XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Tere
Pöördun targemate poole seoses hiljuti ilmnenud käigukasti probleemiga. Kui viin käiguvahetushoova asendisse D käib autost läbi arvestatav jõnks, mis on eriti tuntav just siis kui autoga on veidi sõidetud. Külmalt sõitma minnes esimesel korral D peale lülitades on käiguvahetus üpris sujuv ja vaevu märgatav. Tagurpidi käiguga toimub lülitus sujuvalt olenemata kas auto on sõidust tulnud või mitte.
Tegemist on 2011 aasta Volvo XC60´ga, 2,4 diisel, 156KW, AWD. Läbisõit on 183000km.
Eelmise omaniku sõnul sai 172th km pealt ka käigukasti õli vahetatud.
Milles võib probleem olla ja kes (milline ettevõte) võiks olla suuteline vea likvideerima?
Ette tänades
Heigo
Pöördun targemate poole seoses hiljuti ilmnenud käigukasti probleemiga. Kui viin käiguvahetushoova asendisse D käib autost läbi arvestatav jõnks, mis on eriti tuntav just siis kui autoga on veidi sõidetud. Külmalt sõitma minnes esimesel korral D peale lülitades on käiguvahetus üpris sujuv ja vaevu märgatav. Tagurpidi käiguga toimub lülitus sujuvalt olenemata kas auto on sõidust tulnud või mitte.
Tegemist on 2011 aasta Volvo XC60´ga, 2,4 diisel, 156KW, AWD. Läbisõit on 183000km.
Eelmise omaniku sõnul sai 172th km pealt ka käigukasti õli vahetatud.
Milles võib probleem olla ja kes (milline ettevõte) võiks olla suuteline vea likvideerima?
Ette tänades
Heigo
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Kuna D peale pannes tuleb ka kohe arvestatav koormus taha, siis on see jõnks üsna tavaline. Nüüd on ainult see tõlgendamise küsimus, et kui suur jõnks tundub kellegile normaalsena ja kellele mitte. Seda on juba mitmeid kordi mainitud, et Volvo käigukastilt ei ole mõtet oodata samasugust sujuvust kui bmw või audi omadest. Jutu järgi tunduks nagu oleks tavaline jõnks, sest soojast peast muutub hüdrosiduri viskoossus õigeks ja tänu sellele kannab rohkem jõudu edasi.
Käiku vahetad ikka siis kui oled täiesti peatunud ?
Sõidu ajal kast lollusi ei tee ja töötab ilusasti ?
Käiku vahetad ikka siis kui oled täiesti peatunud ?
Sõidu ajal kast lollusi ei tee ja töötab ilusasti ?
XC70 2.5T 2004 154kw
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7615
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Jõnksu olemasolu võib sõltuda ka sellest, et kas parkingusse pannes on rattad pingesse jäänud või mitte. Võid proovida ka enne N peale tõmmata ja lasta autol "vabaks veereda" ja vaadata kas see omab jõnksule mõju. Märkasin endal ka vahel jõnksu ja minul on seos sellega kui pargin lohakalt ja pinge peale jääb.Kas vastu äärekivi ja liiga ruttu P peale või siis kallaku peale, kus auto pooma vajub.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Tere
Jõnks on paraku selline, et annab käigukasti jms detailide edasise kestvuse osas muretsemiseks põhjuse
Sõidu ajal toimetab kast suht normaalselt. Vahel on ette tulnud, et nt foori taga seistes ja siis pidurit lahti lastes teeb sama jõnksu. Käiguvalitsa asendit muudan ikka siis kui sõiduk on täielikult peatunud ning jõnksatus esineb ka siis kui ratastele koormust ei kaasne.
Võimalik, et Volvo kast ei peagi märkamatult toimetama, kuid siiani ei olnud D´le lülitades mingit erilist jõnksu märgata ning R´le lülitades toimib siiani äärmiselt sujuvalt.
Parimat
Heigo
Jõnks on paraku selline, et annab käigukasti jms detailide edasise kestvuse osas muretsemiseks põhjuse
Sõidu ajal toimetab kast suht normaalselt. Vahel on ette tulnud, et nt foori taga seistes ja siis pidurit lahti lastes teeb sama jõnksu. Käiguvalitsa asendit muudan ikka siis kui sõiduk on täielikult peatunud ning jõnksatus esineb ka siis kui ratastele koormust ei kaasne.
Võimalik, et Volvo kast ei peagi märkamatult toimetama, kuid siiani ei olnud D´le lülitades mingit erilist jõnksu märgata ning R´le lülitades toimib siiani äärmiselt sujuvalt.
Parimat
Heigo
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Minul tegi kast jõnksusid siis kui lühema veovõlli välimine nuudi osa liialt kulunud oli. Kui käigu sisse paned siis varras teeb mingi paari millimeetrise tühja liikumise kuni nuudid külge tulevad. Sellest oli ka väike vibratsioon keres kuskil 80nega sõites.
Lihtne oli käega katsuda, poiss vahetas käike (P - R - N - D ja tagasi) ning mina hoidsin kätt võlli küljes. Algselt info auto ütles, et kast läbi aga sain kasutatud korraliku võlli vahetasin majaees ära ja kolks kadunud.
Lihtne oli käega katsuda, poiss vahetas käike (P - R - N - D ja tagasi) ning mina hoidsin kätt võlli küljes. Algselt info auto ütles, et kast läbi aga sain kasutatud korraliku võlli vahetasin majaees ära ja kolks kadunud.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Triip666 kirjutas:Tere
Jõnks on paraku selline, et annab käigukasti jms detailide edasise kestvuse osas muretsemiseks põhjuse
Sõidu ajal toimetab kast suht normaalselt. Vahel on ette tulnud, et nt foori taga seistes ja siis pidurit lahti lastes teeb sama jõnksu. Käiguvalitsa asendit muudan ikka siis kui sõiduk on täielikult peatunud ning jõnksatus esineb ka siis kui ratastele koormust ei kaasne.
Võimalik, et Volvo kast ei peagi märkamatult toimetama, kuid siiani ei olnud D´le lülitades mingit erilist jõnksu märgata ning R´le lülitades toimib siiani äärmiselt sujuvalt.
Parimat
Heigo
Pakuks ka et mingi veovõlli teema. Osad nuudid kuskil kulunud ja pauguga hakkab vedama.
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
TheKris79 kirjutas:Minul tegi kast jõnksusid siis kui lühema veovõlli välimine nuudi osa liialt kulunud oli. Kui käigu sisse paned siis varras teeb mingi paari millimeetrise tühja liikumise kuni nuudid külge tulevad. Sellest oli ka väike vibratsioon keres kuskil 80nega sõites.
Lihtne oli käega katsuda, poiss vahetas käike (P - R - N - D ja tagasi) ning mina hoidsin kätt võlli küljes. Algselt info auto ütles, et kast läbi aga sain kasutatud korraliku võlli vahetasin majaees ära ja kolks kadunud.
Peaks enda s80l ka siis katsetama, mingi vibra on aegajalt sees, tänud vihje eest. Info auto ikka oskab
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Veovõlli mõtte osas suured tänud, lasen kindlasti üle kontrollida. Mingi vibra on tõesti sees teatud kiirusel/olukorras. Väsinud mootori padja vihje oli varem juba olemas, kuid tänud ka selle eest. Lasen samuti uurida. Kui see ei aita, tuleb siiski ilmselt käigukasti kallale asuda. Tuttava S80´l oli sama sümptom ja see sai lahendatud Hõbenoole poolt. Paraku oli ka arve käigukasti remondile kohane.
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Kirjutan seoses minu probleemiga juttu juurde. Veovõlli otsad ja mootoripadjad olid korras. Vastasel juhul oleks järsk käigulülitus ilmnenud igal korral või vähemalt enamus kordadest. Antud juhul olid aga osad lülitused äärmiselt sujuvad. Auto sai viidud Tuuliku teel Heigo juurde. Tehti õli vahetus ning kasti adaptsioon, selle tulemusel viga kadus ning käiguvalitsa lülitus asendisse D sai endise sujuvuse tagasi. Probleem pidi olema klapis, mis laseb õigel hetkel kastis õlirõhu alla, et tagada sujuv lülitus. Minu näite puhul see kord töötas ja siis jälle mitte. Minu jaoks sai probleem suhteliselt positiivse lahenduse, halvemal juhul oleks pidanud mõne ploki välja vahetama ning see oleks tähendanud kordades suuremat rahakulu.
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Oli ka enda XC60-l täpselt sama teema ja aitas kasti adaptsioon. Infos tehti ära ja ei maksnud ka just väga palju.
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Ma maadlen juba aasta enda 2012 xc60-ga sama murega. Auto on garantiikorras saanud uue tarkvara- parandas tunduvalt sõiduaegset käiguvahetust ja ka õlivahetuse, aga mis pole kadunud, on paigal D-le lülitades käigu "raiumine".
Täpselt sama jama, tõmmates D peale, käib autost läbi korralik jõnks ja ka parematel juhtudel korralik kolks, ehk alates kõik, mis jääb kasti ja rataste vahele, saab paugu. Garantiikorras vahetati juba veovõllid välja, need lõhkus vist juba ära, aga kast olla korras
Sama ka foori taga seistes, asi läheb eriti hulluks, kui olla sõitnud pikemalt, ehk asi on soe, siis teine kord ootan ca 2 sek peale piduripedaali vabastamist, siis käib korralik kolks, ja masin hakkab liikuma, aga nohh, kast olla korras.
Või möödasõitu tehes, vajutad gaasi alla, mõtleb- mõtleb ja siis käib jõnks, lööb käigu sisse ja saab veo taha, aga kast olla korras.
Olen käinud selle murega miski 4 korda müüja juures (garantii), auto oli ka 4 nädalat Recros, kus pidi kõik korda tehtama, aga toodi tagasi sama targalt, kuna kõik olla korras.
Nüüd on ilmunud uus asi, kui sõita cruisiga, siis nt mäkke üles jõudes ja koormuse vähenedes käib autost korra jõnks läbi, nagu keegi vajutaks pooleks sekundiks sidurit. Ja nii iga jumala kord, kui saavutad kiiruse püsikaga, siis käib jõnks läbi koormuse vähenemisel. Jumala närvi ajab.
Ei julge enam Volvot osta, kui see on normaalne, ehk remontida ei saa.
Mõtlesin, et lasen ise hüdraulikaploki ära vahetada, mida mõned töökojad arvavad, garantiile ei looda enam.
Tundub, et automaatkastid on ikka suht keerulised. Tagasi manuaalile minema, siis teab, et kui miski jama = kahemassilise hooratta vahetus tulekul
Täpselt sama jama, tõmmates D peale, käib autost läbi korralik jõnks ja ka parematel juhtudel korralik kolks, ehk alates kõik, mis jääb kasti ja rataste vahele, saab paugu. Garantiikorras vahetati juba veovõllid välja, need lõhkus vist juba ära, aga kast olla korras
Sama ka foori taga seistes, asi läheb eriti hulluks, kui olla sõitnud pikemalt, ehk asi on soe, siis teine kord ootan ca 2 sek peale piduripedaali vabastamist, siis käib korralik kolks, ja masin hakkab liikuma, aga nohh, kast olla korras.
Või möödasõitu tehes, vajutad gaasi alla, mõtleb- mõtleb ja siis käib jõnks, lööb käigu sisse ja saab veo taha, aga kast olla korras.
Olen käinud selle murega miski 4 korda müüja juures (garantii), auto oli ka 4 nädalat Recros, kus pidi kõik korda tehtama, aga toodi tagasi sama targalt, kuna kõik olla korras.
Nüüd on ilmunud uus asi, kui sõita cruisiga, siis nt mäkke üles jõudes ja koormuse vähenedes käib autost korra jõnks läbi, nagu keegi vajutaks pooleks sekundiks sidurit. Ja nii iga jumala kord, kui saavutad kiiruse püsikaga, siis käib jõnks läbi koormuse vähenemisel. Jumala närvi ajab.
Ei julge enam Volvot osta, kui see on normaalne, ehk remontida ei saa.
Mõtlesin, et lasen ise hüdraulikaploki ära vahetada, mida mõned töökojad arvavad, garantiile ei looda enam.
Tundub, et automaatkastid on ikka suht keerulised. Tagasi manuaalile minema, siis teab, et kui miski jama = kahemassilise hooratta vahetus tulekul
XC60 R-Design Polestar
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
bnd kirjutas:Ma maadlen juba aasta enda 2012 xc60-ga sama murega. Auto on garantiikorras saanud uue tarkvara- parandas tunduvalt sõiduaegset käiguvahetust ja ka õlivahetuse, aga mis pole kadunud, on paigal D-le lülitades käigu "raiumine".
Täpselt sama jama, tõmmates D peale, käib autost läbi korralik jõnks ja ka parematel juhtudel korralik kolks, ehk alates kõik, mis jääb kasti ja rataste vahele, saab paugu. tulekul
Garantii olemasolul ma viiksin nii hullude nähtude puhul auto müüjale tagasi ja enne vastu ei võtaks kui korras on
Normaalsusest on asi väga kaugel. Müüa loodab, et sa lepid olukorraga ja/või maksad selle remondi omast taskust kinni.
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Endal sama asi. See teema on siit foorumist mitu korda läbi käinud. Käisin just nädal tagasi hõbenooles ja öeldi, et hüdroplokk kulunud. 1300€. See olevat volvo kastide puhul tavaline asi. Kuskilt auto24 foorumis ka taoline teema ja seal oli keegi solenoide vahetanud. Miski kolme solenoidi koostöö tulemusel kogu see asi pidi olema. Ma lepin hetkel selle jõnksuga ning kui lähebki laiali, siis tuleb lihtsalt teine kast muretseda.
Re: XC60 automaatkasti käigulülitus asendis D
Need hüdroplokid ja muud kastijamad on "Volvo puhul tavaline asi" seetõttu, et ükski Volvoomanik oma autol reeglina kastis õli ei vaheta. Kui ikka juba 200+k oled ühe õliga uhanud, siis pole midagi imestada. Jõnksu ja vibrat koormuse/kiirenduse all teeb kulunud veovõll. Neid saab uuena ainult IA-st ja hind on kergelt öeldes mitte meeldiv.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist