Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 22 Juun 2014, 00:59

Uudised, uudised!
Põhja üles tõstes selgus, et kardaani tugilaager on kapsas. Ehk vist too oligi peamine kurjajuur miks vibramaania hulluks ajas. Sai vahetatud ja tulemus on üpris positiivne. Siuke massiivne kõiki hullutav vibra on tõesti kadunud, juba on täitsa vauuu sõita. Alles on jäänud väike intensiivne vibra, huvitav kust see tuleb? See enam ei häiri sõitu kuid silmaga vahtides tekib küsimus, kes seal kangi all elab? Maipõrnikas on igatahes surnud! :/
Järsult pidurdades-kiirendades ja käike vahetades, siis on käe all tunda justkui kang koos käimakastiga liiguks ette-taha, on see võimalik? Mootori padjad?

Vasak esimene piduri support sai tutikas, läigib nagu saatana silmamuna- nagu mu vanamees ikka tavatses öelda! Hind pani kukalt sügama kuid kolm tilka verd läks õigesse kohta. Nüüd masin veereb! Nagu v70 juba, mõnuuu. Ma hakkan nüüd aru saama küll miks ma arvasin talvel, et kõrge kütusekulu on ehk veeremiga seotud ja seepärast ei uskunud seda lambda süü olevat. Vabakäigul ikka veeres päris kehvalt. Maale sõit ootab ees, ehk saab isegi kütusekulu tsut alla :o

Sai siis ette võetud plaan masina algne juhitavus taastada või seda parandada. Teen luugi lahti ja mis mulle vastu kaeb, ohoo:
Pilt

Siuksed sabad:
Pilt

Lähemal ajal ootab ees palju autonäppimist! Amordid, vedrud, stabika puksid, sumpsi tuuning, gaasiklapi puhastus, küljekarbi mastiksiga üle laskmine, ukselingi trossi paikamine, kleepsude kleepimine!
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 22 Juun 2014, 14:05

Hõiskasin liiga vara. Maipõrnikas on täitsa elus, oli lihtsalt peidus! See tugilaager midagi parandas kuid põhiprobleem on alles. Alates 70 peal korjab ikka korraliku vibra üles ja mürina. Peale 100km läbimist oli vasak tagumine rumm päris kuum. Peaks järgmisena põhjust hakkama otsima tagasillast? Mis võib põhjustada siukest häda?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
andresko
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 30 Nov 2008, 22:07
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas andresko » 22 Juun 2014, 14:27

Ööbik kirjutas:Alates 70 peal korjab ikka korraliku vibra üles ja mürina. Peale 100km läbimist oli vasak tagumine rumm päris kuum. Peaks järgmisena põhjust hakkama otsima tagasillast? Mis võib põhjustada siukest häda?

Vasak tagarattalaager? Või kõver piduriketas?
Kõigi tagaveoliste Volvode ajude softi vahetus/uuendus ( "flashimine" ) ka ootetööna.
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Leho » 22 Juun 2014, 15:17

Mootor ja käimakast koos käigukangiga on kõik kokku kõigest kolme padja peal.

Ja kui need läbi siis saabki kang igasugu imeliigutusi teha.


Kui rattarumm kuum siis on kindel asi see, et pidur on peale jäänud.
Kõigepealt puhasta ära klotside toetuspunktid suportite vastu. Need on esimesed ja kõige lihtsamada asjad aga samas põhjustavad paju häda. Endal enne ülevaatust käisin kõik neli ratast üle ja kõik olid kinni.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 24 Juun 2014, 16:35

Leho kirjutas:Mootor ja käimakast koos käigukangiga on kõik kokku kõigest kolme padja peal.

Ja kui need läbi siis saabki kang igasugu imeliigutusi teha.


Hmm, käimakasti padi olevat olnud tiptop, läks alla tagasi. Kardaani tugilaager nüüd sai vahetatud. Ehk siis mootori padjad järgi jäänud, vaja need siis ette votta.

Leho kirjutas:
Kui rattarumm kuum siis on kindel asi see, et pidur on peale jäänud.
Kõigepealt puhasta ära klotside toetuspunktid suportite vastu. Need on esimesed ja kõige lihtsamada asjad aga samas põhjustavad paju häda. Endal enne ülevaatust käisin kõik neli ratast üle ja kõik olid kinni.


Kui sai üles tõstetud kontrolliks siis said nagu rattad üle vaadatud. Olid tagumised kõik lahti ja jooksid vabalt, va siis see esimene millest ülevalpool juttu oli.
Nüüd sõidus olles katsusin ja seekord oli parem tagumine tulisem. Eks kangutan nad maal lahti, kuid kas see kõik seda vibra häda põhjustab millest rääkisin :/

Tegelikult tahaks küll, et mõni heade tagatõukelise kogemustega tüüp korra sisse istuks ja katsuks ja kuulaks mis toimub, ehk oskab ära kohe öelda mis neid hädasid põhjustab. Auto ju peaks olema lihtne kuid hakkab tasapisi ajudele see, et maksa-maksa tööde eest kuid senised mehhaanikud suurte süütute silmadega kuulavad, midagi teevad ja ära lahendada ei oska. Eks eestlase suurim hobi on maksmine kuid võiks tulemust ka tulla.
Olen teel Tartu suunas ja sealt Põlva poole.

See kardaani tugilaagri vahetus siis probleemi ära ei lahendanud. Küll käitub nüüd natuke teistmoodi. Vahel nüüd ka väiksel kiirusel kiirendades hakkab käigukang nii kõvasti rappuma, et ei taha temast kinni hoida :/
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 25 Juun 2014, 14:34

Kasutaja Veljo juurest käisin Tartus läbi, vaatasin tema väga siledaid autosid, soovitan igale volvosõbrale! Lasin oma autoga sõita ja ta arvas, et kardaan on valesti kokku pandud käimakasti alla pannes. Siuke vibra võtab kõik puksid läbi ja varsti täisring vaja vahetada niimoodi.
Tulin maale ja hakkasin põhja all uurima. Netis räägivad, et kardaanile on valtsitud märgid peale, kuid mina neid kuskilt ei leidnud. Pesin puhtaks, ei näinud ka ühtegi värvitriipu.
Mis üle jääb? Hakata lihtsalt proovima, poldid lahti, järgmine samm edasi ja testsõit?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas amazon86 » 25 Juun 2014, 14:55

Pressitud nooled peaks peal olema. Oma 940 leidsin need jama kihi alt ülesse.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/Driveline.html
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Leho » 25 Juun 2014, 15:09

Ööbik kirjutas:Mis üle jääb? Hakata lihtsalt proovima, poldid lahti, järgmine samm edasi ja testsõit?


Kui uskuda seda pilti
Pilt
siis on vaja ainult kaks asendit on läbi proovida.

Kardaani ristid peavad olema mõlemas otsas samapidi.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 25 Juun 2014, 18:34

Minu omal on kaks kardaani risti (6&7), kolmandat(5) ei ole. Seal on see tihe kummiseib vahel kus kuus polti ja pmt nagu aru saan siis võimalik teda ühendada kolmes asendis, iga 45 kraadi tagant.
Kardaani ristid on küll samapidi mõlemas otsas muidu.
Vaatasin ka mõlemaid kardaane. Mõlemas otsas on neil küles nelinurksed õhukesed plönnid, tasakaalustused? Need ei ole omavahel kohakuti vaid on umbes 45 kraadi mööda. Kas need peaks olema kohakuti?
Suunas ette:
Pilt

Taha:
Pilt
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 27 Juun 2014, 00:23

Nonii, aeg kokkuvõtteks. Kardaaniga tundub esmapilgul, et vähemalt kokkupanekul ei ole suurt häda. Konsulteerides netis kokkupaneku juhiseid siis tundub kõik õige olema. Ainuke mida hetkel teha saab on guibo ümber pöörata, kuid ma ei usu, et see siukseid probleeme saab põhjustada. Kahtlustan, et remondikojas sai kardaan kahest üks kokku pandud. Kuid iga remondimees peaks ju ometigi teadma, et siukest asja ei saa lampi teha ja oleks pidanud mulle seda ütlema kindlasti ja tagajärgesid tutvustama! M46 ja M47 kardaanid on ju erineva pikkusega. Kasutati ehk tagumist juppi vana kuid esimene asendati. Mis tähendab, et kui see ka nii oli siis on nad tasakaalus väljast.
Senimaani käigukangi vibreerimise teema tundub, et ei sõltu mootori pööretest. Kohapeal võib tuuritada palju tahta, kui tagasild ei ole külge haagitud(sidur lahutatud) siis ei ole ühtegi häda. Madalal kiirusel tekib vägev vibratsioon siis kui kiirendada. Õigem sõna on, et tekib rappumine, suure amplituudiga, edasi-tagasi. Kui rallida ja kohe pöörded 4000-5000 kanti visata siis ei ole nii häda. Järjest hakkab vibra kasvama kiiruse tõustes, olenemata käigust, 60km/h peal on juba tajutav ja 70km/h on juba selge, et mingi jamps toimub, 80-90km/h ajab juba hulluks. See on siis juba siuke peenike ja konkreetne, kiire vibratsioon mitte rappumine.
Kokuvõtteks siis, probleemid tekivad jõu rakendumisel tagasilda ja on kiirusest sõltuvad.
Siuke tunne tekib, et kõik kahtlust äratavad kohad on vaja james bondi kaameraid täis kleepida ja siis üles filmida.
Kiirusest sõltuv vibra võib ju olla tasakaalustamata kardaani oma?
Kuid see, et ta ka on madalal kiirusel? Paps pakkus, et sidur on valesti komplekteeritud.

Üks mõte tekkis veel, tõsta külg üles ja siis kohapeal käik siise ja anda gaasi. Siis on külje pealt näha mida see kardaan teeb. Kuna rattal vedu samal ajal ei ole siis siduri häda nii küll vist diagnoosida ei saa :/
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 03 Juul 2014, 14:23

Võibolla läheb nii hästi, et ei peagi veel autot metsaäärde lükkama! Spetsialistidega kõhu alt uurides selgus, et kardaan võiks olla ok. Lähemal vaatlusel Herr Supp tõstatas küsimuse, et kas see käimakasti padi ikka peaks olema siuke räim seal? Väljavenitatud ja lääbakil, kaugel Volvo inseneride kõrgest kunstist:
Pilt

Selgub, et siukse kujuga käimakasti patja 740'le tellida ei saa ja kronstein on vist pärit üldse 200'se seeria pealt?

Nüüd käivad otsingud, kust saada õiget kronsteini M47 kastile(pildil 5 & 11). Palun pakkuda. Ideaalis tahaks tala vahetada ka välja selle vastu kus käimakasti "lamab" tala peal(pildil 7). Hetkel on nr. 1 tala. Tundub vist mõistlikum lahendus?
Pilt
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas volvo245 » 03 Juul 2014, 18:30

See nr11 ei sobi sulle kui sul mootori padjad kah kaldu tüüpi peab olema kasti padi vastu kaldu!
Juhul kui on mootori padjad lamav tüüp ehk hüdro padjad siis jh nr11 pildilt
Minu teada on 2.3 16v motodel moto padjad kaldu tüüpi!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 03 Juul 2014, 18:56

volvo245 kirjutas:See nr11 ei sobi sulle kui sul mootori padjad kah kaldu tüüpi peab olema kasti padi vastu kaldu!
Juhul kui on mootori padjad lamav tüüp ehk hüdro padjad siis jh nr11 pildilt
Minu teada on 2.3 16v motodel moto padjad kaldu tüüpi!

Ahaa, see kõlab päris loogiliselt, sellepärast on neid kaks varianti. Jah 2.3 16v moto padjad on kaldu, tal on littrid mitte hüdrokad.
Kuna põhja all on teise tala jaoks ka augud olemas siis tekkis kohe kiusatus see ka välja vahetada. Kas teadjamad mehed oskavad kommenteerida, mis kronstein seal siis all hetkel on, kas on 200'se pealt?
Tänud info eest! Ehk siis, on mul vaja pildilt nr. 5 kronsteini ja toetustala jätab vana, kellel on pakkuda?

Ja ma jäin nüüd mõtlema, M46 & M47 on ju sama pikad? Siis oleks saanud võtta selle kronsteini lihtsalt vana all olnud kasti küljest?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Loff » 03 Juul 2014, 20:00

M46 ja M47 padi asub erineval kohal, selleks on kere all kinnitustala kinnitamiseks kere külge rohkem avasid. Kurja, ma nüüd ei mäleta kummma kasti puhul see tala eespool istus. Loogiliselt võttes M46 puhul on tala eespool, sest M47-l on käigukasti padi kinnitatud peale viienda käigu "koda", M46-l on kasti padi põhikorpuse taga, enne OD-d.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 03 Juul 2014, 20:08

Okei, tala on tahapoole liigutatud, varem oli eespool, poldi augud näevad kere sees värsked veel. Jutt tundub loogiline.

Kuid nüüd ikkagi küsimus, mis kronstein tal siuke all hetkel on ja kas sellega võiks saada hakkama või mitte. Ehk ongi probleem vaid selles, et padi on pandud miski vana juust eitea kust ja see ei tihenda nii nagu peaks, lõtk sees?...
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 34 külalist