DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

timmukas
Kreisi postitaja
Postitusi: 381
Liitunud: 07 Juul 2012, 09:11
Asukoht: Tallinn

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas timmukas » 21 Jaan 2014, 07:13

-V- kirjutas:Mul tekkis täna Selline situatsioon: tõidu pealt viskas armatuuris Check Engine ja Kollase Kolmnurga põlema ja kirjutas: "roetfilter vol zier. gebr. handl" kiire googeldus teeservas ütles, et Midagi pistmist tahmafiltriga. Kuna varem selle kohta veidi lugenud, et Need vahest "puhastavad" ennast, siis jätkasin sõitu (linnasõit). ~20min pärast kadus kiri ja kolmnurk ära, aga Check Engine tuluke põleb siiamaani (vahepeal 2 korda auto seisma ja tööle pannud)
Kas on põhjust muretsemiseks ? Mida edasi teha ?
Autoks 2009 V50 100kW


Mine lase kuskil vead ära lugeda siis saad teada.

-V-
Foorumlane
Postitusi: 38
Liitunud: 09 Dets 2013, 01:01
Asukoht: Kuressaare

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas -V- » 22 Jaan 2014, 19:18

ei tea, kas/kus Kuressaares Volvole Diagnosti üldse tehakse :?
aga vahepeal võttis külm Aku ära.. ja peale käivituskatsetust, kui pinge maha tõmbas, kustus see tuluke ära :o
tegin peale seda 4. käiguga (3000rpm) 50km sõidu.. ehk põletas filtrist veidi tahma ära...
Volvo V50 2009 100kW PowerShift A/T

Kasutaja avatar
jyrisoo
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 25 Mai 2008, 19:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas jyrisoo » 12 Mär 2014, 09:31

Mario_L kirjutas:Kindlasti tuleb käia ajutohtri juures, kes välja kirjutab vastavad blokid ajust. Sest 2014 või nüüd äkki lükati 2015 peale, rakendub ka meil see, mis on juba mujal maailmas ammu kehtib - loetakse OBDst koode ülevaatusel. Vead sees, läbi ei saa.

Kui DPF-i ajust välja ei programmeeri, siis enamus autod lähevad peale filtri eemaldust järgmise läbipõletuse alguses avariisse. Olen kuulnud ka mõnda erandit, kus filter välja võetud aga jõud alles :?

Kasutaja avatar
arulage112
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 24 Mär 2013, 13:57
Asukoht: Tallinn-Jõgeva

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas arulage112 » 02 Okt 2014, 12:58

Enne kui hakkate kübemefiltreid välja lõikama masinatel... http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=3&t=32496

"Tänane seadusloome selle filtri olemasolu kontrolli juba käsitleb aga hetkel puuduvad ülevaatuspunktidel vahendid kübemefiltri töötamise mõõtmiseks. Maanteeameti tehnoosakond andis mõista, et nad plaanivad hakata ka kübemefiltri olemasolu kontrollima diagnostikaseadmega. See aga tähendab, et autod, millel kübemefilter on eemaldatud, enam ülevaatuselt läbi ei saa. Nende autode omanikud peavad soetama autole uue kübemefiltri, mis maksab olenevalt automargist ja mudelist umbes 1500-2000€."

Ei tea kas see on reaalne oht lähitulevikus, et hakataske kontrollima? Igaljuhul tasub valvel olla :D
Audi 100 2,3 1994 a - Müüdud
Audi A6 1,9 TDi 1997 a - Müüdud
Volvo V70 P2 D5 2005 a - Müüdud
Volvo V70 P3 2.4D 2007 a - Müüdud
Volvo V60 II D4 2019 a

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas no1 » 02 Okt 2014, 13:14

arulage112 kirjutas:Enne kui hakkate kübemefiltreid välja lõikama masinatel... http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=3&t=32496

"Tänane seadusloome selle filtri olemasolu kontrolli juba käsitleb aga hetkel puuduvad ülevaatuspunktidel vahendid kübemefiltri töötamise mõõtmiseks. Maanteeameti tehnoosakond andis mõista, et nad plaanivad hakata ka kübemefiltri olemasolu kontrollima diagnostikaseadmega. See aga tähendab, et autod, millel kübemefilter on eemaldatud, enam ülevaatuselt läbi ei saa. Nende autode omanikud peavad soetama autole uue kübemefiltri, mis maksab olenevalt automargist ja mudelist umbes 1500-2000€."

Ei tea kas see on reaalne oht lähitulevikus, et hakataske kontrollima? Igaljuhul tasub valvel olla :D

See võibolla tühjendab filtri, aga ei lahenda probleemi. Või lahendab? Teiseks, igasugune, "me plaanime" võib reaalsuseks saada võibolla 5a. pärast. Praegu läheb kogu MNT aur erinevate teede praakimisse.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Kasutaja avatar
arulage112
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 24 Mär 2013, 13:57
Asukoht: Tallinn-Jõgeva

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas arulage112 » 02 Okt 2014, 13:30

Ma jah pigem viitasin just sellele fraasile, et plaanitakse kontrollima hakata. Ei taha siin üleüldist paanikat sellega külvata, aga ega me tea mis need mehed eesotsas välja nuputavad :D
Audi 100 2,3 1994 a - Müüdud
Audi A6 1,9 TDi 1997 a - Müüdud
Volvo V70 P2 D5 2005 a - Müüdud
Volvo V70 P3 2.4D 2007 a - Müüdud
Volvo V60 II D4 2019 a

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas taavi » 02 Okt 2014, 13:43

mnt plaanis igasse tüv punkti kaamerad ka panna. aga käin ikka sellises, kus käsitsi kontrollitakse asju, amorditestis pole oma autodega kunagi käinud. Gaasid ja pidurid võetakse sert. seadmetega, muu jaoks on käsi ja silm ja kõrv. kaameraid nemad ei paigalda ennem, kui tuleb vastav seadus (mida pole kuskilt kuulda)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tnx » 03 Okt 2014, 08:18

Nojah, eks need autoplatside omanikud näitavad oma "äsja saksast, ainult kirikus käimiseks kasutatud" autosid ka alati sellistes punktides ette, kus ühtegi kaamerat ega muud seadet ei ole ega viimase võimaluseni ei tule. Küll see tahmafiltri kontroll kunagi tuleb, samas võidakse seda pmst vist realiseerida ka nii, nagu on tehtud bensiiniautodel katalüsaatori kontroll: kui tüübikinnituses on kat ette nähtud, siis kehtivad lihtsalt 10x madalamad piirmäärad heitgaasidele. Ehk üv punkt ei peaks sel juhul mingeid uusi seadmeid soetama, tahmafilter püüab ju neid samu osakesi, mida praegu juba mõõdetakse.

See, kas mingi vedelik lahendab probleemi, sõltub ilmselt probleemi iseloomust ja sellest, kui kaugele on asjal lastud areneda. Kui auto kunagi üle 10 min korraga ei tööta, siis ummistub filter kindlasti uuesti; kui umbes filtriga on nii kaua sõidetud, et ümberringi andurid ka kõik tuksis, siis seda puhastamine ei lahenda jne. Samas DPF-iga autode kasutusjuhendis on öeldud, et vahepeal peab tegema pikemaid maanteeotsi, mistõttu minumeelest on ainult linnas töristamisel tegu auto väärkasutusega, umbes nagu hoolduses käimata jätminegi.

Kasutaja avatar
diiselvol
Kõva postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 12 Mär 2008, 17:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas diiselvol » 03 Okt 2014, 13:35

Olen oma autoga 2 korda Kuressaares ülevaatusel käinud, esimene kord oli filter töökorras ja teine kord juba ilma filtrita. Mõlemad korrad oli max 3,0.Ülevaatuse vana ütles et kuna registreeritid veel 2007 aastal siis on 3 ja pole vahet kas filter või mitte. Filtriga oli 0,03 ja nüüd kevadel oli 1,2. Pole nagu mõttet filtrit tagasi panna kui normid nii suured.
Volvo v70 tdi 1998 MÜÜDUD
Volvo C30 1,6D 2007
Volvo V70 Cross Country 2,4 2000
Volvo v50 D5 2008

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tnx » 06 Okt 2014, 17:17

Asi see uus norm siis kehtestada pole...

Aga need numbrid on küll väärt info - kui järgmine kord keegi tuleb seletama, et midagi ei muutu filtri eemaldamisega, siis on hea viidata, et tegelikult on erinevus 40 korda.

Kasutaja avatar
diiselvol
Kõva postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 12 Mär 2008, 17:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas diiselvol » 06 Okt 2014, 19:01

Eks saab norme nihutada küll aga loodan et vanamatel masinatel seda ikka ei tehta, pole puhta õhu vastane aga kole kallis on see asi.

See numbrite vahe on küll mega, filtriga õhku võib juba hingata ja vb on mootorisse sisse tulev õhk mustem :D
Volvo v70 tdi 1998 MÜÜDUD
Volvo C30 1,6D 2007
Volvo V70 Cross Country 2,4 2000
Volvo v50 D5 2008

J30
Foorumi veteran
Postitusi: 882
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:01
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas J30 » 07 Okt 2014, 16:45

Filtriga või ilma, saaste on ikka sama. Küsimus ainult, et kus see saastamine toimub. Filtriga auto hoiab linnaõhku puhtamana ja põletab selle tahma maanteel välja. Välja see saast tuleb igal juhul.
Harteron.ee Näidikuplokkide, elektroonika, ABS ja DEM remont, keelevahetus, diagnostika, ostuabi Harjumaal

Kasutaja avatar
evald112
Foorumi veteran
Postitusi: 1370
Liitunud: 22 Aug 2013, 17:58

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas evald112 » 07 Okt 2014, 18:22

J30 kirjutas:Filtriga või ilma, saaste on ikka sama. Küsimus ainult, et kus see saastamine toimub. Filtriga auto hoiab linnaõhku puhtamana ja põletab selle tahma maanteel välja. Välja see saast tuleb igal juhul.


Õiget juttu ajad.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tnx » 08 Okt 2014, 10:05

Eks kõhugaasidega on sama lugu. Ometi me miskipärast peame normaalseks, et neid väljutatakse tualetis, õues või mõnes muus eraldatud või hästi ventileeritud kohas, mitte seltskonnas. Isegi hoolimata sellest, et erinevalt heitgaasidest ei ole kõhugaasi sissehingamine mürgine.

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Margus_ » 08 Okt 2014, 14:22

Mürgine mitte aga suitsetajate seltskonnas ohtlik sellegipoolest.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist