Jahutusvedeliku õhutus (2.4D)

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

kivi89
Foorumlane
Postitusi: 22
Liitunud: 10 Aug 2018, 11:56

Jahutusvedeliku õhutus (2.4D)

PostitusPostitas kivi89 » 06 Sept 2019, 16:07

Taustaks:
Volvo V70 P3, mootor 2.4D (D5244T5)
Mootori kap remondi käigus sai jahutusvedeliku ring sisuliselt tühjaks tehtud (mootorist, radikast ja EGR-ist kõik väljas, ainult salongiradika ring jäi osaliselt täis). Pärast uuesti täitmist aga ei õnnestu õhku süsteemist välja saada.

Termostaadist radikasse minev S-kujuline voolik paistab olevat kurja juur - kui radikast edasi salongi poole on vedelik juba tuline, siis termostaadi-radika vaheline toru on leige (termostaadi poolne ots isegi kuumapoolne, aga radika poolne külg täitsa jahe, radikas ise ka jahe). On tunda, et see S-lõdvik pole korralikult vedelikku täis. Kui radika alt voolikut pigistada, siis jõuab kuum vedelik lõpuks ka üles (aga just termostaadi poolt, radika poolt jääb ikkagi jahedaks.

Pildil nimetatud S-kujuline lõdvik all vasakus nurgas ja paistab termostaadi poolne ühendus.
Pilt

Olen teinud lühemaid linnasõite ning aeg-ajalt jahutusvedelikku juurde lisanud, kuna paisupaagist ta ikkagi mingi aja tagant kaob (ringluses leket ei ole)

Küsimus:
Kas see õhk tuleb ise ajapikku välja sama meetodit järgides (aeg-ajalt täites) või on seal vaja välist abi ja tööriista, kus vaakumiga õhk eemaldatakse?

Kasutaja avatar
SvenR
Foorumi veteran
Postitusi: 893
Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
Kontakt:

Re: Jahutusvedeliku õhutus (2.4D)

PostitusPostitas SvenR » 07 Sept 2019, 07:13

Võimalik et termostaat ei toimi ja vajaks vahetust hoopis. Muidu peaks õhk siiski ise välja tulema. Vahetasin 120kw mootoril radikaid ja polnud küll probleemi et välja ei tulnuks öhk.
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 72
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Jahutusvedeliku õhutus (2.4D)

PostitusPostitas suvechill » 23 Sept 2019, 00:24

Endal hiljuti oli D5244T7 mootoriga sarnane küsimus. Sai siis ettevaatlikult soojaks sõidetud ja erinevate kallete peal pargitud ja lõdvikuid muditud. Googeldatud ja ma ainus vist selle murega. Lõpuks läks kõik normi, aga segane see protsess oli. Kindlutunde sõitmiseks andis vedeliku kogus mis välja võtsin kallasin ka tagasi. Lihtsalt sama lõdvik oli tükk aega õhumulliga.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist