Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 09 Juul 2014, 23:59

kirsipuu kirjutas:... kui sa seisad auto all ja vaatad tagasilla poole...
... siis mootor ja kardaan pöörlevadi päripäeva...
... mis tähendab, et vaadates flantsi avasid...
... ja valides esimeseks käigukasti kinnitamise ava...
... peab sellele järgnema guibo paksem osa...
... ning sellele järgnema kardaani kinnitamise ava.


Kui nüüd vaadata uuesti seda kardaani skeemi siis sinu jutt räägib vastu sellele mis pildil?
Pildil on käigukasti propeller, läheb auku millele päripäeva pööreldes järgneb guibo õhuke osa, siis kardaani polt, millele järgneb guibo paks osa.
Pilt

Kuid sinu jutuga läheb ju minu guibo kokku, käimakasti poldile järgneb guibo paksem osa. Andresko 740 põhja all ukerdades avanes temal ka siuke pilt. Kas meil mõlemil on siis valesti?
Pilt


Nüüdsiis käimakasti padi ja kronstein. Andresko masina all tundub olema see kronstein ikka väga kahtlaselt sarnane minu omale? Võiks sobida küll kronstein? Padi minu omal tundub küll olema kas vale või siis lihtsalt väga-väga väsinud?
Pilt
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas kirsipuu » 10 Juul 2014, 10:33

Volvo varuosakataloogi pildil on see olukord jah tõepoolest vastupidi mingil põhjusel.
Igatahes sellel pildil klapib kõik nagu kord ja kohus, isegi nooled on näha.
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 10 Juul 2014, 11:51

Selge, minu guibo on siis lihtsalt tagurpidi. Minul küll käimakast surub kokku paksemat osa guibol kuid nooled näitavad vales suunas, ehk peaks olema teist pidi...

Sain andresko käest puuduoleva propelleri, rutzil olid otsas kõik.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a

PostitusPostitas Ööbik » 30 Juul 2014, 23:40

Täitsa pekkis, masin vist sõidab nagu ennemuiste või paremini veel!
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

PostitusPostitas Ööbik » 18 Aug 2014, 23:26

Pilt

Eks ta tükib niiviisi olema, et kui masin liigub ja elu ilus siis ei ole aega kirjutada mitte midagi, õigemini pole nagu inspiratsiooni vms. Inspiratsioon tükib ikka läbi kannatuse sündima :)
Vahepeal sai käigukasti saaga omale lõpuks peale poolt aastat lahenduse. Selgus, et meistrimees oli alla pannud vale padja. Tsentreerimis flantsi, mis käigukasti ja guibo vahele läheb, oli üldse unustanud tagasi panna.
Enne lahtivõtmist olukorda hinnates tundus guibo olevat suht kõbus, kuid laiali lammutades selgus, et guibo suht kapsas juba. Tänud andreskole, kellelt sain tsentreerimis flantsi ja guibo. Käiku läks ka temalt saadud kasutatud guibo mis nägi oluliselt parem välja kui minu vana, ootab see ka nüüd vahetust siis uue vastu.
Esimene sõit koheselt tegi selgeks, et maipõrnikas on surnud, ehk igasugune haige vibra kadunud mis enne oli. Ei uskunud, kas tõesti, jõudsin Peterburi mnt'l 70 alas 120 peale tõmmata enne kui uskuma jäin, et auto liigub. Varemalt oli siukse kiiruse juures tunne nagu kohe kohe laguneks kõik laiali. See hetk väga ei muretsenud ka politsei pärast. Ta oleks näinud ainult minu väga laia naeratust ja rõõmu, mis edasi oleks saanud, ma ei tea, oleks talle vist sõita pakkunud.
Ma ei uskunud, et siuke väike asi(puuduolev flants & tagurpidi guibo) niipalju jama võib põhjustada. Ma ei usu siiamaani, et selle jama klaarimine võttis u pool aastat aega! Ma ei usu ikka, et on olemas siuksed mehhaanikud, sellised peaks ise peale maksma, et neil lastakse tööd teha!
kirsipuu oli see mees kes ütles, et flants on puudu ja guibo pahupidi, mis õlut ma sulle tuua võin?

Vana padi oli siuke, polt ei ole läbiv sirge ja keskelt ei olnud mitte kummist vaid metallist:
Pilt

Uue padjaga käimar istus oma 1,5cm kõrgemal kui enne. Häirima jäi küll üks asi, nimelt oli uuel padjal vaja kasti poolne polt lühemaks lõigata. Vastasel juhul läks poldi pea vastu kasti ja ei oleks alla istunud:
Pilt

Kõsimus kas see M47 kronstein on nüüd ikkagi õige, on veel õhku jäänud. Sai tehtud ülesvõtted, et asjas selgusele jõuda. Volvo enda skeemidelt ei ole ma 700'seeriale siukse kujuga asja näinud:
Pilt


Said ka alla Bilstein B6 amordid ja sport vedrud mis peaks olema madaldusega. Ei saa öelda, et ta madalamaks tuli, ma olin ette mures, et ta liiga palju alla ei tuleks. Kõik mis muutus kõrguse koha pealt on see, et nina ja taguots on nüüd samal kõrgusel ja vaevutuntavalt madalamal, ei jäta enam siukest maasturi muljet, minujaoks ideaalne. Jääb veel võimalus kruusaralliks korralikud roomikud alla visata :)
Pilt

Selgus, et vanad all olevad amordid ees olid vahetatud ja välisel vaatlusel jätsid viisaka mulje kuigi tegelt parajad süldid, mingid nonamed ja hoian alles igaksjuhuks. Kuigi ma ka oma vaenlase autole neid alla panna ei tahaks, no vbl tahaks.
See muutus mis kaasnes amortide ja vedrude vahetusega on hinge ülendav, iga sõidust rõõmu tundev tüüp teab millest räägin. Seepärast ei olegi mõistlik sellel teemal pikalt peatuda, siukest asja on mõttetu sõnadega kokku võtta.
Olgu öeldud, et jäikuses ei toimunud suurt muutust, mis vihjab, et tal olidki originaalis suht jäigad vedrud ja neid annab kasutada veel. Suurim muutus on, et masina dünaamika on ette aimatav ja täpne. Väikestest konarustest annab üle kütta suure kiirusega ja on tunda kuidas ei kanta kõike enam keresse üle.
Kruusal sõites on võimalik sõita 20-30km/h kiiremini samade olematute rehvidega, lihtsalt seepärast, et see endiselt suur ujuv kaloss on ette aimatav. Asfaldil on saba liputada oluliselt keerulisem kuna saba püsib väga resoluutselt maas. Ebatasasel teel palju kaasaegsematest autodest mööda vurades tekib küsimus miks peaks uuema autoga sõitma, veerem on tihe, kolksud puuduvad, salong ei nagise, külmkapp mahub autosse, mis sa veel inimene tahad ah!? Nojah, uunikumide kogunemisele ei saa :/
Kui 80'ndatel toodetud raadiost tuleb siuke 80'date lugu ja sõita 80'ndatel toodetud autoga, olles sündinud 80'ndatel, siis hing leviteerib auto kohal ja roolist tuleb väga kramplikult kinni hoida, et vastu puud ei kütaks ja paradiis endasse ei tõmbaks!
https://www.youtube.com/watch?v=qh4nVj8g4hg
Vaieldamatult paneb see mõtlema, et 80'ndad oli kõige ägedam kümnend kuhu oli destilleeritud kõige ägedam eelmisest kolmest kümnendist, tal oli veel väärikus, vastupidiselt 90'ndatel kus muude asjade hulgas ka autotööstus omadega musta tulevikku suundus.
Olgu ka ära mainitud, et 80'datel toodetud raadio on siiki kõige õigem vahend millega igavikulisi 80'ndate hitte kuulata! Murranguline digistereo on justtäpselt tuunitud õigete sageduste edasi andmisele, täppisteadus. Ma olen ükskõik kui kõvasti foori all aknad kinni rooli taga röökinud näiteks Bonnie Tyleri saatel raadio põhjas, mitte kedagi ei ole veel seganud. Tänapäevased aparaadid mudkui aga bum bum bum, teise tänava otsa välja, maisaaaru, nagu bass olekski kogu elu :)


Kui olen viimase vindi peale keeratud, siis selle ülifantastilise liikuri juures on üks asi millega ma ei ole senini suutnud harjuda. See põhjustab muidu pilvitusse unelemisse ikka ja jälle veidraid grimasse. Nimelt masina gabariidid, ikka ja jälle lähen nii äksi täis, et astun omaenda sabale.
Viimasel katsel läksin aega sõitma, rada oli korralikult üles songitud. Valisin ideaaltrajektoori asemel läbitavama osa ja kogenematule juhile maksis ülejärgmine kurv kohe kätte, sõitsin ratta alt ära! Aga kahest sülesuurusest maakivist hüppasin üle ja kolmanda ajasin teise tee äärde! Rahvas aplodeeris ja kiitis, kurat see Volvo on ikka kõva tükk, päris auto!
Pilt


Kahjustused olid järgnevad:
Pilt
Püstak tundub olema ühes tükis, vahetamist vajavad:
*kõik õõtsadega seotud puksid ja vähemalt üks õõts, mis on kõver
*stabika kondid, puks ja kinnitus
*roolilatt oli veider, justkui oleks lihtsalt välimise varda küljest ära kaksanud. Vint on veel peal, kuid lati sees olev munakas on keskelt lõhki. Kas saaks lihtsalt selle munakata vahetada välja ja oleks latt veel kasutuskõlblik? Kellele on detailsemaid lati ehituse skeme, palun jagada, mul on mingid väga üldised.
*Mootori tala sai pihta, ebaloogiline tundub, et ta lubas mootoril tahapoole nihkuda, kas see on normaalne, juhi pool on küsimuseks:
Pilt


Esimene reaktsioon oli, et aitab küll sellest jamast, mulle ei ole siukest jura vaja! Kui hiljem vaatasin, et rajaäärde jäämise hetkel olin konkurentsist maas vaid 15sek, siis tuli ärevus jälle hinge. Kusjuures ma olin ainuke kes sõitis tänavalt tulnud papudega, mis on kruusakatega võrreldes 20-30sek aeglasemad katse kohta. Soso?! Sõita ma muidugi ka ei oska.
Mul on nimelt teooria, et enamus tüüpe tegelikult ei oska seal sõita, tullakse lapats põhjas ennast välja elama. Ainukesed kes, kaugelt kohe näha, et oskavad sõita on vanad mossemehed. Kui sõita pooltki niisama kaunilt siis on võimalik oma suure laevaga pressida küll sinna, kus miskipärast kõik sõidavad väikeste, steroide täis pumbatud, jaapanist ja saksamaalt pärit kupeedega. Noh samas ma jälle ei tea sest olen mudkui matsu pannud :p
Volvot tuleb tänada, ma olen kahel korral päris viisakalt matsu pannud. Mõlemal korral on ta mind täie tervise juurde jätnud ja enda vigastused tal siuksed, et ta veel sõidab edasi küll! Ei see pole veel lõpp!
Kõik kes valmis oma doonoritelt mulle juppe jagama, et volvot pildis hoida siis olen valmis foorumi kasutaja nime autole kraapima kui sponsori! Mul on aimdus, et neid kulub veel küll. Rallibil Felicita on sündinud.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

PostitusPostitas Ööbik » 19 Aug 2014, 12:19

Enne rallit said ka lisatud puuduolevad kilovatid, vbl oleks pidanud ootama tsut:
Pilt

Muidugi on sellisest universaalist kõige ilusamad pildid ikkagi tagant ja lahtise luugiga, see hakkab kujunema mingiks fix ideeks:
Pilt

Pilt

Pilt
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

PostitusPostitas Ööbik » 23 Mai 2015, 15:55

Nii nii, suvi on lähenemas ja mingi ablas elukas on kainud autost üle:
ImageUploadedByTapatalk1432385632.534960.jpg

ImageUploadedByTapatalk1432385591.165845.jpg


Vaatame vaatame, kas saab veerema omal jõul.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil

PostitusPostitas Ööbik » 25 Mai 2015, 13:18

Mootoriruum on peagi valmis uuesti motot embama. Läbivat roostet ei ole, pindmine sai puhastatud ja epo krundi alla magama pandud. Peale tuleb veel kõva kiht polüuretaani, testime kaua peab. Sama töötlust teen põhja all, tõstuki kändude juures.
ImageUploadedByTapatalk1432548804.879577.jpg



Hääletaja ka maha tõstetud mootoriruumist:
ImageUploadedByTapatalk1432548856.377460.jpg


See vist on hea märk?
ImageUploadedByTapatalk1432548886.029932.jpg
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

PostitusPostitas Ööbik » 26 Mai 2015, 23:57

Ma ei oleks kunagi arvanud, et siukeste asjadega end tegelemas näen. Eks see vist muud pole kui ikka liiga palju 80'date muusikat kuulatud.
ImageUploadedByTapatalk1432673470.290474.jpg


Küsimus ka targematele. Oma käimakasti mäletan viimati all oli siis tühi käigul tükkis undama. Võtsin nüüd alt, võrdlen doonori kastiga siis minu kastil see siduri käpp käib seal nagu lamba saba, töllerdab vabalt, laager ka imelikult loksub, pildilt näha, et mingi klamber ka puudu? M47 mõlemad.

Oma kast:
ImageUploadedByTapatalk1432673750.982337.jpg


Doonor kast:
ImageUploadedByTapatalk1432673770.550682.jpg
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
HenriR
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 21 Okt 2013, 22:14

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

PostitusPostitas HenriR » 27 Mai 2015, 14:20

See traadist klamber peaks hoidma kahvlit munaka otsas, kus on kahvli toetuspunkt. Selle puudumisest ilmselt tingitud ka loksumine ;).

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

PostitusPostitas Ööbik » 28 Mai 2015, 10:06

See laager tegi ka seal imelikku häält ning laagri tagaküljel oli ka puudu metallist klamber mis plasti korpusega laagrit säästaks. Eelmised kasti näppijad on veidralt asja kokku ladunud. Võtsin doonorkastilt kogu käpa värgi koos siduri hüdrosilindriga.

Tõstsin moto küljest tasakaalustus võllid maha, veel ühed muidureisijad maas. Nüüd augud vaja pimedaks teha ja karteri põhi vahetada. Moto peale laduda, pidurid ühendada, õhutada, tagumised amordid/vedrud vahetada, salong kokku, kollektor keevitada, sillastend ja juba lõhnabki sõidu järele!!! :)

Sellega seoses ristime auto ümber 80'date kustumatu hiti järgi "Ci Sara". Kolmest autost 1 kokku, "saab olema".
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

PostitusPostitas ants » 28 Mai 2015, 10:47

Survelaagri pukk käib ka ju klambritega kahvli külge, või ma mäletan valesti.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil

PostitusPostitas Ööbik » 28 Mai 2015, 13:22

Kui survelaagril see metallist klamber olemas kuhu käpp toetub siis ta istub sinna ilma loksuta ja tihkelt. Paistab eraldi klambrit seal pole enam vaja sest liikumisraadius ei luba otsast tulla. Kui seda klambrit ei ole käpa toetuseks siis ta seal jah loksub, sööb plastmassist lõpuks läbi end.

Puruks läinud piduri voolikud said vana auto pealt uued veetud alates silindrist, 3tk. Nüüd vaja hankida uued kummist voolikud ja saab sadulad ära ühendada.
Flame trap sai üle käidud, seal ei olnud midagi puhastada.
Epoga krunditud mootoriruum musta polüuretaaniga üle tõmmatud, testobjekt valmis, vaatame kas ja kust punane uss hakkab pead välja pistma. Epo krunt on lahe, jätsin pintsli bensiini sisse likku, et ehk saan teda veel kasutada, järgmiseks hommikuks oli bensiin alles kuid pintsel kivikõva :p
Siis jah meenus kiri, hülgab bensiini, õli, soola, vett.

Sillatala ikka võtan diisli oma millel on 16 klapisele sobiv kõrv olemas moto kronsa kinnituseks. Ma lootsin, et kui eemaldan tasakaalustus võllid siis sealt alt äkki tulevad välja poldikinnitused ja saan tava bensukate käppasid kasutada moto kinnituseks, ei saa!
Kuid olgu see valjult välja öeldud, B234 motole istub ka diisli sillatala, sellel on vastav kõrv olemas. Ei pea hakkama lõikama keevitama vana tala pealt kõrva ümber. Diisli taladega on ka see hea lugu, et nad tükivad olema ülepeakaela nõgiga koos ja seetõttu säilinud oluliselt paremini kui bensukate omad :D

Jahutusvoolikud on hirmus rondid, tahaks need uued panna. Originaale pole mõtet tellida, kas saan neid läbimõõdu järgi kuskilt osta jooksva meetriga?

Mootori rihma ei taha vahetada, alles tehtud see ca 6000km tagasi. Pole veel järelpingutuse välpki käes.

Janoh olgu siin see ikka veel säravalt leegitsev hittlugu ka esile toodud milleks auto nüüd ümber ristitud sai, õigemini nimevahetus toimub siis kui moto peal. Kõik tööd saavad tehtud niisama väikse vaevaga kui on käega takti lüüa, see auto on tõesti nõnda ilus. https://www.youtube.com/watch?v=qKe4zSbeO1A
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil "Felicita"

PostitusPostitas Ööbik » 29 Mai 2015, 00:21

Jälle targem, tuleb välja, pole ainult kahte sorti roolilatti!!! CAM või ZF, cam latti on vähemalt kahte tüüpi omakorda. Minu kolmest varulatist üks on muidu teistega täiesti identne, kuid selle väikse vahega, et lati sees olev kelk on oluliselt jämedama läbimõõduga. Muidugi ei ole roolivardad ühilduvad, sest keere on erinevas mõõdus, mul olid olemas muidugi väikse keermega vardad. Märkasin seda alles siis, kui olin jämeda lati üle käinud, uuesti kokku pannud ja valmistusin vardaid otsa kruvima :/
Täna sai roolilatt komplekteeritud, nagu uus. Kõik saab üle käidud, kus piisab puhastamisest, määrimisest, taastamisest, saab tehtud. Kui vaja siis uus pandud, kapremont on selle nimi vist. Auto kui sõitma hakkab siis saab juhitavus olema kui uuel, ärevus on suur, närv on läbi!!
Üleüldse jõudsin järeldusele, et tänsest peaks hooldama oma autosid ainult ise, sest mitte keegi teine ei tee seda nii hoolsalt kui ise.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Ööbiku 740 GLT 16v 89a Rallibil

PostitusPostitas ddig » 29 Mai 2015, 19:42

Ööbik kirjutas:Üleüldse jõudsin järeldusele, et tänsest peaks hooldama oma autosid ainult ise, sest mitte keegi teine ei tee seda nii hoolsalt kui ise.

Selle tõdemuseni jõuavad vist kõik kellele meeldib sõita korras autoga. Et mitte püha Fordainsust jälle ülekeeta kirjutan järgneva kirbukakas. Selle tõdemusega käsikäes käib ka kaasaegsetest autodest kaarega mööda käimine, sest need ei ole isegi uuena päris korras.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist