Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 28 Juun 2013, 17:09

Vahetasin stabikavarda esimesed kummipuksid.

Lisaks vahetasin summutitoru esimese osa ehk 1.95 meetrit pikad püksid.
Kuna ilma kanalita poltidele ligi ei pääse siis olin sunnitud selle ussi alt ära kiskuma koos kollektoriga.
Vaid 3 kollektori polti läks vahetusse.

Ülevaatusel mõõdeti esimeste piduriketaste paksuseks 19 mm, mille eest saan mõttetult 20€ kulutada kordusülevaatuse peale.
Tegelikult olid nad lisaks õhukesusele (mille olin juba kodus üle mõõtnud) veel kõverad ja roosteussist näritud.
Üle aasta oli juba plaan vahetada aga mis teha - laiskus! :wink:
OK, viskasin uued kettad koos uute klotsidega mõne tunniga alla ja sain teisipäevaks kordusülevaatuseaja.

Peab mainima, et suht hõlpsalt läks ja Volvoga kooselu on endiselt suht muretu.

Augustis on plaanis vahetada üks rooliots (kaitsekumm on katki aga ülevaatusel miskipärast ei öeldud selle kohta midagi). Kui viitsin. Ja lahti saan.

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 20 Okt 2013, 18:02

stupiduser kirjutas:
Vahetasin ära poolteist kuud tagasi sisse valatud ja kuni umbes -7C jaoks timmitud klaasipesuvedeliku, mida oli selle ajaga kulunud umbes 2 liitrit.


Sel sügisel otsustasin kavalam olla ja sügiselist klaasipesuvedelikku vaid 2 liitrit kokku segada.

Vahepealsetest hooldustöödest pole suurt midagi mainida, peale jahutusvedeliku (igaks juhuks) ja klapikambrikaanetihendi vahetuse.

Kuna siin juba üsna nullilähedal siis tellisin ka talverehvid ära.
Mõistliku hinnaga 175/80R14 ei õnnestunud leida ja seega sai tellitud 185/70R14 Masteri Nordic 2. Jooksu hinnaks 222€ koos kohaletoimetamisega ehk 55,5€ per rehv.

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 26 Okt 2013, 18:45

Käisin siin Soomemaal vähe lahtisemate silmadega ringi ja vaatlesin, et mis rehvidega rahvas ringi veereb, õigemini millised rahvid parkivatel autodel all on.

Hinnanguliset 50% talverehvidest on Nokiani HP7, 10% HP8, 10% HP muud mudelid (HP4/Nordman4 ja HP5, HP6 pole näha olnud), 10% Conti ja ülejäänud 20% kõik ülejäänud margid (Michelinist ja Goodyearist Bridgestone ja Wanlini).
Ehk siis Nokiani käes turuosa umbes 70%.

Umbes pooltel autodel veel suverehvid ja oletatavasti lõviosa neist saab alla Nokiani HP8-d :roll:

Selline väike tähelepanek siis.

PS hinnad siis 240-le sobivate rehvide kohta umbes järgmised Nordman4 80.-, HP7 90.- ja HP8 100.-

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas supp » 26 Okt 2013, 21:59

nokia hp 8 ei tohi eestis kasutada, ehk kui keegi viitsib nokkida, saad kordus ülevaatuse, või lähed üldse jala edasi - nendes on liiga palju naelu ja nad on eestis keelatud
PS krt ma müün ka rehve, süda läheb pahaks kui palju nad maksavad (mul just töökaaslane ostis auto mille üks talverehv (kõige odavam mille leidsime) maksab sama palju kui auto mille endale talveks ostsin ehk 500.- tk, ja auto mark on ka sama)
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 27 Okt 2013, 14:04

Ma mõtlesin, et vahepeal on seadust muudetud.
Naelad on keskmise kolmandiku peal kah, mis vanasti keelatud oli.
Samas on mingid uued, väidetavalt teed vähem lõhkuvad naelad.
Minu loogika järgi siis kehvemini pidavad.
Muuseas, kas mitte uues Goodyearis samuti naelad keskmise kolmandiku peal pole?

PS mis imelugu selle HP6-ga on, et seda näha pole?

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 19 Jaan 2014, 21:38

Niisiis kadusid tuled ära.

Nädalake hoiatas (tulede toimimahakkamiseks tuli lülitit klõbistada, selle asemel, et tuled ise põlema hakkaksid) ja täna õhtupoolikul ei aidanud enam see kah.
Sõitsin gabariitidega koju.


Kuna autoga oli kaasa tulnud peotäis lüliteid (täpsemalt 2) ja releesid (täpsemalt 4) siis alustasin katse-eksituse meetodil vea likvideerimist.

Esmalt vahetasin lüliti,mis tulemust ei andnud.

Seejärel põrnitsesin veidi Greenbooki, et aru saada kummas relees viga, kas "step relays" või tavalises.
Kuna kapoti alla kollasesse juhtmesse pinget peale ei tulnud otsisinüles tavalise relee ja hakkasin neid käepärast olnud releesid asemele toppima.
Ühtlasi sain ka teada, miks vahepeal veidi sulava plastmassi hõngu salongis on levinud: pealetulev vooluklemm on üsna kärsanud.

Praegune seis on selline, et tuled töötavad aga lähituled põlevad ka gabariiditulede asendis. Ilma releeklõpsuta.
Pean vist lüliti tagasi vahetama, vanal lülitil oli 4 klemmi nüüd uuel märgatavalt rohkem.
Releest läheb erinevalt Greenbookist keskmise 87 klemmi pealt valge juhe kuhugi (ilmselt gabariiti).
Kas "step relay" saab sealtkaudu miskitmoodi voolu peale?

Või mis?

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4759
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas ants » 20 Jaan 2014, 00:10

745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 20 Jaan 2014, 09:36

Aitähh!

Sain kohe abi niipalju, et eelpoolnimetatud gabariitide asendis tulede lülitumine võib esineda siis kui releel on miskipärast 87 ja 87A klemmid ära sillatud (näiteks lihtsuse ja odavuse pärast) ehk teisisõnu on kaks 87 klemmi.

Tänud!
Mõõdan selle relee üle.

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 20 Jaan 2014, 22:22

Kas tõesti mu armas rootsi Pommikindel Tank laguneb peale minu käes oldud 20 kuud ja 23000 kilomeetrit kahe päevaga väikesteks tükkideks ja käitub nagu käesoleva aastatuhande plastmassist ja räniühenditest valmistatud mitteremonditav kolmeaastase planeeritud elueaga sõiduvahend?

Nii mõtlesin ma täna kui lisaks eilsele tuledejamale kadus tööle sõites esmalt tühikäik. Foori taga seisma jäid- suri välja. Kippus nagu sõites kah veidi jõnksutama kohati.
Nii -mõtlesin- see see on see kolmas paagitäis eurosolk 95E10, mida ma eksperimendi pärast ja 10% piiritusesisaldusega küttesüsteemist vee eemaldamiseks (noh, tegelikult pole selleks kolme paagitäit vaja ja ka 98E5 5% piiritust on umbes 4,99% ülearu) maksab kätte? Leotas mingi sita lahti või lahustas mingi plastvidina mingiks ködiks? Ohh, mind lolli, ma teadsin, et see 6 senti hinnavahet maksab kurjasti kätte...

Seejärel kadusid suunad.

Õhtul ootas mind süüte sisselülitamisel kustunud märgutuled ja põlev laadimise tuli.

Nii mõtlesin ma täna... :roll:

Veel mõtlesin ma, et pean vist edaspidi 25 minuti asemel 1 tund ja 25 minutit töölejõudmiseks kulutama. Õnneks olen ma ühistranspordi (antud juhul metroo, rong ja buss) jaoks liiga laisk.

Akutule põlemise likvideerimiseks eemaldasin kaitsme 16 (seda olin ühe korra ennegi teinud). Ilmselt viga "pirnisensoris", või mis?

Tohohh, 13 kaitsme all on keegi tarkpea insener kokku pannud suunatuled, "solenoid valve" (Sic!), istmesoojendused ja turvavööde lambi.
Tühikäik taastatud, suunad töötavad. Kaitse kummaliselt läbi põlenud, mitte keskelt vaid ühest otsast.

14 olev tagaudutulede kaitse õnnestus 13 kaitsme eemaldamisel kukutada kuhugi polstri vahele. Imelik, miks kaitsmekarp selliselt alt lahti on?
13 asemele sai võetud 10 ehk "power windows" kaitse. Ei teagi, kas nüüd on mul neid aknavänte raskem keerutada? :wink:

Moraal: Volvo elektrivigade puhul on suureks abiks kaitsmekarbi näperdamine



PS õhtul tutvusin ka tulede asendusreleega- ongi kaks sillatud 87 klemmi.
Homme peab siis kaitsmevarusid täiendama ja uue normaalse relee ostma.
Kuna releesse tulev pistik läheb endiselt soojaks siis peaks vist selle pistiku viie eraldi pistikuga asendama.

Kasutaja avatar
zum
Kõva postitaja
Postitusi: 285
Liitunud: 04 Mai 2011, 19:42
Asukoht: Tapa-Kadrina kant L-Virus

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas zum » 22 Jaan 2014, 03:11

Kui kaitse otsast põlenud on, siis vaata pesa ka üle. Muidu ei anna uus kaitse ka ühendust ja põleb samasuguseks varsti.
245 '93 B230F M47 (ex)

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 23 Jaan 2014, 09:46

Selline lugu, et jahutusvedeliku temperatuur tõuseb jube aeglaselt. :(

-16 C juures sõitsin 8 km kiirusega 80-90 enne kui mootor normaalse töötemperatuuri saavutas.

Kas külm läbi külma radika tuhisev vastutulev õhk jahutab mootorit niipalju maha?

Tegin kandlele kaane. :)
Vaatab, kas läheb rutem soojaks.

PS plokisoojenduse pistik andis saba. Nädal enne külmade saabumist. Remontida pole viitsinud (rsk, külm on ju).

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 27 Apr 2014, 17:31

Seoses soojade ilmadega on mure ahjukraaniga.
Kogu aeg tuleb sooja (kuuma) õhku.

Volvo insenerid on üle mõtelnud seekord ja vist mingit "vaese mehe poolautomaatset kliimaseadet" püüdnud aretada.

Kuidas oleks võimalik sellele junnile (ametliku nimega "heater control valve") selgeks teha, et kui hoob on külma õhu peal siis tuleks külma õhku ja kui hoob on kuuma õhu peal siis tuleks kuuma õhku?

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas vanapeer » 29 Apr 2014, 07:35

Selel kraanil on jah konstruktsiooni viga. Mul ka see vahetamata. Peab lihtsalt paar korda nullasendisse rammima.
:unibrow:

Kasutaja avatar
stupiduser
Foorumlane
Postitusi: 89
Liitunud: 09 Juun 2012, 22:56
Asukoht: Keila

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas stupiduser » 01 Mai 2014, 11:10

Mul see nullasendisse rammimine ei anna efekti.

Kas see kapillaartorusüsteem ei lase kraanil täielikult sulguda?
Kas seda kuidagi ellimeerida ei õnnestu?

PS hea uudis soojade ilmade saabudes on see, et küttekulu on langenud alla 10 l/100km :)

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

PostitusPostitas Ööbik » 14 Juun 2014, 12:47

stupiduser kirjutas:Täpsustatud kokkuvõte kuludest.
Aasta jooksul läbisin 13080 km (sünnipäevaks keris ette täpselt 211 000 :D )

Hoolduseks ja remondiks on kulunud 308€ ehk 2,4 senti/km.
.


See viimane number teeb eriti kadedaks. Muretuid kilomeetreid!
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 6 külalist