Kirsipuu 940

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 28 Okt 2013, 16:21

Et kõik ausalt ära rääkida sai asi alguse sellest et...
Nägin kaasfoorumlase kuulutust: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1570125
Kere on roosteauguvaba nagu lubatud.
Esimeste tiibade nurkades on paar mullikest, stange on teise auto pealt, seega ootab esiotsa värvi.
100ga sõites sain rooli natuke värisema.
Kusagil esisillas on mingi kolina alge.
Rihmavahetustest ei olnud eelmisel omanikul aimugi.
Kütus on maha keeratud.
Konditsioneeri rihm on maas.
Elektriantenn on katki, st. pool masti on alles ja maanteel on vastuvõtt häiritud.
Kahekümne aasta ekspluatatsioon keemilisele puhastusele kahjuks täielikult ei allunud.

Enamik probleeme on lihtsalt väikese pühendumisega parandatavad.
Hind oli õiglane ja selle raha eet ei saagi uut autot oodata.

Küll aga suures eufoorias tellisin juba Rootsi romulast ainukese sobiva originaal cd-mängija, CT-906.
Lisaks Entaga sain tagatuledevahelise paneeli soetamise osas kokkuleppele.
Kui ükskord sõitma hakkan siis vast teen pilte ka.

Kasutaja avatar
Berit
Kreisi postitaja
Postitusi: 437
Liitunud: 10 Okt 2012, 23:01

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas Berit » 29 Okt 2013, 22:35

Tegime täna Tondi Selveri parklas tiiru ümber auto, kena näeb välja küll, eriti see sisu!
'66 Amazon | '00 V70

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 30 Okt 2013, 12:46

Beauty is only skin deep, ugly goes straight to the bone...
Sisu osas on hetkel veel virisemist küll.
Peotäis pirne tuleb salongis välja vahetada.
Välistemperatuuri näidiku taustvalgus puudub.
Tulede lüliti ümbrus on pime.
Kliimaploki parem serv on pime.
Armatuuris tundub ka üht teist puudu olevat.
Esimesed gabariidid ei põle, lisaks tulede lüliti toimetab veidralt.
Eile surusin selle uue uhke raadio sisse, töötab, aga eelmised omanikud on järjekordselt noaga juhtmete kallal käinud seega on kõik klahvid pimedad ja on-off ei toimi läbi süüteluku.
Peab jootekolvi soja panea ja oomipoodi minema, tundub, et pakutakse isegi täielikku läbi ISO pikenduse võimalust.
PiltPilt

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 18 Dets 2013, 16:19

Midagi ülimalt erutavat polegi rääkida.
Täna sain lõpuks näidikute raami tellimusse.
Mõni aeg tagasi leidsin Eestimaalt sellise asja:
Pilt
Algselt oli soov sülle kukkunud varandus alla sigaretisüütaja kõrvale suruda, kuid siis saab seda vaid tagapingil põõnaja kontrollida.
Ventilatsiooni ava jaoks on raam 0,5mm kõrgem ja 1,5mm laiem.
Virtuaalne kujutis on nüüdseks saadetud hollandi meistritele kes lubasid 30. plastikust valmistoote kohale toimetada.
Kui kellelgi on sarnase toote vastu huvi, aga Eestimaalt ei leia, siis Rootsist saab
http://www.bildelsbasen.se
Ja kui keegi soovib telliseklubi lahendusi vaagida, siis laske käia.
http://www.turbobricks.org/forums/showt ... 7&t=268529

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 02 Jaan 2014, 11:27

Nii, 400se näidikud installeeritud:
Pilt
Nagu selle 3D prindi plastikuga on, pildi peal häirib toonivahe ja pinna struktuur kordades rohkem kui autos istudes.
Kui välja arvata, et õlirõhu anduri paigaldamisel jääb mootori käpp ette ja turborõhutoru ava puurimisel sain salongi juhtmekimbule pihta siis läks kogu protseduur suhteliselt valutult.

Nüüd aga küsimus turbodiisliga mängijatele.
Turbo hakkab alles 3000 pöörde juures rõhku tekitama.
4000 peal on 0.8bar üleval.
Tean, et eelmine omanik keeras suitsukruvi tagasi, et kütust säästa, mis tundub täiesti jabur ettevõtmine.
Hetkel suudan kahtlustada avatud wastegate'i ja maha keeratud kütust.
On kellelgi veel ideid?

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas Mihkel. » 02 Jaan 2014, 12:37

kirsipuu kirjutas:Nüüd aga küsimus turbodiisliga mängijatele.
Turbo hakkab alles 3000 pöörde juures rõhku tekitama.
4000 peal on 0.8bar üleval.
Tean, et eelmine omanik keeras suitsukruvi tagasi, et kütust säästa, mis tundub täiesti jabur ettevõtmine.
Hetkel suudan kahtlustada avatud wastegate'i ja maha keeratud kütust.
On kellelgi veel ideid?

