Juhan, 960 Prestige Kombi TD
Postitatud: 15 Nov 2014, 00:30
Täna sai minut enne ARKi sulgemist vormistatud ühe 1993. aastal ilmavalgust näinud 960 universaali mootorivahetus ja üks päris pikalt väldanud projekt jõudis minu jaoks järjekordse suure verstapostini. Kuidas olukord siis selleni arenes:
Olles sõitnud viimased 6 aastat tagaveduste Volvo sedaanidega (744 ja 964), on mind pidevalt kimbutanud ruumimure. Sagedane vajadus sõita viiekesi või rohke pagasiga või mõlemaga korraga näitas, et ainuõige tee on soetada universaalkerega auto. Samas aga ei tahtnud ma kuidagi loobuda mugavusest, mida tolleaegne tõld, 964 pakkus. Otse loomulikult oli valikuks seega suurima numbriga tellis-Volvo üldse – 965!
Märtsi alguses sattusingi 965 kuulutuse peale. Ostsin auto pea olematu hinna eest, aga ka vastavalt olematus korras, Tallinna lähistelt. Kõnes müüjale olid küsimused järjekorras: 1) Kas auto on alles? 2) Kas autol on katuseluuk? 3) Millal autot vaatama saan tulla? Eelmine omanik ei olnud eriline isetegemishuviline ja lasi töid teostada autoremonditöökodades, seega ei leidu masinal teibi- ja traadituuningut, samas aga on tegemata töid. Kohale tulles selgus aga kurb tõsiasi, et auto ei käivitunud. Autol oli küljes isepaigaldatud immobilaiser, lisaks olid elektrikud ehitanud armatuurlauale nupu, mida pidi käivitamishetkel all hoidma, vastasel juhul masin ei käivitunud. Mingi element sellest süsteemist oligi auto käivitamist müügieelselt takistama hakanud. Siiski, pooletunnise proovimise tulemusena otsustas mootor elu sisse võtta. Kuna autoremont on arvuti- ja mõttetöö kõrvalt hea vaheldus, ei kohkunud ma masina halvast seisukorrast ära ning lõime müüjaga õhtupimeduses käed. Lisaks ei olnud mootori seisukord minu jaoks oluline. Pall oli veerema lükatud.
Autost endast: lisaks harjumatult suurele salongile, mis tekitas algselt veidra akvaariumis istumise tunde, on antud isendil vahvama varustuse nimekirjast küljes lukustuv tagasild, elektriline katuseluuk, must nahksisu, elektrilised esiistmed (juhiiste on ka mäludega), topsihoidjad eesmises käetoes, püsikiirushoidik, integreeritud lapseiste tagumises käetoes ja 2 turvapatja. Üleni musta salongi lisab kontrasti hele puitdekoor, mis tekitas algselt nostalgilist emotsiooni seoses sarnanemisega vanavanemate elutoa sektsioonkapile. See, et aknad-peeglid-tuled-kliimaseade elektrilised on, on 960 puhul ju iseenesest mõistetav. „Tüüpilises“ lisavarustuse nimekirjas vist rohkemat ei pakutudki, edasi läheks juba päris haruldaseks tuunimiseks. Edasi viis seda vagunit B6304F mootor AW30-40L kasti vahendusel ja kilomeetreid oli põhja alt läbi veerenud hodomeetri järgi 308 000. Auto on ostetud Saksamaalt, Autohaus Hedke GMBH-st 02.12.93 ja garantiipaberil ilutseb mudelinimi "960 Prestige Kombi". Stiilse kaanepildiga saksakeelne kasutusjuhend viitab aga juba 1994. mudeliaastale.
Esimese tööna tuli korda teha esimese vasakpoolse pidurisadula liugtapid, millest üks oli ära murdunud. Esimene sõit Tallinnast Tartusse oli seetõttu päris riskantne, aga möödus vahejuhtumiteta. Remondikomplekt maksis 7.50€, veider, et see töö üldse tegemata jäeti. Mõne päeva pärast sõitsin autoga Pärnusse, kus vastsoetatud tõld jäi hoovi peal oma aega ootama.
![Pilt](http://s26.postimg.cc/lbmgzy4ad/2014_03_12_00_47_00.jpg)
![Pilt](http://s26.postimg.cc/aniq13ub9/2014_03_15_18_26_23.jpg)
![Pilt](http://s26.postimg.cc/idctpx4c5/2015_01_10_11_26_06.jpg)
Olles sõitnud viimased 6 aastat tagaveduste Volvo sedaanidega (744 ja 964), on mind pidevalt kimbutanud ruumimure. Sagedane vajadus sõita viiekesi või rohke pagasiga või mõlemaga korraga näitas, et ainuõige tee on soetada universaalkerega auto. Samas aga ei tahtnud ma kuidagi loobuda mugavusest, mida tolleaegne tõld, 964 pakkus. Otse loomulikult oli valikuks seega suurima numbriga tellis-Volvo üldse – 965!
Märtsi alguses sattusingi 965 kuulutuse peale. Ostsin auto pea olematu hinna eest, aga ka vastavalt olematus korras, Tallinna lähistelt. Kõnes müüjale olid küsimused järjekorras: 1) Kas auto on alles? 2) Kas autol on katuseluuk? 3) Millal autot vaatama saan tulla? Eelmine omanik ei olnud eriline isetegemishuviline ja lasi töid teostada autoremonditöökodades, seega ei leidu masinal teibi- ja traadituuningut, samas aga on tegemata töid. Kohale tulles selgus aga kurb tõsiasi, et auto ei käivitunud. Autol oli küljes isepaigaldatud immobilaiser, lisaks olid elektrikud ehitanud armatuurlauale nupu, mida pidi käivitamishetkel all hoidma, vastasel juhul masin ei käivitunud. Mingi element sellest süsteemist oligi auto käivitamist müügieelselt takistama hakanud. Siiski, pooletunnise proovimise tulemusena otsustas mootor elu sisse võtta. Kuna autoremont on arvuti- ja mõttetöö kõrvalt hea vaheldus, ei kohkunud ma masina halvast seisukorrast ära ning lõime müüjaga õhtupimeduses käed. Lisaks ei olnud mootori seisukord minu jaoks oluline. Pall oli veerema lükatud.
Autost endast: lisaks harjumatult suurele salongile, mis tekitas algselt veidra akvaariumis istumise tunde, on antud isendil vahvama varustuse nimekirjast küljes lukustuv tagasild, elektriline katuseluuk, must nahksisu, elektrilised esiistmed (juhiiste on ka mäludega), topsihoidjad eesmises käetoes, püsikiirushoidik, integreeritud lapseiste tagumises käetoes ja 2 turvapatja. Üleni musta salongi lisab kontrasti hele puitdekoor, mis tekitas algselt nostalgilist emotsiooni seoses sarnanemisega vanavanemate elutoa sektsioonkapile. See, et aknad-peeglid-tuled-kliimaseade elektrilised on, on 960 puhul ju iseenesest mõistetav. „Tüüpilises“ lisavarustuse nimekirjas vist rohkemat ei pakutudki, edasi läheks juba päris haruldaseks tuunimiseks. Edasi viis seda vagunit B6304F mootor AW30-40L kasti vahendusel ja kilomeetreid oli põhja alt läbi veerenud hodomeetri järgi 308 000. Auto on ostetud Saksamaalt, Autohaus Hedke GMBH-st 02.12.93 ja garantiipaberil ilutseb mudelinimi "960 Prestige Kombi". Stiilse kaanepildiga saksakeelne kasutusjuhend viitab aga juba 1994. mudeliaastale.
Esimese tööna tuli korda teha esimese vasakpoolse pidurisadula liugtapid, millest üks oli ära murdunud. Esimene sõit Tallinnast Tartusse oli seetõttu päris riskantne, aga möödus vahejuhtumiteta. Remondikomplekt maksis 7.50€, veider, et see töö üldse tegemata jäeti. Mõne päeva pärast sõitsin autoga Pärnusse, kus vastsoetatud tõld jäi hoovi peal oma aega ootama.
![Pilt](http://s26.postimg.cc/lbmgzy4ad/2014_03_12_00_47_00.jpg)
![Pilt](http://s26.postimg.cc/wws1tx0dx/2014_03_13_11_45_24.jpg)
![Pilt](http://s26.postimg.cc/ofsjizvp1/2014_03_13_16_35_43.jpg)
![Pilt](http://s26.postimg.cc/ip2d59np1/2014_03_14_15_14_30.jpg)
![Pilt](http://s26.postimg.cc/aniq13ub9/2014_03_15_18_26_23.jpg)
![Pilt](http://s26.postimg.cc/sz9di92yd/2014_03_16_13_34_18.jpg)
![Pilt](http://s26.postimg.cc/5wiuj31h1/2014_03_16_13_34_24.jpg)
![Pilt](http://s26.postimg.cc/idctpx4c5/2015_01_10_11_26_06.jpg)