XC60 aku erinevused ja küsimused

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

markstm
Foorumlane
Postitusi: 16
Liitunud: 18 Mai 2023, 14:26

XC60 aku erinevused ja küsimused

PostitusPostitas markstm » 28 Nov 2023, 15:18

Hei!

Oskab keegi äkki antud teemal natuke rohkem mind valgustada?
Autoks siis XC60 2017 automaat ja nelikvedu.

Kuna nüüd siin paar päeva tagasi läks aku läbi (peal oli veel originaal 5-6a vana Volvo EFB 70Ah aku), siis soetasin nüüd uue 95Ah AGM aku. Ideaalis Ah ei tohiks midagi mõjutada, lihtsam suurem mahutavus. Kuna öeldi ka, et suurem aku sobib, sai ka see ostetud.

Lugedes volvo manuaale leidsin, et EFB aku on mõeldud Volvo manuaalkastiga autodele ja AGM siis automaatkastiga. Lisaks CCA siis kuni 800.

Küsimused järgnevad:
1. Miks Volvo paneb tehasest automaatkastile EFB aku kui manuaalides igalpool kirjas, et automaadil peab olema AGM ja manuaalil EFB? Muidugi pärast AGM aku peale panekut sain armatuuril rohkem infot mida EFB üldse ei näidanud. Seekord siis ütles kohe uue aku peale, et Battery low ja parkimissoojendi ka ei läinud tööle seetõttu. (selle lahendas siis BMS reset).

2. Kui nüüd EFB asemel AGM nagu Volvo manuaalis igalpool kirjas, siis kas see toob ka mingit kasu auto enda elektroonikale? Parem elektriline stabiilsus (st. vähem voolukõikumist), genekale väiksem koormus?

3. Volvo soovitab 800CCA, uuel akul 850CCA, kas see on midagi mille üle peaksin muret tundma või antud vahe niivõrd väike, et suva? Või üldsegi, kui CCA suurem, siis ei ole midagi ja peaasi, et väiksem ei ole sellest mis manuaalis kirjas?

Suured tänud valgustamast!

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: XC60 aku erinevused ja küsimused

PostitusPostitas Mario_L » 28 Nov 2023, 21:09

EFB on happega aku, aga omab AGM omadusi, ehk siis välja antav voolutugevus on pikalt tugev ja stabiilne, koormust kannatab 50% rohkem võrreldes tavalise happega akuga, kus külmkäivituse amprid hakkavad langema kohe esimesest 10 sekundist ning rakendatav koormus võib olla lausa hävitava toimega.
AGM on pikalt stabiilne ja tugev ja alles lõpus vajub kõverik ära ning välja antav vool ei ole enam suuteline vajalikku 256rpm tekitama, et autot käivitada.
Kokkuvõttes pole vahet, kui parameetrid on võrreldavad, sest mõlemad on mõeldud start-stopp süsteemidesse. Generaator on juba tarkusega niivõinaa, laadimist rakendatakse vastavalt akul oleva anduri soovidele. Kuniks sa ei pane sinna tavalist akut, on kõik väga okei, sest tavaaku ei ole mõeldud start-stop süsteemi ja pidev koormus tapab vaesekese ära.

Minu hooldatavad margid tulevad samuti kordamööda EFB ja AGM akudega ja on lubatud üht teisega asendada ja vastupidi. On olemas ka EFB+, mis on veel nõksa võimsam ja hoiab käivitusvoolu pikalt, enne kui väsima hakkab. EFB+ on eranditult diislitel, EFB on bensukate teema. Küll aga, kui on autol ette nähtud, tuleb siiski arvutiga aku tutvustada. Uus trend on liitiumakud, aga vaevalt keegi veel kergelt 1000 eurot välja käima nõus on, aga uued VAG grupi autod, Suzukid, Toyotad ja veel mõned autod juba tulevad, nii et pääsu pole.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

markstm
Foorumlane
Postitusi: 16
Liitunud: 18 Mai 2023, 14:26

Re: XC60 aku erinevused ja küsimused

PostitusPostitas markstm » 29 Nov 2023, 10:01

Mario_L kirjutas:EFB on happega aku, aga omab AGM omadusi, ehk siis välja antav voolutugevus on pikalt tugev ja stabiilne, koormust kannatab 50% rohkem võrreldes tavalise happega akuga, kus külmkäivituse amprid hakkavad langema kohe esimesest 10 sekundist ning rakendatav koormus võib olla lausa hävitava toimega.
AGM on pikalt stabiilne ja tugev ja alles lõpus vajub kõverik ära ning välja antav vool ei ole enam suuteline vajalikku 256rpm tekitama, et autot käivitada.
Kokkuvõttes pole vahet, kui parameetrid on võrreldavad, sest mõlemad on mõeldud start-stopp süsteemidesse. Generaator on juba tarkusega niivõinaa, laadimist rakendatakse vastavalt akul oleva anduri soovidele. Kuniks sa ei pane sinna tavalist akut, on kõik väga okei, sest tavaaku ei ole mõeldud start-stop süsteemi ja pidev koormus tapab vaesekese ära.

Minu hooldatavad margid tulevad samuti kordamööda EFB ja AGM akudega ja on lubatud üht teisega asendada ja vastupidi. On olemas ka EFB+, mis on veel nõksa võimsam ja hoiab käivitusvoolu pikalt, enne kui väsima hakkab. EFB+ on eranditult diislitel, EFB on bensukate teema. Küll aga, kui on autol ette nähtud, tuleb siiski arvutiga aku tutvustada. Uus trend on liitiumakud, aga vaevalt keegi veel kergelt 1000 eurot välja käima nõus on, aga uued VAG grupi autod, Suzukid, Toyotad ja veel mõned autod juba tulevad, nii et pääsu pole.


Mu XC60 on diisel, aga oli siis tõenäoliselt EFB akuga, sest sildil ma "+"-märki ei näinud.
Selge, tänud selgitamast. Ehk kui ma nüüd EFB vahetasin AGM vastu, kas on vaja mingi tutvustus ka teha? Kui kõik töötab nii nagu peab, siis kas on vajadust?

Kasutaja avatar
sodimees
Kreisi postitaja
Postitusi: 448
Liitunud: 08 Apr 2014, 13:48
Asukoht: Järvamaa

Re: XC60 aku erinevused ja küsimused

PostitusPostitas sodimees » 29 Nov 2023, 11:29

Ikka vaja autole selgeks teha uus aku kui on bms andur.See loeb kasutust ja laadimist.
Edu. :)
V70 2.0 D3 120kw 2012
V70 2.4D 93kw. 2006
:roll:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist