Niih härrased. Voldemariga arsti juurest tagasi ja võin jagada muljeid.
Vahetusse läksid siis 248 897km pealt järgmised asjad:
- salongiradikas (Nissens);
- süüteküünlad (Denso);
- käigukastiõli;
- roolivõimuõli;
- kütsefilter (MANN).
Kogu pull võttis aega vähem kui neli tundi. Kartsin natuke, et arve niidab jalust, aga päris vastuvõetav number kirjutati paberile.
Palusin ka tööde kohta lühikest kommentaari. Väidetavalt midagi väga hullus seisukorras ei olnud. Käigukastiõli oli isegi selline enam vähem olnud (mitte eriti must) ja roolivõimuõli ei olnud ka väga tökat. Viimase väitega hästi ei tahaks nõustuda. Peale auto ostu kontrollides oli roolivõimuõli rohkem sees kui vaja ja süstlaga võtsin plastikpudelisse nii palju välja, et tase normi sai. No ikka suht tume oli küll tegelikult. Paras aeg vahetuseks.
Auto kõrval kuulates kaasnes töötades mingi selgelt eristatav inin, millele ma ise siiani mingit seletust ei oska leida. Tundus nagu tuleks hääl kütusepumba juurest. Hääle poolest oleks nagu pandud mitu korda võimsam pump kui vaja. Palusin kontrollida kui aega üle jääb. Paar tundi hiljem heliseski telefon: vana oli oma otsingutega lõpuks kapoti alla välja jõudnud ja avastas lõpukorral oleva abirihma pinguti. Tolle rulliku laager oli ikka nii otsas, et garaažist välja ei soovitatud sellega sõita. See oli üllatus nr. 2, sest kõrva järgi ei saanud küll midagi aru. Õnneks oli see kohapeal olemas ning läks siis kah ühe soojaga vahetusse. Rihm olevat jällegi niivõrd korralik olnud (selles ma võisin juba esimesel kohtumisel veenduda), et polnud mingit mõtet välja vahetada. Kurat, miks tehakse töid poolikult
Auto jõutakse osta, aga rihmapingutit mitte... Eelmisel näd. vahetusel käisime Vasknarvas ja külastasime mööda kruusateid igasugu lahedaid piirkondi ja külasid. Pärapõrgu ühesõnaga. Lahe kui see pinguti seal otsad oleks andnud... Spetsiifiline hääl aga ära ei kadunud. Ei oska hetkel midagi arvata või pakkuda kah ja umbes pole mõtet midagi vahetada, seega sõidame.
Üksiti käidi siis ka erinevad abimehhanismid üle. Veempump oli korras (tundub, et on siis tõesti vahetatud), aga geneka laagrid võiks paremad olla. Pluss üksiti võiks siis pingeregulaatori koos harjadega ka üle kontrollida. Lähikuudel laseb ära teha.
Pidurõli vahetus oli ka veel päevakorras, sest eesmised jäid möödunud kord tegemata. Paraku ei võetud seda tööd ka täna ette. Ettenägelikult kontrolliti üle ka eesmised supordid ja parempoolne on kutu
. Hetkel töötab ja peale ei jää, aga nii kaugele kui näha võib on kolb täiesti roostes. Ehk siis hilisemate probleemide vältimiseks soovitati välja vahetada. Üllatus nr. 3 ja fakt takkaotsa: kui auto läbib ametlikult ülevaatuse ei tähenda see, et pidurid ka tegelikult korras on
.
Järgmine remondi aeg 28. detsember. Vahetusse lähevad: tosool, esimene parempoolne supord koos pidurivoolikuga, tagumised vedrud ja tagasilla eesmised suured puksid. Siis peaks ilma p*rnotuuningut kasutamata tagumiku loodi saama.
Peale remonti ootasin varasemaga võrreldes väikest erinevust, aga käib suht samamoodi edasi nagu enne. Uute küünalde tõttu töötaks nagu natuke paremini küll ja kõrgete pöörete pealt tühikäigule lastes ei kuku enam pöörded nii alla kui varem. Enne see häiris veidi, kuid nüüdseks on see "auk" kadunud.
Autost endiselt pilte pole. Nagu needus... kas on pime või sajab vihma. Tundub, et läheb samamoodi nagu eelmise teemaga: 4lk. teksti ja pilte aia august ning ühel hetkel jõutakse lõpuks ka peasüüdlaseni.