Maani XC70 D5 atm 2003

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 09 Sept 2015, 23:31

Järjekordne hooldus täna Volremis, ls. 348294km. Vahetati mootoriõli koos filtriga, õhufilter ning kütusefilter. Ka sai vahetatud p.e. rattalaager, mis tegi rattaid keerutades häält juba pea aasta tagasi. Sõidu ajal midagi eriti märgata polnud.

Vahepeal sain teada, et mini-remap andis autole juurde umbes 10%, ehk siis 130kw ja 380nm. Vähe küll, kuid ikka tuntav :)

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 13 Sept 2015, 22:47

Vahepeal sai masin omale ülbemad rattad alla :)

Pilt
Pilt
Pilt
Esitule nurk on must, kuna suunatulede peeglid väljas hetkel. Tagatuled on ka hästi õrnalt lakitud tumedamaks.

Nagu piltidelgi näha, sai täna selle Tankimäe otsa Männikul sõidetud :mrgreen: (üpris kergelt jälle). Tiba laiema rehviga on tunda ka seda, kuidas kannab paremini liiva peal.

Ammu juba tahtnud 17" velge, aga ei teadnud tükk aega, milliseid panna. Virtuaal tuuninguga sai mitmeid alla sobitatud ning lõpuks jäid valikusse nö 5-e kodaraga. R-i velg oli tumehallina ka väga hea all, kuid väljavalituks sai tol korral Volvo Cassiopeia tumedana. Viimase 6 kuu jooksul olid need Cassiod müügis 2 korda ja mõlemad kadusid üliruttu. Eelmine nädal tulid aga hetkel all olevad veljed müüki suht talutava hinnaga, mis pildil sobisid imehästi autole. Paar päeva hiljem olid veljed auto kongis :D

Rehv läks peale ettenähtust suurem, ehk siis 225/60 R17 (enne 215/65 R16). Uus velg lai 7,5 ning ET45 (enne laius 7 ja ET49). Spido on nüüd GPS-i järgi täpne ;) Uued rattad on diameetrilt +16mm (auto kõrgus seega +8mm), ümbermõõdult +50mm ning koopast välja ulatub +10mm. Eelmiste kaal oli 19,4kg/tk, uued 25,8kg. Keda huvitab, siis täpsem info siin.

Rehvid oli vaja mingid odavad pastlad kähku prooviks osta ning väga ei süvenenud. Hiljem avastasin, et all siis Pirelli run-flat, mis siin maal suht jamad ikka. 2,3bari (Statoili järgi) ja tervest autost käib iga konarus läbi. Sai lastud 2,2 peale ja teine asi kohe. Tuleks 2,1 ka ära proovida.

janar103
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 19 Dets 2013, 14:43

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas janar103 » 14 Sept 2015, 09:48

Mul 235/65 R17 ja 2,3 on veidi palju tõesti, isegi 2,2 on. 2,1 on selline mõnus ja tundub, et kannab ka kõige paremini.
MB A-class AMG style

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas no1 » 14 Sept 2015, 11:29

Täitsa vinks-vonks näeb välja! Run-flat rehvid on ise juba 200% kõvema külgeseinaga, ehk põrutavad ikka mõnuga. Ühtepidi hea, teistpidi halb. Sõidad Männikul poldi rehvi, võid julgelt koju sõita. :)
PS! Ajasid isu peale liivaga!
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 14 Sept 2015, 12:02

Algul mõtlesin, et nüüd peaks ka varuratta suurema otsima, kuna nii suur erinevus võib väga halb olla sillale. Suurem varuratas aga ei mahuks oma kohale ning siis meenus, et nende rehvidega pole lisaratast üldse vaja :mrgreen:

Liivas mütata on ikka vinge ja võiks jälle mitukesi minna millalgi. Tahaks ka Aegviidu rajal ära käia kunagi ;)

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 280
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas overspeed » 14 Sept 2015, 23:38

:coolt:

