PostitusPostitas tnx » 03 Okt 2014, 08:18
Nojah, eks need autoplatside omanikud näitavad oma "äsja saksast, ainult kirikus käimiseks kasutatud" autosid ka alati sellistes punktides ette, kus ühtegi kaamerat ega muud seadet ei ole ega viimase võimaluseni ei tule. Küll see tahmafiltri kontroll kunagi tuleb, samas võidakse seda pmst vist realiseerida ka nii, nagu on tehtud bensiiniautodel katalüsaatori kontroll: kui tüübikinnituses on kat ette nähtud, siis kehtivad lihtsalt 10x madalamad piirmäärad heitgaasidele. Ehk üv punkt ei peaks sel juhul mingeid uusi seadmeid soetama, tahmafilter püüab ju neid samu osakesi, mida praegu juba mõõdetakse.
See, kas mingi vedelik lahendab probleemi, sõltub ilmselt probleemi iseloomust ja sellest, kui kaugele on asjal lastud areneda. Kui auto kunagi üle 10 min korraga ei tööta, siis ummistub filter kindlasti uuesti; kui umbes filtriga on nii kaua sõidetud, et ümberringi andurid ka kõik tuksis, siis seda puhastamine ei lahenda jne. Samas DPF-iga autode kasutusjuhendis on öeldud, et vahepeal peab tegema pikemaid maanteeotsi, mistõttu minumeelest on ainult linnas töristamisel tegu auto väärkasutusega, umbes nagu hoolduses käimata jätminegi.