Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 16 Veebr 2022, 23:09

Päevad on vahepeal juba oluliselt pikemaks muutunud, lumi sulab ja õhus on kevade hõngu. Ja see paneb laisemadki inimesed liigutama.
Algatuseks otsustasin autol mootoriõli ja filtri ära vahetada. On küll soovitatud see töö ära teha hooaja lõpus, enne kui auto seisma jääb, aga no kes see viitsib. Õlifilter Mann oli mul juba ammu olemas, kunagi sai ostetud 2tk millest üks oli alles. Jäi üle varuda 6L Mobili täissünteetilist 5W-40 õli, millest teatavasti 5,5L läheb mootorisse.
Ühel ilusal õhtupoolikul otsustasin siis asja ette võtta, milleks tuli esmalt õlifiltrikorpusega käsivõitlusse astuda. Aga tutkit. Punnitasin nii et tirises, aga korpus oli otsustanud, et tema küll täna lahti ei tule. Samas kui asi oli juba plaani võetud ja roobad seljas võiks töö ikkagi tehtud saada. Ega midagi, pirukas käima ja Nõmmele ketiga abitööriista järgi. 45minuti pärast olin uuesti selili auto all- üritus 2.0 Ikka ei miskit. Libiseb kantide pealt üle, juba hakkab korpuse plastik kah sellise vägistamise peale koledaks muutuma, aga lahti ei saa. See on ikka kohas, kus auto viimati käis, korralikult kinni keeratud :| Ja ma hea mees tahtsin selle alguses kätega lahti keerata... Sel õhtul ma seda filtrikorpust lahti ei saanudki. Kell oli juba nii palju, et poed olid kah juba vahepeal kinni pandud. Ilgelt oleks tahtnud rahustuseks mõned õlled teha. Järgmine päev käisin ostsin Motonetist spets Bahco padruni ja saba ning siis sai see töö lõpuks korrektselt tehtud. Loo moraal: iga töö jaoks olgu siiski õige tööriist :!: Peab muidugi ütlema, et kui ma ise olen vahetanud, siis ma ei keera kunagi seda filtrit nii kinni, et käsitsi lahti ei jõuaks keerata.
Järgmine suhteliselt ebamugav ja tülikas töö olid suveveljed või õigemini vastu rummu puutuvate pindade puhtaks treimine. Selleks tuli ajutiselt talverattad alla panna. Hea ikka kui autol on rattaid rohkem kui üks jooks. Jutud räägitud ja asjad kokku lepitud viisin veljed eelmisel neljapäeval töösse. Alguses oli mees optimistlik, et seal küll midagi treida ei ole vaja. Piisab taldlihvijast. Noh, minugi poolest. Rehvid maha, uuesti peale tagasi + tasakaalustamine olekski tülikas kui saab selle kõik ära jätta. Reedel õhtul pool kümme kõne- taldlihvija oli loobumisvõidu velgede kasuks andnud. Asus siis vana rehve maha võtma ja mingi valemiga oli läbi kaitseääriku velje äärest pulbervärvi maha saanud. Ma küll ei tea kuidas, esirehve on selle aja jooksul ikka mitu korda vahetatud ja taga ka vähemalt korra ning siiamaani pole probleemi olnud. Kollektiivne nõutus seltsimeeste ja ka omaniku nägudel. Selge oli see, et seal pole rohkem teha midagi ja need veljed tuleb ettevõtte kulul uuesti üle värvida. Kuid enne veel lastakse nad happevannist läbi, mis vana värvi maha võtab. Nende värvimine esimesel korral oli ka pisut ebaõnnestunud- toon jäi liiga hallikas. Nüüd tuleb heledam hõbe ja loomulikult ilma terata. Peaks saama võimalikult lähedale originaalile. Ja igaks juhuks laseme ka sirgestuspingust läbi, sest ühel veljel oli tasakaale kuidagi liiga palju. Kui juba siis juba.
Vaikselt hakkab tekkima kiusatus sõitma minna, kuid enne märtsi ei plaani talle kindlustust teha. Talveks sai tal aku maha võetud ja Defa laadijaga korralikult ära laetud. Otsad peale ja käivitus peale mitut kuud seismist poolest pöördest.
Eesmised kettad tuleb lasta muidugi (jälle) ära vahetada. Loodan, et see jääb viimaseks korraks. Piduriõli sai viimati vahetatud 2019, mõistlik oleks vist see ka üksiti lasta ära vahetada.
Pikalt seistes on hakanud rihmaliinis külmalt töötades midagi kidisema. Natuke aega käib, siis kaob kidin ära. Peab laskma vaadata, mis seal häälitseb.
Siis võiks suures plaanis nagu sõiduvalmis auto olla.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Mario_L » 17 Veebr 2022, 19:04

hoolimata enda Volvotusest, käin ma ikka seda teemat siin piilumas jätkuvalt. :)
et siis uus hooaeg algaks kidinavabalt. :)
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 23 Veebr 2022, 20:58

Hei hei :) Tore kuulda, et siit teemast vahel endale lugemist leitakse. Viimasel ajal just väga tihti pole siia kirjutanud. Eks see sisu täieneb vastavalt kui palju viitsid autoga tegeleda. Peab tunnistama, et viimasel paaril aastal on elu kuidagi kiireks läinud ning mõned asjad, kaasa arvatud Volvo, kipuvad teenimatult soiku jääma. Aga kevad on alati selline aeg, mil asud mõningate tähelepanu nõudvate objektide kallale jälle uue hoo ja innuga . Ja autod, mis päris iga päev ei sõida, kipuvad olema üks nendest.

Vahepeal jõudsid suverattad värvitud kujul koju


Pilt


Üks veljekapsel on meil rändav ja on vastavalt vajadusele kas talve-või suveratastega kasutuses.

Aga muidu jäi tulemus igati hea, ise olen küll rahul. Toon on heledam, mis on originaalile rohkem sarnane. Värvpind võiks ju siledam olla, aga see on kahjuks juba ammu läinud rong. Viga sai kunagi liivapritsiga tehtud. See äestab pinnad nii ära, et isegi kolme kihiga (krunt, värv ja lakk) ei saa hiljem enam päris sildaks. Tänaseks on liivapritsimine vähemalt valuvelgede juures juba natuke eilne päev ja professionaalsemad kohad kasutavad erinevate pritsimismeetodite asemel happevanni. Kuid mingeid suuremaid vigu ei ole välja tuua.


Pilt


Seestpoolt värvides ei ole samuti mingit lati alt läbi jooksmist märgata, a la seda ju nagunii ei ole näha. Vajadusel julgeb rattaid alt ära võtta küll.


Pilt


Veljed käisid ka sirgestuspingist läbi ja kõik olid sirged. Väheldane viskamine tuli väidetavalt eelnevast värvimisest. Praegu on hoopis vähem tasakaale kasutatud. Ja eriti hull oligi miskipärast üks velg olnud.
Kuid tegelikult oli see kõik n.ö. sihtkohta ringiga sõitmine. Mul oli ju vaja kõigest tagantpoolt, poldiaukude ümbert, värv maha saada. Loomulikult kaeti peale happevannis käimist strateegiliselt tähtsad piirkonnad kinni.


Pilt


Hoolimata väikesest viperusest alguses viidi töö kenasti lõpuni ja lõpp kokkuvõttes jäi mulje positiivne. Julgeks seda asutust ka tulevikus külastada.
Eks kõigil võib juhtuda, kuid mitte iga mees ei julge alati oma viga tunnistada :idea: Selle eest respect.

Esialgu jäävad nad lattu silmarõõmuks ja -iluks. Üritaks ikka märtsi esimeses pooles lasta tehnilise poole ka üle vaadata, mistõttu suverattaid on vist natuke liiga vara alla panna.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 02 Mär 2022, 18:46

Tolmune auto toas hakkas häirima. Üle pika aja jälle õues.


Pilt


Piltidelt pole kuigi hästi näha, aga tegelikult kattis autot ühtlane hallikas kiht.


Pilt


Klaasid nii palju siiski läbi paistsid, et sõita nägi. Esimene käik sel hooajal oli Peetri mündipesulasse. Kuna teed olid üldiselt kuivad, siis oli olukord selleks toiminguks vägagi soodne.


Pilt


Pilt


Suurem saast on maha pestud.


Pilt


Pilt


Kõige pikem ots ei olnud, aga väga nauditav oli jälle üle pika aja temaga sõita 8)
VolRem`i autotohtri juurde läheb 21. märtsi hommikul.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 23 Mär 2022, 13:14

Kiire lühikokkuvõtte vormis võib paari sõnaga viimased päevad kokku võtta. Autoga VolRem`is käidud nagu plaan ette nägi. Vahetatud eesmised kettad ja klotsid. ATE`d hetkel saada ei olnud, mis oleks olnud esimene eelistus. Läksid siis alla kaetud Brembod. Soovitati paarsada km väheke rahulikumalt võtta ja kettad sisse sõita ning oleme püüdnud seda soovitust järgida. Uus piduriõli lasti ka süsteemi, sest peale 2 aastat oli igati mõistlik see ära vahetada. Kidinat rihmaliinis põhjustas külmalt käivitades rihm ise. Poisil ei ole just ülemäära palju kilomeetreid läbitud, kuid tõsiasi on see, et rihm vananeb ka seistes. Nagu näiteks auto rehvidki. Mingeid kulumise märke siiski juba ka oli ja kuna rullikutest mingeid kõrvalhelisid ei kostunud, vahetati algatuseks kõige lihtsam asi ära. Ja vaikus :)
Nüüd võiks autot vahelduseks sihtotstarbe kohaselt kasutada ehk sõita.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 31 Dets 2022, 14:05

Tere tere, Volvo pere. Olen püüdnud iga aasta oma tegemised kuidagi kokku võtta. Seekord olen oma asjadega eriliselt jännis ja saatsin aeg ajalt ahastavaid pilke kalendri suunas, mis näitas iga päev halastamatult, kuidas aeg samm sammult 2022a lõpu suunas astub. Ja ma otsustasin viimasel hetkel, et proovin päästa mis veel päästa annab.
Mäletatavasti kõbiti siis autol kevadel eesmisi pidureid ja vahetati ära abiseadmeterihm. Kuigi hommikuti tööle minnes pole ilus mootorit soojendades inimesi laulva rihmaga äratada, huvitasid mind pidurid kordades rohkem. Mul ikka tõsiselt iiveldas juba sellest eesmiste ketaste trianglist. Ja kuigi seal rohkem midagi muud ketaste kõverdumist ei saanud põhjustada, oli mu ootusärevus suur. Kas ma olen nüüd lõpuks ometi sellest needusest lahti või kestab saaga edasi? Tagantjärgi võib öelda, et oli üsna meeldiv ja vahejuhtumite vaene hooaeg ehk peamiselt wash and go. Vahepeal tuli tankida ka. Midagi sellist olen ma siin juba aastaid proovinud saavutada ja kõigest 7a mul selleks kuluski. Vahel kangastub selles valguses "Pisuhännas" nähtud Ludvigi ja Piibelehe jõuproov elutoa põrandal, aga minu juhtum tundub mulle endale väsitavam ja eks ta sööb lõpuks raha ja närve ka.
Tulles tagasi pidurite juurde, siis need on nüüd tõesti pidama jäänud. Kahju, et seda jama varem ei avastanud ja pidin iga aasta kvaliteetseid juppe auto küljest prügikasti loopima. Aga mis sa teed... järjekordselt meenuvad kuldsed sõnad rumalast peast, mis pidi ihule nuhtluseks saama.
Kuna auto sõitis üldiselt hästi, siis kasutasin teda üsna palju ja tänaseks on odomeetril läbisõiduks 334600km kopikatega. Kui oled suuremate draamadega karastatud, siis väikesed viperused enam päeva oluliselt tumestada ei suuda. Nii avastasin suvel ühel päeval maal, et kartjapoolne tulekojamees oli pehmelt öeldes ebaloomulikus asendis. Lähemalt uurides selgus, et sulam on kinnituse juurest järgi andnud ja kojamees töllerdas ees koos varrega üsna omatahtsi. Kinni hoidsid teda ainult vedru ja pesuri voolik. Jälle midagi uut...


Pilt


Pilt


Maale sõites oli olnud korralik vastutuul, alateadlikult mõtlesin samadele tulekojameeste peale ees ja võtsin teadlikult vaiksemelt, kulgedes 85ga omas tempos. Kuid ju oli seda ühe vana asja jaoks siiski liiast. Olin ebameeldivalt üllatunud, kuid samas oli mul ka õnne, et eest päris ära ei kadunud. See on nende sulamite probleem, et nad väsivad ajaga ära. Täna on uste välislinkidega püsti hädas E38 omanikud ja see on ka arusaadav.
Ei ole ju meeldiv, kui tuled naisega teatrist ja talle ust lahti tehes jääb sulle 7. seeria BMW ukselink lihtsalt pihku. Kuid täna on see youngtimer`i omanike argipäev. Minu õnnelaine kandis seekord õnneks lõpuni välja. Alguses tundus probleem suhteliselt tülikas. Uus kasutatud vars murdub ilmselt ühel päeval samamoodi, seega seda pole justkui mõtet osta. Proovisin mida Info-Autos selle peale öeldakse. Vars oli veel täitsa saadaval ja maksis 80 eurot + käibemaks. Kuid väga palju ei pidanud neid enam järgi olema.


Pilt


Katva plastiku pidin ümber tõstma ja mälu järgi oli seal veel mingit pusimist, aga oli peale mõningast süvenemist täiesti tehtav. Midagi katki ei läinud ja kojamees hakkas kenasti toimima. Kergendustundega võisin selle töö kordaläinuks lugeda.


Pilt


Pilt


Kui ma juba nagunii esinduses olin, mõtlesin osta tuledele kohe ka uued luuad. Vanad hakkavad juba vaikselt rooste minema, kuid harjad ise on veel head. 2015/16a olid nad veel valikus, kuid täna enam mitte. Nii et kel vaja, siis saadaval on ainult B osa. Ühtlasi oli see esimene häirekell, mis kõneles liigi väljasuremise algusest.

Mingi periood kulgesin ka oma Peugeot Partneriga, sest pirukas tuleb kah aeg ajalt jalutama viia. Tähelepanu mitte pööramise korral annab ta endast hiljem märku roostes piduriketaste ja kahinal pidurdavate trumlitega. Kui ta millegi muu osas V70`t ületada ei suuda (jah, ka kandevõimelt mitte), on ta ikkagi üsna avar auto. Ka 1,86m pikk inimene tunneb, et pearuumi jääb veel ülegi. Hiljem uuesti Volvosse istudes mind see alt vedaski.
Autost väljudes lõin pea valusalt vastu piilarikatet ära. "Targem annab järele", ütles telliskivisein ohates, kui ta puupea tümitamise peale kokku varises. Minu vasakpoolne piilarikate oli umbes sama masti mees. Masseerisin ühe käega haiget saanud kohta ja teise käega korjasin sülest tüki plastikut, mis kokkupuute peale oli servast eraldunud. "Hästi läheb, rsk..." pomisesin endamisi. "Tekitame endale ise probleeme juurde... nagu neid vähe oleks. Normaalne... Kuidas sa 9a siit uksest ilma piilarikatteta oled välja mahtunud, aga täna mitte? Asju ära lõhkuda on ju lihtne, aga võta nüüd terve plastik välja kust tahad." Umbes selline see mõttevahetus mul iseendaga oli.
Üldiselt selgus suhteliselt ruttu, et 97-2000a Volvo piilarikatteid iga nurga peal enam ei vedele. Autot kasutades tundsin kuidas see väike asi päev päevalt üha rohkem närvidele hakkas käima ja olin endaga natuke riius. Sülitasin endamisi ja mõtlesin, et mul reaalselt ei jää midagi muud üle, kui jälle Info-Autosse minna, maksku see kate või rubla. Või kaks... Noh, läksingi. Võtan mütsi maha klienditeenindaja ees, inimene reaalselt oli hingega asja juures ja soovis aidata. Kuid õige pea jõudsime arusaamisele, et oleks vaja mingit koodi, et õiget värvi detail kohale tuleks. Selleks ajaks olin ma koos ootamisega juba 20min selles asutuses viibinud. Pakkusin, et võin selle katte eemaldada, äkki on abiks. Ma ei olnud selliseks sündmuste käiguks tegelikult üldse valmis ehk null kodutööd eelnevalt. Autos teemasse rohkem süvenema hakates märkasin, et see kate jookseb otsapidi ukseposti plastiku alla. Proovisin igate pidi meelitada, aga niisama lihtsalt katkine tükk ennast kätte ei tahtnud anda. Samas on ta ju nagunii rikutud ja lõppkokkuvõttes mul temaga midagi tarka ei ole peale hakata. Otsustasin asja viimaks lahendada üsna vägivaldsel teel ja murdsin ta ukseposti lähedalt lihtsalt ära. Sel hetkel oli tunne nagu tahaks tsiteerida klassikut: sorry, car :( Ühtegi vajaliku koodi me sealt alt siiski ei leidnud. Uurisime ja puurisime siis edasi, laua juurde kogunes veel rahvast. Keda hõigati, kes tuli uudishimust ise. Auväärsele konsiiliumile vaatamata selgus lõpuks, et see kate on ikkagi juba tootmisest maha võetud. Mingit teist värvi oleks vist veel saanud. Tjahh, tänud vähemalt abi eest. Ka sellist sündmuste käiku ei olnud ma oodanud. Veits hirmutav oli ka see sõnum. Sammusin üsna mõtlikult piilarikate näpus auto poole. Täis häving ikka... Tülpinult viskasin ta pakiruumi- kuniks uut pole võib seda veel vaja minna. Et mk1 V70`sid hakkab väheks jääma annab tunnistust fakt, et ma pole seda katet tänase päevani leidnud. Nojah, ma päris iga päev pole ka otsinud, aga olen probleemiga tegelenud kui on jälle meelde tulnud. Siiski võib juhtuda, et tunneli lõpust on kerget valgusekuma näha, kuid liiga vara ei julge hõisata.

Kuna laoruum tuli kahjuks ära anda, siis koos sellega läks kaduma ka auto talvekorter. Sellest on kõige rohkem kahju. Kuiv ja valge koht, kus saad autot hoida ja vajadusel toimetada, on täna kullahinnaga ja suurt midagi saadaval ei ole. Nii ongi meil hetkel talverattad all ja naudime olude sunnil talverõõme. Jube kahju on teda praegu väljas hoida, kuid kui vaadata mis ümberringi toimub, siis ma ei olegi ainuke inimene, kelle auto talvel õues on. Eks peab ära kannatama, kuigi kõhutunne ütleb, et olukorraga rahul ei ole kumbki.

Jääme ootama mida aastal 2023 meile pakkuda on. Head vana aasta lõppu kõigile ja head uut saabuvat aastat :!:
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 02 Jaan 2023, 10:28

Kuna pilte pole viimasel ajal palju teinud, siis 2023a sissejuhatuseks ka paar fotosüüdistust. Lääne-Virumaa, külma 5`C. Päike vaikselt tõuseb.


Pilt


Pilt


Maapind ei ole tasane, tegelikult sellist vahet tagumise ratta ja koopa vahel ikkagi ei ole.


Pilt


Samuti ei ole ratas nii koopas kui juhi poolt paistab.


Pilt
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 02 Jaan 2023, 19:21

Kus need eelmise aasta veebruarikuu piltidel olevad veljes taastada on lastud? Ma mitmes kohas proovinud aga pole veel rahule jäänud taastamise kvaliteediga/sirgestamisega.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 02 Jaan 2023, 21:02

Lipson Invest OÜ`s. Tegelevad pulbervärvimisega ja ma ei tea kas on nüüd õige öelda, et nad on eriti velgedele spetsialiseerunud, aga velgi käib seal iga hooaja alguses ikka palju läbi. Teevad hästi, on olemas põmst kõik vajalik mida läheb vaja velgede värvimiseks või taastamiseks. Julgeks soovitada küll ja kui vaja endal jälle kunagi velgi värvida, pöördun kindlasti uuesti nende poole. Asuvad Tallinnas, Laagris.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 03 Jaan 2023, 19:04

Selge. Olen ka seal käinud ja ei saanud nii head tulemust. Velgi nad sirgeks ei saanud ja kodarate vahelt jäi värv ka ebaühtlane. Käisin muidugi 3-4a tagasi.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 03 Jaan 2023, 21:12

Kahju... siis läks hea soovitus nahka :( Aga peaks vaatama jh ettevõtteid, kes velgedega ka tegelevad. See nõuab natuke suuremat pühendumust ja viitsimist jännata, ei ole niisama mingi konstruktsiooni või aiapostide värvimine. Ma tean, et AMR Teenused OÜ (Kadaka, Rabaküla) värvib ka velgi, aga nad vist ei sirgenda seal ise. Sinna peaks ideaalselt ette valmistatud tooriku viima ja siis võiks midagi säravat tulla. Lipsonis saab kõik ühest kohast ja kuna sai tihedamalt suheldud, siis saigi sinna viidud. Kunagised kliendid kellele sai pulbervärvi müüdud :) Lõpuks loeb kindlasti ka millist velge värvitakse. On ju selge, et tihedat kodarat ühtlaselt värvida on kordades raskem kui minu 16" Columbasid, kus on praktiliselt sile pind ja natuke äärt.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 871
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas 164 » 05 Jaan 2023, 09:04

AMR Teenused OÜ - mõned asjad olen seal lasknud teha, suures piires rahul, ehk järgmistega kolistan ka sinna tagasi.
Peale pulbervärmisise nad kohapeal midagi ei tee, küll organiseerivad pritsimisse viimist ja toomist, kas ka sirgestamisse - seda ei oska öelda.

Sirgestanud olen ise Sirgest OÜ´s, teeb üks kutt Tutermaal. Tunde järgi on kõik sirgeks saanud.

Kasutaja avatar
fic
Foorumi veteran
Postitusi: 1039
Liitunud: 04 Juul 2010, 23:47
Asukoht: Põltsamaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas fic » 05 Jaan 2023, 10:33

Kui vaja sirgestada, siis AMRist liiguvad veljed Keilas Veljemeistri vahet. Mõlemaid ma tean varasemast ja olen tööga rahule jäänud. Mul küll AMRis jäid veljed tumedamad kui algne plaan oli, kuid tundus, et AMRil oli suurem mure selle pärast kui mul endal :) Mina soovitan!
855 T-5R x XC90 '12

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 30 Jaan 2023, 17:23

Talihooaeg 2022/23 ei olnud siiski mu enda vaba valik, vaid natuke nagu peale sunnitud. Mul lihtsalt ei jäänud midagi muud üle. Seoses talvel sõitmise vajadusega meenuvad kõige esimese asjana talverehvid. Kuid see auto ei ole viimasel neljal talvel õue sattunud, mis tähendab, et ka talverehve pole vaja olnud. Pole ju mõtet osta uusi rehve ja tõsta nad siis lihtsalt riiulisse seisma. Nagu kõik teavad ja ma siin teemas ka eespool olen kirjutanud- rehvid vananevad ka seistes. See kõik aga tähendas, et algavaks talveks olin ma pehmelt väljendudes kehvalt valmistunud kui sedagi. Kõige krooniks ei olnud talverattad linnas vaid maal, sest linnas mul neid kuskil hoiustada ega vahetada ei ole võimalik. Olen ikka seda meelt, et toimingud millega ise hakkama saan teen ise, mitte ei lähe teisi inimesi tüütama. Siiski julgesin enne alla panekut oma talveratastele paar pilku visata.
Üks paar oli visuaalselt enam vähem kõlbulik. Nad olid küll vanad, kuid naelad olid kõik sees ja korralikud ning muster oli igati hea. Need olid rehvid, mis viimase hooaja (2018a) olid taga olnud. Sättisin nad seekord ette, sest vanuse tõttu tuleb nad lõpuni sõita ja eesmised rehvid kuluvad esisillaveoga autol kiiremini. Lisaks vajab esisillaveoga auto ette paremaid rehve, sest vedav sild teeb kõik- veab, keerab ja pidurdab. Tagab, et auto oleks igati kontrollitav, juhitav ja saab ka vajadusel pidama. Teine paar olid need, mis ma olin maeiteamillal kuurist leidnud ja kunagi ette alla sättinud. Tootmisaasta oli 2005, naaste põmst enam ei olnud, kuid need vähesed mis olid alles, olid sisuliselt kulumata. Mustrijääk oli veel hea, kuid rehvid ise ikka päris utiil- paras jäätmejaama rehvikonteinerisse viia. Mul oli aga vaja nad hoopis ajutiselt alla panna, et üldse linna tagasi saaks. Natuke piinlik oli ka. Kuid oli selge, et selle probleemiga tuleb esimesel võimalusel tegeleda.
Sellega seoses on nüüd ka väike palve. Kindlasti nii mõnelgi turgatas nüüd või kipitab keelel mis sillale millises konditsioonis rehvid tegelikult alla tuleks panna ja mida autokoolides õpetatakse, aga ma hea meelega jätaks selle mõttevahetuse siin teema risustamise vältimiseks ära. Kui on soovi arutada või südamelt ära rääkida- eraldi teemas vastavas rubriigis mul ei ole selle vastu midagi.
Aga tulles uuesti "rajale tagasi" siis välja sai valitud kaks tutikat Hankook I Pike 195/65R15 RS2 naastrehvi. Uued naastrehvid tuleb ju teatavasti esmalt sisse sõita. Ei mingeid järske pidurdusi ega paljal asfaldil ratta ringi laskmisi 600-1000km vältel tagab naastude paremini ja kauem sees püsivuse. Et naastud oleks veel ka siis rehvis, kui vesi jää peale tekib :) Ka 2013a ostetud Kumhod said omal ajal korralikult sisse sõidetud ja 5 aastat kestsid väga hästi. Paljud jätavad selle teadmatusest tegemata ja siis pole midagi imestada, kui naastud kiiresti rehvist välja tulevad. Pealegi tagumiste rehvide puhul on nende sissesõitmine ideaalselt teostatav ka- põhiliselt nad ju vaid veerevad ja natuke ka pidurdavad. Järgmisel aastal saab nad aga vajadusel juba ette tõsta ja taga võivad vanad rehvid sõita kuniks naastud veel sees ja mustrit on. Üldiselt peetakse küll toimiva rehvi elueaks 5a, aga ma nagu talveautoks teda päriselt ikkagi ei plaani. Seetõttu investeerin ka talverehvidesse noh..., mitte just nii palju kui minimaalselt vajalik, kuid väga paugutama kah ei kipu. Aga eks vana rehvisegu annab mõningates olukordades ikka tunda, seega ma ei välistaks lõplikult ka ette uute rehvide ostmist...

Juba aastaid tagasi puudutasin siin põgusalt eesmise strutbari teemat ja et tunnetuse järgi oleks seda justkui vaja, aga sealt edasi oli vaikus. Ei, mõte ei olnud unustatud, idee ei olnud maha maetud- lihtsalt pole olnud midagi osta. Kohati on ebareaalne kui palju on selle auto puhul vaja kannatust ja järjepidevust mingite eesmärkide saavutamiseks. Õnnetu juhuse tõttu pakuti seda võimalust mulle nüüd kandikul ja loomulikult sai see realiseeritud. Siiralt kahju, et see nii väärika isendi pealt tuli, aga ega mul midagi valida ka ei olnud.



Pilt


Nagu ma aru sain paigaldatakse strut üles tõstetud ratastega ja mutrid pingutatakse kindla momendiga. Mul endal kodustes tingimustes sellised võimalused puuduvad, kuid kui mitte enne, siis kevadel koos õlide vahetusega peaks ta Vol-Rem`is ikka külge saama. Huviga ootan millist mõju see tükk auto juhitavusele avaldab.

Ühel õhtul sai natuke nokitsetud.


Pilt


Pilt


Piltide järgi võib jääda mulje, et viskasin kätte saadud tüki niisama külge. Meelitasin tihvti ikka välja ja sain kroomitud lingi kätte. Kindalaeka luuk jäi jätkuvalt võtmega kinni/lahti keeratavaks.


Pilt


Tänud kaljukale.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 20 Dets 2023, 11:20

Kuna üks aasta on jälle lõpusirgele jõudnud, vaataks üle õla möödunud kuudele tagasi ja mõtiskleks niisama natuke elu üle.

V70 oli läbi 2023a uskumatult truu kaaslane, ta ei pirtsutanud millegi üle ja oli alati sõiduvalmis kui omanik soovis. Ühel hetkel oli ta ainus sõidukorras auto peres, sest Peugeot oli otsustanud omal initsatiivil ratastega veekeetjaks transformeeruda. Sinise Noole osas lisas see vahejuhtum vaid vürtsi- kas ta tuleb selle väljakutsega toime? Polnud mingit probleemi. Ses suhtes ma ei ole eksinud- 1. pvk. V70 on väga töökindel liikur, kui tema eest hoolitseda ja teda mitte rondiks lasta. Asi hakkab selles suunas kiskuma hetkest, kui esimene viga parandamata jääb ja tehakse nägu nagu midagi erilist ei ole juhtunud. Kiruvad ikka enamasti need, kes juba käest lastud isenditega sõidavad või nende otsa satuvad. Sel juhul on see auto tõesti võimeline lehekülgede kaupa ebameeldivusi põhjustama ja suuteline ka nõrgema optimismi tapma.
Nii et erinevate asjaolude tõttu sai Volvo palju kasutamist. Kui enne olid mõlemad kordamööda käigus, siis aprilli algusest oli Volvo ikka täitsa daily. Sellele vaatamata võib tänavust aastat tema suunal suhteliselt nullaastaks lugeda. Enamus auru läks maakodu peale ja see on jätnud Sinise Noole natuke vaeslapse rolli.
Tähtsündmuseks sellel aastal jäidki uued tagumised talverehvid. Võtsin samad, mis ees: Hankook Winter I Pike RS2`d. Toodetud selle aasta 13. nädalal.


Pilt


Pilt


Selle kohapealt on siis ka nüüd süda rahul.
Mais vahetasin tal loomulikult mootoriõli ja kõik filtrid, see on sihuke elementaarne värk.
Suvel mingil hetkel avastasin, et tagumine klaasipuhastaja ei tööta enam. Seal on ilmselt juhe vanusega alla andnud, sest avatud luugiga töötab. Selle poisi pean järgmine aasta kindlasti korda teha laskma.
Kõige tõsisem ja ebameeldivam vahejuhtum oli novembris, kui olin võtnud suuna linnast välja maale. Lõi kelladeplokis tule põlema, et lähitulepirn on läbi põlenud. Mul on alati paar uusi pirne autos varuks. Seekord uut pirni siiski vaja ei läinud. Kui olin parempoolsel tulel kapsli eemaldanud selgus, et juhtmed rippusid seal juba lahtiselt ja pistikut, kui sellist enam ei olnudki. Selle lasin sinna hiljem uue teha.
Muus osas on olnud probleemide vaba kulgemine. Kuna midagi suurt pole katki läinud, ei ole Vol-Rem`is ka käinud ja isegi strutbar jäi see aasta külge panemata.

Jääme ootama mida uut ja põnevat 2024`l aastal meile pakkuda on.
Rahulikku jõuluaega ja häid pühi kõigile :!:
Viimati muutis Priit_P, 12 Jaan 2024, 20:31, muudetud 3 korda kokku.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist