Piduriõli vahetamise tähtsusest

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Piduriõli vahetamise tähtsusest

PostitusPostitas vanapeer » 11 Juul 2007, 12:09

Sattusin lugema üldharivat juttu ja panen selle ka teile välja. Pidurivedeliku vahetus pole väga popp tegevus autohoolduse juures, kuid tuleb välja, et sellel on suur tähtsus.


http://www.babcox.com/editorial/ic/ic80621.htm kirjutas:Piduriõli imab endasse vett.
DOT-3 keemistemperatuur alaneb 3% veesisaldue puhul 205 kraadilt 25% ehk 150 kraadile.
DOT-4 keemistemperatuur on kõrgem: 230 kraadi, ta imab endasse vett aeglasemini, kuid selle mõju on suurem: 2% vett alandab DOT-4 keemistempi 50%.
1 aastaga võib keskmiselt autol olla DOT-3 juba 2% vee sisalduvusega. Iga aastaga see muidugi suureneb.
Kui piduriõli ületab keemistemperatuuri, siis tekivad mullikesed, mis annavad pedaalil läbi vajuda.
Võib juhtuda, et kriitilisel hetkel läheb piduripedaal põhja. Kui hiljem politsei seda kontrollib, siis piduripedaal võtab jälle. Sest mõne minutiga on piduriõli niipaju jahtunud.

Keda huvitab, loeb ise edasi.
:unibrow:

Kasutaja avatar
baxxter
Foorumi veteran
Postitusi: 2026
Liitunud: 13 Jaan 2007, 22:06
Asukoht: tartumaa, Nõo
Kontakt:

PostitusPostitas baxxter » 11 Juul 2007, 17:55

olin teadlik sellest, autokoolis räägiti sellest pikalt ja põhjalikult, paraku pole ise seda teinud veel... a kindlasti teen...
Volvo 850 GLT universaal 2.5 1993 (125kw) MÜÜDUD
Volvo S60 bensiin, manuaal 2001 (103kw) Müüdud
Volvo C30 1.8f bens manuaal (ökopill :D)
Subaru B9 tribeca, 2006 180kw, pereauto
53364298

Kasutaja avatar
alari
Foorumi veteran
Postitusi: 564
Liitunud: 22 Veebr 2007, 17:17
Asukoht: Tallinn / Saaremaa

PostitusPostitas alari » 11 Juul 2007, 18:40

Minul tehtud :idea:

Kasutaja avatar
Demis
Foorumi veteran
Postitusi: 1250
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:08
Asukoht: GSM 534 86974
Kontakt:

PostitusPostitas Demis » 11 Juul 2007, 19:16

alari kirjutas:Minul tehtud :idea:


Töökojas meistrina töötades kuulus meil piduritööde nimekirja ka piduriõli niiskuse kontroll. See teenus oli tasuta ja tegime seda muude piduritööde kõrvalt.
Teavitasime autoomanikke pidurivedeliku halvast seisukorrast ja "ALATI" pakkusime kohest vahetust. 10st kontrollitud autost 7el vajas piduriõli vahetust. 7st autoomanikust 6 aga arvas, et 375 krooni on palju ja ei soovinud teenust.

D.

Kasutaja avatar
alari
Foorumi veteran
Postitusi: 564
Liitunud: 22 Veebr 2007, 17:17
Asukoht: Tallinn / Saaremaa

PostitusPostitas alari » 11 Juul 2007, 19:48

Meil sellist vidinat pole, millega seisukorda määrata aga hooldustel ette nähtud selle vahetamine,nii et tuleb teha.Vähemalt selleks abimees olemas nii et pole vaja pedaali tallata,kui aint niplid kenasti lahti keeraks :)

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

PostitusPostitas wackou » 11 Juul 2007, 20:10

just täna vaatasin poes mingit pidurivedelikku ja mõtlesin osta, kuid siis jällegi tekkis küsimus, kui keeruline see on ja kas aega leiab...
ja jäigi ostmata.
S40 T4 HX35

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 11 Juul 2007, 22:22

Esimesed korrad on raskemad, tüütu on rattaid alt kruvida. Parem, kui auto on tõstukil või kanalil. Väike kogemus tegib õige pea, et millal niplit lahti keerata, või kuidas õli vahteust üksi teha. Lõpuks on see isegi üksi tegemiseks lihtne töö.
:unibrow:

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

PostitusPostitas wackou » 11 Juul 2007, 23:57

vanapeer kirjutas:Esimesed korrad on raskemad, tüütu on rattaid alt kruvida. Parem, kui auto on tõstukil või kanalil. Väike kogemus tegib õige pea, et millal niplit lahti keerata, või kuidas õli vahteust üksi teha. Lõpuks on see isegi üksi tegemiseks lihtne töö.


jepp, nii ta on.
Ma ise pole seda iialgi teinud, aga õnneks saan abi küsida.

Kas pidurivedeliku ostmisel tasuks ka vaadata mingeid muid, peale nende "tavaliste" (mulle jäi silma mingi Comma oma).
S40 T4 HX35

Kasutaja avatar
Tuus
Volvo Club liige
Postitusi: 1858
Liitunud: 18 Apr 2007, 10:11
Asukoht: Pärnu kesklinn

PostitusPostitas Tuus » 12 Juul 2007, 11:03

Loodan, et IA hoolduskavas on see teatud aja tagant kirjas, järgmine hooldus 100000, eks küsin järele. :? Vist oli 2 aasta tagant vaja vahetada.
kuid mida vanem auto seda vähem tehakse vajalikke vahetusi. uutega lihtsam.

kuid jutt on õige. Vedelikke tuleb vahetada.
Ise vahetasin just käigukastiõli(5 kilo), andis kohe kergema mineku.
V 70 '05 müüdud
480 1,7T '88 tuuningpill
V70 T4 '12 igapäevaliikur

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

PostitusPostitas Tanel » 25 Juul 2007, 23:12

äkki keegi vaatab kataloogist palju mahub s70 pidurisüsteemis vedelikku
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Jaanionu
Kreisi postitaja
Postitusi: 360
Liitunud: 29 Dets 2006, 22:13
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Jaanionu » 26 Juul 2007, 10:04

Kas mingi 1,3 liitrit oli, kui ei eksi.
Aga kui vahetuseks läheb osta 1.5liitrit, siis puudu ei tule :idea:

Kasutaja avatar
Diselist
Volvo Club liige
Postitusi: 49
Liitunud: 26 Juul 2006, 21:51
Asukoht: Läänemaa

PostitusPostitas Diselist » 26 Juul 2007, 23:09

Autodata andmetel on süsteemis DOT 4 ja mahuks 0,6 L.
VOLVO ainus ja alati

Kasutaja avatar
baxxter
Foorumi veteran
Postitusi: 2026
Liitunud: 13 Jaan 2007, 22:06
Asukoht: tartumaa, Nõo
Kontakt:

PostitusPostitas baxxter » 08 Mär 2008, 12:41

mul ka 0.6 liitrit märgitud, aga sai ikka üle liitri sisse, kui vahetamine käsil oli... voolikud ju vaja ka vanast tühjax pumbata :)
aga mitte sellest ei tahnud ma rääkida...
on keegi 850-l esimesi pidurisadula kolbe vahetanud? Hakkasime eile sellega tegelema, ja ennäe imet, pakendis olev kolb oli lühem ja ka imevähe jämmem, igatahes ei läinud ta sinna sadulasse ka ilma tihendita...
seega mure, aidake mind, kust ma saan õiget mõõtu kolvid ja norm hinnaga... praegused ostetud Laki auto tartu osakonnast (Vaevalt nad selles ise süüdi on, aga see selleks)... pildid praegu aind arvutis ja siit vist neid üles rippida ei saa...
õnneks vanad kolvid veel töötavad, juhipoolne vajaks nagu eriti vahetust, kuna oli märgata roostet sel peal, kummist kaitse oli halvasti paigas ja selle nahka ta mul läks....
või kellegil ehk kasutatud, a korralik kolb olemas?
Volvo 850 GLT universaal 2.5 1993 (125kw) MÜÜDUD
Volvo S60 bensiin, manuaal 2001 (103kw) Müüdud
Volvo C30 1.8f bens manuaal (ökopill :D)
Subaru B9 tribeca, 2006 180kw, pereauto
53364298

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 08 Mär 2008, 13:58

Ma räägin küll 200sest aga selle puhul küsti mult kohe: kas 36 või 38 mm kolbi tahan. Küllap tuleb sul ka konkreetset mõõtu Laki autost taga ajada.
:unibrow:

Kasutaja avatar
veljo
Kõva postitaja
Postitusi: 160
Liitunud: 29 Dets 2006, 18:36
Asukoht: Tartu maa

Teema

PostitusPostitas veljo » 08 Mär 2008, 21:22

Asi selles et kolb oli paar sajandikku suurem, tundus et tegijate viga. ise sain sealt 700 tagumised kolvid ühtedel kroom ilusti peal aga teised ilma katteta mustad öeld et euro nõue ei või olla kroomitud.
volvo745 90 B230FS nüüd B234F
volvo740 91 B234F


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist