DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
Roheliselt mõtlev inimene! Mina viskaks dpf'i minema, kui vähegi probleemi peaks tekkima.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
ei tea jah kuidas asjad on aga mul tehnilises passis miskine märge selle CO kohta.
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
no1 kirjutas:Roheliselt mõtlev inimene! Mina viskaks dpf'i minema, kui vähegi probleemi peaks tekkima.
Võib ju tõesti arvata, et katalüsaatorid, egrid, dpf-id ja muu jura on kõik ainult "roheliste" teema ja autojuhtide kiusamiseks, aga samas ausalt öeldes ei igatse küll seda aega tagasi, kus iga mööduva auto kütuse liik oli võimalik lõhna või sumpsist väljuva tossupilve värvuse järgi ära määrata. Või siis mõne suurlinna sarnast keskkonda, kus tänaval ilma gaasimaskita lihtsalt ei kannata käia. Enda disla tegin ka pool aastat pärast ostu enam-vähem korda mitte niivõrd rohelise mõtlemise pärast, aga lihtsalt piinlik oli kaaskodanikke peedistada igal väiksemal kiirendusel tekkiva paksu musta tossupilvega.
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
tnx kirjutas:no1 kirjutas:Roheliselt mõtlev inimene! Mina viskaks dpf'i minema, kui vähegi probleemi peaks tekkima.
Võib ju tõesti arvata, et katalüsaatorid, egrid, dpf-id ja muu jura on kõik ainult "roheliste" teema ja autojuhtide kiusamiseks, aga samas ausalt öeldes ei igatse küll seda aega tagasi, kus iga mööduva auto kütuse liik oli võimalik lõhna või sumpsist väljuva tossupilve värvuse järgi ära määrata. Või siis mõne suurlinna sarnast keskkonda, kus tänaval ilma gaasimaskita lihtsalt ei kannata käia. Enda disla tegin ka pool aastat pärast ostu enam-vähem korda mitte niivõrd rohelise mõtlemise pärast, aga lihtsalt piinlik oli kaaskodanikke peedistada igal väiksemal kiirendusel tekkiva paksu musta tossupilvega.
Korras diisel ei haise ega tossa!
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
Jah, ideaalsel juhul küll mitte (kuigi ma pole tegelikult selles kaugeltki veendunud, et ilma katalüsaatori, egr-i ja dpf-ita korras diiselmootori heitgaasid annab kuidagi uuematele nõuetele vastavaks saada). Paraku kuulub auto igapäevase kasutamise juurde külmalt töötamine, tühikäigul töötamine, oskamatu kasutamine, kulumine, aeg-ajalt tangitav ebakvaliteetne kütus jne, mille mõjusid on lihtsam dpf-i ja muu sarnasega neutraliseerida selle asemel, et nõuda näiteks lennumasinatega sarnasel tasemel hooldust ja kasutust.
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
DPF ja ülevaatus - DPF eemaldatud - sain oktoobris ülevaatusest läbi ilma ühegi probleemita. Mingi tahmaga seotud näitaja oli 0.2 norm aga 0.5. Seega ruumi küll.
DPFita sõitu nüüd alates septembrist - kokku mingi 6000km...kütuse kulu ON väiksem...praegu külmadega küll siiski rohkem hetkel paagitäiega (70l) veab linnasõidus 700-750km välja küll. Hetkel 90% linnasõit.
Mingit muud probleemi, mis võiks otseselt või kaudselt selle DPFiga seotud olla, ei ole tekkinud.
DPFita sõitu nüüd alates septembrist - kokku mingi 6000km...kütuse kulu ON väiksem...praegu külmadega küll siiski rohkem hetkel paagitäiega (70l) veab linnasõidus 700-750km välja küll. Hetkel 90% linnasõit.
Mingit muud probleemi, mis võiks otseselt või kaudselt selle DPFiga seotud olla, ei ole tekkinud.
