DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4383
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas gljuk » 07 Aug 2016, 00:59

Või liikumisharjumustes? Maantee/linn? Tallatamine?
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tnx » 08 Aug 2016, 10:59

Omalt poolt lisaks kasutatuna ostetud autod. Isegi kui on nö kindla ajalooga, siis eelmise omaniku sõiduharjumused sealt ikkagi ei selgu. Need inimesed, kes ostavad tutika volvo, sõidavad sellega rahumeeli mitu aastat ja isegi ei tea, mis see dpf on ja miks sellest siin foorumis rääkima peaks.

volvoD5
Uustulnukas
Postitusi: 9
Liitunud: 12 Veebr 2015, 12:18

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas volvoD5 » 08 Aug 2016, 15:42

Ise nõks üle 2a omand 2010 Volvo V70 D5 151kw AWD'd, mis belgiast toodud. Algselt oli 155k ees, nüüdseks ca 205k. Endal ca 70/30 linn/maantee ja pole kordagi SOOT FILTER FULL teadet saand. Paar korda kui on jäänud hetkene kütusekulu kuvamine tabloole, siis on näha, et 10l+ võtab mingi hetk maanteel (ilmselt siis ka põletamine toimub, sest keskmine sinna 6l ümber maanteel jääb). Auto ajalugu oli kõik kaasas, selle ajajooksul oli 2x rõhuandurit vahetatud.

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas arny » 09 Aug 2016, 08:40

Kunagi jäi IA jutust meelde, et vale õli (mitte A5B5) keerab tahmafiltri tuksi. Ja nüüd mingi aeg tagasi sain Carstopist vastuseks, et nemad ei vaata kunagi mingeid tähiseid mis õli panevad. Õnneks see valvoline 0W30 mis nad mul auto mootorisse panid omas seda A5B5 tähist. Aga see jäi ka nüüd viimaseks korraks sinna. Liiga palju käkki korraldavad seal.

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas KuldarA » 09 Aug 2016, 09:13

Iceman kirjutas: 3 aastat ja 100k km s60 d5-ga. Ja tahmafiltri probleeme ei olnud. Alati Castroli 0w30 A5B5 kasutanud. Ja ma pakuks seda ka veel, et see õlivahetusvälp 20 või 30k mida Volvo praegu jahub on ka BS. Mina vahetasin oma dislal maksimum 10k tagant ja siis oli ka selline süsimust vesi, et paha hakkab.


Diislil ongi õli üsna ruttu täiesti must, see on sellest, et see tahmab rohkem kui bensukas. Aga olen nõus, et 10-15k tagant võiks ikkagi vahetada õli.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tnx » 09 Aug 2016, 10:44

arny kirjutas:Kunagi jäi IA jutust meelde, et vale õli (mitte A5B5) keerab tahmafiltri tuksi.


Jah, tahmafiltriga autode jaoks on spetsiaalsed madala tuhasisaldusega (low ash, saps) õlid. A5B5 on SAE tähis, aga tootjatel on ka omad numbrid, kus samuti seda eristatakse. Vahel on ka kanistri peale suurelt kirjutatud, et see sobib dpf-iga autodele. Enamasti on need õlid vähe kallimad, tavalisse bensukasse ja ilma filtrita autosse võib neid ka valada, vastupidi mitte.
0W30 näitab viskoossust, seda võib nii A5B5 kui A1B1 klassis olla. Mina viimasel ajal jälgingi rohkem neid pisikesi numbreid ja tähiseid, mitte viskoossust, kuna täissünt õlid on nagunii kõik nii laia temperatuurivahemikuga, mis meie kliimasse aastaringselt üldjuhul sobivad.

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4383
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas gljuk » 09 Aug 2016, 11:05

C3 on DPF filtritele.
A5B5 on eriti peenema kihiga õlid, mis aitavad kütust säästa, ning DPFiga ei tohiks seotud olla.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Iceman » 09 Aug 2016, 12:01

Kõige lihtsam on ikkagi osta Volvo poolt dislale soovitatud õli - ja see on Castrol´i 0w30 A5B5, selle kohta on isegi kleeps minu mäletamist mööda kapoti all. No ei ole see õli ju eriline väljaminek. Kui õli pealt juba ökonoomitada, siis tuleks endalt küsida, kas mul on ikka mõistlik üldse autot pidada. Kui isegi õiget õli osta ei jaksa, siis sõitke jalgrattaga või rentige siis parem.

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas TheKris79 » 10 Aug 2016, 14:34

Ise katsetasin viimase hoolduse tegemisel Liqui Moly spets Volvo õli mõlemal autol nii XC90 D5-el, kui ka S60 T6-el ning ütleks, et mõlemad tunduvad vägagi rahul selle õliga. D5 nurrub kohe eriti vaikselt ja ühtlaselt (võrreldes Castroli Volvo kirjadega A5B5 õliga) ja noh T6-el pole nagunii miskit häält kosta (rehvivahetuses talve lõpul unustasin auto käima ja siis sellid küsisid pärast 10 min, et kas ventilaator peabki ise käima hakkama hi hii).
Õli valades oli küll ehmatus, et valaks nagu vett autosse nõnna vedel oli teine aga nüüd 9tuh maha sõitnud ja ikka veel on väga hea hääl ja tühikäik autol.
Selles mõttes võib õigus küll olla, et ise vahetan alati maks 15tuh km järel mootori õli ja võibolla seetõttu pole ka mingeid filtri ummistusi olnud, kuid siiski on natuke kahtlane, et nii paljudel need umbe lähevad.
Siin Rootsis kuulsin remondimeestelt, et on üsna palju alates 2012 Subaru diislitega probleeme olnud ja paljudel juhtudel on seotud mingist Q-Star tanklast tangitud kütusega - väidetavalt teeb säärane auto mingist kalibreerimist, kui teiste parameetritega kütet saab ja see tekitavat omakorda liigset pahna heitgaasidesse ning ummistavat filtrit (teiste markide kohta pole miskit kuulnud). Tea kui palju selles tõtt on aga arvestades, et Eestis on võimalus kehva kütet saada suht suur, siis võibolla võib see kah üks probleemi allikas olla.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

Ott09
Foorumi veteran
Postitusi: 654
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:08

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Ott09 » 28 Jaan 2017, 14:43

Natuke hirmutab see dpf. Ja see et anduri rikke korral ei pruugi teadet tulla. Autol tõmme ja koik olemas aga maantee kulu tundub liiga suur. Nagu liig tihti põletaks aga veakoode pole saanud ja filtri kohta teateid ka mitte. Maanteel tuli keskmiseks 6.8 kompu aga reaalne ca 8.5 m.o. ilmselgelt liiga kõrge (09 xc70 136 kw atm)
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition :) müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2024 - ...... 2014 v60 4x4

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas arny » 28 Jaan 2017, 15:30

neliveolisele automaadile pole 8,5 küll mingi ulme ju.

Ott09
Foorumi veteran
Postitusi: 654
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:08

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Ott09 » 28 Jaan 2017, 20:56

Maantee kuluks ? Tehas ütleb et 6.9 peaks olema 6 kaigulise at ga
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition :) müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2024 - ...... 2014 v60 4x4

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas KuldarA » 28 Jaan 2017, 21:46

Kuidas seda maanteekulu mõõtsid?
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Ott09
Foorumi veteran
Postitusi: 654
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:08

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Ott09 » 28 Jaan 2017, 23:08

Paak täis. Tallinnasse-tagasi. Sama toruga paak täis ja siis matemaatika
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition :) müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2024 - ...... 2014 v60 4x4

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas KuldarA » 28 Jaan 2017, 23:42

Kompuutris nullisid ka siis samal ajal keskmise ära? Kui tahmakat põletab, siis tõuseb ka kompuutris kulu. Sul muidugi remap tehtud, mis võib ka tegeliku vs näidatava kulu mõjutada.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist