Olen Raul ehk foorumlane Raulz, kes omab ´98 V70 AWD 142kW aut. juba üle 1,5 aasta. Olen seni kasutanud käesolevat foorumit peamiselt info kogumiseks enda tarbeks, kuid et nüüdseks on kogunenud päris palju materjali, millest võiks teistele tulevikus kasu olla, siis otsustasin selle info siia kokku koguda.
Auto ostsin 2009 aasta oktoobri keskpaigas. Auto on kunagi uuena Eestist ostetud. Väidetavalt olen selle 4-s omanik. Läbisõit oli ostu hetkeks 253 000 km, kuid eelmine omanik väitis u. 10 000 km tegeliku läbisõidu suurema olevat, kuna spidokas ei olnud tal töötanud kogu aeg. See küllalt suur number mind siis ei hirmutanud ja täna, kui spidokal on ees pea 310 000 km, olen 100% nõus nendega, kes ütlevad, et korrapärane hooldus loeb auto kestvuse juures väga palju. Arvan, et masinal on ressurssi veel küll, kuid eks see nõuab ka pidevat silma pealhoidmist.
Ostu hetkel ei töötanud ABS ning mootori soojenedes kukkus ära ka spidokas - tavaline ABS juhtploki tüüpviga külmjoodete tõttu. Lisaks ajas siis mootor igast võimalikust august mõnusalt ka õli välja, sest karteri tuulutus oli täiesti umbes. Seega sai enne pidevalt sõitma asumist need 2 asja korda tehtud, vahetatud küünlad, kõik võimalikud filtrid, mootori õli, jagaja koos küünlajuhtmetega jm nipet-näpet. Lisaks lekkis ka salongi kütteradikas, kuid sellega hakkasin tegelema umbes poole aasta pärast. Kinni oli oksüdeerunud ka tagumise kojamehe vars, mis peale puhastamist ja määrimist siiani nagu uus ringi vehib. Lisaks oli töölepingu lõpetanud üks esitule kojamehe mootor, mis ilmselt talvel kinni oli jäätunud ja hammasrattal paar hammast küljest murdnud tööle hakkamisel.
Kusagil talvel loobus juhipoolne esiratta laager - AutoViva aitas kiirelt ja asjalikult.
2010 aasta suvel hakkas kusagilt tagasilla piirkonnast mingi laagri suremise undamise häält kostma. Võttis mul ikka aega, enne kui suutsin lõpliku diagnoosi panna - nelikveo viskosiduri korpuse esimene tugilaager läbi. Seda vahetades avastasin, et kardaani esimese otsa liigendi kaitsekumm on ribadeks. Sai siis kogu kardaan alt võetud ja mõni nädal 2WD omadusi "nauditud". Et suvekummideks olid oma eluea lõpul olevad talvel all olnud lamellid, siis esiveolisena oli suure mootori ja raske gaasijala kombinatsioonis kohalt kiirendades kogu aeg üks pidev "kets" ja märja ilmaga järsku kurvi võttes "lõbus" alajuhitavus.
Kardaanil lasin Pärnus tugilaagri ka igaks juhuks välja vahetada, kuna ei viitsinud seda aega ootama jääda, kui see ära sureb - kardaani alt võtmine üksi on piisavalt ebamugav töö. Küsisin siis IA-st kardaani esimese püsikiirusliigendi pakkumise, kuna seda B-osana olemas ei ole. Hinnaks tulu 4k kanti kroonides. See pani mind proovima varianti, et pesen püsika seest puhtaks, vahetan määrde ja peale panen mõõtude poolest sobiva veovõlli kaitsekummi. Mõeldud-tehtud, aga kestis see kummikene seal kiirelt pöörleva kardaani küljes täpselt 10 km ja terve auto põhi koos summitiga sai mõnuselt määrdega üle pritsitud. Lugesin netist küll enne kommentaare, et pole sellist varianti mõtet proovidagi, aga kummiluti odav hind tundus proovimist väärt. Eks elu õpetab, kui teisi ei usu
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Mingil ajal kadus taas ABS-i juhtploki arvates kõigepealt 1 tagumine ABS-i andus ja varsti ka teine. Kuna ma enda poolt üle joodetud plokki enam uuesti üle joota ei tahtnud, siis tõin romulast 1K ees uue - samuti kord juba remonditud. Peale paigaldust ja ploki asukoha tõttu kõikide sõrmenukkide korralikku lihvimist oli selge - krt - ka "uus" plokk sama veaga. Ok, s..tta kah, mõtlesin ma ja jätsin asja terveks talveks nii. Ka ilma ABS-ta saab sõita ju.
2010 aasta suvel kasvas auto mootorist läbikäiva õli hulk kuivanud klapisääre tihendite tõttu selliseks (loe: kohati 1L-1000 km-le), et otsustasin mootorile ülemise otsa tihendite vahetuse teha. Suvest sai sügis ja sügisest lumerohke talv. Kuna ma kuidagi ei soovinud AWD-st talveks mõneks ajaks loobuda, siis remondini jõudsin alles 2011 aasta mais. Lisaks nõudis roolivõim pidevat õli pealekallamist ja geneka laadimispinge oli langenud viimase poole aastaga 13,8-lt 13,3-ni.
Seega järgneb siit edasi üksikasjalikum jutt minu esimesest suuremast mootori remondist, mille käigus tegin või lasin teha:
- ABS-i juhtploki remont (ülejootmine);
- roolivõimu pumba laagri ja simmeri vahetus;
- geneka "tableti" vahetus (koos uute harjadega);
- turbo kapitaalremont - uus võll koos külma poole tiivikuga + tihendite vahetus;
- plokikaane lihvimine (igaks juhuks) + uued klapisääre tihendid + klappide solveldamine;
- karteri tuulutuse pesemine/puhastamine;
- hammasrihma vahetus koos kõikide rullikute ja veepumbaga;
- lamerihma kõikide rullikute ja pinguti vahetus.