DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

asigur
Foorumlane
Postitusi: 56
Liitunud: 04 Dets 2009, 23:03

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas asigur » 28 Juun 2012, 11:41

Klaver kirjutas:Need vahetusvälbad on ikkagi jah äärmused, minu meelest 10K on täiesti optimaalne kui mitte liiga pikk. Sama lugu on igasuguste filtritega, ma olen õhu ja salongifiltreid paar korda aastas suruõhuga puhastanud ja see pasakiht on juba siis päris jõhker.


Siinkohal tahaks mainida, et filtrite puhastamine suruõhuga on mootori surm! Suruõhk nimelt rikub filtri paberi struktuuri ja see ei ole peale puhastamist enam endine! Asi teeb pigem rohkem kahju kui sellest kasu on. SEDA EI TOHI TEHA!!

Kui oma masina mootorit tahad hoida, siis pane ALATI uus filter!
Viimati muutis asigur, 29 Juun 2012, 09:01, muudetud 1 kord kokku.

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas sipelgas » 28 Juun 2012, 12:36

asigur kirjutas:See nüüd ei ei ole ilmselt päris õige võrdlus ja natuke offtopic aga lisan selle siia siiski....

Nimelt olen ise tegev veoautode maailmas ja veoautol on tänapäeval õlivahetuse välp 80-100 000km, seal on küll rohkem õli mootoris (30-40L) aga kui nüüd mõelda sellele, et kui palju üks veok selle ajaga kütust läbi põletab (28-40L/100km kohta) siis lihtne arvutus näitab, et see kogus ei muuda midagi. Arvestada võib ka veel sellega, et reeglina sõidab veok kogu selle läbisõidu aja suure koormusega (selleks ta ju mõeldud on).
Point aga sellel jutul on see, et kui tänapäeva veoki (2005 ja edasi) läbisõit on näiteks ca 1 000 000km, siis ei ole isegi vaja veel saalesid vahetada (pole kuskilt "punaseks" läinud ning pole ka suuri kulumise jälgi veel peal).
Sammuti on masinatel peal katalüsaatorid, mida siis samamoodi puhtaks "põletatakse" ja pole seal mitte mingisuguseid probleeme seoses pika hooldusvahega.

PS. Välja arvatud need masinad mis sõidavad Venemaal ja Vene kütusega.

Diiselmootorile on ikka kõige olulisem see, et sõidetakse ka pikemaid vahemaid, st diiselmootoriga auto ei sobi linnaautoks ja nii lihtne see ongi!
Kusjuures seal ei oma see õlivahetusvälp ka suurt tähtsust, kui ikka mootor korralikult soojaks ei lähe, siis läheb see filter umbe ka siis kui vahetada õli iga 1000km tagant.

Päikest!


Põhimõtteliselt olen nõus su jutuga. Samas veok ja sõidukas pole samad ja ei saa võtta asju üks-ühele. Veok on kogu aeg sõidus ja soe ning pole mingit probleemi leida aega filtri tühjendamiseks. Samamoodi on sama läbisõidu kohta veokil kordades vähem külmkäivitusi jms kui sõiduautol.

Pika õlivahetusvälba tagajärg sõidukatel ei ole üldjuhul tahmafiltri ummistumine vaid eelkõige sisselaskesüsteemiga seotud probleemid, mille tagajärjel võib ka probleeme tekkida tahmafiltriga. Ja loomuikult ei saa rakendada varianti näiteks 30 tuhat või 3 aastat.

Ja ei saa mööda vaadata faktist, kus diisel on populaarne ja kasutatakse linnaautona. Mõte ongi selles, et inimesed mõtleks natuke enne järgi kui hakkavad ostma tahmafiltriga või üldse diiselautot ning vaataks kas nende harjumused on kooskõlas tahmafiltriga auto vajadustega.

Kasutaja avatar
torms
Foorumi veteran
Postitusi: 2305
Liitunud: 22 Juul 2009, 19:40
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas torms » 28 Juun 2012, 15:12

Kas 4 silkuste kohta tuleb ka millalgi pikem jutt?
Poleerin läigestan vahatan

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas sipelgas » 28 Juun 2012, 20:35

torms kirjutas:Kas 4 silkuste kohta tuleb ka millalgi pikem jutt?


Vähegi aega tekib siis kirjutan.

Kasutaja avatar
torms
Foorumi veteran
Postitusi: 2305
Liitunud: 22 Juul 2009, 19:40
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas torms » 28 Juun 2012, 20:47

Okei väga hea, sõbral nimelt on probleem oma s40ga, 1,8d. Et tahmafilter pidavat umbes olema ja selle tõttu on turbo natuke peeti läinud? Ei tea kas see ka võimalik, aga mingi turbo spetsialist olevat öelnud et selle tõttu. Probleem mille pärast läks oli üldse see et turbo juurest kuskilt lekkis ning oli tahmane igalpoolt, see vend siis ütles et on täis või tahab puhastamist, igaljuhul veateadet pole andnud auto. Keeruline :)
Poleerin läigestan vahatan

Kasutaja avatar
diiselvol
Kõva postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 12 Mär 2008, 17:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas diiselvol » 03 Sept 2012, 13:59

Ma olen tähele pannud et pikemal sõidul kasvab kütusekulu number tablool, mingi 10km jooksul on 6l/100 ja siis langeb jälle 3,6 umbs.
Võmalik et see ka seotud äkki tahmafiltriga?
Volvo v70 tdi 1998 MÜÜDUD
Volvo C30 1,6D 2007
Volvo V70 Cross Country 2,4 2000
Volvo v50 D5 2008

jakim
Kõva postitaja
Postitusi: 247
Liitunud: 24 Sept 2007, 19:34

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas jakim » 03 Sept 2012, 16:24

Kulu tõuseb jah. Olenevalt mootorist ja kogu puhastuse perioodiks 10 - 20 min.
Ex volvo

kuusetaat
Foorumlane
Postitusi: 47
Liitunud: 16 Aug 2009, 14:41

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas kuusetaat » 14 Sept 2012, 21:54

Millisel veokal see õlivälp nii pikk on

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas SassGuss » 15 Sept 2012, 00:06

Ma olen palju kuulnud, et umbes KAT või tahma filter rikkub turpsi, aga seletage keegi mulle palun KUIDAS? Kui KAT läheb umbe, siis ju rõhk kasvab nii enne tiivikut kui ka peale tiivikut (kuum pool), lihtsalt läbivool on väike.
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7615
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Liiwaannus » 15 Sept 2012, 00:55

Põllumehe loogika ütleb, et väiksema voolu korral ladestub rohkem saasta.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

margus9
Uustulnukas
Postitusi: 6
Liitunud: 14 Juun 2012, 09:05

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas margus9 » 28 Okt 2012, 18:56

Minu kogemusest DPFiga ja DPFita.

Kahjuks auto ostmisel keegi ei maininud, et DPFiga on "õige" ja "vale" sõidustiil...sõitsin ca 3000-3500km kuus...arvasin, et see sobib diislile..aga võta näpust "soot filter full" teade oli mul praktiliselt kogu aeg ees - ka kohe pärast juhtme otsast regenereerimist..."check engine" teadet õnneks ei tulnud... Maanteel regenereerimist pole ma kunagi märganud...sõitsin iga päev selliseid 4*25km otsi + nädalavahetustel 2*75km otsa ja aegajalt Riia ja Vilniuse otsad...pöörded jäid maanteel alla 2000...(tagantjärgi tarkus: oli vist mingi klapp tõrkega, mis seda regenereerimist takistas - ehk võibolla oleks piisanud selle klapi parandamisest).

Ahsoo, talvel maale sõites, kui lapsed autos magama jäid, lasin masinal pool tundi-tunni töötava mootoriga seista, et lapsed rohkem magada saaks...hiljem lugesin foorumist, et DPFiga autodel pole õige "stiil" töötava mootoriga pikemalt seista..

DPF mul umbe ei läinud...enne jooksis mootor kokku (põhjuseks kliimaseadme/-pumba laager, mis ca 500km pärast korralist hooldust purunes, seejärel purunes kliimaseadme rihm, mis on kuidagi mootoriga ühenduses ja see rihm jäi mootori rihma vahele...ja mootor oligi "küpse". Mingitki heli sellele laagri purunemisele ei eelnenud...). Ahsoo - kui auto virises pidevalt mingi 20g põletamata tahma pärast, siis see, et töökorras mootorit ja kliimaseadet pole...selle kohta ei kuvanud masin mitte ühtegi veateadet :) Ma ise arvasin, et mul on aku läbi.... :D

Mootor sai korda ja palusin ka DPFi ära võtta...ja ajust välja programmeerida. Hetkel sõidetud ilma DPFita ca 5000km...ei oska midagi kurta.

Kogemustest DPF-ita:
1. paagitäiega (70l) sõidan nüüd ca 950km (s80, 2007, 120kw) - üle poole sõidust on nüüd linnas (enne oli paagitäiega 700-750-800km max - enne kui mootor kokkujooksis sain paagiga vist 650-700km sõita..)
2. veidi suitseb, kui kõvemini gaasi andes kiirendada - korraks lööb sellise suitsu üles
3. ülevaatusest sai ilusti läbi (mingi norm mida nad sumbutist mõõtsid oli 0.5, dpf-ita oli see 0.2)

Kindlasti on DPFi eemaldamisel ka negatiivseid tulemusi - minu ökoloogiline jalajälg on nüüd suurem...kuigi võibolla väiksemast kütusekulust säästetud nafta kompenseerib selle....aga põhiline: auto müük on ilmselt keerukam...vigade lugeja näitab veateadet tarkvara muutmise/ebasobivuse kohta ning IA-sse pole mõtet selle autoga ilmselt minna :) Aga mulle kinnitati, et algne tarkvara on võimalik uuesti tagasi panna (tarkvara fail saadeti ka mulle maili), vaja lihtsalt osta uus tahmafilter...hetkel seda plaani küll pole.
Viimati muutis margus9, 28 Okt 2012, 20:05, muudetud 4 korda kokku.

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas no1 » 28 Okt 2012, 19:44

Kas DPF'i mahavõtmisega kaasnes ka chipi lisamine? Kes DPF'i eemaldas ja ümber programeeris?
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

margus9
Uustulnukas
Postitusi: 6
Liitunud: 14 Juun 2012, 09:05

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas margus9 » 28 Okt 2012, 19:49

no1 kirjutas:Kas DPF'i mahavõtmisega kaasnes ka chipi lisamine? Kes DPF'i eemaldas ja ümber programeeris?


DPF programeeriti ajust välja Veerennis HMK autos. Lubasid vana tarkvara tagasi panna, kui vaja :)

Kui chipi all on mõeldud midagi mis kw/võimsust suurendab, siis ei...ma ei soovinud seda. Pakuti küll..aga selle mootori võimsus on minu jaoks täiesti piisav.

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas arny » 07 Nov 2012, 20:50

autoeksperdi lehelt sattusin sellise asja otsa http://www.hot.ee/d/dpfoff/ seal ka video toimuvast.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tnx » 08 Nov 2012, 09:39

Seal oli huvitav lõik - kuidas dpf mõjub kütusekulule, kus väideti, et dpf on lisatakistus väljalaskes ja seetõttu kulu suurem, kuna iga lisatakistus suurendab küttekulu. Suurim takistus väljalaskes on ju summuti ise, samuti katalüsaator(id) ja resonaator(id). Kui dpf on takistus, siis tal on ju ka miskine müra summutav toime ja järelikult võiks summuti püti selle võrra vabama teha? Ning liiga vaba väljalase pole ju ka hea?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist