Ja siis sattus silma järgmine postitus:
Loff kirjutas:Keegi tahab omale olematu läbisõiduga turbokat 780 väikese laksuga.
1989 780
PS! transa on 1800-2000 USD-d
Loff`ile sai vaevatasuks liitri jagu Hennessy VSOP-d, loodan, et suurt peavalu ei tekkinud .
Värv oli parim võimalikest, samuti beez sisu, mootor (B230FT) peaaegu (parim oleks muidugi B204FT/GT aga neid on vaid ~160 tk tehtud) ja ega eriti pikalt mõtlema ei pidanud. Sai võetud ühendust tuttavaga, kes on Copart´ist kümneid autosid ostnud ja ta aitas siis Bertu siia toimetada.
Ja nii ta saabus Muuga sadamasse:
Sadamast edasi sai Bertu toimetatud tuttavate juurde sooja boksi
ja valvsa vanema suguvenna silma alla
Ka teised toakaaslased olid seal aadlisoost
Lahkamise käigus selgus, et Bertu oli varem saanud pihta ka paremale poole ja plekksepp pole olnud tasemel . Katusel, kapotil ja tagaluugil olid tõsised päikesekahjustused (automüüjad oskavad alati õige nurga alt pildistada )ja ka salong on pleekinud ning osaliselt suisa kõrbenud. Ikkagi Texas`est pärit . Salongi plastmassdetailide kinnitused paljudes kohtades lõhutud jne. Kuid ka palju häid üllatusi; põhja alt auto nagu uus v.a. summuti, rehvid tutikad, kapoti alt näeb välja väga kena. Üldiselt saab kõigest asja, kuid võtab aega.
Edasi siis pleku/võõba juurde. Rootsist õnnestus mõistliku raha eest saada vasak uks, esitiib ja esispoiler, tutikad .
Kaks itaallast siis ühe pildi peal , Carrozzeria Bertone ja ItalDesign.
Kogu auto siis musta krundi all...
...ja lõpuks õige värv.
Esiklaas oli ühes Eesti klaasifirmas laos olemas. Küsisin veel üle, et kas on ikka 780-ne oma. Öeldi, et on meil teine juba aastaid laos. Ilmselt mõni ostujuht meeltesegaduses tellinud, 740 või 780, mis seal vahet . Aga poisid tulid kohale, lõikasid enne värvimist klaasi eest ja hiljem tulid liimisid uue ette. Klaasiliistud kahjuks ideaalselt ei istu, aga ma olen siiski rahul.
Võõba juurest siis enda hoovi peale ja tasahilju kokku panema. Oli küll plaan veel suvel sõita, aga polnud piisavalt aega nokitseda. Sügiseks sai siis tagumise otsa kokku ja läks talvekorterisse kevadet ootama. Äkki kevadel rohkem mahti, et saab tuleval suvel mõne ringi teha. Enne talvitumist oli siis selline seis...
IA-st sai tellitud vasku poole küljeliistud ja düüblid. Sügisel on õnnestunud ka eBay-st sebida palju salongidetaile, tuttuued tagatuled, üks tutikas USA esituli ja iluvõre igaks juhuks .
Kuna USA esituled Bertule on inetud ja eurotuled maksavad vene keeles, siis tekkis mõte proovida 740/760 USA esitulesid. Mõõdu poolest peaksid ilma alumise suuna-/parktule ribata sobima koos 780 originaal küljesuunaga. Seega, kui kellelgi on müüa või kasvõi anda proovida, sobitada kõnealuste tulede kroomraame ja tuleelementide kinnitusraame, võiks anda endast teada.