1. leht 1-st

1.6 80kw DPF probleemid

Postitatud: 27 Apr 2022, 12:06
Postitas keiok97
Tervist,

V50 2010 1.6 80kw manu kütusekulu muutub ajutiselt suureks. Väljendub nii linnas, kui ka trassil, tundub, et kuskil 50-100km jooksul korra on 2-5minutiks kütusekulu ligi kaks korda suurem tavalisest kompuutri näidu järgi. Silma hakkab see, et kui pedaal vabastada ja gaasi üldse ei anna, siis normaalsena kukub kulu kompuutris suht momentaalselt nulli, aga selle anomaalia esinemise ajal hakkab lihtsalt kukkuma ja peale paarisajameetrist veeremist jääb näit kuhugi liitri kanti, nulli ei lähegi. Kas dpfiga seoses ei või midagi olla, mingi põletus? Mingil ajal üritan kuskil arvuti ka taha saada, aga seni kuulaks, älki kellegil sama mure olnud. Mootori töös anomaaliad puuduvad, jõud-ühtlus-hääled on kogu aeg head.

Tänan ette

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

Postitatud: 27 Apr 2022, 13:01
Postitas suvechill
Konkreetse mootori kohta ei tea kahjuks, aga endal D5244T7 näiteks ka DPF põletuse ajal tõstab küttekulu suuremkas nii 1-2L / 100km võrra kompuutri järgi. Nimelt lastakse lisakütet väljalaskesse põletamiseks, et tahmafilter saaks oma 600C kraadi kätte.

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

Postitatud: 27 Apr 2022, 13:27
Postitas keiok97
Korda kaks oli äkki kerge liialdus, aga no 1,5 korda kindlasti. Ja kuna need numbrid on suht väiksed selle 1,6 mootori puhul, siis jah, äkki kaks liitrit tuleb juurde küll. Kas see 50-100km vahemik kuidagi väike pole põletuse jaoks, eriti kui sõidan piisavalt trassi ka? Kas trassisõidul ei peaks põletus iseenesest toimuma?

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

Postitatud: 27 Apr 2022, 14:08
Postitas Liiwaannus
Nu põletus toimub siis kui aju anduritelt saadud parameetrite järgi otsustab, et oleks vaja aeg on sobiv. Seega kui DPF hakkab umbe minema ha põletusi korralikult ei suuda lõpuni teha, siis võibki see sagedus kasvada. Võid käia kuskil kaabli otsas oma DPF seisus kontrollimas ja vajadusel lasta üks põletustsükkel seal teha ning seejärel vaadata, et kas sai parem või mitte. Eks oleks ka küsimus, et mis on piisavalt trassi? Enda, V70 ga sõidan 2x30+km trassi päevas ja natuke linna, mul hoiab puhtana ei ole täheldanud üleliigseid põletamisi ja kaabli otsas käidud kordadel on ka DPF is oleva tahmakoguse hinnang olnud okei.

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

Postitatud: 27 Apr 2022, 15:33
Postitas keiok97
Nt sõidan ühe päeva puhtalt linna (20km) ja järgmisel päeval Tallinn-Tartu otsal kuskil peale 100km maantee läbimist toimub see eeldatav põletamine. Tartus ~10km linna ja Tartu-Tallinn sõidul jälle kuskil suvalises kohas trassil peale mingi maa läbimist pōletus. Nats liig nagu :D

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

Postitatud: 27 Apr 2022, 17:38
Postitas janekP
See on suure probleemi algus! Naisel sama masin ja jama hakkas sügisel, pidevalt tegi põletus protsessi, kuni moto läks avarii reziimi. Meie autol on see kuramuse kusiaine paak ja kuskil ei näita et vaja lisada (ise ei saagi teha). Veremonis tehti vastavad protseduurid, tehti sund põletus ka, sai natuke aja sõita kui hakkas pull jälle pihta ja moto avarii reziimis, suurt edasi ei liikunud. Pakuti kas uus DPF või see jama eemaldada, otsustasin viimase kasuks ja peale seda auto hingab palju kergemini.
NB! vaata mootori õli taset, ma ei abland välja, et selle jama kaasnemisega suureneb mootori õli taseme tõus pea topelt. Peale vigade eemaldamist tegin moto õli vahetuse ja see on siiani ok.
Vast on abiks, aga alg nähud samad.

Re: 1.6 80kw DPF probleemid

Postitatud: 18 Mai 2022, 17:06
Postitas keiok97
Tänan kaasamõtlejaid! Muutsin teema pealkirja ka ära, kuna viga ikka DPFis. Vahepeal lasin teha sundpõletuse, see asja ei muutnud. Iga 70-100km tagant põletus, kuigi enamus sõite on olnud trassil. Kas keegi seda läbipesu varianti on proovinud, mida kambris tehakse? Eemaldada ei tahaks, kaalun variantide pesu vs uue paigaldus vahel, kas see pesu võib pikemaajaliselt aidata, või võib olla mingi variandina lihtsalt filter niivōrd otsa saanud, et aitab ainult uue paigaldus?

Re: 1.6 80kw DPF probleemid

Postitatud: 18 Mai 2022, 17:21
Postitas gljuk
Või on viga mujal, ja mootor jõuab dpf täis tahmata selle 100km jooksul.