XC60 aku erinevused ja küsimused
Postitatud: 28 Nov 2023, 15:18
Hei!
Oskab keegi äkki antud teemal natuke rohkem mind valgustada?
Autoks siis XC60 2017 automaat ja nelikvedu.
Kuna nüüd siin paar päeva tagasi läks aku läbi (peal oli veel originaal 5-6a vana Volvo EFB 70Ah aku), siis soetasin nüüd uue 95Ah AGM aku. Ideaalis Ah ei tohiks midagi mõjutada, lihtsam suurem mahutavus. Kuna öeldi ka, et suurem aku sobib, sai ka see ostetud.
Lugedes volvo manuaale leidsin, et EFB aku on mõeldud Volvo manuaalkastiga autodele ja AGM siis automaatkastiga. Lisaks CCA siis kuni 800.
Küsimused järgnevad:
1. Miks Volvo paneb tehasest automaatkastile EFB aku kui manuaalides igalpool kirjas, et automaadil peab olema AGM ja manuaalil EFB? Muidugi pärast AGM aku peale panekut sain armatuuril rohkem infot mida EFB üldse ei näidanud. Seekord siis ütles kohe uue aku peale, et Battery low ja parkimissoojendi ka ei läinud tööle seetõttu. (selle lahendas siis BMS reset).
2. Kui nüüd EFB asemel AGM nagu Volvo manuaalis igalpool kirjas, siis kas see toob ka mingit kasu auto enda elektroonikale? Parem elektriline stabiilsus (st. vähem voolukõikumist), genekale väiksem koormus?
3. Volvo soovitab 800CCA, uuel akul 850CCA, kas see on midagi mille üle peaksin muret tundma või antud vahe niivõrd väike, et suva? Või üldsegi, kui CCA suurem, siis ei ole midagi ja peaasi, et väiksem ei ole sellest mis manuaalis kirjas?
Suured tänud valgustamast!
Oskab keegi äkki antud teemal natuke rohkem mind valgustada?
Autoks siis XC60 2017 automaat ja nelikvedu.
Kuna nüüd siin paar päeva tagasi läks aku läbi (peal oli veel originaal 5-6a vana Volvo EFB 70Ah aku), siis soetasin nüüd uue 95Ah AGM aku. Ideaalis Ah ei tohiks midagi mõjutada, lihtsam suurem mahutavus. Kuna öeldi ka, et suurem aku sobib, sai ka see ostetud.
Lugedes volvo manuaale leidsin, et EFB aku on mõeldud Volvo manuaalkastiga autodele ja AGM siis automaatkastiga. Lisaks CCA siis kuni 800.
Küsimused järgnevad:
1. Miks Volvo paneb tehasest automaatkastile EFB aku kui manuaalides igalpool kirjas, et automaadil peab olema AGM ja manuaalil EFB? Muidugi pärast AGM aku peale panekut sain armatuuril rohkem infot mida EFB üldse ei näidanud. Seekord siis ütles kohe uue aku peale, et Battery low ja parkimissoojendi ka ei läinud tööle seetõttu. (selle lahendas siis BMS reset).
2. Kui nüüd EFB asemel AGM nagu Volvo manuaalis igalpool kirjas, siis kas see toob ka mingit kasu auto enda elektroonikale? Parem elektriline stabiilsus (st. vähem voolukõikumist), genekale väiksem koormus?
3. Volvo soovitab 800CCA, uuel akul 850CCA, kas see on midagi mille üle peaksin muret tundma või antud vahe niivõrd väike, et suva? Või üldsegi, kui CCA suurem, siis ei ole midagi ja peaasi, et väiksem ei ole sellest mis manuaalis kirjas?
Suured tänud valgustamast!