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
Aasta möödas. Annan tagasisidet ilma DPFita sõitmisest. Masin Volvo s80, 2007, 2.4d. Sõidetud ca 30.000km.
Paagitäiega (70l) suvel läbisõit ca 900-1000km - linnasõitu veidi rohkem kui maanteed. Kui ainult maanteel, siis 1200km tuleb paagiga vabalt. Äraproovitud Tallinn-Varssavi-Praha otsal - tankisin pärast 1200km sõitmist ja kompuuter näitas, et võiks 200km veel sõita...(kliima oli kogu aeg sees ja masinas 4 inimest).
Pärast DPFi eemaldamist
1. kütusekulu vähenes
2. kui tugevalt gaasi anda, siis korraks lööb tumedamat suitsu välja
3. kui juhe järgi panna, siis vigade list näitab kenasti, et DPFi pole - ehk ilmselt müüa on seda masinat raskem.
4. ühtegi tehnilist tõrget, mis võiks olla seotud DPFi eemaldamisega, pole olnud
5. hetkel ei oska küll leida ühtegi põhjust, miks peaks DPFi eemaldamist kahetsema.
Paagitäiega (70l) suvel läbisõit ca 900-1000km - linnasõitu veidi rohkem kui maanteed. Kui ainult maanteel, siis 1200km tuleb paagiga vabalt. Äraproovitud Tallinn-Varssavi-Praha otsal - tankisin pärast 1200km sõitmist ja kompuuter näitas, et võiks 200km veel sõita...(kliima oli kogu aeg sees ja masinas 4 inimest).
Pärast DPFi eemaldamist
1. kütusekulu vähenes
2. kui tugevalt gaasi anda, siis korraks lööb tumedamat suitsu välja
3. kui juhe järgi panna, siis vigade list näitab kenasti, et DPFi pole - ehk ilmselt müüa on seda masinat raskem.
4. ühtegi tehnilist tõrget, mis võiks olla seotud DPFi eemaldamisega, pole olnud
5. hetkel ei oska küll leida ühtegi põhjust, miks peaks DPFi eemaldamist kahetsema.
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
Tervitused, lugesin natuke brittide Volvofoorumit ja sealt nagu jäi silma, et EURO3 masinatel DPF puudub? Viimast peaks siis saama kontrollida vaadates oma VIN-koodi 8ndat numbrit (3,4,5). Nagu foorumist aru saan, siis 3 puhul DPF puudub, 4 puhul jäi asi natuke selgusetuks - mõnel oli, mõnel polnud, 5 puhul DPF olemasolu kindel. Enda 11/2004 V50-l on see number 3. See uudis mulle sobib Oskab keegi midagi kommenteerida ka?
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
margus9 kirjutas:Aasta möödas. Annan tagasisidet ilma DPFita sõitmisest. Masin Volvo s80, 2007, 2.4d. Sõidetud ca 30.000km.
Paagitäiega (70l) suvel läbisõit ca 900-1000km - linnasõitu veidi rohkem kui maanteed. Kui ainult maanteel, siis 1200km tuleb paagiga vabalt. Äraproovitud Tallinn-Varssavi-Praha otsal - tankisin pärast 1200km sõitmist ja kompuuter näitas, et võiks 200km veel sõita...(kliima oli kogu aeg sees ja masinas 4 inimest).
Pärast DPFi eemaldamist
1. kütusekulu vähenes
2. kui tugevalt gaasi anda, siis korraks lööb tumedamat suitsu välja
3. kui juhe järgi panna, siis vigade list näitab kenasti, et DPFi pole - ehk ilmselt müüa on seda masinat raskem.
4. ühtegi tehnilist tõrget, mis võiks olla seotud DPFi eemaldamisega, pole olnud
5. hetkel ei oska küll leida ühtegi põhjust, miks peaks DPFi eemaldamist kahetsema.
Kas seda välja ei programmeeritud? HMK Auto programmeerib selle ajust ka välja, vähemalt reklaami järgi, niiet mingeid veakoode ei tohiks jääda, või ei?
Autode remont,hooldus,kontroll,sillastend jms. Rakveres
Info @ PS
Info @ PS
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
Tuleks ikka ajust ka välja programeerida, muidu peaks toimuma ikkagi "puhastus", ehk kütust lastakse pihustist dpf'i, aga pead ei anna oma vastuse eest..
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
dpfi eemaldus ühe sõsarmudeli peal näitab, et:
1. langeb kütusekulu (juba seetõttu et regeneratsiooni ei toimu, sest see kulutab ühe paagitäie kohta pea 7-15l kütust).
2. hingamine on vabam (tõenäoliselt tundub, et jõudu on ka nagu rohkem)
3. temperatuur väljalaskekollektoris langeb (pidev tahmapõletamine tõstab kraadid 750ni, bemmi puhul lausa 800ni), ning tavasõidul on ka võrreldes tavalise summutiga temp. u 50 kraadi kõrgem, mis ikkagi metalli mõjutama hakkab aja jooksul.
4. heitgaaside tulemus ei muutu sisuliselt.
Kindlasti tuleb käia ajutohtri juures, kes välja kirjutab vastavad blokid ajust. Sest 2014 või nüüd äkki lükati 2015 peale, rakendub ka meil see, mis on juba mujal maailmas ammu kehtib - loetakse OBDst koode ülevaatusel. Vead sees, läbi ei saa.
1. langeb kütusekulu (juba seetõttu et regeneratsiooni ei toimu, sest see kulutab ühe paagitäie kohta pea 7-15l kütust).
2. hingamine on vabam (tõenäoliselt tundub, et jõudu on ka nagu rohkem)
3. temperatuur väljalaskekollektoris langeb (pidev tahmapõletamine tõstab kraadid 750ni, bemmi puhul lausa 800ni), ning tavasõidul on ka võrreldes tavalise summutiga temp. u 50 kraadi kõrgem, mis ikkagi metalli mõjutama hakkab aja jooksul.
4. heitgaaside tulemus ei muutu sisuliselt.
Kindlasti tuleb käia ajutohtri juures, kes välja kirjutab vastavad blokid ajust. Sest 2014 või nüüd äkki lükati 2015 peale, rakendub ka meil see, mis on juba mujal maailmas ammu kehtib - loetakse OBDst koode ülevaatusel. Vead sees, läbi ei saa.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
Mario_L kirjutas:dpfi eemaldus ühe sõsarmudeli peal näitab, et:
1. langeb kütusekulu (juba seetõttu et regeneratsiooni ei toimu, sest see kulutab ühe paagitäie kohta pea 7-15l kütust).
2. hingamine on vabam (tõenäoliselt tundub, et jõudu on ka nagu rohkem)
3. temperatuur väljalaskekollektoris langeb (pidev tahmapõletamine tõstab kraadid 750ni, bemmi puhul lausa 800ni), ning tavasõidul on ka võrreldes tavalise summutiga temp. u 50 kraadi kõrgem, mis ikkagi metalli mõjutama hakkab aja jooksul.
4. heitgaaside tulemus ei muutu sisuliselt.
Kindlasti tuleb käia ajutohtri juures, kes välja kirjutab vastavad blokid ajust. Sest 2014 või nüüd äkki lükati 2015 peale, rakendub ka meil see, mis on juba mujal maailmas ammu kehtib - loetakse OBDst koode ülevaatusel. Vead sees, läbi ei saa.
See vigade lugemine on kindlasti tervitatav idee mida ülevaatus peaks kindlasti tegema, siis väheneks kindlasti nende autode hulk mis on isetegijate poolt nii-öelda 'ära tuunitud'.
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
Ja mis sul siis isiklikult nende tuunitud autode vastu on? Pealegi ega veakoodid ei pea mingisugusest tuuningust tekkima, OBD-st saab igasugu muid koode ka välja lugeda, mis ei pruugi kaugeltki tuuninguga seotud olla, kasvõi mingisuguste andurite toimivus/mittetoimivus. Need koodid võivav avalduda nii Pässa Rixi tuunitud bemul kui ka aasta vanal tehaseseades autol.
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
et asi klaarim oleks, siis veakoodid on alati 2 kategoorias - kollased ja punased.
Kollased vead ei tekita ühtegi rikketuld, punased aga küll. Enamjaolt kõik, mis on seotud mootori ja käigukastiga (nimetagem siis powertrain üldiselt) siiski panevad CEL'i kiirgama. Isegi nt. õrnalt ringi hüplev säde poolis või see, et tühikäigumootori null-asend on nihkes. Mugavusseadmed vigu ei tekita - a la tagaukse kõlari takistus, või siis nt. see, et isiklikult tean mitut B6-kerega passatit, kus roolilati tüüpveaks on asendiandur ja väändemomendi andur. Viga armatuuris ei kuvata, aga viga on sees 3 plokis korraga ja nt. äkkpidurduse korral hakkab ESP valesti tööle, mis omakorda võib saada saatuslikuks.
See vigade lugemine on tänamatu töö 90ndate autodel,sest ühtne OBD standard tuli alles 2001 ja enne seda toodetud masinatel, millel võib juba õige pistik olla, ei kattu aga klemmid.. niiet kõige targemad mehed diagnoosimises peaksid siis olema ülevaatajad.
aga noh, kunagi, kui Tartu LÕunakeskuses ÜV punkt oli, siis kutid võtsid tahmamise % esitule pealt, seega ma lähiajal nende pädevusse eriti ei usu. Ja toda autot muideks läbi ei lastudki sealt.
Aga kui minu arvamust küsite, siis 97.a TDI volli suitseb ja haisutab ikkagi vähem, kui need uued Euro 5 masinad, millel räme kirbehais tagant levib ja gaasi andes on ikka lont järgi...
Kollased vead ei tekita ühtegi rikketuld, punased aga küll. Enamjaolt kõik, mis on seotud mootori ja käigukastiga (nimetagem siis powertrain üldiselt) siiski panevad CEL'i kiirgama. Isegi nt. õrnalt ringi hüplev säde poolis või see, et tühikäigumootori null-asend on nihkes. Mugavusseadmed vigu ei tekita - a la tagaukse kõlari takistus, või siis nt. see, et isiklikult tean mitut B6-kerega passatit, kus roolilati tüüpveaks on asendiandur ja väändemomendi andur. Viga armatuuris ei kuvata, aga viga on sees 3 plokis korraga ja nt. äkkpidurduse korral hakkab ESP valesti tööle, mis omakorda võib saada saatuslikuks.
See vigade lugemine on tänamatu töö 90ndate autodel,sest ühtne OBD standard tuli alles 2001 ja enne seda toodetud masinatel, millel võib juba õige pistik olla, ei kattu aga klemmid.. niiet kõige targemad mehed diagnoosimises peaksid siis olema ülevaatajad.
aga noh, kunagi, kui Tartu LÕunakeskuses ÜV punkt oli, siis kutid võtsid tahmamise % esitule pealt, seega ma lähiajal nende pädevusse eriti ei usu. Ja toda autot muideks läbi ei lastudki sealt.
Aga kui minu arvamust küsite, siis 97.a TDI volli suitseb ja haisutab ikkagi vähem, kui need uued Euro 5 masinad, millel räme kirbehais tagant levib ja gaasi andes on ikka lont järgi...
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!
- amazon86
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Kontakt:
Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv
Mario_L kirjutas:Aga kui minu arvamust küsite, siis 97.a TDI volli suitseb ja haisutab ikkagi vähem, kui need uued Euro 5 masinad, millel räme kirbehais tagant levib ja gaasi andes on ikka lont järgi...
Eriti hullud tunduvad olema Mersu ja BMW diislid, need tossavad ikka meeletult, masin ise mõned aastad vana.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 11 külalist