Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
- stupiduser
- Foorumlane
- Postitusi: 89
- Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
- Asukoht: Keila
Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Olen paar kuud sellise toreda auto omanik.
2 liitrise karburaatormootoriga, 1988 aasta väljalase, läbisõit praeguseks umbes 200200 km, üsna piisavalt mahukas pere- ning elementaarauto.
Kui aega ülearu käes ja igavus piinab, eks siis tipin siia ka mõne lugulaulu, miks ja kuidas auto sai ostetud ning mida ta juures olen olnud sunnitud remonteerima.
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Kuidagi tuttav auto. Kas Eestis ostetud?
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
- stupiduser
- Foorumlane
- Postitusi: 89
- Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
- Asukoht: Keila
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Auto on ostetud Soomest Lohjalt.
Legendi järgi olen neljas omanik.
Esimene omanik oli olnud naisterahvas, kes sõitis umbes 10000 km aastas (Soome keskmine on umbes 19000) ja nii 10 aastat.
Seda infot toetab ka hooldusraamat.
Mälestuseks Helsinkiskäigust on autol tuled erinevad ja kapott ja esitiib teist tooni.
Teine omanik oli sõitnud Lohja ja Karjalohja vahet (vahemaa umbes 25 kuni 30 km).
Kolmas omanik oli teise omaniku sõber, kes ostis auto peale teise omaniku surma.
Sihtotstarbeks oli Eestis viinareisidel käimine. Omanik sõitis ise igapäevaselt kaubikuga, mille ülevedu maksab poole rohkem.
OK, tegelikult oli viimane omanik käinud Volvoga Eestis ainult 2 korda.
Seega tundub mulle see 200000 km läbisõitu üsna tõenäoline ja õige olevat.
Legendi järgi olen neljas omanik.
Esimene omanik oli olnud naisterahvas, kes sõitis umbes 10000 km aastas (Soome keskmine on umbes 19000) ja nii 10 aastat.
Seda infot toetab ka hooldusraamat.
Mälestuseks Helsinkiskäigust on autol tuled erinevad ja kapott ja esitiib teist tooni.
Teine omanik oli sõitnud Lohja ja Karjalohja vahet (vahemaa umbes 25 kuni 30 km).
Kolmas omanik oli teise omaniku sõber, kes ostis auto peale teise omaniku surma.
Sihtotstarbeks oli Eestis viinareisidel käimine. Omanik sõitis ise igapäevaselt kaubikuga, mille ülevedu maksab poole rohkem.
OK, tegelikult oli viimane omanik käinud Volvoga Eestis ainult 2 korda.
Seega tundub mulle see 200000 km läbisõitu üsna tõenäoline ja õige olevat.
- vanapeer
- Foorumi veteran
- Postitusi: 6781
- Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
- Asukoht: valges majakeses mere ääres
- Kontakt:
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
On autol mingeid kihvte lisasid ka peale "kihvti" Solex Cisaci karpa? See vist töötab ilusti, kuna ei kurda kütikulu ja käivitamise üle.
- stupiduser
- Foorumlane
- Postitusi: 89
- Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
- Asukoht: Keila
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Mina olen vanatehnikasõbrana aru saanud, et peale garantiiaja lõppubauto kestab ja pakub suhteliselt muretut sõidumõnu vaid siis kui varustus tipneb vändaga akendega ja ühtegi kivi elektroonikat ei tohi rohkem olla kui toimimiseks hädapärast vaja (loe: null).
PS tänapäeva autotööstuse "saavutuste" puhul jääb see muretu sõidumõnu ära juba garantiiajal. Mis mõnu see on kui auto on garantiiremondis ja sõita ei saa.
Mulle meeldib ümber auto käia mutrivõtmega, mitte jootetõlvikuga.
Seega on mu 240 vääääga igav auto.
PS tänapäeva autotööstuse "saavutuste" puhul jääb see muretu sõidumõnu ära juba garantiiajal. Mis mõnu see on kui auto on garantiiremondis ja sõita ei saa.
Mulle meeldib ümber auto käia mutrivõtmega, mitte jootetõlvikuga.
Seega on mu 240 vääääga igav auto.
- vanapeer
- Foorumi veteran
- Postitusi: 6781
- Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
- Asukoht: valges majakeses mere ääres
- Kontakt:
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Sellel karpakal muide väga advanced süüde.
- stupiduser
- Foorumlane
- Postitusi: 89
- Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
- Asukoht: Keila
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Tohohh!
Paistab küll täiesti klassikaline väljastpoolt vaadates.
Jagaja (mida peab 20 000 km tagant määrima) ja süütepool kenasti kuiva koha peal.
Mis seal advancet on?
PS ei meeldi mulle advanced asjad. Mulle valmistas juba see meelehärmi, kui armatuuripirne vahetades avastasin, et spido ei käigi trossiga. Vana auto võiks olla nii elektroonikavaba, et aju lahtiühendamisel silmaga nähtavat muutust ei toimu.
Paistab küll täiesti klassikaline väljastpoolt vaadates.
Jagaja (mida peab 20 000 km tagant määrima) ja süütepool kenasti kuiva koha peal.
Mis seal advancet on?
PS ei meeldi mulle advanced asjad. Mulle valmistas juba see meelehärmi, kui armatuuripirne vahetades avastasin, et spido ei käigi trossiga. Vana auto võiks olla nii elektroonikavaba, et aju lahtiühendamisel silmaga nähtavat muutust ei toimu.
- stupiduser
- Foorumlane
- Postitusi: 89
- Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
- Asukoht: Keila
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
vanapeer kirjutas:Sellel karpakal muide väga advanced süüde.
Vaatasin jagajasse sisse- tõepoolest kontaktivaba.
Ma usun, et need paar pooljuhti kannatab ära. Ega see kontaktidega süsteem nüüd kah niiväga murevaba pole.
Või on sellel Volvo kontaktivabal süütel mingeid eriti adanced murettekitavaid eripärasd?
Kaane all avanes kusjuures kummaline vaatepilt, mida minu vähenäinud silmad enne näinud polnud.
See kus rootor vastu puutub oli oksüdeerunud. Roheline, mis roheline.
Kui kruvikaga veidi seda rohelist paska vähemaks kraapisin, tundus veidi erodeerunud kah olevat.
Kaan ise seest kuiv ja ilus.
Kummaline.
- vanapeer
- Foorumi veteran
- Postitusi: 6781
- Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
- Asukoht: valges majakeses mere ääres
- Kontakt:
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Ma pean advancedi all silmas seda osa, mis särtsu tekitab ja lisaks on veel aju salongis ning hoorattal asendi andur, niiet päris tark karpa kohta.
- stupiduser
- Foorumlane
- Postitusi: 89
- Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
- Asukoht: Keila
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Miks minust sai Volvo omanik
Põhjuseks, miks mu autopark täiendamist vajas oli see, et eelmisel sügisel sai perega kolitud sotsialistliku vennasvabariigi elu ja oluga tutvuma.
Paraku hakkas aeg niikaugele jõudma, et kohalike seaduste järgi tohiks ma istuda vaid Soomes registreeritud sõiduvahendi roolis.
Ehk siis operatiivautode vilkurid hakkasid minu jaoks omandama tähendust "2900€ tollimaksu pluss teadmata kogus eurosid trahvi".
Iseenesest muidugi totter situatsioon, et mul on Eestis kolm autot, millega ma võin igalpool maailmas sõita, välja arvatud Soomes.
Igasuguste asjade valiku ja ostmise juures kehtib järgmine kuldreegel:
1. Palju Sul raha on?
2. Milleks Sul seda asja vaja on?
3. Osta mis meeldib!
Minu puhul siis:
1. Vähe! 700€ autole pluss 100€ registreerimiseks.
2. Igapäevaseks töölkäimiseks. Päevane läbisõit umbes 45 km. Pere ainuke auto, seega peab kogu kolmeliikmeline pere koos lisadega sisse mahtuma. Kitsendavaks tingimuseks on see, et olen 2 meetrit pikk, jalanumber on 47 ja enamusse (kaasaegsetest) autodesse lihtsalt ei mahu sisse Remont peab olema lihtne ja odav. Ja remontima peab harva!
3. Pole midagi teha aga mulle meeldivad kaheksakümnendate autod. Minu jaoks "kuldajastu". Üheksakümnendatetel avastasid autovalmistajad, et kestvaid autosid ei tohi teha. Volvo tundus kohalikku keskkonda kuidagi väga hästi sobivat.
Põhjuseks, miks mu autopark täiendamist vajas oli see, et eelmisel sügisel sai perega kolitud sotsialistliku vennasvabariigi elu ja oluga tutvuma.
Paraku hakkas aeg niikaugele jõudma, et kohalike seaduste järgi tohiks ma istuda vaid Soomes registreeritud sõiduvahendi roolis.
Ehk siis operatiivautode vilkurid hakkasid minu jaoks omandama tähendust "2900€ tollimaksu pluss teadmata kogus eurosid trahvi".
Iseenesest muidugi totter situatsioon, et mul on Eestis kolm autot, millega ma võin igalpool maailmas sõita, välja arvatud Soomes.
Igasuguste asjade valiku ja ostmise juures kehtib järgmine kuldreegel:
1. Palju Sul raha on?
2. Milleks Sul seda asja vaja on?
3. Osta mis meeldib!
Minu puhul siis:
1. Vähe! 700€ autole pluss 100€ registreerimiseks.
2. Igapäevaseks töölkäimiseks. Päevane läbisõit umbes 45 km. Pere ainuke auto, seega peab kogu kolmeliikmeline pere koos lisadega sisse mahtuma. Kitsendavaks tingimuseks on see, et olen 2 meetrit pikk, jalanumber on 47 ja enamusse (kaasaegsetest) autodesse lihtsalt ei mahu sisse Remont peab olema lihtne ja odav. Ja remontima peab harva!
3. Pole midagi teha aga mulle meeldivad kaheksakümnendate autod. Minu jaoks "kuldajastu". Üheksakümnendatetel avastasid autovalmistajad, et kestvaid autosid ei tohi teha. Volvo tundus kohalikku keskkonda kuidagi väga hästi sobivat.
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4757
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
... Remont peab olema lihtne ja odav. Ja remontima peab harva!...
Üks asi veel- kui hooldad siis pole remonti vaja
Üks asi veel- kui hooldad siis pole remonti vaja
745 GL ´91; LR90 ´87.
- stupiduser
- Foorumlane
- Postitusi: 89
- Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
- Asukoht: Keila
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Nojah, mis on hooldus ja mis on remont?
Mahlade vahetus on hooldus.
Piduriklotside vahetus on hooldus.
Küünalde vahetus on hooldus.
Kas sillapukside ja zarniiride vahetus on hooldus? Kulumaterjal ju...
Kas summuti vahetus on hooldus? Kah ju kulumaterjal.
Rsk, homme pean väljalasketorustikku hooldama hakkama.
Kõlab ju hästi?
Mahlade vahetus on hooldus.
Piduriklotside vahetus on hooldus.
Küünalde vahetus on hooldus.
Kas sillapukside ja zarniiride vahetus on hooldus? Kulumaterjal ju...
Kas summuti vahetus on hooldus? Kah ju kulumaterjal.
Rsk, homme pean väljalasketorustikku hooldama hakkama.
Kõlab ju hästi?
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4757
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Remonti tuleb siis teha kui auto tuletab meelde et
1000 km tagasi oleks pidanud hooldama
1000 km tagasi oleks pidanud hooldama
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
võite minu 200jase teemat sirvida, seal on sisuliselt kõik kirjas mis ma olen autol teinud (v.a. õlivahetus, mida on tehtud min kord aastas aga vahel ka kaks), ca 6 aasta ja 60t km ls juures(auto enda ls 410t km), ehk saab pildi kui palju auto laguneb (õigemini ei lagune), mu 200jane on suht heas korras, ainult rooste hiilib ligi viimaseajal
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4757
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988
Ega ma ka "supp"ist maha taha jääda, 7-sajasel vahetatud siduri komplekt, piduri kettad-klotsid,
kõige rohkem on vahetatud kardaani vahelaagrit (3x), käsipiduri trossid.
10-ne aastaga sõidetud 400tkm, ls 677+tkm, muidu sama viga et rooste teeb liiga
Kes see koera saba ikka liputab kui mitte koer ise
kõige rohkem on vahetatud kardaani vahelaagrit (3x), käsipiduri trossid.
10-ne aastaga sõidetud 400tkm, ls 677+tkm, muidu sama viga et rooste teeb liiga
Kes see koera saba ikka liputab kui mitte koer ise
745 GL ´91; LR90 ´87.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist