1. leht 1-st

Elektrilised plokisoojendused

Postitatud: 21 Dets 2020, 22:29
Postitas Tuuletallaja
Kuna otsinguga midagi päris sobivat ei leidnud, tõmbaks uue teema käima.
Tulenevalt kas siis meie viimase aja jube külmadest talvedest (ärge näkku lööge) või harjumusest on mul seni kõigil massinatel olnud küljes elektriline plokisoojendus... kulaku värk - pesa on alati seinapeal olemas. Mind on hakanud huvitama seoses nende erinevate (whiteblockide) elementidega, et kumb on effektiivsem, kas karterile kleebitav/polditav või vooliku vahele käiv? Minu eesmärk oleks sõna otseses mõttes saada plokk soojemaks, õli vedelamaks jne. Greta mured ning sooja puhumine tuppa mind absoluutselt ei koti, viimase jaoks vedeleb mul paar üle 1000W Defa vurri.

Ise küsin - ise vastan põhimõttel kipun arvama, et karterialune on ilma põhjakaitseta masinal tihti tuulekäes ja pole võib-olla nii tõhus, kui vooliku oma, samas viimane kütab teatud piirini seisvat vett, mille mõju jõuab õigesse kohta alles peale pumba rakendumist.

Üldiselt oleks tänulik, kui kaasamõtlejad pakuks konstruktiivset kriitikat vms. mitte pelgalt arvamusi, mis on paraku nagu päramised mulgud - igal ühel vähemalt üks.

Re: Elektrilised plokisoojendused

Postitatud: 21 Dets 2020, 22:53
Postitas gljuk
Mu volvol oli 550w calix "veekeetja" sees. Ajas garaazis +2 juures mootorit 40 kraadini soojaks kahe tunniga. Oleks auto väljas, siis poleks sedagi saanud. Vaatasin, et mu praegusele mootorile on ainult külge kinnituv 350w soojendi saadaval. Loobusin kohe mõttest. Täiesti mõttetu tegevus, sest võimsus on olematu ja tuul viib palju sooja minema.
Kui sooja istuda tahad või mootorile head teha, siis tasuks pigem kütuse peal töötavast katlast mõelda. Vene binar pidavat suht ok kaup olema. Meil müüakse ka, kuid Venemaalt saab palju odavalt, eriti praeguse vahetuskurssiga.

Re: Elektrilised plokisoojendused

Postitatud: 22 Dets 2020, 17:24
Postitas Leho
Kõige paremad on vooliku vahele käivad pumbaga soojendid.
Ka ilma pumbata vee soojendid on päris effektiivsed. Vesi hakkab ise sooja mõjul seal sees ringi käima.


Pinna pealt õli soojendamine on täitsa mõtetu. Niipea kui sa selle sooja õli karterisse ringlema lased on see hetkega külm.

Re: Elektrilised plokisoojendused

Postitatud: 28 Dets 2020, 08:45
Postitas Mihkel.
Lihtsalt infoks, et selle 550W elektrilise veekeetja kõrval on kütuse pealt käiva eelsoojendi väljundvõimus üle 4kW.

Re: Elektrilised plokisoojendused

Postitatud: 03 Veebr 2021, 23:06
Postitas keistlipp
Tere
Ei hakka uut teemat tegema, sooviks oma 2012a xc90 220 soenduse panna, selle Aeromotorsi varjandi mis on koos pumbaga. Kuhu see moistlik oleks paigaldada, millise vooliku vahele. Kui kellegil kogemusi, voiks jagada. Kaasasolev manuaal ilmselt universaalne hiinlaste joonis, huvitaks kuhu just sellele 147kw mootorile panna.

Re: Elektrilised plokisoojendused

Postitatud: 04 Veebr 2021, 09:30
Postitas ants
Alumise lõdviku vahele, siis soe tõuseb blokki ja alt tõmbab külma juurde.
Mida allapoole, seda parem.

Re: Elektrilised plokisoojendused

Postitatud: 04 Veebr 2021, 10:31
Postitas taavi
ja soovitavalt väiksesse ringi, ehk pane salongiradika sissevoolu vahele. manuaalis kindlasti hiinakeelne pilt ka selle kohta, aga kus sul need voolikud täpselt lähevad, sellega jään veidi vastuse võlgu

Re: Elektrilised plokisoojendused

Postitatud: 04 Veebr 2021, 13:21
Postitas hendrikmm
Defa juhendis soovitab panna karteri küljes oleva soojusvaheti vooliku külge