Tere tere, Volvo pere. Olen püüdnud iga aasta oma tegemised kuidagi kokku võtta. Seekord olen oma asjadega eriliselt jännis ja saatsin aeg ajalt ahastavaid pilke kalendri suunas, mis näitas iga päev halastamatult, kuidas aeg samm sammult 2022a lõpu suunas astub. Ja ma otsustasin viimasel hetkel, et proovin päästa mis veel päästa annab.
Mäletatavasti kõbiti siis autol kevadel eesmisi pidureid ja vahetati ära abiseadmeterihm. Kuigi hommikuti tööle minnes pole ilus mootorit soojendades inimesi laulva rihmaga äratada, huvitasid mind pidurid kordades rohkem. Mul ikka tõsiselt iiveldas juba sellest eesmiste ketaste trianglist. Ja kuigi seal rohkem midagi muud ketaste kõverdumist ei saanud põhjustada, oli mu ootusärevus suur. Kas ma olen nüüd lõpuks ometi sellest needusest lahti või kestab saaga edasi? Tagantjärgi võib öelda, et oli üsna meeldiv ja vahejuhtumite vaene hooaeg ehk peamiselt wash and go. Vahepeal tuli tankida ka. Midagi sellist olen ma siin juba aastaid proovinud saavutada ja kõigest 7a mul selleks kuluski. Vahel kangastub selles valguses "Pisuhännas" nähtud Ludvigi ja Piibelehe jõuproov elutoa põrandal, aga minu juhtum tundub mulle endale väsitavam ja eks ta sööb lõpuks raha ja närve ka.
Tulles tagasi pidurite juurde, siis need on nüüd tõesti pidama jäänud. Kahju, et seda jama varem ei avastanud ja pidin iga aasta kvaliteetseid juppe auto küljest prügikasti loopima. Aga mis sa teed... järjekordselt meenuvad kuldsed sõnad rumalast peast, mis pidi ihule nuhtluseks saama.
Kuna auto sõitis üldiselt hästi, siis kasutasin teda üsna palju ja tänaseks on odomeetril läbisõiduks 334600km kopikatega. Kui oled suuremate draamadega karastatud, siis väikesed viperused enam päeva oluliselt tumestada ei suuda. Nii avastasin suvel ühel päeval maal, et kartjapoolne tulekojamees oli pehmelt öeldes ebaloomulikus asendis. Lähemalt uurides selgus, et sulam on kinnituse juurest järgi andnud ja kojamees töllerdas ees koos varrega üsna omatahtsi. Kinni hoidsid teda ainult vedru ja pesuri voolik. Jälle midagi uut...
![Pilt](https://i.postimg.cc/BvRN8nRg/IMGP4149.jpg)
![Pilt](https://i.postimg.cc/RVGR7Rjq/IMGP4150.jpg)
Maale sõites oli olnud korralik vastutuul, alateadlikult mõtlesin samadele tulekojameeste peale ees ja võtsin teadlikult vaiksemelt, kulgedes 85ga omas tempos. Kuid ju oli seda ühe vana asja jaoks siiski liiast. Olin ebameeldivalt üllatunud, kuid samas oli mul ka õnne, et eest päris ära ei kadunud. See on nende sulamite probleem, et nad väsivad ajaga ära. Täna on uste välislinkidega püsti hädas E38 omanikud ja see on ka arusaadav.
Ei ole ju meeldiv, kui tuled naisega teatrist ja talle ust lahti tehes jääb sulle 7. seeria BMW ukselink lihtsalt pihku. Kuid täna on see youngtimer`i omanike argipäev. Minu õnnelaine kandis seekord õnneks lõpuni välja. Alguses tundus probleem suhteliselt tülikas. Uus kasutatud vars murdub ilmselt ühel päeval samamoodi, seega seda pole justkui mõtet osta. Proovisin mida Info-Autos selle peale öeldakse. Vars oli veel täitsa saadaval ja maksis 80 eurot + käibemaks. Kuid väga palju ei pidanud neid enam järgi olema.
![Pilt](https://i.postimg.cc/mkKFjPNX/IMGP4147.jpg)
Katva plastiku pidin ümber tõstma ja mälu järgi oli seal veel mingit pusimist, aga oli peale mõningast süvenemist täiesti tehtav. Midagi katki ei läinud ja kojamees hakkas kenasti toimima. Kergendustundega võisin selle töö kordaläinuks lugeda.
![Pilt](https://i.postimg.cc/Jh8YKnpz/IMGP4153.jpg)
![Pilt](https://i.postimg.cc/wjpn40vz/IMGP4156.jpg)
Kui ma juba nagunii esinduses olin, mõtlesin osta tuledele kohe ka uued luuad. Vanad hakkavad juba vaikselt rooste minema, kuid harjad ise on veel head. 2015/16a olid nad veel valikus, kuid täna enam mitte. Nii et kel vaja, siis saadaval on ainult B osa. Ühtlasi oli see esimene häirekell, mis kõneles liigi väljasuremise algusest.
Mingi periood kulgesin ka oma Peugeot Partneriga, sest pirukas tuleb kah aeg ajalt jalutama viia. Tähelepanu mitte pööramise korral annab ta endast hiljem märku roostes piduriketaste ja kahinal pidurdavate trumlitega. Kui ta millegi muu osas V70`t ületada ei suuda (jah, ka kandevõimelt mitte), on ta ikkagi üsna avar auto. Ka 1,86m pikk inimene tunneb, et pearuumi jääb veel ülegi. Hiljem uuesti Volvosse istudes mind see alt vedaski.
Autost väljudes lõin pea valusalt vastu piilarikatet ära. "Targem annab järele", ütles telliskivisein ohates, kui ta puupea tümitamise peale kokku varises. Minu vasakpoolne piilarikate oli umbes sama masti mees. Masseerisin ühe käega haiget saanud kohta ja teise käega korjasin sülest tüki plastikut, mis kokkupuute peale oli servast eraldunud. "Hästi läheb, rsk..." pomisesin endamisi. "Tekitame endale ise probleeme juurde... nagu neid vähe oleks. Normaalne... Kuidas sa 9a siit uksest ilma piilarikatteta oled välja mahtunud, aga täna mitte? Asju ära lõhkuda on ju lihtne, aga võta nüüd terve plastik välja kust tahad." Umbes selline see mõttevahetus mul iseendaga oli.
Üldiselt selgus suhteliselt ruttu, et 97-2000a Volvo piilarikatteid iga nurga peal enam ei vedele. Autot kasutades tundsin kuidas see väike asi päev päevalt üha rohkem närvidele hakkas käima ja olin endaga natuke riius. Sülitasin endamisi ja mõtlesin, et mul reaalselt ei jää midagi muud üle, kui jälle Info-Autosse minna, maksku see kate või rubla. Või kaks... Noh, läksingi. Võtan mütsi maha klienditeenindaja ees, inimene reaalselt oli hingega asja juures ja soovis aidata. Kuid õige pea jõudsime arusaamisele, et oleks vaja mingit koodi, et õiget värvi detail kohale tuleks. Selleks ajaks olin ma koos ootamisega juba 20min selles asutuses viibinud. Pakkusin, et võin selle katte eemaldada, äkki on abiks. Ma ei olnud selliseks sündmuste käiguks tegelikult üldse valmis ehk null kodutööd eelnevalt. Autos teemasse rohkem süvenema hakates märkasin, et see kate jookseb otsapidi ukseposti plastiku alla. Proovisin igate pidi meelitada, aga niisama lihtsalt katkine tükk ennast kätte ei tahtnud anda. Samas on ta ju nagunii rikutud ja lõppkokkuvõttes mul temaga midagi tarka ei ole peale hakata. Otsustasin asja viimaks lahendada üsna vägivaldsel teel ja murdsin ta ukseposti lähedalt lihtsalt ära. Sel hetkel oli tunne nagu tahaks tsiteerida klassikut: sorry, car
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
Ühtegi vajaliku koodi me sealt alt siiski ei leidnud. Uurisime ja puurisime siis edasi, laua juurde kogunes veel rahvast. Keda hõigati, kes tuli uudishimust ise. Auväärsele konsiiliumile vaatamata selgus lõpuks, et see kate on ikkagi juba tootmisest maha võetud. Mingit teist värvi oleks vist veel saanud. Tjahh, tänud vähemalt abi eest. Ka sellist sündmuste käiku ei olnud ma oodanud. Veits hirmutav oli ka see sõnum. Sammusin üsna mõtlikult piilarikate näpus auto poole. Täis häving ikka... Tülpinult viskasin ta pakiruumi- kuniks uut pole võib seda veel vaja minna. Et mk1 V70`sid hakkab väheks jääma annab tunnistust fakt, et ma pole seda katet tänase päevani leidnud. Nojah, ma päris iga päev pole ka otsinud, aga olen probleemiga tegelenud kui on jälle meelde tulnud. Siiski võib juhtuda, et tunneli lõpust on kerget valgusekuma näha, kuid liiga vara ei julge hõisata.
Kuna laoruum tuli kahjuks ära anda, siis koos sellega läks kaduma ka auto talvekorter. Sellest on kõige rohkem kahju. Kuiv ja valge koht, kus saad autot hoida ja vajadusel toimetada, on täna kullahinnaga ja suurt midagi saadaval ei ole. Nii ongi meil hetkel talverattad all ja naudime olude sunnil talverõõme. Jube kahju on teda praegu väljas hoida, kuid kui vaadata mis ümberringi toimub, siis ma ei olegi ainuke inimene, kelle auto talvel õues on. Eks peab ära kannatama, kuigi kõhutunne ütleb, et olukorraga rahul ei ole kumbki.
Jääme ootama mida aastal 2023 meile pakkuda on. Head vana aasta lõppu kõigile ja head uut saabuvat aastat
![Exclamation :!:](./images/smilies/exclaim.gif)