Õli vahutab

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
simpson005
Volvo Club liige
Postitusi: 1983
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:56
Asukoht: Harjumaa

Õli vahutab

PostitusPostitas simpson005 » 27 Veebr 2008, 21:50

Nii täna oli vaja kiirelt Salos käia (ala. 100km) ja saigi KIIRELT. Nagu lubatud saidki kõik bemmid ja volksud lupsi. Herr jyrissonile kimati küljelt sisse ja tema masina dokid olid minu käes, nii et liikusin suht kiirelt.

Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida, mure siis selles et kui kohale jõudsin vaatasin õli varrast ja oh sa viro täiesti vahtus :shock: :shock:
vesi ei kao tagant ei tossa :?
Arvasin et äkki lisaks õli kuna polnud enne kimamist taset kontrollinud ja lisasin liitrikese. Nii kui jõudsin tagasi kodukanti siis läksin ühe mutrivillu juurde et näitan ja kuulan mis ta asjast arvab, tegin kapoti lahti ja :shock: :shock: :shock: kogu kupatus õli õline kohe ilgelt õline :shock:
Siis ei saanud nagu tuvastadagi kust see õli nii välja lendas ja ma läksin pesin mootori ära. Enam ei lekkinud kuskilt isegi kui peeneks lasin (vähemalt ei paista) nii nüüd jõudsin koju ja varras jälle vahtus :(
Milles asi? A mootor veidi tõrgub ka kiirendusel (aga see ei pruugi sellest olla)
Pers...täis 850 ja veel mõni vana
142 MATU
2006a. XC70
2008a XC90 D5

Kasutaja avatar
Volli
Foorumi veteran
Postitusi: 1380
Liitunud: 01 Juun 2007, 21:05
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Volli » 27 Veebr 2008, 22:44

Õli paneb vahutama siiski vesi,üks põhjusi selleks on kondents,eriti kui külmaga on sõita lühikesed otsad (tööle-koju),sellest tekib selline "tavoti" moodi moodustis klapikambri kaanele,õlikorgile , karteri tuulutuse torusse ja mujale.
Tuulutuse süsteemis ka mingi filter-õlipüüdja ,kus see mögin veel eriliselt korjub ja külmaga ka ära jäätub-kui tuulutus kinni tuleb karteri surve igast võimalikust august ja ongi moto õline .
Võib midagi sellist olla ?

Kasutaja avatar
simpson005
Volvo Club liige
Postitusi: 1983
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:56
Asukoht: Harjumaa

PostitusPostitas simpson005 » 27 Veebr 2008, 22:55

Siiralt loodan et nii oligi kuna ma muidu sõidan hommiukl 15 km tööle ja õhtul tagasi.
Pers...täis 850 ja veel mõni vana
142 MATU
2006a. XC70
2008a XC90 D5

Kasutaja avatar
BSRcar
Kõva postitaja
Postitusi: 196
Liitunud: 28 Juun 2006, 17:41
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

tuulutus

PostitusPostitas BSRcar » 28 Veebr 2008, 08:50

tuulutus võib jah olla kinni... aga eks surve otsib ikka väljapääsu.. ja yks hea koht kus ta leiab selleks võimaluse on vända tagaotsa tihend mille minema lööb ;)

ring
Kõva postitaja
Postitusi: 146
Liitunud: 12 Veebr 2008, 13:10

PostitusPostitas ring » 28 Veebr 2008, 12:36

Kui mahlad segi on, siis õli on ühtlaselt sogane ja tasapind tõuseb. Kondentsi puhul on tõepoolest varras ja kork natuke vahused ja muidugi karteri tuulutus võib olla pime.
Volvo 855 T-5R Gul
Volvo C202
Volvo 244 ambulance 2,4d

Jaanionu
Kreisi postitaja
Postitusi: 360
Liitunud: 29 Dets 2006, 22:13
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Jaanionu » 28 Veebr 2008, 15:28

Mina pakun, et tuleks teha õlivahetus ja panna kvaliteetne õli.
Odav õli ei sisalda neid lisandeid piisavalt ja pole ka termiliselt nii stabiilne kui hea täissünt :idea:

Mis õliga sõidad?

Kasutaja avatar
vvv
Kõva postitaja
Postitusi: 187
Liitunud: 11 Nov 2006, 13:49
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas vvv » 28 Veebr 2008, 17:21

Kui see vaht õlivardal segab, siis soojustage varda hoidiktoru ära. Teemast on ennegi juttu olnud... Keskkooli füüsika aitab ilmingust aru saada.

ring
Kõva postitaja
Postitusi: 146
Liitunud: 12 Veebr 2008, 13:10

PostitusPostitas ring » 28 Veebr 2008, 17:52

Jutt õige, et täissündiga sõites neid probleeme ei esine või kui esineb siis auto sõidab nädalas nt. 2 km. või väga lühikesi otsi.
Volvo 855 T-5R Gul
Volvo C202
Volvo 244 ambulance 2,4d

Kasutaja avatar
Romm
Foorumi veteran
Postitusi: 2455
Liitunud: 05 Apr 2007, 10:32
Asukoht: rae vald,jüri lähedal
Kontakt:

PostitusPostitas Romm » 28 Veebr 2008, 17:56

aga mõtle kui õlu ei vahutaks (:) :crybaby: :coffee: (nuke)
940 91a.
Volvo Amazon 62a.
Bmw 540i 99a.

Kasutaja avatar
simpson005
Volvo Club liige
Postitusi: 1983
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:56
Asukoht: Harjumaa

PostitusPostitas simpson005 » 28 Veebr 2008, 21:00

Õli on jah veel vahetamatta ja see mingi poolsünt, aga järgmine ndl. vahetan ära ja sisse läheb Mobil täissünt.
Pers...täis 850 ja veel mõni vana
142 MATU
2006a. XC70
2008a XC90 D5

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 28 Veebr 2008, 23:39

Vaata üle karterituulutus jah, olen sama asja mitu korda näinud

Kasutaja avatar
simpson005
Volvo Club liige
Postitusi: 1983
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:56
Asukoht: Harjumaa

PostitusPostitas simpson005 » 28 Veebr 2008, 23:44

Jah, pean selle ka ära tegema, pole eelmistel teinud ei tea kui keeruline see on.
Pers...täis 850 ja veel mõni vana
142 MATU
2006a. XC70
2008a XC90 D5

Kasutaja avatar
Volli
Foorumi veteran
Postitusi: 1380
Liitunud: 01 Juun 2007, 21:05
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Volli » 29 Veebr 2008, 00:08

Vaheta kõigepealt õli ja siis vaata edasi.
Endal oli ka korgi ümbert õline, jm. jura sinna juurde, uurisin juba tuulutuse kohta aga õlivahetus lahendas probleemid ,sisse sai rallimeeste soovitusel GULF täissünt :thumbsup:,"surve" karterist kadund ja milline vahe mootori tiksumisel, oli tõsiselt üllatuseks,välp oli tsipa üle läinud ja mis ennem sees ei tea.

Kasutaja avatar
simpson005
Volvo Club liige
Postitusi: 1983
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:56
Asukoht: Harjumaa

PostitusPostitas simpson005 » 29 Veebr 2008, 01:31

Mul vahetus välp ammu möödas, aga vahetusega läheb jah veidi aega.
Pers...täis 850 ja veel mõni vana
142 MATU
2006a. XC70
2008a XC90 D5

Kasutaja avatar
vvv
Kõva postitaja
Postitusi: 187
Liitunud: 11 Nov 2006, 13:49
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas vvv » 29 Veebr 2008, 10:07

ring kirjutas:Jutt õige, et täissündiga sõites neid probleeme ei esine või kui esineb siis auto sõidab nädalas nt. 2 km. või väga lühikesi otsi.

Jutt BS, vahtu õlivardal esineb ka täissündiga, sõitu kusjuures 400-500 km nädalas, u 40 km otsad. Ega õhuniiskus vahet tee, mis-sünt õli mootoris on.

Vahu põhjuseks on õhuniiskus mootoris, mis kondenseerub mootori ees külma õhuga jahutust saaval õlivardal. Soojusta õlivarda toru ja vaht vardal kaob.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist