Berit Volvo 745 2.3 1989

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas kirsipuu » 07 Nov 2012, 13:53

Hüdro ja tavalisel padjal on erinevad mootri- ja kere kinnitused.
PiltPilt

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 07 Nov 2012, 15:40

Ilma turbota, automaatkastiga.

Kui kinnitused erinevad, eks siis tuleb ikka hüdrokad millalgi hankida.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 08 Nov 2012, 12:31

Veel küsimusi:
kuidas nuka- ja vända- ning õlipumba- (intermediate) simmerlinge kätte saada ja vahetada?

Loen mingitest juhenditest, et ka selle puhul on mingit special tool'i vaja.
Kellegil ehk kogemusi?
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 11 Nov 2012, 17:42

Katse II:

nuka rihmarattal on ühe "kodara" peale tõmmatud kriipsud a la kruvikeerajaga. Esimesel korral ei pööranud sellele oluliselt tähelepanu ja kasutasin märgiks ikka toda täppi ratta serval. Ilmselgelt oli see vale, sest täna jagaja rootori järgi nukk õigesse asendisse keerates (nii, et rootor jäi esimese silindri kontakti kohale), selgus, et õige asend oleks rattal olnud ikkagi see kraabitud koht.
Keerasin ka vändast ÜSSi ning paigaldasin uuesti rihma.
Käima aga ikka ei läinud, kuigi kõrvatunne ütleks, et käias ehk nagu paremini ringi kui eelmisel katsel.

Säde on, pump kütust annab peale. Vahetasin ka küünlad ja -juhtmed.

Kuigi rihma paigaldamisel oli manuaal kõrval, jääb siiski võimalus, et olen kuidagi ikkagi midagi valesti aru saanud ja seega on midagi ka vales asendis.
Aga ei oska samas enam ka kuskilt kinni haarata, et mida ja mis suunas liigutama peaks.

Suur tänu Entale, et viitsis telefonitsi nõustada ja oma aega kulutada!
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas bronec » 11 Nov 2012, 17:57

http://www.volvoclub.org.uk/faq/B230FTi ... gnment.htm

Sellest juhisest on väga raske valesti aru saada. Keera kõigi 3 võlli märgid paika, paigalda rihm. Kui jagaja vahib vales suunas siis on variant see, et keegi on juhtmed jagaja kaanel nö edasi tõstnud - vaata millise kontakti peale vaatab ja sinna pane 1. silindri küünlajuhe. Sealt edasi päripäeva 3.-4.-2. juhe.
Kui peale rihma paigaldust näitab jagaja rootor kuhugi 2 juhtme vahele siis võtad jagaja välja ja paigaldad nii, et näitaks 1. silindri juhtme peale ja kontrollid taas süütejärjekorra üle - 1-3-4-2.
Kui sa ikka ei saa siis helista mulle 53432498.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas kirsipuu » 11 Nov 2012, 18:34

Muiudgi veider, et sul on ploki sees jagaja mitte nuka otsas, aga see selleks.
Tuleviku mõttes pane rullikute märgid paika ja siis tõsta jagaja õigeks
Jagaja jalal on 1. silindri märk ka peal, tõmbad rootori ja tolmukatte ära ning peab näha olema.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas bronec » 11 Nov 2012, 18:49

kirsipuu kirjutas:Muiudgi veider, et sul on ploki sees jagaja mitte nuka otsas, aga see selleks.
Tuleviku mõttes pane rullikute märgid paika ja siis tõsta jagaja õigeks
Jagaja jalal on 1. silindri märk ka peal, tõmbad rootori ja tolmukatte ära ning peab näha olema.


Tegelikult võib olla tegemist minu väljamõeldisega, ei tea miks arvasin jagajat plokis olevaks. Kui nuka otsas siis seal loomulikult midagi muuta pole, ehk said ikkagi juhtmed mingil põhjusel valesti jagajal?
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 12 Nov 2012, 13:33

Süütejuhtmete järjekorrast jagaja kaanel:

kui vaatan auto esiotsast salongi poole, siis jagaja kaanel, lugedes juhi poolt, on praegu järjekord säärane: 4-3-1-2. Selline, vastupidine järjekord sai pandud katsetuseks peale seda kui samast suunast järjekord 1-3-4-2 ei andnud tulemust. Veider on see, et kui hakkasin juhtmeid vahetama, siis vanad juhtmed olid juhi poolt lugedes üldse järjekorras 1-2-3-4, aga ka selline järjestus ei andnud tulemust.

Aga siit ka küsimus veel - juhtmed panna küll päripäeva suunas, aga mis otsast vaadates siis? Lihtsalt vanade juhtmete järgi võttes oli tundus järjestus algavat juhi poolt.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas kirsipuu » 12 Nov 2012, 15:08

Pilt

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas bronec » 12 Nov 2012, 15:15

Kui sa jagaja kaane maha võtad siis näed ju millisesse kohta milline juhe välja viib. Kui nuka märk on paigas siis vaatadki millise augu peale rootor näitab. See on esimene küünal, mootori eest otsast vaadates ja päripäeva liikudes jõuad kolmanda küünla juurde, siis 4. ja siis 2.

Long story short:

Pilt

EDIT: Kirsipuu oli kiirem
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 14 Nov 2012, 13:00

Aitäh nõuannete eest!
Veidi asjade üle järelemõtlemist ning kolmanda korraga saidki kõik märgid ja järjekorrad õigesti paika ja mootor käivitus.

Veepump valmistab aga endiselt peavalu. Vahetasin ka selle uue vastu, kuid kogu selle muu tegemise jooksul oli näha, et lekib. Võtsin mitu korda lahti ja paigaldasin uuesti, kuid endiselt. Küll pressisin üles pea vastu jne.
Endal on teooria, et võibolla keerasin ikka liige toore jõuga esimese korraga kinni ja tõmbasin äkki kõveraks pumba.
Samas too ülemine rõngastihend, mis plokikaane vastu läheb, jääb alati nagu veidi naljakalt, endale vähemalt tundub. Et kuidagi liiga ploki serva alt hendi serv paistma jääb, nagu liiguks paigast ära vms.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Jarmo » 24 Nov 2012, 13:51

Vahepeal sai lõpuks peatatud veepumpa leke ja hetkel nüüd püsib veel õnneks kuivana.
Paraku küll see leke sai peatatud lõpuks siiski hermeetiku abil, sest nö õigel viisil ma seda paika ei saanud. Pole varem veel veepumba vahetus nii kaua aega võtnud kui sel korral. Mitu korda võtsin seda maha ning proovisin peale panna erinevate võtetega. Küll alustades poltide-mutrite kinnikeeramist erinevates järjekordades ja surudes pumba ülespoole käsitsi ja ka altpoolt tungraua ja lauajupi abil, aga tulemust ei midagi. Mingites foorumites oli igatahes jutt sellest va silikoonmäärdest (kolmetäheline ühend, RTV vms), Ben'is oli seda ka müügil ja sai proovitud ning toimis. Lasin 24 tundi kuivada enne vedeliku sisselaskmjst, siiani igatahes peab.

Proovisõidul kõik tundus muidu ka toimivat, hammasrihma vahetuse osas seega ka võit.

Järgmiste kiiremate asjadena vaja teha/vahetada/hankida:

- vahetada õlid mootoris, käigukastis, tagasillas ehk ka?
- vahetada kütusepump kõhu all (jupp olemas)
- vahetada jagajakaas ja rootor
- temperatuuri näidik tööle panna


Kas temperatuurianduri juhe on see, mis on kuskil kõrvalistuja pool ploki küljes ja käib mootori alumist serva mööda kuskile teisele poole plokki? Tundub, et hammasrihma vahetuse käigus suutsin selle ära lõhkuda ja temperatuurinäidik hetkel ei tööta. Kas seda juhet on eraldi ka müügil, teab ehk keegi? Või kuidas seda lahendama peaks?

Ventilaatori plastkate istub väga veidralt oma kohale - tundub nagu ventikas ja kate on omavahel väga tugevas nihkes. ventikas ei istu mitte nö selle ümmarguse ava keskel vaid täiesti servas. Uuesti paigaldades alguses käiski ventikas veidi vastu plastikut ning tundub, et ka ennemuistsel ajal on midagi toimunud, sest ventika labad on hambulised. Praegu sain katte nipukaga tõmmatud täpselt serva, nii et mingit hõõrumist enam ei ole, kuid eks tahaks korraliku ventika ja katte ikka millalgi hankida.

Kuidas peaks stangesse käima oma kohale juhipoolne uudutule kõrval oleva augu täiteks mõeldud kate? Selle taga on silmus auto pukseerimise jaoks ning see silmus on täpselt ca 1cm või veel vähema võrra väljas ning kate ei mahu oma kohale. Kuidas teistel see asi lahendatud on? Kas ehk auto kõver mingi kunagise laksu tõttu ja seetõttu silmus ettepoole nihkunud?
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
Berit
Kreisi postitaja
Postitusi: 437
Liitunud: 10 Okt 2012, 23:01

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Berit » 24 Nov 2012, 15:34

Auto omanik ka siinpool. Mul just selline hädaolukord ei ole, aga lihtsalt tekitab pea kohale paar küsimärki auto värvikood. Nimelt, seda värvikoodi tabelit uskudes on sellist tooni võõbatud ainult 240 ja 760 mudeleid. Ometigi ilutseb ka minu 745 birkal number 402-2.

Muide, kui kellelegi vedeleb töökorras pirniga tagaklaasisoojenduse ja udutulede lülitit armatuuri, siis oleks neid tarvis. Ja tervet kundeistme seda küljekarpi, tollel on puruks tagumise poldikinnituse koht, mille kaudu karp istme külge kinnitub. Ja esiklaasi plastikust liiste, terve ringi, kõik on puruks. Neid vist annab ainult lammaritest leida? Skandex mingeid asju pakkus, aga olid kroomid ja maksid üle 100 euro, jääb ära. Lisaks oleks tarvis leida vähemalt ustele uued aknaservaliistud (window scraper ingl. keeles). Musta värvi siis, kroom ei lähe mitte. Praegused kobrutavad ja pole just kõige esteetilisemad enam. Ja juhiukse sisemine aknatihend on ka ribadeks, selle saaks ehk mingi universaalse jubinaga asendada?

Lisaks lipendab kapoti all olev tihend, see mis on vastu mootoriruumi salongipoolset seina. Seal on säänne paks mustast kummist tihend, mis mingite tüüblitega kere külge kinnitub. Tihend iseenesest on vist isegi veel tarbitav, aga tüüblid on läbi. Selle all on veel mingi teine tihend, aga too paistab esialgu okei.
'66 Amazon | '00 V70

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas JaanKaer » 24 Nov 2012, 18:42

Värvikoodiga mine näiteks Kemiflorasse - Tallinnas Kilulinnas. Seal öeldakse ja tuuakse kohe lipik selle 402-2 koodiga. Üldiselt, kui värvitakse, siis jäetakse tegemata ikka mingid kohad - vaiba alused toas, kapoti alune, mootoriruum vms.

Kasutaja avatar
Berit
Kreisi postitaja
Postitusi: 437
Liitunud: 10 Okt 2012, 23:01

Re: chopper Volvo 745 2.3 1989

PostitusPostitas Berit » 24 Nov 2012, 18:50

Ah ei, selles mõttes polegi probleemi, kood vastab värvile ja vastupidi. Ma lihtsalt ise siin nuputan, et kas on UK volvoklubi inff vale või miks on selline nihe kuskil tekkinud. Mul selle värvimiseni on veel tükkmaad minna, enne kevadet-suve väga ei looda. First things first ehk siis tehnika tuleb enne üle käia, ma ei taha teadagi, mis veermikus toimub. Ja kere osas tuleb esmalt rebasehammustustest lahti saada ja mõlke siluda :)
'66 Amazon | '00 V70


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 63 külalist