Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas kirsipuu » 04 Juul 2014, 16:51

Guibo on pahupidi ja ma ei näe kastipoolset tsentreerimise propellerit...
Pilt

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 05 Juul 2014, 00:26

Palun selgita, mis on kastipoolne tsentreerimise propeller?

Millest järeldad, et guibo valepidi?
Ma otsisin netist pilte ja lõpuks sain aru, et tal on augud paarides. Kõrvuti kõrgemad. Kardaani poolt vaadates siis kardaani kinnitus läheb nö parema augu sisse. Muidugi ka nooled mis klapivad hetkel. Kuid mis pidi see guibo läheb, see nagu jäigi selgusetuks. Teda võimalik mõlemat pidi panna, seda pole nagu millestki jälitada mis pidi ta siis läheb.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas kirsipuu » 05 Juul 2014, 18:01

Guibo nooled peavad näitama flantsi poole.
Paksemat osa pressitakse kokku ja õhemat venitatakse laiali.
"Propeller" on tsentreerimise detail mis käigukasti otsa käib.
Kevadel tegelesin sama asjaga...

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 07 Juul 2014, 21:59

kirsipuu kirjutas:Guibo nooled peavad näitama flantsi poole.
Paksemat osa pressitakse kokku ja õhemat venitatakse laiali.
"Propeller" on tsentreerimise detail mis käigukasti otsa käib.
Kevadel tegelesin sama asjaga...

See propeller siis pmt see "laager" mis guibo keskele läheb?

Hetkel ma küll pilte vaadates aru ei saa, kas ta siis on seal või mitte. Kas otsin teda valest kohast?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Loff » 07 Juul 2014, 22:15

Siin pildil on hästi näha see propeller, mille tsentris on "junn", mis kardaani otsas olevasse "laagrisse" läheb.

Pilt

Siin on seda ka näha, kasti pool:

Pilt

See propeller istub täpselt käimari flantsi sisse.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 07 Juul 2014, 22:51

OK, et siis käimakasti pool on ka propeller, millest kardaani poldid läbi jooksevad? Ehk siis minu guibol on veel selle propelleri jäljed näha, et on varemalt olnud kuid enam ei ole...

Ei ole vaja edasi lugeda siit, ventiil lendas pealt:
Ma tean küll, et selleks on eraldi teema kuid no kuradi kurat küll! Siuke eepiline perse kokku komplekteeritud! Mehhaanik, kes kasti vahetas vabanes pooltest detalidest ja nüüd nagu haige jänes otsi legojuppe kokku! Neid ju niisama leida ka pole, ikka liiguvad terve autoga koos...

Teil kellelgi on oma M47 kasti padjast pilti, et ma näeks lõpuks miuke see õige kronstein olema peab? Siis kas B204 või B234 moto omast, kas see teooria siis peab paika, et tal on kaldus padi kuna motol ka kaldus padi?

Kus on külmkapp, panin sinna vist eile ühe õlle...ahh ei pannudki...käib soe kah!
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas kirsipuu » 08 Juul 2014, 12:08

Nõnda nagu dateeritud pildil ei tohiks seda propellerit paigaldada, sest see tõmbab guibo pingesse...
See propeller on tehnoloogiline tsentreerimise detail ja käib otse käigukasti flantsi otsa.
Pilt

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 08 Juul 2014, 12:42

Olgu, Loffi dateeritud pildil on see propeller nr. 23 valesti ja alumisel on õigesti installeeritud. Kuigi alumisel pildil ei tohiks kardaani augud kokku joosta käimakasti aukudega.
Guibo jäme pool peaks olema näoga käimakasti poole ja õhuke pool kardaani poole.
Kordamine on tarkuse ema, nagu nad räägivad...nii peaks siis olema?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas kirsipuu » 08 Juul 2014, 13:01

Ööbik kirjutas:Guibo jäme pool peaks olema näoga käimakasti poole ja õhuke pool kardaani poole.

Ei, Nooled näitavad flantsi poole on ainuke õige paigaldamise viis.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Leho » 08 Juul 2014, 13:43

Kui see propeller on valesti paigaldatud siis masin teeb trollibussi häält.
Ise panin kah ükskord selle valesti.

viewtopic.php?f=25&t=799&start=43
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 08 Juul 2014, 15:19

kirsipuu kirjutas:
Ööbik kirjutas:Guibo jäme pool peaks olema näoga käimakasti poole ja õhuke pool kardaani poole.

Ei, Nooled näitavad flantsi poole on ainuke õige paigaldamise viis.

Nu aga tal on ju topelt nooled, mis näitavad mõlemale poole! Kuskilt lugesin, et need näitavad mis suunas tuleb poldid installeerida.
Nagu siin, topelt nooled ja jutt on, et jäme pool on käigukasti poole:
http://blog.bavauto.com/14113/bmw-how-t ... isc-giubo/
Samas Loffil on jäme pool kardaani pool, millest ma aru ei saa?!
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas kirsipuu » 08 Juul 2014, 15:39

Nooled näitavad kahele poole, sest flantsid on kahel pool.
Ma siis tõlgin:
The flat-type flex disc must be oriented so that the molded-in arrows on the outer circumference of the disc are pointing toward the transmission flange “fingers”
Lapik muhv peab olema orienteeritud nõnda, et välisringile vulkaniseeritud nooled näitavad käigukasti flantsi suunas.
Poldi võid ükskõik kummalt poolt läbi pista, seega ei oma poldi suund erilist tähtsust.

Nüüd siis füüsika teooria et kõik puust ja punane oleks:
Enamik neid guibosid on vulkaniseeritud nõnda, et neil on paks ja õhuke osa, esineb loomulikult ka erandeid.
Kumm töötab survele, siis on mõistlik ka mootori pöördemoment kummi surve, mitte -tõmbega, üle kanda.
Nüüd:
... kui sa seisad auto all ja vaatad tagasilla poole...
... siis mootor ja kardaan pöörlevadi päripäeva...
... mis tähendab, et vaadates flantsi avasid...
... ja valides esimeseks käigukasti kinnitamise ava...
... peab sellele järgnema guibo paksem osa...
... ning sellele järgnema kardaani kinnitamise ava.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Loff » 08 Juul 2014, 16:52

Need minu poolt pandud pildid ei ole minu omad, need on netist, suvalised.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 09 Juul 2014, 13:53

Teema harutus on siis jõudnud niikaugele, et otsin sellelt pildilt detaile nr. 23 & 19.
Pilt

Ma nüüd mõtlen, mis küll on see tegu mis siukse mehhaaniku karma uuesti puhastab, kes säärase asja kokku keeras....
Viimati muutis Ööbik, 09 Juul 2014, 17:59, muudetud 1 kord kokku.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas kirsipuu » 09 Juul 2014, 17:02

19. istub kardaani sees kinni seega vaevalt on keegi panustanud selle eemaldamisesse.
23. on teoreetiliselt leitav... foorumist Rutz1 vast vaevub selle kusagilt maha keerama.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 59 külalist