Ma olen küll kövasti vähem km-id söitnud oma masinaga kui sa, kuid igatsen ka juba 17'' velgi järgmiseks suveks 215/60 rehvidega.
Mul rohkem maanteel söite ja seal kipub masin originaalmöödus 215/65 R16 rehvidega "vedel" olema, tahaks püsivamat. Talveks niikuitnii 16'' plekid alla.
Viimati muutis overspeed, 15 Sept 2015, 23:44, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas no1 » 15 Sept 2015, 10:18

Ma paneks pigem 15" alla koos korraliku ballooniga. Mulle meeldib hõljuda üle tänava aukude!
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Kasutaja avatar
sanderk
Foorumi veteran
Postitusi: 650
Liitunud: 19 Mär 2012, 09:53
Asukoht: Muraste

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas sanderk » 15 Sept 2015, 10:35

Mul plaan 16 tolli ja ballooni peale tagasi minna või vaatan mingi paremas mõõdus rehvid veljele (hetkel 225/55/17). Tallinnas on ausaltõeldes päris jube hetkel sõita.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 15 Sept 2015, 14:41

no1 kirjutas:Ma paneks pigem 15" alla koos korraliku ballooniga. Mulle meeldib hõljuda üle tänava aukude!

Tean, et tegid nalja :D Väiksemaid pidureid ikka ei tahaks ju? :lol: Ma võibolla kunagi oma masinal ajan needki suuremaks, kui hetkel kõik nimekirjas olev tehtud saab.
sanderk kirjutas:Mul plaan 16 tolli ja ballooni peale tagasi minna või vaatan mingi paremas mõõdus rehvid veljele (hetkel 225/55/17). Tallinnas on ausaltõeldes päris jube hetkel sõita.

XC70 puhul oleks normaalmõõt 235/55 R17 (neid proovin järgmiseks). Sama ümbermõõdu annaks veel 215/60 R17.

17" velje ostmist ei plaaninud üldse üleöö, sai oma loogikat ammu painutatud mitmes suunas enne ostu :mrgreen: Küsimus pigem ei olnudki veljes, vaid sinna tulevas rehvis. Ei tahtnud kaotada väga ära harjutud pehmuses. Praeguse ja eelmise rehvi külgseina võrreldes, on kõrguse vahe nüüd -5mm. Seda osa peaks kompenseerima suurus nii laiuselt kui ümbermõõdult. Samuti tahtsin spido täpseks saada :D Täna lasin rõhud veel 2,1 peale ja suhteliselt 1:1 eelmise tehasemõõdus Hakka R XL lamelliga (rõhk oli neil 2,3). Madalamaks enam sõidu jaoks rõhku pole vaja lasta. Mingi päev lasen rehvi 0 bari lähedale lihtsalt huvi pärast, mis see run-flat siis endast kujutab.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 25 Okt 2015, 22:02

Kuu tagasi möödus autoostust 4 aastat, sõidetud selle ajaga ~120000km. Tuleb veidi pikem postitus viimase aja seiklustest autoga :mrgreen:

Juba esimesel Volremi külastusel, mainiti roolilati lõtku vasakul pool ja no ega see ju vähemaks ei lähe, ikka suurenes kogu aeg. Varem väga ei seganud sõitu, aga uute velgede ja jäigemate rehvidega otsis tee pealt kõike ning kõik üles leidis ka :) (tuttav saekäimatõmbamiseteema foorumist ja sai head trenni käsivartele). Ka tegi latt juba päris head kolksu paar kuud. Ees ootava töö jaoks tegi sõber mootori toestamiseks ning tõstmiseks hea tugeva raami, millele ise leiutasin veel vanast kontorilaua jalast teise tõsteava toetuspunkti:

Pilt Pilt
Kontorilaua reguleeritav jalg oli vaja ka mu omale ju ümber tõsta :) Kannatab mootori raskust hästi selles punktis, kuna tootja poolt ilmselt arvestatud ka veidi kogukamaid kontorite onusid/tädisid.

Roolilati taastamine oleks läinud kõik kokku ligi 500€, mida kohe kindlasti ei taha sellise asja eest maksta nii vanal masinal. Mõned targemad ütlesid, et ei sobi alla V70-ne latt, mõned aga väitsid nii V70-ne kui ka S60-ne lati sobivust, aga mingit infot ei saanud kuskilt, et miks ei peaks sobima jne. Sai Cosworthilt AWD V70 diisli latt võetud prooviks tingimusel, et kui ei sobi, viin tagasi. VIDA juhendit uurides lati vahetuse kohta, leidsin et saab ka maa peal töö tehtud, kui auto pakkudel. Esimene päev ei saanud ajanappuse ja töö keerukuse pärast latti kätte, teine päev aga õnnestus. Latte kõrvuti pannes selgus alles, et teine latt ZF ja mu oma SMI. Mõtted olid juba ZF-i oma panna, mis aga eeldaks latti minevate torude veidike ümbertegemist või siis originaal torude vahetamist. Edasi avastasin, et mu omal jooksevad lati küljes olevad survetorud küljel natuke, et minna üle sumpa kinnituse, V70-ne latil jooksid need aga all pool ning mõõtmiste järgi oleks hakanud vastu hõõruma. Kindlasti saab ka seda ringi teha nii palju kui vaja. Muus osas olid latid suht samad. Viisin siis lati tagasi ja sain osa raha eest veel igasugu vajalikku, nagu p tulekojamehe mootor, korralik turbolõdvik, ilus rooliõli paak (mu omal lekkis liitekoht miski pärast) ning parempoolse rooliga XC70-ne roolilatt, et ehk saab sealt uued juhtpuksid. Minu masina latil pikilõtku polnud ja saigi hakatud ise taastama. Inglase latilt sain parempoolse juhtpuksi, mis istus väga hästi mu hammaslati ümber ning uut oli vaja vasakpoolset juhtpuksi. Pildil vasakult minu lati vasak juhtpuks, inglase ning uus heast isemäärivast plastist juhtpuks:

Pilt

Minu hammaslatt oli supleriga 27,6mm, vasak juhtpuks oli kulunud 28,3mm peale (inglase oma oli 28,1mm). Uus puks sai 27,8mm arvestades plasti paisumist ning korpusesse surumist. Inglase latilt saadud suurem ja tähtsam juhtpuks (minu latil siis parem poolne) oli 27,68mm. Minu lati kulunud parem poolne puks oli 27,85mm. Jube väiksed vahed aga väga suured mõjutajad :D

Inglase latilt võtsin veel hambuvuse tugipuksi. Kui võrrelda LHD ja RHD roolilatti kõrvuti, siis vahetada ei saa oma vahel korpust, hammaslatti ning tiguvõlli, puksid ja simmerid samad kõik. Üks roolivarras oli läbi ja teisel oli väike tühi kohake ühes asendis ning läksid need ka uued Lemföd ning ka lati otste lõõtsad Lemfölt. Uued läksid ka kõik 4 simmerit roolilatile. Minu roolilatt tuli auto alt ilma kuumakaitseta ja see sai tehtud tolmuimeja alumiinium torust :mrgreen:

Pilt

Algselt oli roolilati karbil ülemise simmeri väliste mõjutajate kaitseks miski kummimütsike, mis näpu vahel oli selline vedel paks mögin juba. Võimalik saada ka uut sellist mütsi, aga ma tahtsin midagi paremat ning sai poest üpris täpselt istuv lisa simmer sinna. Rooliakarbi otsa korpust oli vaja ligi 1mm ära freesida, et see paika istuks. Abiks jälle minifrees:

Pilt

Minifreesiga sai üle käidud ka hammaslati hambad nende kohtade pealt, kus oli metall välja poole veninud.
Ja kogu latt laiali:

Pilt

Paremal üleval ristküliku kujuline alumiinium latakas suure auguga ja kahe kruviga on roolilati avamiseks tehtud tööriist :)
Latti kokku pannes, sai teda natuke ka peale keeratud hambuvuse puksi reguleerimise mutrist. Keeratud sai täpselt nii palju, et saaks näpu vahel liigutada ja et ei oleks hambaid tunda näpuga keerates. Sai väga hea ja tihe kõik ;) Lati hammastele sai kasutatud miskit vana laagrimääret.

Teiseks tööks sai ette võetud uuesti hüdroplokk. Kogu plokk siis laiali:

Pilt

Asjad kõik järjekorras ning eraldi papist tahvlitel selleks, et need riiulisse tõsta.
Must lineaarsolenoid oli jälle täitsa kinni omadega. Sai brake cleaneriga puhastatud ja klapp liikuma aetud nagu eelmisel korral. Järgmine päev avastasin selle aga uuesti kinni olevat. Siis läksid kõik 3 lineaarsolenoidi läbipaistvasse plast nõusse brake cleaneriga ligunema 48-ks tunniks. Vahepeal läks vedelik juba üpris mustaks ja nii huvi pärast panin välja poole magneti, mis siis hakkas metalli puru enda poole tõmbama. Uuesti solenoidid kuivaks ja järgmine päev olid kõik ilusti vabalt liikuvad endiselt. Ploki alu korpused sai puhastatud rohke brake cleaneriga ning kui see otsa sai, pesin neid uuesti jooksva sooja vee all fairyga ja puhastasin suruõhuga ära. Ploki sees on sellised tillukesed filtrid, millest 2 suuremat on keskel asuva magnetpulgaga:

Pilt
Pilt

Nagu näha, siis on vasakult 2-sel väike tükk ära murdunud:

Pilt

See sama plasti tükike oli ühe klapi vahel päris tugevalt kinni ning klapi eemaldamiseks oli ikka natuke vaeva vaja näha. Klapp ei liikunud üldse kuhugi poole.
Filtrid olid kõik umbes ning magnetiga filtrid nii raskelt, et bc-ga leotades ja suruõhuga midagi erilist ei tulnud lahti. Ettevaatlikult tillukese kruvikaga sai magnetid puhtaks kraabitud. Plokk läks kokku kuivalt (soovitatav oleks määrida klapid õrnalt uue õliga kokku). Vaheplaatide tihendid läksid kõik uued peale keskmise suure vaheplaadi oma, mis oli väga tugevalt kinni. Vahetamata jäänud tihend oli ka ainus, mis jäi terveks lahti võttes, enamus teised kas olid katki või läksid töö käigus. Plokk sai kõik õigesti kokku tagasi ja auto külge.
Kui roolilatt ja hüdroplokk tagasi masina küljes olid, sai mahlad sisse lastud ning auto tööle pandud. Latti õhutades vasakule-paremale lõpuni keerates, hakkas veidi aja pärast rohelist õli alt usinalt tilkuma. Vandusin veidi ja mõtlesin tolleks päevaks lõpetada. Siis mõtlesin, et prooviks tilkuva latiga ikka käigukasti toimivust ka, aga krdi krt, ükski käik reaalselt sisse ei läinud. Displeil küll kuvas käike ja asju, aga mingit liikumist ei toimunud. Vandusin veel korra ja panin kiirelt kodu poole, enne kui midagi muud veel juhtub :mrgreen:
Järgmisel päeval hakkasin esmalt hüdroplokki nuputama ja tänud Hypnole heade soovituste eest, mida proovida enne maha võtmist. Leidsin, et cooleri ringlust pole üldse. Hypno jutu järgi võis sellega välistada esmalt mu enda arvatud hüdroploki ühenduse käiguhoovastikuga lahti unustamist. Mis siis ikka, alt jälle õli välja ja hüdroploki kaas maha. Solenoidide pistikuid lahti tehes, avastasin et õli temp.andur ripub nii sama ploki juures. Mäletasin veel kõige esimesest korrast, et sellel oli selline aasake, mis poldiga teda paigal hoidis. Vanu pilte sirvides leidsin puuduoleva tüki ka pildilt. Sai otsitud kõik vana õli anumad läbi, auto alt jne aga kuskilt teda ei leidnud. Lõpuks leidsin ta kapoti alt vaadatuna alusraami küljes olevat ja õliga kinni sinna jäänud. See jupike siis ka põhjuseks, miks coolerisse õli ei läinud ja käigud sisse ei tulnud. Igaks juhuks plokk uuesti maha ja jälle täitsa laiali kihiti. Kõik oli nii nagu peab ja ka õli oli igale poole jõudnud edukalt. Hypnoga jälle väike vestlus teemal, kuidas kasvõi natukenegi seda kasti põhjas olevat fitrit puhastada ilma kasti maha võtmata. Soovitas suruõhku lasta sisse cooleri bypass avadest, mis on hüdroploki all vasakus nurgas suletud plokist eraldi väikese alu korpusega. Kui enne tilkus kastiõli väljalaskmise avast puhast punast õli, siis suruõhuga hakkas sealt tilkuma süsimusta. Panin näpu augu ette korra ja musta õliga koos olid näpu otsa tekkinud tillukesed mustad mitte metall tükid. Kuna puhast õli oli 2 liitrit üle, sai üks potska aetud soojaks (veekeetjaga vett, vesi potti ja õli sinna keskele 10-ks minutiks). Tühjendus avale ajutine kummipunn ette, õli sisse ja 5 mintuti hiljem tõmbasin kummipunni ära ja lasin sellel õlil vanni voolata. Vann oli enne täiesti puhas, pärast aga oli vannis koos õliga palju tillukesi musti tükke.
Latt sai ka uuesti maha (sel korral juba 2 tunni töö). Lati tööle lõin käega ja helistasin Remmonisse ja pidin järgmisel päeval sinna viima. Õhtul aga kargas pähe mõte, et uuriks lekkepõhjust ise. Kui latti esimest korda kokku panin, siis selleks, et simmer üle hammaslati hammaste saada ilma kahjustamata, tõmbasin hammastele peale laia kleeplindi. Päras oli aga vaja korra uuesti hambaid läbi simmeri libistada. Panin küll ohtralt määret, et mitte pinda kahjustada. Eesmalt pidasingi seda viimast läbi tõmbamist ja simmeri kahjustamist lekke põhjustajaks. Edasi sai latilt eemaldatud roolikarp, et igat simmerit eraldi näha oleks ning latt karbiga ühendatud inglase torudega, mida võis väänata väheke. Käepäraste vahenditega survetest:

Pilt

Esimese katsega oli pilt selge ning lekke põhjustajaks hoopis karbi alumine simmer, kust siis õli välja puristas üle 1bar survega. Kiiruga tõmbasin inglase lati karbi laiali ja uurisin, mis võis valesti mu omal olla. Avastasin, et alumine suur simmer on selline kahelt poolt randiga, kuid ainult surve poolne rant vedruga. Enda roolikarbi tõmbasin ka laiali ning see simmer oligi vale pidi. Laager küljest uuesti tõmmitsaga ja keerasin simmeri teistpidi. Veidi häbi oli enda ees ja vabanduseks võib vist öelda vaid, et nägin sellist simmerit esimest korda :lol: Tavaliselt on ju välimine külg neil lame. Sai uus survetest tehtud samamoodi ning 5bar õhku pidas väga hästi kõik (lati töörõhk Volremi sõnul 100bar). Latt kokku tagasi ning igaks juhuks veel survetest ja oligi mure lahendatud.
Järgmisel pealelõunal sai paigaldustöödega uuesti alustatud ning auto sain käima keerata kell 02:30 öösel :D Suure osa ajast võttis roolikardaani lati võlli otsa saamine. Kui roolikarpi laiali võtsin, sai haamriga tiguvõlli välja löödud (sel tundub isegi koht olevat, kuhu haamriga lüüa). Aga no ju need tugevad hoobid ikka kuigi palju tervet seda otsa mõjutavad ning ei saanudki kardaani otsa. Jälle appi minifrees ja selle pikendusega sai siis kardaani pinda mitmeid kordi lihvitud kuni lõpuks peale 4 tundi proovimist uue päeva algul kell 00:01 ta otsa sain :mrgreen: Kes ka plaanib selle töö ise ette võtta, siis soovitaks pigem raisata tunnike keermelatist pressi tegemiseks, kui kiiruga haamriga kallale asudes ja hiljem 4 tundi koos närviliste suitsupausidega seda tagasi saades aega raisata :D
Kui auto kokku sai uuesti, oli kopp ees, taga ja külgedel :mrgreen: Kastiõli taset ei viitsinud kontrollida, roolilatti ei tahtnud õhutada jne ning koju sõites kostus salongi turbo kahinat jubedalt. Viimane foorumist tuttav teema, kus salongi pool roolikardaani kummilutilt tuleb nõellaager lahti luti seest. Järgmisel päeval sai kastiõli kontrollitud ja vajalik 0,2L juurde valatud, roolivõimu õli ka tase maxini ja latt ära õhutatud, roolikardaani lutile laager sisse tagasi. Kasti adaptsioonid nullitud Ahti juures ja kiirkursused ka kastile. Käiguvahetused nii vanal autol lausa eeskujulikud. Vaiksemalt kiirendades ei tunne sõna otseses mõttes käiguvahetusi. Nähtav ainult tahhokalt :D Siiski jäi alles kerge sujuv viivitus D-le pannes, mis juba 3-nda päeva lõpuks tundub ka vähenevat. Samuti ei hoia gaasi vabastades turbiini lukus käiguga pidurdamiseks. See kord on siis näiteks maantee kiirusel püsikaga sõites, see vabastades ja üks kõik kui tugevalt gaasi vajutada peale seda, tuleb vedu sujuvalt järgi. Enne käis jõnksuga. Käigukasti puudutav ei ole enam kindlasti seotud hüdroplokis oleva mustusega, küll võib probleem olla ploki klapi avade mõningases kulumises pikalt vahetamata olnud õlis jne.
Roolilatil ei ole mitte mingit lõtku ja rool sama kerge võrreldes varasemaga. Küll aga oli kohe märgata rooli täpsust keerates. Midagi sellist pole veel selle autoga tundnud ;) Hetkel vaja veel sillastend teha ning igale poole ei lähe seda tegema, siis vaja natuke oodata.
Kui auto laiali oli ja seisis, sai ka uued Ferodo piduriklotsid ette pandud. Ühe supporti kolvi klotsi puudutav pind ei meeldinud ja sai eile mõlemad esimesed kolvid vahetatud. Vanad vs uued kolvid, esimene puhastatud vana, teine puhastamata ja 2 uut:

Pilt

Pildil 2-ne kolb on koos supportist tuleva mustusega, mis sisaldas nii musta õli kui metalli tükke. Kõik sai vanast ollusest puhastatud. Kaitsekummid olid väga heas korras. Vanad kolvid saavad kasutuskõlblikuks ka millalgi, vaja 0,1mm maha treida lihtsalt klotsi poolsest pinnast. Uued kolvid said rasvast puhastatud ning kerge värvi rooste kaitseks suvalisest üleolevast aerosoolist :D

Pilt

Värv läks ilma krundita ja ei ootagi, et ta meeletult seal vastupidamist hakkab tõestama. Aga noh, abiks seegi ;)
Pidureid tehes avastasin jälle alt väikese rohelise lombikese. Näpu vähel ei tundunud see olevat õli ja edasise uurimise käigus, et kust see tulla võib, avastasin lõpuks salongiradikasse mineva mootori ruumi poolse ühe plastikust põlve vahelt tuleva rohelise jahutusvedeliku :D :D Nii hea, et sealt ju lekib :D
Ahh nii muuseas sai ka EGR torustik jälle puhastatud ning alu kolmik sai seest lihvitud keevituskohtadest siledamaks.

Hindadest siis:
Latile kulutatud: simmerid 67€, uus juhtpuks 12€, inglase latt sümboolne 10€ + liiter õli (minu eksimuse puhul kulus 2L) + sillastend veel.
Kastile kulutatud: tihendid ~40€, Mobil 3309 5,2L õli kasti + 1L puhastuseks. Tihendid ja õlid kokku alla 100€ veidi.
Pidurid: Uued klotsid siit foorumist koos postiteenusega 26€, kolvid 10-15€/tk. Piduriõli oli olemas ammu juba 0,5L DOT 5.1-te ja sellest jäi pool alles veel.

Vähemalt seegi hea, et selliseid tehtud vigu ei tee enam kunagi :unibrow: Ja äkki on mu õppetunnist ka kellelgi veel kasu...

Kasutaja avatar
sanderk
Foorumi veteran
Postitusi: 650
Liitunud: 19 Mär 2012, 09:53
Asukoht: Muraste

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas sanderk » 25 Okt 2015, 22:28

:o väga korralik ettevõtmine. Endal ka lati maha kiskumine lähiajal päevakorras ja piltidest/jutust on palju abi.

Kasutaja avatar
veikosib
Targutaja
Postitusi: 923
Liitunud: 28 Jaan 2008, 13:18

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas veikosib » 09 Nov 2015, 20:06

Tore näha, et nii auto kui sinu pealehakkamine on jätkuvalt elujõulised ja tahet täis :)
Ja eriti vinge asja juures on ka see, et entusiasmi jagada viitsid - nii mahukaid postitusi vist siin foorumis muudes teemades väga ei kohta :roll:
S80 D5 2002 (SOLD....to the highest bidder)

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 11 Nov 2015, 20:34

Eks see entusiasm oli vahel ikka täitsa kadunud ja mõtted olid hoopis vastupidises suunas :D Aga suvel jälle keeras vanasse suunda tagasi ja selle ajaga palju asju tehtud ka juba ning mõningad veel ootavad oma järge.

Huvitavalt asjad käivad käsikäes viimasel ajal: suvel sõitsin 16" lamellidega ja roolilati lõtk ei seganud väga sõitmist, kui sai alla 17" Pirelli run-flat, hakkas roolilatt närvidele käima ja sai latt remonditud. Peale seda käisin sillastendis ja siis hakkas häirima juba pool aastat alumisest otsast poole keerme võrra ära murdunud parem esivedru. Vedru lühem, tahab auto paremale keerata ning otse sõites on rool vasakule viltu :D Sai ka vedrude vahetus täna ette võetud sõbra töökojas. Uued vedrud läksid KYB omad. Vasak amort oleks mõnda aega veel tööd teinud, aga paremal oli tühi koht sees ning kokku surudes, ei tulnud ka poole tunniga enam välja :) Sõber tegi kähku tellimuse ära ning 40 min hiljem olid uued Sachs amordid tema auto pagassis. Vasak tugilaager oli ka lõtkuga ning see läks korralik kasutatud, mis oli ühest teisest masinast üle jäänud. Loomulikult läksid uued ka amordi liugpinna kaitsed.
Vahepeal oli mõte, et vedrud üritan romulast korralikud saada, et nokk püsti poleks masinal aga läksid lõpuks ikka uued. Nagu karta võis, on nüüd tunne, nagu sõidaks kaatriga :mrgreen: Peale poole tunnist sõitu on asi veidi paranenud, aga esiosa on ikka tagaosast kõrgem ning vedrud tahavad mõningast vajumist. Kui terve vana vedru ja uus kõrvuti sai pandud, tundus uus isegi natuke lühem. Vanal amordil ei olnud all seda kummipatja, uuel aga oli ning seegi ilmselt mõjub auto kõrguse vahele koos vedru värskusega. Teen homme valges pilti ka ehk. Väga kiiresti hetkel sõita ei taha, äkki võtab tuule alla :lol: :mrgreen:

pestav
Foorumi veteran
Postitusi: 688
Liitunud: 07 Mai 2012, 21:31
Asukoht: Jurjev

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas pestav » 11 Nov 2015, 22:17

Neid taldriku ja vedru vahelisi kummijunne on paksemaid ja õhemaid. Mul stockis polnud ees üldse ja kui amordipatju vahetasin, panin õhukesed. Et väga ei tooks nina kikki.
R

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC70 D5 atm 2003

PostitusPostitas maan » 11 Nov 2015, 22:39

Mu omal ka vanadel polnud neid kumme all, küll oli aga vedrul teise keeru algusest umbes poole keeru pikkune kummikaitse. Need läksid ka uutele vedrudele. Vanad amordid tulid alt Volvo ja Sachs kirjaga, sõber võttis amordi pealt numbri ja selle järgi tellis uued. Numbri järgi tulnud amordil oli kirjelduses veel reinforced :)
Sõidan mõnda aega ringi ja siis mõõdan ära tagumise ja esimese kõrguse vahe koopaservast veljeni. See vedrutaldriku kummipadi oli mu mäletamist mööda umbes 1cm paksune. Uus vedru oli vanast lühem ka umbes natuke :) Ma ise mõtlesin, et kui oluline see kumm seal all üldse on, kui vedru toetab meeletu jõuga taldrikule.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 53 külalist