Joel - Volvo 940 SE, 1992

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Joel
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 09 Nov 2011, 15:18

Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Joel » 27 Dets 2015, 08:35

Tervist, hea Volvo-rahvas!

Toon teile vaatamiseks ühe minu jaoks väga erilise auto. Tegemist siis minu isa poolt 1992a uuena Info-Autost ostetud Volvo 940 SE'ga (sedaan). Kogu selle aja jooksul ongi sel autol olnud vaid üks omanik, kes on tema eest piinlikult head hoolt kandnud. Minu jaoks on see auto märgiline, kuna sellega ja selles olen ma üles kasvanud, sellega olen ma oma lähedasemaid ja kaugemaid sõpru sõidutanud, oma esimesi tüdrukuid ja tänast abikaasat kinno ja kohvikusse viinud, ebaviisakamaid manöövreid sooritanud, hingepõhjani vihastanud ja pilvedeni õnne tundnud.

Olgem ausad, see auto on tänases mõistes paras kirst, aga sama väga mõnusalt pehme ja mugav. Mingi youngimeri väärtus (originaalkonditsioonis) tal lähiaastatel võib hakata tekkima. Ta oli tegelikult kirst juba 1992, kui mu isa võinuks Matkarist selle asemel valgusaasta arenenuma Audi 100 C4 või Silberautost W124 MB osta. Või isegi sealtsamast Info-Autost just samal aastal välja tulnud 850. Aga kõigi nendega oli mingi error - Audi oli juba ühel tuttaval, pealegi oli ta esiveoline (quattro tundus täielik ulme toona), 850 samuti esiveoline. See mu Volgadega harjunud isale ei läinud kohe mitte. MB osas hakkas nomenklatuur vastu, riigiametnik võis sellega sõita juhul kui see on Riigikantselei Autobaasi poolt väljastatud (mis hiljem ametiautona ka teoks sai), aga tol hetkel see ei olnud võimalik. Ja BMW oli igasugustest vestlusteemadest väljas. 1992 sõitsid nendega ühemõtteliselt "reketid". Isegi kui mitte, siis sinna selleteemaline jutt lõppes. Lisaks kõigele suundus Info-Autose tööle mu isa autojuht Aimar Haage, kes talle selle Volvo põhimõtteliselt pähe istutas.

Olles faktide suhtes korrektne, siis mu isa ei ostnud tegelikult seda autot, vaid nö tavatumesinise 940 GL, millel polnud taga elektriaknaid ja oli ees läikiva võrega. Aga selle auto ostis toonane Eesti Lennukompanii (ELK) juht Aleksandr Beloussov tal käest ära, kuna ta tahtis sellist autot ja ei viitsinud oodata. Too auto sõitis palju aastaid 002ELK numbriga. Seega käesolevas teemas kõnealune 940 SE on välja kirjutatud Beloussovi nimele. Soetusdokumendid on alles.

Auto ise on metalliksinine, sinise plüüs- (vms) sisuga. Lisadest roolivõim, kesklukk, 4xel.aken, pudelihoidjad käetoes, plastikmatid, plastmatt pagassis, Pioneeri raadio, Sony kõlarid (4), mille ma ca 17 aatat tagasi jõulukingiks kaubeldud Pioneeride vastu vahetasin, el.antenn (tänaseks mitte-originaal, st vaja vahetada), porilapakad ees ja taga ning siis muidugi kõige olulisem - valuveljed 15", mingite Dunlop rehvidega kui ma õigesti mäletan. 185/65R15. Tollel ajal tundus ilge luksusauto, aga tänapäeva mõistes ühtegi adekvaatset lisa - kliima, automaatkast, kiirusehoidik, nahksisu, katuseluuk, nahkrool vms - tal ei ole. Dünaamika ja teelpüsivus on eelajaloolised, aga see-eest kütusekulu on muljetavaldav. Auto on tänaseks sõitnud umbes 230'000 km. Kunagi 105'000 km pealt suri odomeeter sõidu ajal nullimisest maha. Arvestuslikult sai ca 30'000 km sõidetud enne kui uus spidokas tervikuna Info-Autos külge sai košmaarse 8300 krooni eest. Täna on kellal 90'midagi tuhat.

Plaanidest. Sõita ma temaga ei kavatse. Eriti. Kui siis väga tähtsatel sentimentaalsetel kuupäevadel. Aga tahan ta taastada seisukorda nagu ta 1992a poest tuli. Või noh, sinnapoole. Olles autosid ehitanud mitmeid, siis vilumus on millega tasub tegeleda ja millega mitte. Antud auto turuväärtus on pehmelt öeldes negatiivne ja tema vuntsimise kulu seda oluliselt ei muuda. Samas, restauratsioon võrrelduna tuuninguga, mida ma varasemalt olen teinud, on kindlasti ka majanduslikult ratsionaalsem tegevus. Väga raske see taastamise ülesanne ei ole, kuna auto on hästi hoitud, seega 99% juppide vahetuse asemel saab hakkama ilmselt 89%ga.

Mida vajan kõige esimesena:
Esitulesid võ klaase, sh suunatulesid (kollased)
Tulekojamehi
Tagatulesid (või olemasolevaid poleerida)
Musta pre-facelift iluvõret
Plastikmatte
Käetuge topsihoidjatega
Käigukangikotti
Rooli
Agaluugi embleeme VOLVO ja 940 SE
Originaal-elektriantenni
Sinise triibuta numbrit

Keretööd on tehtud. Värvitud on halvasti. Toonivahe märgatav. Katus on originaalvärvi, samuti tagaluuk. Velgi on vaja renoveerida. Originaal-Dunlop rehvid vaja leida. Salongis on esiistmete seljatugede taskute kummid ära surnud.

Ja siis on vee 1 häda. Ta ei käivitu, kuna bensiinipump suri ära. Kes saab aidata palun andku teada. Ise roomata ei taha aga tooks nööri otsas kohale.

Pildid lisan kui võimalik. Telefoni kaudu pisut keeruline.

Kõikid juppidega palun samuti abi. Kui kellelgi on nö uueväärilist asja, siis palun andke märku. Loodetavati mingil kevadisel üritusel saab youngtimerit ka näidata.

Tervisi,
Joel

Edit: Pildid
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis Joel, 01 Apr 2017, 08:49, muudetud 2 korda kokku.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Priit_P » 27 Dets 2015, 13:37

Siin on nüüd selline lugu, et kõike asju ei tehtagi elus ainult raha pärast. Auto taastamine, mis on peres 24 aastat olnud, on just üks neist tegevustest. Korda teha, et ta seejärel maha müüa raiskate tõesti nii oma raha kui ka aega. Aga jätta ta renoveerituna perre alles- see on juba hoopis teine tubakas ja me räägime hoopis teistsugustest väärtustest.
Iseenesest pole selles plaanis mitte midagi kummalist. Esineb ka juhtumeid, kus auto on ühes peres olnud mitu põlvkonda. Nendega võrreldes on see Volvo alles nooruki eas.
Omalt poolt soovin jõudu ja sihikindlust, et see teekond lõpuni käia. Ilus mõte :)
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
Igor
Volvo Club liige
Postitusi: 874
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:58
Asukoht: Lõuna-Harjumaa

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Igor » 27 Dets 2015, 17:45

Jõudu ja jaksu ka minu poolt!
Kui ajalugu nii hästi teada, oskad äkki öelda, kui kõrge rahapatakas auto eest letile laoti?
Вольво c cемëрки начинается!

Joel
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 09 Nov 2011, 15:18

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Joel » 27 Dets 2015, 18:56

Tänud. Müüa jah ei ole plaanis. Isa ostis see aasta uue auto ja arvas, et võiks selle Volvo maha lükata. Ma hakkasin kätega vehkima, et mis mõttes nagu, uuena ostetud auto 500€ eest ära anda. Kunagi tema isa tegi Pobedaga sellise lükke, pärast ei jõudnud ära kahetseda. Võtsingi siis Volvo enda hoolitseda. Kahjuks on autosid juba ees mitmeid, st midagi väga kiiresti ilmselt liikuma ei hakka, aga ega mul kuhugi kiiret ka ole.
Minu teada maksis ta ca 230 000 krooni.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1440
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas ddig » 28 Dets 2015, 00:58

Siiras rõõm on lugeda sellist teemat. Pole just ülemäära palju lugusid stiilis "su isa õpetas sind ja su lapselapsed õpivad ka sama autoga sõitma" :)

Loodan, et jätkub indu alustatuga edasi minna ning kui saan siis püüan juppide koha pealt ka kaasa mõelda.

Toodud nimekirjast peaks mul kindlasti olemas olema tagatuled aga võib-olla ka käigukangikott ja tagaluugi VOLVO embleem. Viimaseid pean kontrollima.

Hinna suurusjärk tundub loogiline, sest mu isa ostis kõrvalkauplusest samal aastal Toyota Camry ning too maksis ca 200.000 krooni.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Tanel » 28 Dets 2015, 18:59

Ilma EST sinise triibuta numbrimärgid saad Vabriku ja Kotzebue tänava nurgal on üks pruun maja, seal esimesel korrusel, teevad ootetööna ära, vanad peab sinna jätma.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 1078
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas McBrainless » 28 Dets 2015, 20:50

Jätan ka märgi maha et teemat jälgida. Tundub põnev! Edu Volvoga!

Kasutaja avatar
-kj-
Foorumi veteran
Postitusi: 2356
Liitunud: 27 Okt 2007, 16:22
Asukoht: Jüri

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas -kj- » 28 Dets 2015, 21:23

Tanel kirjutas:Ilma EST sinise triibuta numbrimärgid saad Vabriku ja Kotzebue tänava nurgal on üks pruun maja, seal esimesel korrusel, teevad ootetööna ära, vanad peab sinna jätma.


Ümber minuteada nad ei vaheta nii, saad sellised, nagu tood. Või oled proovinud ? Suvel viisaka küsimise peale minuarust oli vastus eitav.

Kasutaja avatar
evald112
Foorumi veteran
Postitusi: 1370
Liitunud: 22 Aug 2013, 17:58

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas evald112 » 28 Dets 2015, 23:11

Jutu järgi on vinge masin ja huvitav ajalugu.

Mis mootor? Pilte kah võiks näidata.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4313
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Iceman » 29 Dets 2015, 21:57

Väga huvitav lugemine. Aga siiski: Pilt

Joel
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 09 Nov 2011, 15:18

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Joel » 31 Dets 2015, 10:20

Pildid lisatud esimesse postitusse.

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 1078
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas McBrainless » 31 Dets 2015, 10:50

Vinge masin ikka ja ägedad pildid! Eriti lahe on see viimane, võtmega pilt.

Joel
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 09 Nov 2011, 15:18

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Joel » 05 Jaan 2016, 11:58

Lumi tuli maha ja auto on hanges. Ajaks kuhugi sisse, aga käima ei lähe. Oskate äkki kedagi soovitada Haabersti-Kristiine-Nõmme vms kandis kes elu sisse puhuks masinale? Muidu ise igasugu imelike aparaatidega Tähetornis CSG meeste juures käinud, aga seal on hirmus järjekord koguaeg.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7602
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Liiwaannus » 05 Jaan 2016, 12:04

Mis sümptomid on? Aku lihtsalt või midagi tõsisemat?
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Joel
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 09 Nov 2011, 15:18

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

PostitusPostitas Joel » 05 Jaan 2016, 12:20

Aku on ka hetkel tühjaks läinud, aga bensupump on kutu. Kui süüte sisse keerad, siis pump lööb normaalolukorras rõhu üles (siriseb ca 1 sek), aga praegu ainult piniseb-kögiseb hädiselt. Starter veab ringi mootorit, aga kuna kütet eriti ei tule, siis teeb ainult paar turtsu ja ketrab edasi.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist