Bensiinimootorite hooldus

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas Ööbik » 25 Mai 2015, 00:07

Nõnda,

kui moto on autost välja tõstetud päikse kätte siis enne tagasi panekut mis võiks olla need tööd mis võiks kindlasti ära teha temaga?
Ideaalis tahaks lõpuks nimekirja mis kulgeb algusest kõige olulisemast kuni luksusliigutusteni "kui finantsi on siis võiks ju teha".
Igaüks võiks tulla lagedale oma nimekirjaga :)

Tänan.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas ddig » 25 Mai 2015, 00:44

1) Kõik võllitihendid
2) Kõik muud tihendid (vajadusel - klapikambri kaas, karter, plokikaas, õlipump)
3) Kõik rihmad ja rullikud
4) Õli, filter
5) Küünlad
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas Leho » 25 Mai 2015, 09:12

See on hea võimalus ka asi puhtaks pesta.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas Ööbik » 25 Mai 2015, 13:06

Millega on soovitav puhastada? Bensiin?

Kuna ja mis põhjusel on vaja mõõta kulumisi? Netis olen näinud vennad miskite loodi taoliste vidinatega mõõdavad ja siis lihvivad jms...
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas junga » 25 Mai 2015, 14:23

Polar engine cleaner on ok. Pihustad peale ja paari minuti pärast pritsid aiavoolikust vett peale ja puhas. Vett ãra ainult kuskile avadesse (nt sisselaske kolle) lase. Mis kulumisi sa mõõta tahad? Vãndakaela , väntvõllipikki lõtku, jms. milleks? Kui ei kolise , ei ole vaja ka mõõta. Kui aga tahad täiskapp remonti teha, siis on teine asi, et kôik pulkadeks, remont mõõdus rõngad +saaled sisse. Jne.

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas Ööbik » 26 Mai 2015, 23:46

Siin nüüd kui kepsud ei loksu pesas vänta liigutades siis on nagu ok? Muud siin mõõta ei saa?
See doonor mootor lammutamiseks ja uudistamiseks.
Pilt

Karteri poldid olid eriti õrnalt kinni, päris näpuga ei saanud lahti aga siuke tunne oli küll. Neid siis ei tohigi kinni vägistada?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas taavi » 27 Mai 2015, 09:33

autodatas on kirjas, mis jõuga poldid kinni käivad ja mis järjekorras
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas tnx » 27 Mai 2015, 10:28

Mootori kulumist näpuga loksutades küll mõõta ei saa. Kui on küsimusi, siis tuleb ikka lahti võtta, võllid ja pesad vastavalt juhistele üle mõõta. Seal on lubatud tolerantsid mikromeetrites - tüüpiliselt saalede remontmõõdud lähevad 0,25mm sammuga ja sellise paigaldamiseks tuleb väntvõll juba peenemaks lihvida. Kolvi ja kolvisõrme juures on suurusjärgud samad. Seda ei tunneks näpuga ka kuiva ja puhta mootori korral, aga kasutatud asi on seest õline ja õli teeb need lõtkud veel väiksemaks.
Saalede mõõtmiseks näevad juhised ette "plastigauge" kasutamist, aga ma ei tea selle asja eestikeelset nimetust ja ei ole ka näinud kedagi seda meetodit päriselt kasutamas.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas ants » 27 Mai 2015, 10:42

Kui Sul põhi juba alt ära on, keera 4. sil keps lahti ja vaata vändakaela olukorda ja mõõdata üle.
Vajadusel saad panna standard saaled.
Samuti võid lahti lasta mõne raamsaale ja sama teha.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas junga » 27 Mai 2015, 13:41

tnx kirjutas:Saalede mõõtmiseks näevad juhised ette "plastigauge" kasutamist, aga ma ei tea selle asja eestikeelset nimetust ja ei ole ka näinud kedagi seda meetodit päriselt kasutamas.

Tavaliselt ,kui keps lahti võetakse, ja saale on juba punasekihini kulunud, siis ei mõõda Keegi enam saalet, vaid ikka vändakaela, ja mõõteriista nimi on mikromeeter :)

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Bensiinimootorite hooldus

PostitusPostitas tnx » 28 Mai 2015, 09:59

Ei noh seda ma tean, et mikromeetriga saab ka ja nii tehaksegi :)
Aga plastigauge ei ole mikromeeter ja selle kastuamist ma pole näinud. Plastigauge mõõdab saale ja vändakaela vahelise pilu suurust. Selle kasutamisel ongi point ilmselt siis, kui saale ei ole veel päris punaseni kulunud ja vänt ka kenasti õiges mõõdus. Mõned tehased pakuvad ka 0,02...0,05 mõõdus remontsaalesid, mida saaks paigaldada kulunud mootorisse ilma vänta üle lihvimata. B-osana pole selliseid küll kusagil näinud.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist