Vanapeer - 142, 1971

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas 164 » 21 Dets 2015, 10:25

vanapeer kirjutas:Püüdsin täna tagumisi turvavöid panna aga kõiki auke pole ikka olemas. See on ikka kanali töö kus poldid läbi põhja vaja panna.

Endisel 1971 aasta 144'l ning praegusel 1970 164 on turvavööde kinnitamiseks põhjas sellised keermestatud plaadid. Mõlemal autol originaalis tagumised vööd puudusid. Viimasel on isegi altpoolt mingisugused kummijublakad aukude ees. Võib juhtuda, et seest vaadates põhjas pole läbivat auku - peab äkki puurima. Mäletamist mööda kui 144'le tagumisi vöid panin, siis ülevalt oli üsna selgesti aru sada, kus polt peab olema.
Manused
IMG_8854.JPG

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas vanapeer » 21 Dets 2015, 11:33

See täitsa tuttav pilt 200se põhja alt.

Mul 142 näeb seest selline valja ja ma eeldan et punased on turvavöö augud. Parempoolse all oli midagi roostest ja kruvikaga lükates midagi liikus, mis polnud päris kummipunn, nagu peaks olema. Kahju, et kanalile ei saanud, võibolla lükkasin selle plaadi minema...
Pilt

Ja sinise kohta umbes pean ava tegema, kuna rullik on selline, mis peab vertikaalne olema ja põhjale kinnituma
Pilt
:unibrow:

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas vanapeer » 21 Dets 2015, 11:37

Eilse tuuningu sisse kuulus jäigema seinaga bena vooliku install pritsepeast pressure controlisse ja releede väljavahetamine (metallreleekorpused saab avada ja uuematelt volvodelt päri sisu panna) ja tulemusena on pidev 2000 RPM tühikäik :)
See langeb vaid 1500 peale, kui tühikäiguõhkuklapp täitsa kinni keerata :)
Tee veel head auto elektrile. Jälle vaja Sppiidsterisse minna vist.
:unibrow:

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas 164 » 21 Dets 2015, 12:51

Sinu esimesel pildil märgitud ongi õiged kohad. Alumine plaat on külge keevitatud, vaevalt et selle ära lükkasid...
Teisel pildil sinisest vähe piilari poole on rulliku paigaldamise auk - ilma rullikuta vööde paigaldamiseks on piilaris (sul punasest ringist vähe üleval pool) keermestatud plaat/mutter.
Eelmisel korral sain doonor 144´72 delux mudelilt rullikuga tagumised vööd, mille rullikute toimimine oli alla igasugust arvestust.
Manused
IMG_8859.JPG

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas vanapeer » 23 Dets 2015, 09:37

Vanadel metallkorpusega releedel on see hea omadus, et saab uue sisu panna. Metallkorpusega releesid on uuemate tagaveoliste releekarpides. Aga sellegipoolest tuleks neid ka testida. Mure oli selles, et külmkäivituspihusti ja kütuse rõhuregulaator ei saanud voolu uuendatud aga vigase relee tõttu ja nii sõitsin ringi toores põhjas.

Ja just tellisin sellise asja
Pilt

Installijuhend http://www.hot-spark.com/Installing-Hot-Spark-Bosch.pdf


Video kah kallimast süsteemist

https://youtu.be/F1PFb46gKlc

Selliste süütesüsteemide tootjaid on mitmeid. Kallimad kulutavad rohkem marketingi peale, neilt ka pikemad videod. Mida rohkem videosi, seda põnevam.
https://youtu.be/2lcx_Qr0KyM
:unibrow:

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas vanapeer » 25 Dets 2015, 20:48

Enne jõule said turvavööd peale. Avastus on jälle see, et Volvo insenerid on aastaid varem avad ette valmis pannud. Samas vanasti oli rullik kinnitatud C-piilarile. Uuemad 200 rullikud aga olid tagaakna plaadil ja nõudsid horisontaalset pinda.
Ja seega need avad või õigemini keere ongi puudu. Ajutise lahenduse leidis, kuid rullikule on ideaalis lispalaat vaja panna. See vähendab siis kõlariovaali ruumi. Siin aga näide C-piilaris olevast mutrist
Pilt
ja avausest polstris

Pilt

Kõige hullemas korras olid plaadid, mis hoidsid mutreid vööde vastuste jaoks. Ühe lükkasin kruvikaga eemale, teine hoidis tugevama ausõnaga kinni. Pilt
Poritiiva mutikatel oli ka vaja vaid punnid eest lükata ja 200sega tulnud turvavööde poldid sisse keerata.

Vahepeal sai läbitud eeskujulikult ka ülevaatus. CO 1.5 ja HC 70. Kuigi polnud vaja neid mõõta. Oleks ta noorem olnud, oleks CO 4 võinud olla.
:unibrow:

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas vanapeer » 13 Jaan 2016, 17:07

Vahepeal polegi masinaga sõitnud. Esimesel pikemal sõidul tuli ilmsiks, et sumps tahab vahetamist ja nii see nüüd Suppi töökojas oma aega ootab.
Auto saab ka müramatihoolitsust.
Vahepeal saabus elektrooniline süüde, mida järgmisena Speedsterisse installima tõttan. Koos mõningate külmakäivituse reguleerimistega.
Tradera on osutunud igahommikuseks põnevaks lugemiseks. Sealt juba saabunud NOS kütirelee ja iga päev limpsaks keelt veel millegi üle, kui poleks Swedish buyers only paljude asjade juures.
:unibrow:

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas Siim » 13 Jaan 2016, 18:42

Sellevastu aitab kohalik eestlane...
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas supp » 14 Jaan 2016, 13:58

ei seisa lihtsalt niisama, vaid ma olen asunud saboteerima talveralli konkurentide autosid
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas vanapeer » 14 Jaan 2016, 14:48

No muidugi, kohalik eestlane...
:unibrow:

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas Iceman » 14 Jaan 2016, 15:10

Mati, Siim andis ju vihjeks iseennast. Norbotten asukohaks.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas vanapeer » 14 Jaan 2016, 15:46

Jaa, seda panin tähele ja kõrva taha.
:unibrow:

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas supp » 16 Jaan 2016, 20:25

vanapeeru auto mitte lihtsalt ei seisa vaid ka ripub:
Pilt
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
Sax
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 09 Dets 2005, 13:48
Asukoht: TLN

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas Sax » 16 Jaan 2016, 20:46

Kas Supp sätib ennast see aasta "new class"iga talverallile? :)

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Vanapeer - 142, 1971

PostitusPostitas supp » 16 Jaan 2016, 21:16

ei säti, see oli minu auto, aga müüsin ta oma kaardilugejale maha, ma sätin fiat 850 coupega kui hästi läheb
aga muidugi on pildil omaaja (ca 1969a) über sedaani, ehk pritsega volvo ja neueklasse (antud kahjuks karpa, muidu oli pritsega volvo 91kw vs bemm 96kw), aga tolleaja inimesele oli tegemist sisuliselt super sedaanidega, bemm muidugi maksis ca 2x rohkem kui volvo, aga ega rott pritsega volvot ka tollal ei saanud omale lubada
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist