Kaarli S60

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 20 Aug 2015, 15:58

http://www.ebay.co.uk/itm/4-BUTTON-FLIP ... 5af7820832
Tellisin selle korpuse kuna nuppude asetus peab klappima vana võtmega. Korpuse sisse läheb vana puldi sisu ja sinna tuleb paigutada ka immokapsel, mis on vana võtmetera plastiku sees (tuleb välja lõigata). Siis lased uuele flipkeyle tera välja lõigata mõnes võtmeputkas ja olemas.
Immokapsli ümber tõstmine tagab selle, et auto tunneb uue võtme ära. Vana võti muutub peale kapsli eemaldamist kasutuks.

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 30 Aug 2015, 16:08

Ära sai tehtud õlivahetus mootorile ja ka käigukastile.
Käigukasti õlivahetus oli suhteliselt huvitav protsess
Kõigepealt muretsesin vajalikud tarvikud.
Selleks oli 12 liitrit Euroli dexron 3G õli, mõõtekanister, suurem kanister vana õli jaoks, lehter, väljalaskmiseks läbipaistev voolik, uus klamber käigukastijahutus toru jaoks ja ka kaks tihendit samale torule. Klamber ise maksis 9 euri IA-s, mis on ikka päris kirves sellise pisikese plastikjunni kohta aga mis teha. Silikoontihendite eest küsiti ca 7 euri tükk aga ma läksin Laki Autosse ja sain mõõdu järgi 1 eur tükk.
Pilt
Pilt
Õli kohta veel niipalju, et Eurol ise soovitab AW55-50/51SN käigukastile Eurol 1100 õli. Dexron 3G sai ostetud tuttava käest, kes tegeleb nende nende kastide remondiga ja on praktikas juba ära proovinud, et see õli sobib. Kuna ma olen üpris pedant nendest asjades siis ajasin näpuga järge, võrreldes kahe õli omadusi aga lõpuks leppisin, et need on väga väikeste erinevustega.
Mõeldud tehtud, kõigepealt avasin alt 24se võtmega õlipunni.
Pilt
Välja voolas 3 liitri jagu mustaks tõmbunud ollust. Lasin õlil mõnda aega nõrguda ja keerasin punni tagasi ning valasin 3 liitrit puhast õli varda ava kaudu tagasi.
Edasi ühendasin lahti ülemise käigukastijahutustoru.
Pilt
Kinnitasin läbipaistva vooliku radika külge ja käivitasin auto. Lasin käigukastipumba abiga välja 2 liitrit õli ja suretasin auto välja. Siinkohal mainiks, et lihtsamini toimiks see protsess abilisega, kes jälgiks, millal 2 liitrit täis saab.
Kaks liitrit käes, valasin sama koguse puhast pealt tagasi. Kordasin ca 3-4 korda seda protsessi, kuniks mul puhast õli jätkus. Vahepeal oli läbi vooliku hästi näha, kuidas õli muutus aina punasemaks varasema musta värvi asemel.
Olles veendunud, et õlikogus kastis on tasakaalus, ühendasin jahutustoru tagasi uute tihendite ja klambriga.
Tegin aga väga totra vea oma suure entusiasmiga. Mõõtes õlivardaga õlikogust kastis, (töötava mootoriga loomulikult) ei näidanud varras midagi. Kuna ma olen 100% kindel, et kasti sisse läks samapalju kui välja tuli, on ainuke loogiline järeldus, et õlitase oli juba enne vahetust madal. Kuna nimetatud Euroli õli mul kohe käepärast polnud võtta, jätsin auto nüüd paariks päevaks seisma. Jah, suure tõenäosusega oleksin võinud sellega sõita ja poleks midagi juhtunud aga ei näe pointi riskida. Garaazist välja manööverdades toimis kast tõrgeteta, suuremad kiirused on veel testimata aga kirjutan kindlasti siia, kuidas läks. Ise olen hetkel optimistlik, et asi toimib ja ostsin oma kastile natukene eluiga juurde.
Täpsem õpetus, millest eeskuju sain on siin: https://www.youtube.com/watch?v=leBtEnEDAtc
Kuniks auto seisab võtsin ette istmesoojendusmattide paigalduse.
Kui mäletate, siis sai selleks ostetud teine komplekt istmeid.
Pilt
Istmekatete eemaldamine käis lihtsalt, lõiketangidega tuli järkjärgult pisikesed metallrõngad lahti lõigata. See tehtud, kleepisin paika ebayst ostetud matid istumise alla ja seljatoele ning vedasin juhtmed. Suurem jama oli nipukatega istmekatted tagasi sättida. Otseselt ei olnud seal midagi keerulist aga lihtsalt tüütu ja pikaldane näputöö. Kuna ma tahan istmed enne veel keemilisse viia, kui autosse paigaldan, siis hetkel pole saanud testida, kuidas mu pingutus vilja kandis.
Pean otsima veel koha, kuhu paigutada soojendite lüliti.
Eeskuju selleks tööks sain inglismaa foorumist: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=192883

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 16 Sept 2015, 09:29

Käigukasti tuli 2 liitrit õli juurde valada, et tase normi saada. Masin sõidab ja toimetab ilusti, juba 1000km maha tallatud kuna vahepeal pidi töö tõttu mööda Eestit rändama.
Autosse said ka uued istmed koos soojendustega.
Pilt
Pilt
Nagu näete on soojenduslülitid erinevate kohtade peal. Alustasin kõrvalistme lüliti paigaldamisest ja kuigi see asub mugavalt eespool, ei olnud see hea lahendus kuna kangid on liialt lähedal. Nimelt esimest kangi tõstes tahtis ka lüliti oma pesast välja hüpata. Suutsin probleemi lahendada aga see nõudis omajagu aega ja vaeva. Juhiistmel viisin lüliti tahapoole ning selle paigutus võttis kõigest 2 minutit. Voolu soojenduste jaoks vedasin originaalliinidest, mis hakkasid tööle siis, kui kaitsmeplokki kaitsmed lisasin.
Soojendusel saab valida kahe reziimi vahel, madalam on suhteliselt leebe ja kangem korralik kerise peal istumine:D
Lasin kohe töö juures ka keemilise salongi teha.
Olin lõpuks rahulolev, et nüüd on auto tehniline pool korras ja nagu ikka, saabub siis järgmine probleem:D. Nimelt külma mootoriga kostub rihmade juurest kile vilin. Kuna pingutusrullikud ja kliimalaager on vahetatud kahtlustan ma geneka vabajooksusidurit aga on kellelgi sellega kogemust olnud? Teine variant on roolivõim.
Lisaks on kellelgi kogemust parkimisandurite paigaldamisega? Kas hiinakad õigustavad ennast ja kuidas vastu peavad?
Kolmas küsimus auto alarmi kohta. Ma ise pole suutnud kunagi alarmi aktiveerida aga kahel korral poest tulles olen märganud, et auto suunad vilguvad ja mõnda aega on displayl kollane kolmnurk ja teadaanne, et alarm oli sees. Kuna lihtne linkide kallal logistamine seda tavaliselt ei aktiveeri, olen alati kartnud, et keegi on ehk väikese kõksu autole teinud. Samas väliseid tundemärke sellele pole.

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 08 Mai 2016, 12:39

Pole päris pikalt auto kohta midagi postitanud seega loen ette, mis vahepealse aja sees tehtud on.
Kile vilin osutus kulunud genekarihmaks, mis oli minu jaoks üllatus kuna vana rihm kestis ainult aastakene.
Novembri lõpus sai ostetud Boschi 100ah aku, kuna vana tundus juba üleelmine talv jõuetu.
Suurte külmadega jaanuaris/veebruaris andsid otsad pagasniku luugi amordid, mis sarnaselt geneka rihmaga olid vaid aasta vanad ja tuli välja vahetada.
Teist korda sai kõrvalistuja poolse esimese ja juhipoolse tagumise ukse sisse uued kõlarid pandud. Vanad hakkasid madalatel sagedustel plärisema.
Roolivõimendi paak hakkas korgi alt lekkima, seega sai välja vahetatud (kasutatud osa vastu)
Kõrvalistuja poolse tule (kõrguse)reguleerimismootor ei töödanud (kes teab mis ajast) seega vahetasin ka selle välja.
Aprillis sai käidud ülevaatusel, kus hoidsin kati pärast hinge kinni aga ei, CO2 oli tipptopp ja kiideti auto tehnilist seisukorda.
Eile sai ettevõetud esimese stabilisaatorvarda kinnituspukside vahetus. Kohutav töö, kuna tegelikkuses on vist ette nähtud terve stabilisaatorvarda vahetus. Kinnitusklambrid olid ümber pukside kinni valtsitud, seega peale piiratud ruumis sudimist, et klambrid kere küljest lahti keerata, puurisin trelliga puksid igatpidi läbi ja kangutasin klambrid pealt maha. Originaalpuksid oli vardaga üheks saanud või tehases kinni liimitud, seega tükk tööd oli ka, et neid eemaldada. Klambrid lõin valtsist lahti ja paigutasin uute pukside ümber nii, et kinnituspoldid surusid nood kenasti kokku. Kokku mässasin 8 tundi kahe pisikese puksi pärast ja ütlen ausalt, et rohkem ei taha sellist tööd ette võtta. Nüüd on jäänud ainult tagumiste stabika varda pukside vahetus, mis peaks teoorias olema tunduvalt lihtsam.

Kui puksid vahetatud, rändab auto pisimõlkide eemaldusse, poleerimisse ja keemilisse sisepuhatusse.

Kaks küsimust auto kohta. Olen täheldanud külma mootoriga turbovilinat. Vilin ei ole eriti tugev aga kostub õrnalt salongi. Kas see on normaalne või tähendab see turbo lõpu algust?
Kas kellelgi on kogemust hiina parkimisandurite paigaldamisega? Õigustavad nad ennast või mitte? Seisan dilemma ees, kas hakata tagastanget nende pärast rikkuma.

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas junga » 08 Mai 2016, 15:49

Ma Olen kakskorda alt läinud Boschi akuga... Ei soovita kellelegi. Tahad head akut, osta Varta või Moll aku!

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 08 Mai 2016, 17:15

Nojah, enam pole midagi teha kuna aku juba vahetatud. Mis sul juhtus nendega? Ei pidanud külmadele vastu?
Esimese poole aasta põhjal ei saa midagi halba öelda, jaanuari ja veebruari ekstreemtemperatuuridel vaatamata sain auto alati hommikuti käima aga eks ta oli päris värske ka siis veel.

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas junga » 09 Mai 2016, 06:58

Kestsid täpselt garantii aja....

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Roolilati vahetus

PostitusPostitas Pyro29 » 27 Apr 2017, 18:19

Pole ammu midagi postitanud aga võtan selle nüüd jälle ette.
Auto on korralikult vastu pidanud, 2016 aasta jaanipäeva paiku jäi järsku juhipoolne kojamees seisma- kojameeste hoovastik oli koost lagunenud. Sai sama hoovastik ümber tehtud, nii, et liigend munakast välja ei hüppaks ja toimetab jälle.
Jõulude paiku laenasin emale korraks oma autot, ning ta suutis suunatule kangi puruks väänata. Mõned päevad sudisin suunatuld sisse ja välja üpris vaevaliselt aga õnneks leidsin kiiresti õiget värvi kangi asemele. Vahepeal sai lastud ka salongi uus keemiline teha ja ülevaatusel käidud.

Põhiteema postitusel on see, et sai ettevõetud roolilati vahetus. Vana latt ei lekkinud aga juhipoolel oli loks sees. Tellisin tartust taastatud lati ja uued rooliotsad ning kukkusin lammutama. Olin enne ingliskeelsetes foorumites uurinud töö iseloomu kohta aga kahesilma vahele jäi asjaolu, et esiveolisel S60-l olemas kaks erinevat latti: SMI ja ZF. Muidugi selgus alles töö käigus, et minul all SMI ja taastatud lati puhul tegu ZF-iga. Märkasin erinevust korpustes ka enne vahetust ent kinnituskohad klappisid ja naiivselt uskusin, et läheb üks ühele alla. Tegelikkuses on üks põhimõtteline vahe- SMI latil on õli sisendtoru allpool ja väljundtoru üleval (lisaks veel erinevate keermetega) ning ZF-l täpselt vastupidi. Seega tuleks lativahetuse puhul hankida ka uus torustik. Olin sellest avastusest nii pettunud, et oleksin vana lati uuesti alla pannud ent vanakooli mehhaanikust isa leidis teise tee- ta väänas torud uuel kujul ümber, sealjuures silmas pidades, et nad jookseksid võimalikult lati lähedalt ning ei tekiks omavahelist hõõrumist. Pool päeva meisterdamist ja valmis. Sisendtoru on rauast ning kindlam, väljundtoru aga alumiiniumist ja habras. Selle saime selgeks raami alla pannes, kus väljundtoru jäi korraks mootori vahele ning purunes. Õnneks aga kohast, kus toru teeb mitu üleliigset keerdu mootori poole. Eeldan, et sellisel üleliigsel torusüsteemil on õlijahutamise eesmärk. Sellest hoolimata jätkasime purunenud toru vooliku ja klambriga.
Siinkohal ka mõned pildid raamist, millele on kinnitatud uus latt ja ka vana SMI võrdluseks kõrval
Pilt
Pilt
Raami kättesaamiseks sai mootor koduste vahenditega üles riputatud.
Pilt
Hoiatan, et selline puupilbas on siiski liialt kipakas ja vajub läbi, sinna sai hiljem jämedam tala pandud.
SMI ja ZF erinevusest tuleb välja tuua, et ka sisemised rooliotsad erinevad oma pikkuse poolest. Kartsin, et see jääb takistuseks ent alla läksid ka SMI otsad. Kokkujooksu paika pannes jäi keeret küll üsna napilt aga siiski piisavalt.
Koos latiga vahetasin ka roolivõimendipumba, genekarihma ning parempoolse kiige puksi (selle, mis jääb auto nina poole).
Senised sõidud ei ole välja toonud lekkeid, v.a roolivõimendi paagi korgi vahelt üleliigne õli, kuna toppisin liigse entusiasmiga selle liialt täis. Lootsin, et uue latiga on rool ka märgatavalt kergem ent otsest vahet ei ole.
Ühe huvitava tähelepaneku tegime veel. Vasakpoolse kiige puks (ka ninapoolne) on sisuliselt terve aga käib kiiges vabalt ringi ehk siis on kiige ava ära kulutanud. Praegu läks alla vana aga hangin kiirelt uue kiige koos puksidega.
Vanadest tähelepanekutest veel, et endiselt jookseb turbiini vahelt välja õli (mootori tase siiski normis), ning selle tõttu on alumine õhutorustik õliga koos. See viga on aga D5 puhul tavapärane, ning minu S60-l ostust saadik. Vahelduva eduga auto alla jõudes saab neid torusid ka puhastatud.

Tervitades

Kaarel

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Võimalik müük lähitulevikus

PostitusPostitas Pyro29 » 22 Mai 2017, 13:48

Olen viimastel kuudel kiiganud uuemate autode poole ja kaalun volvo müüki panemist. Ilmselt juunis-juulis teen selle ka ametlikult ära aga pakun praegu foorumisse, kas kellegil võib olla huvi? Kui nii, siis palun pakkumised teha postkasti.
Auto on praegu igapäevases sõidus, tahaksin enne müüki paar pisiasja korda ajada (üks kojamehe plastikkate jooksu pannud, salongivent kigiseb ja vajab vahetust).
Vahetasin just ära parema esimese kiige, millel uued puksid küljes ja ka esimesed vedrukatted (kunagi sai neid juba vahetatud, pilt teema alguses).
Autol on läbisõiduks ees ca 280 000 plus ent sõidab nagu kulda, sillad vaiksed ja lisainvesteeringuid ei vaja.
Olen teemade vahepeal unustanud veel mainida, et vahetasin ära ka auto rooli. Uus on puidust volvo originaal.
Kaasa tuleb 2 setti velgi, 17 tollised, millel peal suvekad (vajavad ilmselt järgmiseks suveks asendust) ja 16 tollised volvo originaalid talvekatele (talvekatel mustri sügavust jätkub on aga pooled naelad läinud).
Iluvigadest on mõned pisimõlgid.
Foorumiteemade ja arvete kogumisega ei ole ma väga järjepidev olnud, küll aga on mul olemas fail enda jaoks, kus olen ära märkinud kõik tehtud tööd kuupäevaliselt.

Tervitades

Kaarel

Bytewize
Uustulnukas
Postitusi: 2
Liitunud: 07 Mär 2018, 02:08

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Bytewize » 07 Mär 2018, 02:22

Nonii, mina olen selle volvo uus omanik(tegelt sai ostetud mu naisele sõitmiseks). Kirjutan siis ka natuke.

Siiamaani toimib edukalt, küll aga sai ära vahetatud esimene vasak rattalaager ja nüüd eile paagisisene kütusepump(sümptomid - pikk käivitus külmalt, harva jõnksutamine põhjagaasiga).

Paar haruldast korda on visanud turbo geomeetria juhtimise viga, aga see on lahenenud veidike sportlikuma sõiduga, juu siis tahmab naise rahuliku sõidustiiliga kinni.

Vihjeks teistele - Aero motorsist saab sellele aparaadile tutika kütusepumba 16 euriga, ilma ümbritseva jamata. Pumba vahetamine seal raami sees on lihtne, ei pea alumist kütusepaagi korki isegi avama. Peamine on jälgida, et kütusepumba raami küljes on ujuk, mis tuleb klõpsust lahti teha enne raami paagist välja sikutamist, muidu murdub küljest. Pumba ja raami vaheline voolik tuleb ka uus panna(sisemõõt 8mm), kuna vana on plastik ja elusalt kätte ei saa. See raam on paras pusle, tasub üles pildistada enne lammutamist.

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 07 Jaan 2019, 10:19

Super!

Olen vahepeal mõelnud, mis sellest saanud on. Linnapildis kahjuks näinud pole.

Mäletan, et mingihetk vahetasin ka ise vasakpoolse rattalaagri ära. Huvitav, et see nii kiirelt saba andis.

pikki kilomeetreid!

Bytewize
Uustulnukas
Postitusi: 2
Liitunud: 07 Mär 2018, 02:08

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Bytewize » 16 Mär 2019, 23:29

Nii palju nendest pikkadest kilomeetritest siis, 300k pealt lendas hammasrihm(60k vana rihm), lähipäevil näeme, mis sees toimub. :shock:

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 17 Mai 2019, 21:48

Olen auto uus omanik ning hakkan ka siia uuendama mis autoga vahepeal tehtud. Aprillis lendas 300k pealt sõidu ajal abirulliku kinnituspolt minema ja klapid peal kinni. Sai soetatud uus mootor ning sõbra töökojas ka ära vahetatud. Mingil hetkel tuli ka esisilda kolin sisse, kuid see sai mai kuus parempoolse sisemise ja välimise rooliotsa vahetusega lahendatud. Samuti hakkas auto ka veateadet MOTOR MANEGEMENT SERVICE SPOED loopima kui möödasõitu teha või järsult peeneks panna, kammisin veits foorumit läbi ja lahenes küttefiltri vahetamisega. Btw, auto on ringiga tagasi Keilasse tulnud :D
S60 D5 2002

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 22 Mai 2019, 08:01

Hammasrihma osas läks ikka väga kehvasti. Tunnen ennast süüdi, kuna viimane rihmavahetus sai ise tehtud. Muidugi võiks eeldada, et kui polt kehvasti kinni sai vms, siis see oleks sealt kadunud enne 60k täitumist.
Hea kuulda vähemalt, et see ei olnud masina lõpp ja et volvo on endiselt liikvel:)

Rooliotsad said seekord roolilati järgi õiged, ehk ZF omad?
Tuletades meelde, kui tihti ma ise volvol rooliotsi,amordi tugilaagreid jms sillaosi vahetasin ning vaadates viimast postitust, peab ikka nentima, et S60 esisild on paras ikaldus.
Võrdluseks- hetkel sõidan juba teist aastat 2008 aasta audi A5-ga, millel väidetavalt peaks olema kehva konstruktsiooniga esisild (mitmete liigendite tõttu, mis võimaldavad ratastel keerates kalduda), kuid sillas ei ole ainsatki kolinat olnud (tuleb kolm korda üle õla sülitada). Samas igapäevased trajektoorid, mida sõidan, ei ole oluliselt muutunud.

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 29 Mai 2019, 18:44

Rooliotsad said seekord õiged. Roolivõim on ka undama hakanud, kahtlustan umbes pumpa.
Viimati muutis Taavenz, 27 Veebr 2020, 15:28, muudetud 1 kord kokku.
S60 D5 2002


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist