Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Traktorist » 03 Mai 2013, 17:32

To Heavy:Tänan vihje eest.Viimased kaks nädalat ongi foorumis surfates möödunud,aga materjali ikka väga palju siin :lol:

T.
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Kasutaja avatar
Pähkel
Foorumlane
Postitusi: 88
Liitunud: 11 Aug 2012, 10:52
Asukoht: Eesti..Põltsamaa

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Pähkel » 08 Mai 2013, 10:32

Vaata kindasti õhufilter üle, see võib suuremat küttekulu ja kehvemat edasiminekut põhjustada.
Volvo S80 2.5TD
Bmw E30 324TD
Honda CBR954RR

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Traktorist » 09 Mai 2013, 21:18

Niisiis,pisikene lisa :) Sai käidud onude juures Stop boxis ja vedelikud KÕIK ära vahetatud.Filtrid ka samas.
No see mis sealt välja tuli..no..käimari õli oli tume nagu hundi unenägu :shock: -seda läks siis mingi 13l. Tulemus:käimaka töö muutus kohe nagu sujuvamaks :D Ja jahutusvedelik..mingi kollakaspruun ollus,tiigiveega vist segatud kunagi(kohati tõlgitav ,aga ikkagi rõve sõim).
Tulemus:mootori töös midagi erinevat ei märganud,aga ega ta kahtlemata midagi paha ei tee :D


Sain ka kasutaja Gljukiga (tänud aja eest :) )kokku,kes siis oma targa juhtme Traktorile taha ühendas.Tulemus:turbol aint 0,3 bar rõhk.. :(
Siin siis laisa kiirenduse põhjus.Mingit 15A kaitset taob läbi mis selle turbo tööga seotud asju juhib,mingi lühis kusagil?Kellelgi olevat similaarne probleem olnud siin foorumis.OO kaaskannataja,ilmuta end :D Jaga kogemusi :rolls eyes:

Väike lisa kütusekulu päevikusse-tehtud 300kildine maantee ring,Taktoris Traktorist ja kaasreisija.Lasti netu.Tulemus:6,6l naftat.Sajale.Hmm..
Kuidas muidu pöörded dislale mõjuvad?kui rauas 115km/h ja pöörded 2500,on seda palju v vähe?
Ja kuidas mõjutab kütusekulu turbo töötamine v mitte töötamine?Ja üldse,kui korralikult mittetöötava turboga ringi paarutada,mis siis juhtub,kas keerab peeti ka midagi??Mitte et ma seda kaua teha kavatseks,aga ei pruugi kohe finantse leiduda selle kordategemiseks.

Päikest
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Heavy
Kreisi postitaja
Postitusi: 354
Liitunud: 26 Apr 2008, 18:27
Asukoht: Tartu/Haapsalu

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Heavy » 09 Mai 2013, 21:24

Kui turbo korralikult ei puhu, siis jääb mootor õhupuudusesse ning tekib rohkem tahma. Aja jooksul tahmab väljalase ja EGR klapp jms täis ning lõppkokkuvõttes on asi ikkagi jama. Niiet surfa foorumis ringi ja looda, et mõni asjalikum mees kui mina satub su teemat lugema :D
S60 2.4D 02' man.
V70 2.5tdi 98' aut.

Kasutaja avatar
Pähkel
Foorumlane
Postitusi: 88
Liitunud: 11 Aug 2012, 10:52
Asukoht: Eesti..Põltsamaa

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Pähkel » 09 Mai 2013, 21:44

Eks kuna silindrid saavad vähem õhku, tekib mittetäielik põlemine, jõudu vähem ja tänu sellele küttekulu suurem. EGR klapp ehk kipub kinni tahmama ja ma ei usu, et see katalüsaatorile hästi mõjub
Volvo S80 2.5TD
Bmw E30 324TD
Honda CBR954RR

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Liiwaannus » 09 Mai 2013, 22:51

Mul tagus kaitset läbi, a oli vist 20A. Eelsüüdet ka ei andnud. Süüdi oli ajusse jooksev juhtmekimp, kus üks juhe katki hõõrdunud kuskil ees all. Kaitse mida tagus oli väikses plokis kas kolmas või neljas, Glow plugs ja mingi turbo värk ka.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Traktorist » 10 Mai 2013, 12:23

Nuujahh..seda ma ise ka arvasin,et ega see ilma turbota podistamine (tegelikult ta nagu vahepeal ikka taha tuleb,aga hulka väiksema rõhuga)midagi head ei tee motole.Aga hea on oma kahtlustele ka kinnitust saada :)

Liiwaannus kirjutas:Mul tagus kaitset läbi, a oli vist 20A. Eelsüüdet ka ei andnud. Süüdi oli ajusse jooksev juhtmekimp, kus üks juhe katki hõõrdunud kuskil ees all. Kaitse mida tagus oli väikses plokis kas kolmas või neljas, Glow plugs ja mingi turbo värk ka.


Mul taob kaitset nr.5 väikeses plokis,15A..Aga hetkel tegelevad sellega onud Stop Boxis,minu mõistus sellest kahjuks üle ei käi.Ootan higi otsaees nende kõnet,et kas on vaja laste hoiupõrsakesed suure kuvaldaga katki lüüa või mitte.. :barf:
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Traktorist » 23 Aug 2013, 15:25

Niisiis,niisiis..põle nigu pikalt midagi kirjutanud.. :) Juhtunud kah nagu otseselt midagi pole,Volli liigub,teele pole jätnud,aga..päris rahul pole kah nagu põhjust olla..

Siis mõned lahendused muredele kah:
-Tagaluuk ja kütusepaagi luuk ei avane ei kesklukust (tagaluuk ei sulgu ka) ega salongist nuppu tõmmates.Häält teeb,aga reaalselt midagi ei toimu.Kütusepaagi saab lahti siis võtmega kangutades ja tagaluuk toimib manuaalselt võtmega keerates.Kesklukk iseenesest toimib.-Sai lahti võetud juhiuks ja vahetatud keskluku moodul,tulemuseks,et võtmest saab nüüd ka kesklukust uksed lukku,ennem sai aint lahti teha.Tööle hakkas ka armatuuri all olev lamp ja ka ukses olev punane tuli :P Vahetusse läks ka tagaluugi lukumoodul,tagaluuk töötab nüüd kesklukust ja puldist.Aga ei toimi salongist lülitist.Lammutamise käigus selgus,et keegi elektomehhaanik oli teinud kütuseluugi salongi lülitist seestpoolt keskluku avamise avariilüliti(ehk siis kui autos istudes keskluku peale lööb,saab kütuseluugi lülitit tõmmates keskluku maha ja autost välja :P )Ehk siis endiselt saab kütteluugi lahti vägivalda tarvitades väljaspoolt :rolls eyes: Kahtlustan,et selle elektromehhaniseerimise käigus on peeti keeratud ka tagaluugi avamine salongist.(Uus juhiukse juhtmekimp on ootel,aga iseenesest on selline avariilüliti hea mõte :roll: )
Vahetamist vajavad veel tõenäoliselt parema poole ukseluku moodulid,aga sellega ei põle.



-Kui juhiukse lülitiplokist tagumisi v ka küljeakent avada,tuleb tihtipeale need sulgeda vastava ukse enda lülitist,signaal ei jõua kohale millegipärast..Kas lülitiploki vahetus?-Pole otseselt väga häirinud,seega on jäetud ootele.

-Kaubaruumis olev lisaistme kinnitus(ed)puudu v katki,piltidelt olen näinud,et istme sees peaks mingisugune raudaas olema mis kinnitub siis tagumise isme külge kui lisaiste üles tõsta.Minu masinal vähemalt seda konksu ei ole,kuhu see aas peaks minema..kas eraldi hangitav v tuleb kogu komplekt uus hankida?-On päevakorras infost v lammaritest uurida,plaanis enivei tehnilises passis andmeid muuta,teeb siis ühe soojaga,lisaistmeid hetkel passis sees pole märgitud.Muidugi,kui kellegil peaks juhuslikult just selline jubin üle olema,siis olen käpik :wink:

Pilt
-Kui kliima sees,siis tuleb aegajalt vilisevat häält :( lausa vinguvat ausaltöeldes..Kusagilt jäi silma,et viga võib olla väheses külmaaines.Kehvemal juhul kliima pump läbi.Kas on kogemusi?-Sai üksvahe kinni peetud auto sildi kõrval "Kliimade kontroll ja täitmine alates 10e"...Onu lülis vooliku järgi ja siis tegi mingi asi seal all väga koledat häält ja viskas pahvaka külmaainet välja.Voolik tagant ära ja samas kole hääl jätkus endiselt kui kliimapump järgi haakis ja vastikut külmaaine pahvakaid viskas ka :evil: Ja siis mõned päevad hiljem,tegi korraks veel ja pole sestpeale enam häälitsenud..Vilin kadus kah ära.ANOMAALIA ruudus.Loodame,et nii jääbki.

Tellisin ka kilowatte juurde,aga kahjuks tulid veits valet tooni.(Tellisin hallid aga tulid mustad.Musta värvi autole :lol: )Ja nagu kahtlustasin,siis olid ka hiigelsuured..aga leidsin siiski neile kohad sest võimsust on ju vaja parendada,maksku mis maksab :D Pilte mingi aeg hiljem kui Trakats puhas ja ise ka autole lähemal kui praegu :wink:

Enne külma-pimedat-vihmast Eestimaa kehva suusailma tuleb päevakorda võtta karterituulutuse soendus ja üle vaadata küünlad-juhtmed ja tuled.Tuleklaasid vist vahetusse ja äkki õnnestub ka reflektoreid veits puhastada,lisaks EelmineOmanik on pedetuuningut teinud tuledega,mingid essused leedid parkides ja arvatavalt made-in-huijevosnajetgdje xenon efffektiga lambid:niikui asfalt märg,ei näe enam s..gi :mrgreen: Asemele tulevad Nightbraker Plussid,nendega Fordi pealt hea kogemus.Sellega seoses pisike küss:kuidas ära muuta I gen v70-l see tulede autom.lülitus :rolls eyes:

Sai alustatud ka eksperiment kütuselisandiga Mergi.Uurisin mis ma uurisin,puurisin mis ma puurisin,arvamused seinast-seina,targemaks ei saanud.Aga kuna keegi pole veel kurtnud,et mootor kotti jooksnud sellepärast ja et ka nt.Fakto auto seda müüa julgeb,siis sai pool L ära ostetud ja kaks paagitäit sellega kulgetud ka juba.Ausaltõeldes,isiklikult pole mingit muutust (veel)täheldanud..Tagumikudyno ka ei tööta vist nii nagu peab :D Kütusekulu on ka minu arust jäänud samaks,ehk siis 7,3-7,8 keskmine...Aga viimase paagitäie sõitsin suht rahulikult kuid pole veel uuesti tankinud,tõde selgub mingi aeg paari ndla sees siis kui uuesti bensakast läbi hüppan:roll:
Viimati muutis Traktorist, 23 Aug 2013, 20:54, muudetud 2 korda kokku.
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7081
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Leho » 23 Aug 2013, 15:38

Traktorist kirjutas:Sellega seoses pisike küss:kuidas ära muuta I gen v70-l see tulede autom.lülitus [/b]:rolls eyes:


Mida sa seal täpsemalt muuta tahad. Seal on mitu erinevat varianti mida kasutada saab.
Lüliti ise on see väike kruvi seal suure nupu all nurgas. Selle on kaks asendit.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Traktorist » 23 Aug 2013, 15:50

Väike lisa to-do listi:Ukse piiraja on ära lõhkunud kaasõitja poolse ukse,plekk on päris koledasti tükkideks :cry: Tean,et siin inimesed on seda keevitanud.Aga kas on mõtet keevitada ja kui,siis kas keegi Tall-Harjumaal seda mõistliku hinnaga teeks??Mul endal oleks võimalus ainult elektroodiga keevitusele ligi pääseda,aga sellega pleki kallale läheks ehk ainult viimases hädas.

Vahetamist tahab veel tagumine vasak uks,uus uks olemas,aga valget värvi(millegipärast pole lammarites musti v70-id..Krt!)
Sellega seoses kohe ka küss suurele Volliringile-kas-kes-kus värviks,mõistliku hinnaga ja talutava kvaliteediga?Alla 100eküü/detail ei taha eriti keegi jutule võtta niipalju kui uurinud olen.


Traktorist
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Traktorist » 23 Aug 2013, 15:56

Leho kirjutas:
Traktorist kirjutas:Sellega seoses pisike küss:kuidas ära muuta I gen v70-l see tulede autom.lülitus [/b]:rolls eyes:


Mida sa seal täpsemalt muuta tahad. Seal on mitu erinevat varianti mida kasutada saab.
Lüliti ise on see väike kruvi seal suure nupu all nurgas. Selle on kaks asendit.



Muuta tahaks seda,et ei läheks süüte sisse keeramisel tuled põlema ise,null asendis võiksid kustus olla.Pm oskan ise ka nuppu keerata ja pikemas perspektiivis plaanis päevakad udutuledesse.Kui Nightbrakerid panna nüüd,siis keerab see automaatlülitus need kiirelt pekki.
Seda väikest kruvi olen märganud kl seal tulelüliti nurgas..kas sellest keerates lihtsalt saabki reguleerida seda?

Tänud :)
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7081
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Leho » 23 Aug 2013, 17:25

Traktorist kirjutas:
Leho kirjutas:
Traktorist kirjutas:Sellega seoses pisike küss:kuidas ära muuta I gen v70-l see tulede autom.lülitus [/b]:rolls eyes:


Mida sa seal täpsemalt muuta tahad. Seal on mitu erinevat varianti mida kasutada saab.
Lüliti ise on see väike kruvi seal suure nupu all nurgas. Selle on kaks asendit.



Muuta tahaks seda,et ei läheks süüte sisse keeramisel tuled põlema ise,null asendis võiksid kustus olla.Pm oskan ise ka nuppu keerata ja pikemas perspektiivis plaanis päevakad udutuledesse.Kui Nightbrakerid panna nüüd,siis keerab see automaatlülitus need kiirelt pekki.
Seda väikest kruvi olen märganud kl seal tulelüliti nurgas..kas sellest keerates lihtsalt saabki reguleerida seda?

Tänud :)


Sellest samast väikesest kruvist käibki sättimine vajutad asja natuke sissepoole ja siis keerad 90kraadi ühele või teisele poole.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Traktorist » 23 Aug 2013, 19:51

Tänx,Leho!Kui auto juurde pääsen,siis proovin järele :cheers:

raccoon kirjutas:
Traktorist kirjutas:Muuta tahaks seda,et ei läheks süüte sisse keeramisel tuled põlema ise,null asendis võiksid kustus olla.Pm oskan ise ka nuppu keerata ja pikemas perspektiivis plaanis päevakad udutuledesse.Kui Nightbrakerid panna nüüd,siis keerab see automaatlülitus need kiirelt pekki.
Seda väikest kruvi olen märganud kl seal tulelüliti nurgas..kas sellest keerates lihtsalt saabki reguleerida seda?

Pane "öömurdjad" kaugtuledesse ja lähituledesse mingid vastupidavamad pirnid?


Nende öömurdjatega on nii,et vähemalt minu kotkasilmade jaoks on enamus kaugtule pirne täiesti sobiva valgustugevusega,niivähe on seda ööpimeduses sõitu,kus saaks ilma vastutulevate autodeta rahulikult kulgeda(mis ei tähenda,et ma hea meelega ikkagi parimat ei paneks laternatesse,valgust ja rehvimustrit pole kunagi liiga palju:wink: ),aga samas sellist poolhämaras sõitu,kus kehva tuluke ei valgusta veel ent pikkade jaoks on liiga valge,on rohkem.Elmisel liikuril kasutasin päeval udukaid ja hämaras siis pooltulesid,kaks aastat kestsid osrami öölõikurid,oleksid vast veelgi kestnud,aga auto ise läks ennem :D Tutikad H4 Breikerid jäid üle veel :(
Pealegi ootavad yhed Hella lisakad külgekruvimist ,ootasid ennem 8a,ehk ootavad veel veitsa kuniks Traktori külge saavad :mrgreen:

nagu ma aru olen saanud foorumeid sirvides,siis kolme kuu tagant lausa vahetatakse neid extra tugevusega pirne,ei ole huvi iga natsa aja tagant 20ekut välja käia :roll:

Aga tänan soovituse eest.
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas allan » 23 Aug 2013, 20:38

Nightbreaker 2 kestavad kauem :)
Mul mõlemas autos ca aasta aega sees, töötavad kenasti.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Traktorist,V70,´99a,2,5 d "Das Traktor"

PostitusPostitas Traktorist » 23 Aug 2013, 20:42

Nüüd,kui sõrmed soojad juba,viskan veel paar rida.

Tuleb rida küsimusi tarkadele ja muidu kaasamõtlejatele :D

*Esimene küsimus on lausa kergelt "põletava" iseloomuga-nimelt peale rahulikku sõitu seisma jäädes on esipiduri kettad tulikuumad,tagumised lihtsalt kuumad..Minu arvates peaksid ehk soojad olema,aga mul päris kõrvetavad,esimestele ei saa sõrme vastu panna,võtab villi :cry:
Kahtlustan,et pidurid on peal koguaeg...aga kas tõesti kõikidel ratastel samaaegselt?

*Kuhugile paneb plehku jahutusvedelik..Kõrvalistuja matt märg ei ole,polstri alla pole veel piilunud.Suurt loiku auto all pole ka märganud..Viimane kord kui kapoti alla vaatasin,siis oli mootorikate ja korgi ymbrus märjad.

*Kui järsult gaasipedaal põhja vajutada lõõb nagu tuntava raksuga tõmbe järele,rahulikult kiirendades ja püsikaga seda ei juhtu.Ja kuidas automaatkastiga aru saab kas kast libiseb?Pole ennemalt omanud isesegajat.

*kui mootor välja lülitada,siis praktiliselt iga kord jääb kriuksuga seisma....

*Räägivad siin,et Volvol rool hästi kerge,mul aga selline tuimapoolne,ühe käega väga ei keera,nö taksojuhi stiilis.Suunatuli ka iga kord välja ei hüppa peale pööramist.

Endiselt käib kõva raksakas kui teravamast august-lohust läbisõita,tundub,et tagantpoolt,kahtlustan amordipatju.Samas ülevaatusel leiti aint ,et üks amort hakkab väsima ja käsipidurit tuleks peale keerata...Kuhu minna Tallinnas kontrollima sildasid,kus ka õiget diagnoosi saaks...Fordiga käisin Infos,ülevaatuses ja Stopb-s,kõik leidsid erinevad vead,aga keegi ei leidnud samu...
Samas ülevaataja kiitis mootorit,et ei sutse ja käib yhtlaselt..hmm Mergi?

Siis veel üks asi-KAS kellelgil on kogemusi kuidas saaks värvipinnalt maha sinna külge sulanud puuvaigu??Olen raisanud päris mitu head oirot erineva keemia peale ja tulemus-Zero,Rsk
See nii kõva kraam,et isegi ziletiga kraapides nt tuuleklaasilt maha ei tule,nagu merevaik v epoliim seal kinni :?

*Avastasin nüüd,kui väljas pime on,et pooled maki ja kliima ning ukselülitite taustavalgustusest ei põle.Ons neid keeruline vahetada?Olen lugenud,et rahvas neid ikka vahetab.

Päikest (seda viimast :wink: )
Viimati muutis Traktorist, 23 Aug 2013, 23:07, muudetud 3 korda kokku.
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist