Eks ta tükib niiviisi olema, et kui masin liigub ja elu ilus siis ei ole aega kirjutada mitte midagi, õigemini pole nagu inspiratsiooni vms. Inspiratsioon tükib ikka läbi kannatuse sündima
Vahepeal sai käigukasti saaga omale lõpuks peale poolt aastat lahenduse. Selgus, et meistrimees oli alla pannud vale padja. Tsentreerimis flantsi, mis käigukasti ja guibo vahele läheb, oli üldse unustanud tagasi panna.
Enne lahtivõtmist olukorda hinnates tundus guibo olevat suht kõbus, kuid laiali lammutades selgus, et guibo suht kapsas juba. Tänud andreskole, kellelt sain tsentreerimis flantsi ja guibo. Käiku läks ka temalt saadud kasutatud guibo mis nägi oluliselt parem välja kui minu vana, ootab see ka nüüd vahetust siis uue vastu.
Esimene sõit koheselt tegi selgeks, et maipõrnikas on surnud, ehk igasugune haige vibra kadunud mis enne oli. Ei uskunud, kas tõesti, jõudsin Peterburi mnt'l 70 alas 120 peale tõmmata enne kui uskuma jäin, et auto liigub. Varemalt oli siukse kiiruse juures tunne nagu kohe kohe laguneks kõik laiali. See hetk väga ei muretsenud ka politsei pärast. Ta oleks näinud ainult minu väga laia naeratust ja rõõmu, mis edasi oleks saanud, ma ei tea, oleks talle vist sõita pakkunud.
Ma ei uskunud, et siuke väike asi(puuduolev flants & tagurpidi guibo) niipalju jama võib põhjustada. Ma ei usu siiamaani, et selle jama klaarimine võttis u pool aastat aega! Ma ei usu ikka, et on olemas siuksed mehhaanikud, sellised peaks ise peale maksma, et neil lastakse tööd teha!
kirsipuu oli see mees kes ütles, et flants on puudu ja guibo pahupidi, mis õlut ma sulle tuua võin?
Vana padi oli siuke, polt ei ole läbiv sirge ja keskelt ei olnud mitte kummist vaid metallist:
Uue padjaga käimar istus oma 1,5cm kõrgemal kui enne. Häirima jäi küll üks asi, nimelt oli uuel padjal vaja kasti poolne polt lühemaks lõigata. Vastasel juhul läks poldi pea vastu kasti ja ei oleks alla istunud:
Kõsimus kas see M47 kronstein on nüüd ikkagi õige, on veel õhku jäänud. Sai tehtud ülesvõtted, et asjas selgusele jõuda. Volvo enda skeemidelt ei ole ma 700'seeriale siukse kujuga asja näinud:
Said ka alla Bilstein B6 amordid ja sport vedrud mis peaks olema madaldusega. Ei saa öelda, et ta madalamaks tuli, ma olin ette mures, et ta liiga palju alla ei tuleks. Kõik mis muutus kõrguse koha pealt on see, et nina ja taguots on nüüd samal kõrgusel ja vaevutuntavalt madalamal, ei jäta enam siukest maasturi muljet, minujaoks ideaalne. Jääb veel võimalus kruusaralliks korralikud roomikud alla visata
Selgus, et vanad all olevad amordid ees olid vahetatud ja välisel vaatlusel jätsid viisaka mulje kuigi tegelt parajad süldid, mingid nonamed ja hoian alles igaksjuhuks. Kuigi ma ka oma vaenlase autole neid alla panna ei tahaks, no vbl tahaks.
See muutus mis kaasnes amortide ja vedrude vahetusega on hinge ülendav, iga sõidust rõõmu tundev tüüp teab millest räägin. Seepärast ei olegi mõistlik sellel teemal pikalt peatuda, siukest asja on mõttetu sõnadega kokku võtta.
Olgu öeldud, et jäikuses ei toimunud suurt muutust, mis vihjab, et tal olidki originaalis suht jäigad vedrud ja neid annab kasutada veel. Suurim muutus on, et masina dünaamika on ette aimatav ja täpne. Väikestest konarustest annab üle kütta suure kiirusega ja on tunda kuidas ei kanta kõike enam keresse üle.
Kruusal sõites on võimalik sõita 20-30km/h kiiremini samade olematute rehvidega, lihtsalt seepärast, et see endiselt suur ujuv kaloss on ette aimatav. Asfaldil on saba liputada oluliselt keerulisem kuna saba püsib väga resoluutselt maas. Ebatasasel teel palju kaasaegsematest autodest mööda vurades tekib küsimus miks peaks uuema autoga sõitma, veerem on tihe, kolksud puuduvad, salong ei nagise, külmkapp mahub autosse, mis sa veel inimene tahad ah!? Nojah, uunikumide kogunemisele ei saa
Kui 80'ndatel toodetud raadiost tuleb siuke 80'date lugu ja sõita 80'ndatel toodetud autoga, olles sündinud 80'ndatel, siis hing leviteerib auto kohal ja roolist tuleb väga kramplikult kinni hoida, et vastu puud ei kütaks ja paradiis endasse ei tõmbaks!
https://www.youtube.com/watch?v=qh4nVj8g4hgVaieldamatult paneb see mõtlema, et 80'ndad oli kõige ägedam kümnend kuhu oli destilleeritud kõige ägedam eelmisest kolmest kümnendist, tal oli veel väärikus, vastupidiselt 90'ndatel kus muude asjade hulgas ka autotööstus omadega musta tulevikku suundus.
Olgu ka ära mainitud, et 80'datel toodetud raadio on siiki kõige õigem vahend millega igavikulisi 80'ndate hitte kuulata! Murranguline digistereo on justtäpselt tuunitud õigete sageduste edasi andmisele, täppisteadus. Ma olen ükskõik kui kõvasti foori all aknad kinni rooli taga röökinud näiteks Bonnie Tyleri saatel raadio põhjas, mitte kedagi ei ole veel seganud. Tänapäevased aparaadid mudkui aga bum bum bum, teise tänava otsa välja, maisaaaru, nagu bass olekski kogu elu
Kui olen viimase vindi peale keeratud, siis selle ülifantastilise liikuri juures on üks asi millega ma ei ole senini suutnud harjuda. See põhjustab muidu pilvitusse unelemisse ikka ja jälle veidraid grimasse. Nimelt masina gabariidid, ikka ja jälle lähen nii äksi täis, et astun omaenda sabale.
Viimasel katsel läksin aega sõitma, rada oli korralikult üles songitud. Valisin ideaaltrajektoori asemel läbitavama osa ja kogenematule juhile maksis ülejärgmine kurv kohe kätte, sõitsin ratta alt ära! Aga kahest sülesuurusest maakivist hüppasin üle ja kolmanda ajasin teise tee äärde! Rahvas aplodeeris ja kiitis, kurat see Volvo on ikka kõva tükk, päris auto!
Kahjustused olid järgnevad:
Püstak tundub olema ühes tükis, vahetamist vajavad:
*kõik õõtsadega seotud puksid ja vähemalt üks õõts, mis on kõver
*stabika kondid, puks ja kinnitus
*roolilatt oli veider, justkui oleks lihtsalt välimise varda küljest ära kaksanud. Vint on veel peal, kuid lati sees olev munakas on keskelt lõhki. Kas saaks lihtsalt selle munakata vahetada välja ja oleks latt veel kasutuskõlblik? Kellele on detailsemaid lati ehituse skeme, palun jagada, mul on mingid väga üldised.
*Mootori tala sai pihta, ebaloogiline tundub, et ta lubas mootoril tahapoole nihkuda, kas see on normaalne, juhi pool on küsimuseks:
Esimene reaktsioon oli, et aitab küll sellest jamast, mulle ei ole siukest jura vaja! Kui hiljem vaatasin, et rajaäärde jäämise hetkel olin konkurentsist maas vaid 15sek, siis tuli ärevus jälle hinge. Kusjuures ma olin ainuke kes sõitis tänavalt tulnud papudega, mis on kruusakatega võrreldes 20-30sek aeglasemad katse kohta. Soso?! Sõita ma muidugi ka ei oska.
Mul on nimelt teooria, et enamus tüüpe tegelikult ei oska seal sõita, tullakse lapats põhjas ennast välja elama. Ainukesed kes, kaugelt kohe näha, et oskavad sõita on vanad mossemehed. Kui sõita pooltki niisama kaunilt siis on võimalik oma suure laevaga pressida küll sinna, kus miskipärast kõik sõidavad väikeste, steroide täis pumbatud, jaapanist ja saksamaalt pärit kupeedega. Noh samas ma jälle ei tea sest olen mudkui matsu pannud
Volvot tuleb tänada, ma olen kahel korral päris viisakalt matsu pannud. Mõlemal korral on ta mind täie tervise juurde jätnud ja enda vigastused tal siuksed, et ta veel sõidab edasi küll! Ei see pole veel lõpp!
Kõik kes valmis oma doonoritelt mulle juppe jagama, et volvot pildis hoida siis olen valmis foorumi kasutaja nime autole kraapima kui sponsori! Mul on aimdus, et neid kulub veel küll. Rallibil Felicita on sündinud.