DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Ott09
Foorumi veteran
Postitusi: 654
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:08

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Ott09 » 19 Sept 2017, 19:13

Kunagi panin siia foorumisse p3 kere elektriskeemi. Ise oskan rohkem loomade sisu lugeda kui sellest aru saada:D
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition :) müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2024 - ...... 2014 v60 4x4

Kasutaja avatar
sanderk
Foorumi veteran
Postitusi: 650
Liitunud: 19 Mär 2012, 09:53
Asukoht: Muraste

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas sanderk » 20 Sept 2017, 01:07

Natuke uurisin ja tundub fordiga suht sama. Eks ma katsetan ära :)

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas KuldarA » 20 Sept 2017, 10:49

sanderk kirjutas:Natuke uurisin ja tundub fordiga suht sama. Eks ma katsetan ära :)


Loodan, et tulemus on ilusam kui seal videos :D
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
sanderk
Foorumi veteran
Postitusi: 650
Liitunud: 19 Mär 2012, 09:53
Asukoht: Muraste

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas sanderk » 21 Sept 2017, 11:19

Süvenesin natuke rohkem vidassse ja jõudsin järeldusele et see pole üldse nagu ford.. fordil on mingi süüteküünla laadne asi seal mis protsessi seal sees töös hoiab aga volvol seda pole. ainult andurid. Ehksiis otseselt voolu pole kusagilt võtta. Kas mootori poole minnes on mingeid klappe äkki mis sulguvad/avanevad kui dpf toimetab? muidu saaks arduinoga temp. anduri analoogsignaali lugeda aga see oleks veits overkill. kui keegi targem parandada oskab siis olen suur kõrv

Kasutaja avatar
minukiri1
Kreisi postitaja
Postitusi: 386
Liitunud: 15 Sept 2016, 18:02
Asukoht: kunagine Pala vald

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas minukiri1 » 21 Sept 2017, 11:55

Mingi asi peab ju selle põletamis protsessi süütama või on siis panustatud sellele, et väljalaskegaasid selle ise süütavad?
V70 2.4 D5 120kw 2003a 5manuaal

Ei ole võimatuid asju, on saamatud tegijad.

Ott09
Foorumi veteran
Postitusi: 654
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:08

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Ott09 » 21 Sept 2017, 12:01

need millel süüdatakse on minuteada (vale teadmine võib ka olla) pihusti seal filtri juures kohe. euro 4 annab kütuse silindrisse , mis kalppidest suunatakse väljalaskesse ja ilmselt siis temperatuur süütab jah, seetõttu kütus õli sisse ka satub.
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition :) müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2024 - ...... 2014 v60 4x4

Kasutaja avatar
minukiri1
Kreisi postitaja
Postitusi: 386
Liitunud: 15 Sept 2016, 18:02
Asukoht: kunagine Pala vald

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas minukiri1 » 21 Sept 2017, 13:06

Silindrisse küll jah, aga silindrisse antakse küte väljalaske takti ajal. Seega dpf ini jõuab ainult valu tuli. Pole sellele varem sedasi mõelnudki aga tuleb välja jah, et kui tahta mingit tulukest siis lihtsaim varjant temp andurist signaal võtta.
V70 2.4 D5 120kw 2003a 5manuaal

Ei ole võimatuid asju, on saamatud tegijad.

tondu1
Uustulnukas
Postitusi: 6
Liitunud: 07 Veebr 2017, 20:21

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tondu1 » 07 Aug 2019, 09:05

Mida pean tegema ja teadma kui annab veakoodi p2458. Ja dpf isepuhastus vist ei tööta. Läheb mingi 1000-2000 umbe. Kas võib viga olla mingis anduris või relees? Mida teha et jälle ise tahma välja põletas? Autoks on V70 1.6d 80kw 2010

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas kloox » 07 Aug 2019, 10:46

Veakoodi ära kustutada ja sõita ning loota et põletab ise ära.Ja arvutiga tuleks uurida ,kas live data vastab tegelikkusele?Tollel peaks lisaaine ka olema,aga kui see otsas peaks viga ka olema arvutiga loetav.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
weix
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 30 Juun 2014, 15:31
Asukoht: Tallinn

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas weix » 28 Aug 2020, 14:46

Tervist, Volvo-spetsid!

Olen oma praeguse V50-ga (2.0D, 100kW) aeg-ajalt ikka näinud "Soot filter full" vms teateid, mis peale pikemaid sõite on ära kadunud. Viimase aasta jooksul tundub, et see teade on tihemini hakanud ilmuma. Hiljuti viskas sellise teate ette peale mitmepäevast Eesti tuuri kui maanteed sai pikalt sõidetud - see tundus kahtlane. Kui filter täis, miks ta seda nende sadade kilomeetrite jooksul tühjaks ei põletanud?

