist (90% maantee ja 10% linna) 9.6L/100km ning oli lisaks pikale kasutusele muutunud juba antiloobi raipeks sai ta EMEXi hinnaga maha müüdud ja 103kw diisel V70 ostetud. Eelarve oli piiratud ja igapäevaselt sõidab autoga 4 inimest, ning eesmärgiks oli osta võimalikult lihtne vanakooli tööloom, mis oleks ka öko, siis jäigi sõelale V70 esimese generatsiooni 2,5 audi diisliga 103kw.
Auto sai ostetud, nagu te juba võite arvata....PAIDEST. Paistab, et neil volvo diislitel on seal mingi pesa, sest 2-3 müüjat on seal kindlasti kes neid väärt pille Hollandist toovad. Minu hinnaklassis oli 2 isendit. Üks oli seest jube käest ära lastud, ei töötanud ei osad el. aknad ei istmesoojendused ja salongi enamus lüliteid pirne ning salong nägi selline välja nagu oleks keegi oraga ajaviiteks auke polstritesse torganud või koerad järanud. Piduritel oli õhk vahel, käima läks ja sõitis, sidurdas ja pidurdas, mootoripadjad olid läbi jne. Ühesõnaga ei ostnud seda.

Teine vähe kasituma välimusega, salong oli viitsitud keemiaga üle käia, üleliigseid auke polstris polnud, el. aknad töötasid, üllataval kombel ka mõlemad esimesed istmesoojendused olid töökorras. Käima läks ilusti, käigud käisid (auto on manuaal), ühtegi üleliigset heli mootorist ega siduri poole pealt ei kostnud, väike proovitiir, sümboolne hinnakauplemine, ARKI ja kodupoole. Ilma vigadeta ei olnud ka see isend, sest eks aeg teeb omatöö ja peidavad need Hollandist toodud diislid kõik ls. kuule ja tagasi. Kohe tuvastatavatest vigadest olid lekkiv salongi radikas, kõik 4 ust oli asendatud ja üle värvitud, siit sealt puru ja puudu plastik detaile. Üldmulje oli viisakas. Paidest Tartu sõidetud, sai ta kohe tuttava ukse taha viidud hooldust ootama. Esimese hooga sai vahetatud kõik rihmad, rullid, veepump, õli, filtrid, salongi radikas, eemaldatud sai salongist handsfree süsteem, esitulede kojamehed (et kinni ei jäätuks talvel). Selgus et lekib ka jahutusradikas, termostaat on läbi ja välja sai vahetud ka need. Lapitud sai see õhuvolliku väljavõte (aku juures), mis kõigil katki on tavaliselt. Eelsüüte küünaldest olid ka paar tk. läbi ja vahetatud said ka need.

Nokitseda on veel sitaks, sest nagu öeldud on salongis purunenud kinnitustega plastikut ja osa asju on ka puudu, nagu näiteks pagasist kate, mis on kõrvalistuja poolse tagatule ees jne. Täna sai tagaklaasi kojamees vahetatud, sest no vana ei pühkinud mitte mõmmigi. Mootori tühikäigu vibra seistes on ka liiga suur ja häiriv, ilmselt lähevad osad mootoripadjad ka vahetusse lähi ajal.
Aga auto täidab oma eesmärki, on öko (komp. 5,3L/100km, arvutslikku pole veel teinud aga ilmselt mitte väga palju suurem), pere mahub ilusti sisse, iste on üllatavalt mugav ja pehme ning väsitab vähem kui vanal autol. Harjumatu on kütusekulu, paak on sama suur nagu vanal masinal ehk 70L aga kui vanaga oli 500km sõidetud oli ka paak peaaegu tühi, sellel on veel sitaks alles. Soojaks võiks rutem minna aga diislilt saagi seda oodata, mis pentsukalt.

Mõned pildid.

Pilt Pilt PiltPiltPiltPiltPiltPilt

Teema sai tehtud, et oleks lihtsam "lolle küsimusi" küsida Volvo kohta ja vajadusel kasutada neti diagnostikute abi.

Mõned küsimused ka. Kus Tartus või selle lähi ümbruses võiks otsida salongi detaile? Lammarid, eraisikud jne. Või on lihtsam ebay?
Kui auto tühikäigul kohapeal seistes vibrab nii, et naisterahval võib naeratuse näole tuua, siis võiks mootoripadjad üle vaadata või on see normaalne selle mootori jaoks? Pole endal kunagi varem diislit olnud ja puudub võrdlus moment. Sõites pole vibra.

Kasutaja avatar
Risu
Foorumi veteran
Postitusi: 608
Liitunud: 07 Apr 2015, 14:06
Asukoht: Paide

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Risu » 22 Dets 2016, 01:18

Vaata parempoolne mootoripadi üle mis asub rihmaratta juures, see võib eriti hullu vibra teha.
888BFF

Savipoti-Tobi
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 21 Dets 2016, 16:33

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Savipoti-Tobi » 22 Dets 2016, 11:35

No nii. Täna sõites lõi lambist armaturis põlema ABS tule koos "veojõukontrolli" tulega. Kui auto seisma jätta ja uuesti käivitada, siis kustub küll veojõukontrolli tuli aga ABS tuli jääb põlema. Mõned km nii sõita, siis kustub korraks ABS-i tuli ja süttivad taas mõlemad korraga. Ja nii aina uuesti.

Pole veel kaablit külge pannud ja asja suutnud uurima hakata aga küsiks, et kas antud isenditel on ka mingi tüüpveana abs-i aju? Vanal BMW E39 olid tüüpviga abs-i aju, mis asus mootoriploki kõrval ja pidevast kuumusest ja jahtumisest murdis trükkplaadilt lahti jooted. Too kord sai renoveeritud aju külge krutid ja kestis aastaid muretult. Ilmselt esimese hooga andureid ostma tormata, kui veakoodiks annab mingi kindla ratta anduri pole mõtet.

Pilt ka.
Pilt

Kasutaja avatar
Risu
Foorumi veteran
Postitusi: 608
Liitunud: 07 Apr 2015, 14:06
Asukoht: Paide

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Risu » 22 Dets 2016, 11:41

Volvol sama asi mis E39'tel, külmjooted.
888BFF

Savipoti-Tobi
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 21 Dets 2016, 16:33

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Savipoti-Tobi » 22 Dets 2016, 11:50

No jah ega siin pühade ajal teha miskit nii kui nii pole. Eks peab peale pühi pöörduma härraste poole kes viimane kordki aitasid.

http://www.dialab.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=27&Itemid=28

Kasutaja avatar
minukiri1
Kreisi postitaja
Postitusi: 388
Liitunud: 15 Sept 2016, 18:02
Asukoht: kunagine Pala vald

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas minukiri1 » 22 Dets 2016, 13:48

Tõenäolisem abs vöö või andur või anduri juhtmete, ühenduse viga aga täpselt saad teada ainult kaabliga.
V70 2.4 D5 120kw 2003a 5manuaal

Ei ole võimatuid asju, on saamatud tegijad.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Leho » 22 Dets 2016, 15:53

See on asja tüüpviga. Umbes 5% on võimalus, et tõesti mingi andur või kaabel katki.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Savipoti-Tobi
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 21 Dets 2016, 16:33

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Savipoti-Tobi » 22 Dets 2016, 20:22

Tjaa. Armatuuris põlevad 3 eri tuled vahelduva eduga. ABS enamasti põleb koguaeg, vahel viskab stabiilsuskontrolli ja pidurite hoiatus tuld ka põlema, spido ei töötanud vahepeal, näitas aiateibaid. Huvitav et püsikas töötab, kogu see kompott peaks ju omavahel seotud olema.
Vahepeal tegi veel seda nalja, et kõik hoiatustuled kustusid armatuurist ära, korraks juba lootsin äkki mõni ühenduse viga ja loksus paika kõik. Aga siis peksis abs pidurdades täiega segast. Puutusin ainult varba otsaga pidurit, tee olud olid üli head, st. asfalt ju väljas ja pidamisega küll probleemi ei tohiks olla aga millegi pärast hakkas abs käristama ja jälle tõmbas hoiatustuled armatuuris põlema.

Ega enne targemaks saa kui peale jõulu arvuti külge saab ja veakoodid teada, siis saab edasi vaatama hakata. Kuigi tundub jah, et ühe vigase absi anduri probleem ilmselt pole. Kurvem kui vahetust vajaks mõlemad, nii aju kui pump ise. Aga eks näis.

Kasutaja avatar
A.J.J
Kõva postitaja
Postitusi: 109
Liitunud: 07 Nov 2013, 23:53
Asukoht: Tartu

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas A.J.J » 22 Dets 2016, 22:48

Värvi suhtes hea valik.Punane istub väga hästi selga V70-le.Seisin vist täna Kesk-Kaare-Riia ristmikul fooris rohelist oodates sul seljataga.Miski viie paiku.Autoga igatahes jaksu :)
Väike Juku mängib liivakastis ja ühel hetkel näeb ta siili ja karjub emale:''Ema,ema! Tule ruttu siia,su kaktus jookseb ära!''

Savipoti-Tobi
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 21 Dets 2016, 16:33

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Savipoti-Tobi » 30 Dets 2016, 08:24

Käisin teisipäeval Dialabis ja sain nii palju targemaks, et tegelevead endiselt elektroonika remondiga aga nüüd on seal 2 firmat. Konkreetselt volvodega tegeleb Digi LED http://www.digiled.ee/index.php/elektroonika/volvo Keda huvitab, siis kontaktid saab sealt lehelt ise. Kõne ette ja päev kokku leppida, hommikul ABSi aju lauale neile visata siis õhtuks saab kätte ja mulle öeldi hinnaks 80.- Kes ise absi aju maha kakkuda ei saa või ei oska peab selle nendega kokku leppima. Onud ise tegelevad vaid elektroonika remondiga ja nagu ma aru sain, siis et mitte enda väärtuslikku aega raisata käib neil keegi autoremondilukksepp "musta tööd" tegemas. Nii et on ka võimalus, et viid auto ja saad järgmine päev kätte.

Kuna see nädal on absi tuled vaid ühel päeval end näidanud, siis otsustasin et aega on selle kiire asjaga. Ja miks remontida asja mis veel töötab.
Ootan kuni konstantselt põlema jääb ja häirima hakkab, siis lasen ära teha. Praegu häirib poole rohkem mootori vibra madalatel pööretel ja salongi katkine ja puudulik plastik. Aga nendega tegelen ka alles uuel aastal.



Hääd selle aasta lõppu.

Savipoti-Tobi
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 21 Dets 2016, 16:33

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Savipoti-Tobi » 11 Jaan 2017, 16:25

No nii. Väike update. Täna otsustas süütelukk lakata töötamast. Ehk teisisõnu võti ei keera enam üldse. Noooo kohe üldse mitte. Logistasin ja loksutasin ja proovisin nii hea kui halvaga, lasin lukku õli ja igast määrdeid aga mitte mõmmigi. ca. 30 minti jebisin lootuses et äkki saab keerama.
Netist leidsin sellise DIY https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=34472
Kuid kuna väljas on miinust oma jagu ja tööd paistab ka et läheb rohkem kui pool tunnikest, siis läksin lihtsama vastupanu teed ja viskasin auto Tartu lukuprofi. Eks homme saab teada selle üüratu summa, mille võrra kukrut kergendada.

2-3 korda on varem veel jebinud aga alati on saanud väikse võtme logistamisega keerama. Ei oskanud halba aimatagi, sest pidasin võtme veaks ja teine võti on nii kui kodus sahtlis.
Kuigi praegu tundub et viga on pigem lukus ja ilmselt on mõni muuk pekkis või halvasti.

Eks annan teada kui homme auto kätte saan, et mis maksis ja mis viga oli lukul.

Savipoti-Tobi
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 21 Dets 2016, 16:33

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Savipoti-Tobi » 12 Jaan 2017, 14:27

Lukusüdamik oligi peetis. Sisu oli nii kulunud, et vahetasid välja. Ei olla veel nii halvas seisus südamiku sisu näinud aga eks see oli vast rohkem suu soojaks öeldud kerge liialdusega. Sportlikust huvist küsin, et ega see vana V70 võtme immo kivisse läbisõitu ei salvesta. Oleks taht teada kas on 200 või 400 maha keritud. Aga ei salvestavat, et uuemad küll aga mitte 1 gen. omad. Äkki härrased spetsialistid foorumikasutajad oskavad öelda kuidas saaks teada Hollandist tulnud vana diislipressi läbisõidu peale kulumisjälgede visuaalse hindamise?

Ahh jaa 135.- maksis. Süüteluku korrastamine.

Kasutaja avatar
Theimps
Kõva postitaja
Postitusi: 290
Liitunud: 02 Dets 2007, 19:58
Asukoht: Rakvere

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Theimps » 12 Jaan 2017, 15:21

Minu ABS aju tegi korda foorumlane, - hypnotiza, 50€ , end vana vastu siis 30€.
S70 2.5 TDI -98
V70 2.0 TDI -10

55 600 892

Savipoti-Tobi
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 21 Dets 2016, 16:33

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Savipoti-Tobi » 27 Jaan 2017, 09:43

Paar nädalat jälle möödas ja hulka tööd volvo kallal tehtud vahepeal. Loodan et sellest traditsioon ei kujune, et iga nädal 1-2 asja välja vahetada :D

Kenekas andis otsad. Odavam tuli lammarist korralik kenekas võtta kui vana renoveerima hakata. Lisaks sai vahetatud vasak esimene ABSi andur ning veidi konfitud parempoolset kojamehedüüsi, mis nüüd enam ei pissi klaasile vaid pihustab.

Armaturis ei põle mitte ühtegi üleliigset tuld nüüd. Näis kui kauaks...

Endiselt on tegemata mootoripadjad aga ilmselt lähevad vahetusse siis kui õlivahetus välp kätte jõuab...kuu pooleteise pärast :)

Savipoti-Tobi
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 21 Dets 2016, 16:33

Re: Savipoti-Tobi V70 103kw

PostitusPostitas Savipoti-Tobi » 13 Veebr 2017, 13:48

Paar tuhat muretut km jälle selja taga. Mõned päevad tagasi olin sunnitud vahetama tagatules ühete gabariittule pirni. Seoses sellega leidsin ka üles kõrvalistuja poolse tagatule katte. Enne müüki oli ilmselt pirni vahetatud ja kate vedeles vasak poolse pagasi katte all Pilt
Pildil on küll parempoolne kate aga saate aru küll.

On keegi vahetunud neid plastik kinnitusi, mis hoiavad pagassis kinni külje korve?
Pilt
Mul on küll mõlemad korvid olemas aga kõrvalistuja poolsed kinnitused on ära lõhutud. Suht mugav on nendes korvides asju hoida, ei sõida mööda pagassi ringi.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist