Enne ülevaatusele minekut tuli selle puhtalt läbimiseks veidi autoga tööd ka teha. Esimesed stabika "kondid" ja stabika varda kere kinnituse puksid, auk küljekarbis ja ülevaatuse läbimist mittesegav aga ennast segav kardaani tugilaager ja selle pukk + guibo ning kardaani käigukasti poolse otsa tsentreerimise puks.
Kardaani tugilager oli vett saanud ja pildilt näha kella 4 ja 5 suunal roostet. Laagri pukk oli ka juba pensionieas.
Guibol polnud suurt häda midagi, mõned praod olid, otsest vajadust vahetamiseks polnud aga kuna oli varudest võtta üks mõnisada kilomeetrit sõitnud guibo siis vahetasin selle ära. Kardaani trentreerimise puksi vahetasin lihtsalt profülaktika mõttes - kui korra juba kardaan alt ära on siis teen selle töö ka ära.
Stabika kondid olid ka juba pensionile minekut ootamas, sama stabika varda kinnitustega kere külge.
Kui kardaan ja stabikad oli selline ühe päeva töö siis küljekarbiga nii ladusalt ei läinud, läks kaks päeva.
Endiselt tõstuk veel püsti panemata ja peab tungide ja pukkidega läbi ajama.
Kena tuulutusava.
Lisaks välimisele küljekarvile oli auk ka sisemises karbis.
Mäda välja lõigatud ja valmis avatäidete tegemiseks-passitamiseks.
Sobib küll.
Kuna sellel õhtul oli kõva tuul siis keevitamine jäi järgmisesse hommikusse.
Kivikaitse ja värv juba seljas.
Kuskil siin see auk oli.
Kiire värskendus peeglitele.
Vahepeal suutis naine kuskilt kaltsukast 10€ eest mänguasja tuua, algselt küll poisile aga hiljem selgus, et see vähe keerulisem aparaat ja 3 aastasele veidi palju lammutada anda. Ja muidugi vajas see remonti. Tegemist kraana veermikule tehtud ekskavaatoriga. 4 kangi ja 4 funktsiooni, mida kangidest liigutada saab. Algselt töötas 4-st 2. kopa liigutamine ja noole keeramine, noole tõstmine ja noole pikenduse liigutamine ei töötanud, kuigi mootorid häält tegid. Esmane diagnoos, et mingid ülekanded ilmselt katki. Suurt lootust remondile ei pannud aga seda konstruid lahti võttes selgus, et asi kõige hullem ei olegi.
Noole sees olevatele mootoritele ja ülekannetele ligi saadud sis olid ka vead käes. Plastikust hammasrattad vanadusest katki läinud.
Pildil olev teoga haakes oleva hammasratta peal olev pisike hammasrats oli ajaga pikuti lõhki paisunud ja võll käis hammasratta sees ringi.
Noole sees oleva teise mootori ahelas oli ära murdunud mootori poolt vaadatuna neljanda hammasratta "võll". selle liimisin tagasi aga see sai töötada vaid paar liigutamise tsüklit ning murdus uuesti.
Selle juurde tulen hiljem tagasi.
Palju hmmasrattaid, igavesed pisikesed ja jama töötada sellistega, kellassepa amekergete killast.
Selle pikuti lõhki paisunud hammasratta otsustasin samuti kokku tagasi liimida ning veidi tugevdust lisada. Hambaniit sobis selleks kiireks remondiks kõige paremini.
See häkk jäi pidama. Pidama jäämisele aitas kaasa ka hammasratta võlli peale liimimine ning mootori ülekandesse sisse ehitatud põrksidurid, mis noole ühte või teise lõppasendisse jõudes läbi hakkavad "libisema".
Nüüd see teise mootori ülekandes murdunud võll ja selle uuest murdumine. Kuna teised "võllid" kinnituvad mõlemale noole korpusepoolele siis need ära ei murdu. See konkreetne võll oli ühepoolne. Et see pidama jääks tuli see ka korpusi läbivaks teha. Kuna ruumi oli, et uus võll, teistest hammasratastest mööda läheks siis oli see variant lihtne teha. Originaalvõllil oli juba 2mm jämedune ava sees siis tuli orsida 2mm jämedust traati ja sellest vastav tükk teha. Õige asendi saamiseks pidi originaali tagasi liimima ja siis augud puurima.
Originaalis ühepoolse kinnitusega võll.
Metallteljega tugevdatud.
Ulatab mõlemast korpuse poolest läbi ja enam murdumise ohtu pole.
Siin pildil on näha ka seda põrksiduriga hmmasrattapaari. See, millel on väike ja suur hammasratas ning teljel pisike vedru. Suur ja väike hammasratas on omavahel ühenduses kaldhammastega, mida see vedru kokku surub. Kui pöörlemiseks rakendatav jõud ületab kaldhammastel hõõrdejõu siis viskab sealt "üle", plaks ja plaks.
Nüüd masina kõik funktsioonid töötavad.
Volvole väike öine pesu ka, sest öösel on hea autot pesta, šampoon ei kuiva ära.
Homme ükseavade ja salongi ning klaaside puhastus ning võib Saaremaa Grillile minema hakata.