Oma 200se teemat sirvides jäi silma selline lõik
mihkelh kirjutas:Turbost veel nii palju, et puhuma hakkab kuskil 1400 pöörde kandis ja 0.7 on 2500 peal käes kui koormus taga on

Üks on kindel see, et pumbast tuleva kütuse kogus mõjutab päris tugevalt turbo rakendumist. Kui mul küte maha keeratud oli igaks juhuks ÜV jaoks, siis tuli turbo üpriski hilja järgi. Ja kusjuures veel see kütusekogus ei mõjutanud väga suurt küttekulu midagi. Teisalt oli vahel ka lihtne boost controller, kuigi see mõjutab vaid lõpprõhku. Mu mäletamist mööda hakkas WG muidu juba 0,5bar juures avanema.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas amazon86 » 02 Jaan 2014, 12:52

Mul oli wastegate klapp täiega kinni jäänud, muidugi lahtisesse asendisse. Küttekruviga mängimine muudab turbo rakendumist päris tuntavalt. Krt ma küll ei mäleta, et originaal turboga 1400 rpm midagi toimunud oleks, pigem nii 2000 rpm.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 03 Jaan 2014, 14:06

Eile seda WG asja guugeldades sattusin sellise asja otsa ja võttis veidi lõua värisema ning tagumiku nihelema:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4853150
Õhtul kapoti alla vaadates selgus aga et konkreetne isend omab õnneks veidi traditsioonilisemat WG aktuaatorit.
Nädalavahetusel äkki leiab aega kogu selle jamaga tegeleda.

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas amazon86 » 03 Jaan 2014, 16:12

Kahe kambriga wastegate on 2,5 TDI mootoritel. D24 turbokatel ikka tavaline.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas ddig » 04 Jaan 2014, 20:19

kirsipuu kirjutas:... tundub, et pakutakse isegi täielikku läbi ISO pikenduse võimalust.

Kas Volvole sobivate pistikutega variant oli riiulikaup või peab tellima?
Mul Direktori autol kah vaja orig.pistikutele ISO jupid otsa saada.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 05 Jaan 2014, 13:41

Kui jutt käib auto pistikult ISOle üleminekust, siis eeldatavasti on sul sellist juppi vaja.
http://www.oomipood.ee/product/zrs-as-1 ... -40-70-iso
Neid olla üle Tallinna pillutatud.

Küll aga kui jupi kätte oled saanud siis kontrolli juhtmed üle. Minul oli sinna pisike viga sisse juhtunud: dimmeri otsad olid puudu, aga armatuuri valguse ots toodud. Tulemuseks oli tulede lülitamisel maki valguse kustumine.
Skeemi saad kontrollida http://www.volvowiringdiagrams.com

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 13 Jaan 2014, 09:01

Jõudsin külma ja lume ära oodata selle rihmavahetusega:
Jahutusvedelikku lekib nii liiter päevas, kusagilt eest rihmakatte tagant.
Kahtlustan veepumpa, vaadata ei julge.

edit: radiaator lekib, vist ja esimene rihm on praguline.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 14 Jaan 2014, 15:12

Siiski siiski, veepump on süüdi, loksus teine juba seal otsas.
25km täis valamisest ja kokku sain särgist 4L jahutusvett kätte,
Vanemal mootoril oleks tõenäoliselt selleks ajaks rihma üle visanud ja klapid pähe lasknud, pinguti päästis seekord hullemast.
Arvatavasti on rihmavahetus paarkümmend tuhat võlgu sõidetud.
Eile õhtul tõmbasin auto laiali, täna tõin jupid, enne koitu loodaks kokku saada.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 15 Jaan 2014, 14:41

Kõigepeal tänud Sassgussile kes autoga sõitmise jälle võimalikuks tegi.
Eks mees on neid maikasid ja asju varemgi mootrist välja võtnud.
Minu puhul oli tegu piinliku täpsusega eeltööst ja kõigi katete agregaatide paigaldusest mille käigus "pumba vale nulli järgi paika keerasin".
Väntvõlli kraadides 360 kraadi vale seadega saab teoreetiliselt sõita, jõudu polnud ja haises nagu ikarus, aga käis.
Eelmine omanik muidugi lasi nii 30 kraadi vale nukkvõlli asendiga, samuti väntvõlli kraadides ja kõige kiuste käis kah.

Pika jutu ja sättimise tulemusena sai pump 1,01mm peale ning kütust veidi juurde keeratud.
Turbo hakkab suvalise käiguga 1800 pealt rõhku tekitama.
3000 peal on 1bar näidik põhjas.
Samas armatuuris pole turbo tuld põlema saanud mis peaks selle rõhu juures rakenduma.
Paigal tallates saab soovi korral rõhu üles.
5. käiguga maanteekiirusel on pisuke ülerõhk.
Külmkäivitustermostaati on uut vaja ja paak sai tühjaks, krt.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Kirsipuu 940

PostitusPostitas kirsipuu » 17 Jaan 2014, 16:52

Et kui maailmast on külmkäivituse termostaadid otsa saanud... mis siis lahendus oleks, sest neid VE pumpasid sõidab päris palju ringi.
http://www.appropedia.org/Bosch_VE
http://www.uwereimann.de/poel/esp-ksb.htm


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 55 külalist