Juulis tehti VolFor teeninduses korraline hooldus ja mäletan, et üks mehaanik ütles, et veakoodide järgi tundub sel masinal on DPFiga mingi kala olevat ning äkki see eelmise omaniku poolt välja lõigatud?. Kuna endalgi oli sama kahtlus tekkinud, siis viisin auto täna Karla Autosse, et veenduda kas autol on DPF või mitte ja kui on siis mis seisus see on jne.

Auto aeti tõstukile ja kohe oli selge, et seda filtrit pole seal keegi aegade algusest näppinud - poldid on nii roostes, et katsudes pudenevad. Koputades ei pidavat kah tühja häält tegema. Seejärel pandi arvuti külge ja need näidud on väga imelikud:
  1. 4326 pöörde juures rõhk (exhaust gas differ. pressure sensor) 163,1 mbar
  2. 810 pöörde juures ehk tühikäigul rõhk 0,0 mbar
  3. viimane DPF-i regeneratsioon: --- (olen ise juures olnud kui arvuti abil on DPF-i tühjaks põletatud. Sõidu ajal, tõsi küll, ma pole kunagi mitte kuidagi tajunud kas see põletamine toimub või mitte)
  4. Veakoodid:
    253F - Engine oil quality / Poor oil quality (see viga oli enne korralist hooldust ka, praegu kuu aega värske õli sees)
    0504 - Brake light switch / Signal faulty
    246B - Diesel particulate filter / Differential pressure too high

Pakutav lahendus on praegu selline, et filter alt ära ja vaadata mis olukord seal sees valitseb. Kui filter on terve siis nende pesumasin peaks selle suht uueväärseks tegema väidetavalt. Kuna töö on ajamahukas - roostes kinnitused ja kokku tagasi pannes võimalikud adaptsioonide jms jamasid - ja hind 350 tuuris siis küsiks kõigepealt siinse rahva kogemusi, mida selliste näitudega teha? Kellelgi sarnaseid näite olnud enne kus tühikäigul vastusurve 0 ja auto arvab, et DPFi pole kunagi puhastatud?

Selle peale meenus võrdlus läbi tellise s*ttumisega.
Volvo V50, 2.0D, 100kW, 2009.a

Kasutaja avatar
Risu
Foorumi veteran
Postitusi: 608
Liitunud: 07 Apr 2015, 14:06
Asukoht: Paide

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Risu » 28 Aug 2020, 14:59

Võimalik, et sul paneb hoopis mingi andur kelbast.
888BFF

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas kloox » 28 Aug 2020, 15:27

Või keegi on kehvasti üritanud välja kirjutada seda filtrit.Ühe psa masinaga sarnane juhus.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
weix
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 30 Juun 2014, 15:31
Asukoht: Tallinn

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas weix » 30 Aug 2020, 16:22

Risu kirjutas:Võimalik, et sul paneb hoopis mingi andur kelbast.

Endalgi käis sama mõte peast läbi. Eks ma pean lähipäevil Karla Autos aja panema ja vaatame mis sealt välja tuleb.

kloox kirjutas:Või keegi on kehvasti üritanud välja kirjutada seda filtrit.Ühe psa masinaga sarnane juhus.

Pole ka välistatud. Niisama välja progemine, kui DPF füüsiliselt alles jääb, pole hea mõte nagu ma foorumist aru olen saanud. Prooviks kõigepealt selgust saada, mis seal tegelikult on, aga kui muu ei aita eks siis tuleb ka mõelda eemaldamise (nii füüsiliselt kui softist) peale, kui see just liiga kallis lõbu pole. Ja alati jääb veel variant C - auto vahetus.
Volvo V50, 2.0D, 100kW, 2009.a

Dpf
Foorumlane
Postitusi: 13
Liitunud: 20 Nov 2020, 09:34

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Dpf » 20 Nov 2020, 09:48

Tahmafiltrit tuleb hooldada ja ei ole mõtet loota, et DPF on isepuhastuv detail auto küljes.
Ega me ei ela Aafrikas kus autod suitsevad ja katalüsaatorid, filtrid puuduvad väljalaskel.

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas kloox » 27 Nov 2020, 08:26

Dpf kirjutas:Tahmafiltrit tuleb hooldada ja ei ole mõtet loota, et DPF on isepuhastuv detail auto küljes.
Ega me ei ela Aafrikas kus autod suitsevad ja katalüsaatorid, filtrid puuduvad väljalaskel.


Minu meelest peaks auto ise selle filtri tegemisi jälgima,mitte ei pea igaks juhuks teda hooldama.Kui ummistus tekib,siis tuleb viga üles leida ja filter puhastada.Ja see pole nagu hoolduse moodi jälle.
Et siis paluks täpsemalt välja tuua,mismoodi see hooldus välja näeb???Nii mõnelegi oleks see huvitav lugemine,kaasa arvatud mulle.
(Mulli pole mõtet suust välja ajama hakata.Olen mõnda masinat kohanud ja remontinud tahmafiltriga)
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 11 külalist