Berit Volvo 745 2.3 1989

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Berit Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 07 Okt 2012, 19:14

Tere

Kuna perre sattus üks Volvo lisaks ja tollel palju sättimist vaja, siis mõtlesin teha teema, ehk saab kiiremini abi vahetevahel.
Rohkem pilte lisan natukene hiljem, kuna täna sai auto garaaži ära lükatud, remonti ootama. Siin aga teaseriks üks tee peal tehtu:
Pilt

Igatahes, autost:

Volvo 745, aastast 1989
2.3 83kW
Automaat
Sinakasroheline (peaks olema Verdigris/Tropic Green metallic). Kui auto juurde jõuan, vaatan koodi üle.
Valmistatud Belgias.

Tõime eile Tartust, käisime otsaga ka Avinurmest läbi ja täna Tallinnas Sõpruse puiesteel suri auto järsku ette hoiatamata välja, sellisele juhtumisele ei reageerinud paraku taganttulija, kes siis otsa sõitis Volvole.
Kuna mingil põhjusel auto auto ka edaspidi keeldus käivitumast, siis vedisime garaaži ära, saab rahus tegeleda millalgi.
Keegi õnneks viga ei saanud, Volvo jäi ka terveks. Küll aga sai veidi kannatada Honda Civic, kes Volvole end konksu otsa uhas.

Esiti oli mõte, et kuna kütusenäidik valetab, siis ehk sai kütus otsa (ostetud koguse mõttes oleks pidanud jätkuma, aga kes teab palju masin reaalselt sööb) - tõime juurde, ei miskit.
Sädet polnud aega hetkel proovida.

Teine suurem mure aga ka - kaks korda on nüüd juhtunud, et roolivõimendi kaob nagu ära, rool läheb raskeks ja hakkab krigisema keerates. Esimesel korral oli kapotialuse visanud roolivõimuõli täis. Potsikust mõõtes aga näitas peale seda, et kõik on normis, täpselt maksimumis. Arvasime, et ju siis viskas üleliigse välja lihtsalt. Täna korra aga hakkas uuesti jamama, kuigi seekord enam õli ei väljutanud. Mõlemal korral on võimendi uuesti toiminud kui auto taas käima panna.
Milles võib asi olla?

Tegemist vajab muidugi veel igast otsast parajalt, eks tükkhaaval katsub ära teha. Sõita on mõnus küll, 2006 aastast pärit automaatkastiga varustatud 740-ga sõitmise mälestus ei valetanud.


Jarmo
Viimati muutis Jarmo, 01 Juun 2013, 17:47, muudetud 2 korda kokku.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 07 Okt 2012, 21:08

Ahjaa, auto väljasuremine toimus nii, et lihtsalt jäi vait ja lõi õlitule põlema.
Selles teemas: http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?t=1869 on kirjeldatud küll sarnast juhtumit, kuigi seal tegu 16V mootoriga. Kas 8klapilisel võib miskine sarnane sündmus reaalne olla?
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 07 Okt 2012, 23:45

Meenus veel üks asjaolu -
nimelt kui nüüd võtmest proovida käivitada ja siis võti tagasi, süütest välja keerata, siis mootor käib veel korraks nagu inertsist edasi. Kas ehk peaks alustama veaotsingut hammasrihma juurest?
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas kirsipuu » 08 Okt 2012, 12:41

Kuna tegu on pritsega masinaga, siis klapid kindlasti pähe ei jookse, isegi 12mm-se nukkvõlli tõusuga.
Igaks juhuks võiksid kontrollida kas rihm on terve ja märgid paigas.
Enne kui rihma olemasolu kinnitatud võiks selle starteriga mängimise järele jätta, sest õlipump jookseb vahevõlli pealt ning seda käitab hammasrihm.
Üldiselt ei ole see mingi üllatus, et mootor peale seiskamist paar tiiru peale teeb, sest hooratas koos siduriga kaalub 19,5kg.
Kui auto igasuguse ettehoiatuseta kätte ära sureb, siis esmalt kontrolli kas kütust tuleb.
Seejärel vaata kas sädet on. Kui viimased kaks olemas siis peab vähemalt törtsu tegema.
See kas käima jääb sõltub õhulugejast ja muudest juhtimise komponentidest.

Kasutaja avatar
saadukas
Kreisi postitaja
Postitusi: 394
Liitunud: 17 Juun 2005, 13:39
Asukoht: Muhu/Stavanger
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas saadukas » 08 Okt 2012, 17:32

Mul tuli kunagi väntvõlli otsas olev polt lahti iseenesest.
' 02 V70 D5
' 02 MB S600
' 03 Pajero

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 09 Okt 2012, 18:54

Aitäh vastuste eest, uurin järgi.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 30 Okt 2012, 11:33

Hammasrihm pooleks jep.

Viimati (ja ka esimest korda) vahetasin hammasrihma mingil autol vast ca 8 aastat tagasi vms, seega kogemus vähene. Käed samas on küljes ja võiks ikka ise ära teha.
Aga, leidsin ühe kena juhendi ning selle järgi võttes oleks vaja "Volvo 5284 crankshaft pulley holder tool"-i ning njuutonvõtit. Kas kellegil on kogemusi - kas ilma selle spets võtmeta läheb liigseks jantimiseks ja njuutonvõti vist peaks ka ikka suhteliselt vajalik olema?

Juhend ise siin lingil:
http://www.stepbystepvolvo.com/Resource ... 0belt1.pdf
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas kirsipuu » 30 Okt 2012, 12:49

Väga ülevaatlik materjal, aga seda võtit ei ole sul vaja.
Abiks on fikseeritud võti ja auto lükkamine käik sees või korraks starteri käitamine.

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 30 Okt 2012, 12:56

Et olla täiesti kindel, mida silmas peetakse, siis uurin veel üle, et fikseeritud võti - mis see on? Või mõtled lihtsalt seda, kui tavaline lehtvõti sättida seal poldi otsa nii, et ta on õiges suunas paigale jääv ja seega nö ei keerle kaasa?
Kui nüüd mu jutust midagi aru saada oli....
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas kirsipuu » 30 Okt 2012, 14:34

Kas just lehtvõti... 24 padrun ja pikk jäik saba oleks mõistlikum.

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 30 Okt 2012, 15:20

kirsipuu kirjutas:Kas just lehtvõti... 24 padrun ja pikk jäik saba oleks mõistlikum.


Nojah, mõte sama.
Aitäh!
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 06 Nov 2012, 20:39

Vahetasin hammasrihma koos pingutusrulli ja veepumbaga, kuid käima ikka ei saanud. Juhiste järgi panin enda arust märgid nagu õigesti paika, kui ehk siis läks midagi ikka valesti. Käivitades tundus nagu käiks väga raskelt ringi ja kahiseb kummaliselt.

Tekkis ka paar küsimust:

- kui pingule peaks hammasrihm jääma? Kui lasin pingutusrulli lahti siis jäi suhteliselt lõtv, keerasin pingutil mutri lahti ning kruttisin vändarattast ringi edasi, siis läks pingumale (juhises oli see meetod küll peale 600 miili läbimist rihma lisapingutamiseks mõeldud). Kuid natuke annab nagu ikka sõrmega peale vajutades järgi.

- kas veepumba tihendile lisaks on vaja ka mingit määret sinna vahele lisada?

- uus veepump on millegipärast ilma nende otsapoltideta kuhu otsa ventikas käib. Vanal pumbal olid nad nö külge integreeritud ja tavaline peaga polt ei mahu sealt kuidagi läbi. Mis oleks lahendus? Osta parajates juppides keermelatti ja mõlemasse otsa mutrid kinnituseks?

Ja kui kellelgi on laenata või müüa see tööriist - Volvo Tool #5284 crankshaft pulley holder tool, siis olen huviline. Või vähemalt ehk soovitada kust seda veel leida võiks peale IPDusa poe, kuna seda siin-seal laidetakse, minevat kergelt kõveraks ilma tööd tegemata jne.

Tänas päeva eduks oli vähemalt lisakogemuste omandamine ning käigukangi juures oleva pirni vahetamine, mis valitud käik näitab. Midagigi. Pirni vahetas tegelikult küll auto omanik, samal ajal kui ma muude vidinatega jantisin.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Loff » 06 Nov 2012, 22:17

chopper kirjutas:- kui pingule peaks hammasrihm jääma? Kui lasin pingutusrulli lahti siis jäi suhteliselt lõtv, keerasin pingutil mutri lahti ning kruttisin vändarattast ringi edasi, siis läks pingumale (juhises oli see meetod küll peale 600 miili läbimist rihma lisapingutamiseks mõeldud). Kuid natuke annab nagu ikka sõrmega peale vajutades järgi.


Hammasrihm ei tohigi olla pingul kui pillikeel, kõige pikema lõigu peal peab saama keerata kiilrihma 90 kraadi. Võtad rihmast kinni ja proovid sellele "vinti" peale keerata. See jõud, millega pinguti oma vedruga surub on piisav.

chopper kirjutas:- kas veepumba tihendile lisaks on vaja ka mingit määret sinna vahele lisada?


Ei. tihenditega pinnad peavad pidama ainult tihendiga, kui ei pea siis on pinnad kahjustatud, tihend vigane või midagi valesti tehtud.

chopper kirjutas:- uus veepump on millegipärast ilma nende otsapoltideta kuhu otsa ventikas käib. Vanal pumbal olid nad nö külge integreeritud ja tavaline peaga polt ei mahu sealt kuidagi läbi. Mis oleks lahendus? Osta parajates juppides keermelatti ja mõlemasse otsa mutrid kinnituseks?


Veepumba rihmaratta flantsil keere sees ikka?, Mina keerasin vana pumba küljest need tikkpoldid välja ja paigaldasin uuele. Järgmine kord paigaldasin autole juba el. jahutusventika, rihmaseib läks pumba külge M6 kraega poltidega.

chopper kirjutas:Ja kui kellelgi on laenata või müüa see tööriist - Volvo Tool #5284 crankshaft pulley holder tool, siis olen huviline. Või vähemalt ehk soovitada kust seda veel leida võiks peale IPDusa poe, kuna seda siin-seal laidetakse, minevat kergelt kõveraks ilma tööd tegemata jne.


Mina olen seda probleemi lahendanud mitut viisi. Eelkirjeldatud Kirsipuu varandiga. Siis olen 24 padruni, jäiga sabaga ja haamriga, ehk siis löönud lahti. Ja viimasena olen kasutanud vana kiilrihma ja torujuppi. Tööpõhimõttelt nagu osa õlifiltrivõtmeid. keerad rihma rihmasoones ümber rihmaratta ja järgi jäänud silmusesse paned torujupi või kaika, kaika lased kuhugi kere vastu ja padruniga keerad poldi lahti ja pärast samamoodi kinni kah.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 07 Nov 2012, 10:02

Võibolla kruttisingi siis rihma liig pingule ja seetõttu tunduski, et käivitumisel käis raskelt ringi.

Üks küsimus meenus veel - kas võib panna tavalisi mootoripatju hüdropatjade asemele?
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Loff » 07 Nov 2012, 13:23

On ta Sul turbokas, kui ei siis ma ei näe probleemi.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist