Minu kogemusest DPFiga ja DPFita.
Kahjuks auto ostmisel keegi ei maininud, et DPFiga on "õige" ja "vale" sõidustiil...sõitsin ca 3000-3500km kuus...arvasin, et see sobib diislile..aga võta näpust "soot filter full" teade oli mul praktiliselt kogu aeg ees - ka
kohe pärast juhtme otsast regenereerimist..."check engine" teadet õnneks ei tulnud... Maanteel regenereerimist pole ma kunagi märganud...sõitsin iga päev selliseid 4*25km otsi + nädalavahetustel 2*75km otsa ja aegajalt Riia ja Vilniuse otsad...pöörded jäid maanteel alla 2000...(tagantjärgi tarkus: oli vist mingi klapp tõrkega, mis seda regenereerimist takistas - ehk võibolla oleks piisanud selle klapi parandamisest).
Ahsoo, talvel maale sõites, kui lapsed autos magama jäid, lasin masinal pool tundi-tunni töötava mootoriga seista, et lapsed rohkem magada saaks...hiljem lugesin foorumist, et DPFiga autodel pole õige "stiil" töötava mootoriga pikemalt seista..
DPF mul umbe ei läinud...enne jooksis mootor kokku (põhjuseks kliimaseadme/-pumba laager, mis ca 500km pärast korralist hooldust purunes, seejärel purunes kliimaseadme rihm, mis on kuidagi mootoriga ühenduses ja see rihm jäi mootori rihma vahele...ja mootor oligi "küpse". Mingitki heli sellele laagri purunemisele ei eelnenud...). Ahsoo - kui auto virises pidevalt mingi 20g põletamata tahma pärast, siis see, et töökorras mootorit ja kliimaseadet pole...selle kohta ei kuvanud masin mitte ühtegi veateadet
Ma ise arvasin, et mul on aku läbi....
Mootor sai korda ja palusin ka DPFi ära võtta...ja ajust välja programmeerida. Hetkel sõidetud ilma DPFita ca 5000km...ei oska midagi kurta.
Kogemustest DPF-ita:
1. paagitäiega (70l) sõidan nüüd ca 950km (s80, 2007, 120kw) - üle poole sõidust on nüüd linnas (enne oli paagitäiega 700-750-800km max - enne kui mootor kokkujooksis sain paagiga vist 650-700km sõita..)
2. veidi suitseb, kui kõvemini gaasi andes kiirendada - korraks lööb sellise suitsu üles
3. ülevaatusest sai ilusti läbi (mingi norm mida nad sumbutist mõõtsid oli 0.5, dpf-ita oli see 0.2)
Kindlasti on DPFi eemaldamisel ka negatiivseid tulemusi - minu ökoloogiline jalajälg on nüüd suurem...kuigi võibolla väiksemast kütusekulust säästetud nafta kompenseerib selle....aga põhiline: auto müük on ilmselt keerukam...vigade lugeja näitab veateadet tarkvara muutmise/ebasobivuse kohta ning IA-sse pole mõtet selle autoga ilmselt minna
Aga mulle kinnitati, et algne tarkvara on võimalik uuesti tagasi panna (tarkvara fail saadeti ka mulle maili), vaja lihtsalt osta uus tahmafilter...hetkel seda plaani küll pole.