13. leht 16-st

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 31 Juul 2019, 00:28
Postitas aibast
Pilt

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 31 Juul 2019, 17:42
Postitas Tanel
Sattusime Allaniga Autolehe kaanenurgale
Pilt

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Aug 2019, 10:27
Postitas Tanel
Olen endiselt teise mootori otsingutel, mida olemasoleva kõrval ehitada ja valmis saades vahetada.
Tuleb siiski originaal B20 ja totaalselt ümber ehitatuna. Jääb muidugi vabalthingavaks.

Mootori ostu kuulutuste peale on ikka igasugu tegelasi ühendust võtnud ja mida aeg edasi tõden tõsiasja, kus eestlane soovib saada ratsa rikkaks.
Saan aru, kus müüa määrab hinna ja saan sellest väga hästi aru AGA küsida mootori eest, mis on võetud algosadeks ja küsida asja eest 300e, kuhu lisanduvad tihendid, kaane ja ploki tööd ja vahetamist vajavad osad.
Täna hommikune oli muidugi omaette tase vana.
Väidetavalt töökorras mootor, hinnaks 450e. Ja kui julged öelda, et selline hind ei sobi saad veel kergelt öeldes sõimata ka.


Kuna viibin palju ka soomes siis soomes liiguvad samad mootorid 100-250e. Viimane siis mootor koos käigukasti ja esisillaga.

Jõudu neile rikkaks saamisel ja 40+a vanade ja suurte ls mootorite eest sellise hinna küsimisega ja ostja leidmisga.

Käigukast tuleb siiski 5käiguline ja antud m40 jääb kõrvale.

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Aug 2019, 11:10
Postitas suhkrupeet
Teadmata seisukorras karpaga b20 hind on 50 eurot. Kui veab siis saab kuusakoskist vanarauahinnaga. Rohkem võib maksta kui on lõpuaastate b20 või kui mootoril on mõni parem tuuninjupp külge pandud.
M41 käigukaste liigub harvem kuid endal õnnestus siit foorumist 50 eest üks saada. Tasub müügikuulutustel silm peal hoida.

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Aug 2019, 11:31
Postitas Tanel
Mind just panigi imestama, kus eestis küsitaks asjade eest kõrgemat hinda, kui naabrite juures. Teades naabrite Volvode kulutuuri ja asjade saadavust.

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Aug 2019, 22:15
Postitas Volvo142
Vanarahvas juba rääkis, et eestlase lemmik toit on teine eestlane... Antud juhul siis teise eestlase raha.
Samas kui võrrelda Soomes olevate volvode ja vanade autode arvu siis ongi pakkujaid rohkem, ehk odavam hind... Aga täielik kosmos, et need hinnavahed nii suured on. Loodan et saad uue mootori ja selle vanamoeliselt kurjaks teed!

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 08 Aug 2019, 09:48
Postitas Tanel
Volvo142 kirjutas:Vanarahvas juba rääkis, et eestlase lemmik toit on teine eestlane... Antud juhul siis teise eestlase raha.
Samas kui võrrelda Soomes olevate volvode ja vanade autode arvu siis ongi pakkujaid rohkem, ehk odavam hind... Aga täielik kosmos, et need hinnavahed nii suured on. Loodan et saad uue mootori ja selle vanamoeliselt kurjaks teed!

Õigus
AGA kui vaadata asja teistpidi siis eeatis vanasid volvosid suhtleiselt vähe (tasapisi hakkab juurde tulema Amazone). Kes vähegi tahab youngtimerit või oldschool autot siis pigem vaadatakse ikka saksa markide poole mida näitas ka Youngtimer üritus.
Kuna volvosid on vähe antud mootoritega ja kasuta ringkond on väike ja kes otsib ka uut mootorit on veel väiksem ja KUI küsida veel nii kõrget hinda siis seisab antud mootor veel 10a ja keegi ei taha.

Tänud
Eks ma kraabin su teadmisi, kui mootoriga hätta jään;)
Siin õnneks mõned kasutajad on, kes B mootoritest midagi teavad

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 19 Aug 2019, 18:09
Postitas Tanel
Sai muretsetud tühise 15e eest 255lk tarkust
Pilt

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 19 Aug 2019, 22:08
Postitas Loff
700-se baasil, hea raamat (Haynes) aga paljudes asjades jääb detailsust puudu, eriti siis kui mingi elemendi variatsioone on palju.

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Sept 2019, 07:30
Postitas 164
Tanel kirjutas:...
Samuti tekkis küsimus, et miks on mul keskkonsoolis 2 auku?
Tunduvad mõlemad olema tehase augud, alumisse istub kell aga ülemisse?

FB´s üks pakkus müügiks, tänaseks juba müüdud.

69683347_2576688295716966_8605676991464603648_n.jpg
69375113_2576688325716963_1930916098262171648_n.jpg
68946235_2576688515716944_5390460183006674944_n.jpg

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Sept 2019, 07:45
Postitas 164
Tanel kirjutas:
Nüüdseks läbitud ca 1000km ja on tekkinud suurem dilemma.

Variant 1:
B20 sööb õli ja vahepeal tossab siis tuleks sellega midagi ette võtta.
Kui teha korda B20 siis jääb siiski M40 kast ja lärmama jääksid mõlemad. 60kw ei ole ka just kuigi kiireks liigutamiseks.
Jah, B20 saaks kiiremaks ehitada Weberite ja nukkadega AGA weberite hind on 400e tk, sinna lisanduks veel sisse ja väljalaske kolded. Suhteliselt kallis lõbu, et saada karpadega asi mõistlikult liikuma.
Võimalus oleks ka veel võtta M40 ja mõne 5 käigulise kasti sidurikoda, lõigata need pooleks ja ristata omavahel.

Variant2:
Muretseda Redblock ja siis juba kindlasti turbokas. Tänaseks päevaks antud mootorid läbinud nii mõnedki sajad tuhanded km siis kap remonti vajaks ka see.
Huvitav oleks sinna peale aretada 16v kaan.
Plussiks oleks see, et saaks otsa panna 5 käigulise / inimsõbraliku käigukasti ja oleks mugavam sõita.

Variant 3:
Garaazis vedeleb B5234T2 (rahvakeeli T5, originaalis 184kw) siis minna kohe seda teed, otsa panna bmw zf kast ja asi tehtud.
Kuna omajagu vajaminevat kola oleks garaazist kohe leitav.

Kui palju üldse kannatab 140 tagasild?
Kui vajadus vahetamiseks, kas 240 tagasild istuks 1:1?...


Ise kord sama mõtte juures ennast leidnud. Täna ehitaks vb. pigem originaali, ajaks kuskilt originaal M41 (OD´ga) välja (näiteks ilmud VROM´il esimeste seas turuplatsile kohale ;) ), taha paneks parema 3:73 või 3:54 ülekande (originaalis 4:10). Kui aega ja viitismist möllamiseks on, siis istutaks kindlasti mingi värskema punase ploki koos M90´ga vahele - saaks jõunäitaja ja kütusekulu paremaks. Tundub, et mootori kinnitused saab suhteliselt lihtsalt sobima, ühel amazonil tehtud selliselt:
2019-07-27 13.04.33.jpg
2019-07-27 13.04.40.jpg


T5´ga jändama ei hakkaks, 140 mootoriruum jääb liiga lühikeseks, pead minema tulemüüri kallele, siis seda toimingut vist legaalseks Eestis ei saa. 164´l mahub nibin-nabin ära.
Samas 200´sega läheks ise kindlasti T5 valiku peale.

140´ne dana 1030 sild peaks kannatama mõne ~100 hp lisamist.
200´se silla istutamisel pole pointi, on kitsam ja liigub järelturul ka vähem.
Pigem pane siis juba 1031 700´se pealt. 100´se ja 700´se omad on laiuselt sarnased.

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Sept 2019, 09:22
Postitas Tanel
Paljastan siis oma plaanid mille kallal siin tasapisi töötan.

Teeb korda originaal mootori.
Kaane pordib ning saab võimalikult suured klapid. Vaatan kuidas õnnestub B20E pea leidmisel
Kütust hakkavad jootma 2x weber dcoe40
Pilt

Kui kellegil on siin pakkuda Volvo B19 mootorist “dome” peaga kolbe ja kepse siis andku teada.
Nendega saaks surveastme kõrgemaks

Käigukastina kasutaks Volvo enda M46 kasti. Kui kellegil on antud kasti pakkuda millel sidur trossiga siis pakkuge ja koos kardaaniga.


Endiselt otsin B20 mootorit millel 8 poldiline vända otsa käiv hooratas. Hetkel 6.

Eks see kõik vajab pudipadi lisapudinaid mida siis vähehaaval kirja panen ja loodan, et kellegil on pakkuda ja ootan suurt osavõttu :D

Hetkel vajaminevad asjad:
M46 käigukast (trossiga ja korralik) + kardaan
B19 pealt kumerad kolvid ja nende kepsud.
B30 või penta mootorites kasutatavad metallist rattad hammasrattad
Pilt

164 kirjutas:
Tanel kirjutas:...
Samuti tekkis küsimus, et miks on mul keskkonsoolis 2 auku?
Tunduvad mõlemad olema tehase augud, alumisse istub kell aga ülemisse?

FB´s üks pakkus müügiks, tänaseks juba müüdud.

69683347_2576688295716966_8605676991464603648_n.jpg
69375113_2576688325716963_1930916098262171648_n.jpg
68946235_2576688515716944_5390460183006674944_n.jpg


Kahjuks mina seda ei saanud jah

Kas sa muidu oled minemas VROM- ile?

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Sept 2019, 09:37
Postitas allan
Tanel kirjutas:Kas sa muidu oled minemas VROM- ile?

VROM oli augustis ära.

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Sept 2019, 09:40
Postitas Klamber
Karpade jaoks kolle on olemas? Mul mingi on, B19 B20, peab üle vaatama.

Re: Volvo 142 Tanel

Postitatud: 07 Sept 2019, 10:08
Postitas indrekk
Tervitus

M46 võid uurida Traderast: https://www.tradera.com/item/363525641? ... aign=share

Seal tasub üldse kõikvõimalikud puuduolevad jupid läbi otsida, olen seal igasugu imeasju näinud pakutavat. Enamik müüjaid pakud rahvusvahelist transat ja kirjelduses võib kohati isegi leida piisavalt detaile, et oksjonipakkumine teha.

Äge projekt, jõudu!

Indrek