Õli vahutab

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

margusk
Kõva postitaja
Postitusi: 109
Liitunud: 23 Apr 2006, 10:45
Asukoht: tallinn/viljandi
Kontakt:

PostitusPostitas margusk » 29 Veebr 2008, 10:34

Üllatavalt palju on ka siin foorumis rallimeeste täissündiga mootori parandajaid! Oma 10 aasta kogemus ütleb küll, et mingit vahet pole, kas mootoris on mineraal või kõige kallim täissünt! Võib olla on viga aga hoopis minu kõrvades...

Sõitnud aastaid mineraaliga turbomootoris ja mootor käib nagu uus, õlikulu normi piires, klapikamber on täiesti puhas, mingit saasta pole kogunenud... Auto läbisõit 400 tuh vähemalt...

Ei propageeri midagi, lihtsalt oma kogemus selline...

Sel aastal küll seda vahumuret Eestimaal pole. Varasematel aastatel ise paar korda vaid kohanud, huvitav millest see sõltub...

ring
Kõva postitaja
Postitusi: 146
Liitunud: 12 Veebr 2008, 13:10

PostitusPostitas ring » 29 Veebr 2008, 11:19

Kuna meie seda Volvo mootorit pole valmistanud, siis tuleb järelikult jälgida valmistaja sooviusi ja ettekirjutisi, sest muidu on need vaidlused õli ümber lõputud. Selles, et Volvo turbomootor vajab mieraalõli, mina küll väga kahtlen, kuid keegi ei saa keelata seda katsetamast.
Volvo 855 T-5R Gul
Volvo C202
Volvo 244 ambulance 2,4d

Kasutaja avatar
saadukas
Kreisi postitaja
Postitusi: 394
Liitunud: 17 Juun 2005, 13:39
Asukoht: Muhu/Stavanger
Kontakt:

PostitusPostitas saadukas » 29 Veebr 2008, 12:01

Ma sõidan igapäev oma 740-ga 1km tööle ja 1km töölt koju. Külmade ilmadega soojendan enne 5 minti. Õli on 10w40. Pole veel vahtu märganud, aga aeg ajalt hakkab puterdama küll, selle vastu aitab tripp kohalikku karjääri ja "rõngaste lahti" sõitmine. Paar nädalat tagasi sai ka vett mootorisse valatud. Ise ei uskunud, teistele ei soovita, aga pöörded 4500, õhutoru otsast ja klaasitäis vett mootorisse, te ei usu millist (tõlkimatu rõve sõim) välja lõi. Pärast nurrus nagu kass. Pidavat klapid puhtaks tegema.
' 02 V70 D5
' 02 MB S600
' 03 Pajero

margusk
Kõva postitaja
Postitusi: 109
Liitunud: 23 Apr 2006, 10:45
Asukoht: tallinn/viljandi
Kontakt:

PostitusPostitas margusk » 29 Veebr 2008, 14:54

No kuna mootor tehti 1989 aastal, siis soovitab manuaal sinna valada vähemalt SF kvaliteediga õli nt 15w 40. No eks ma nii ka talitan... :)

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 29 Veebr 2008, 15:54

seda veenippi olen vabalthingavaga teinud, huvitav kuidas turbo selle veega käitub?

krt, minu 460-l leotas mingi sitatüki lahti ja mootor kiilus kinni :D starterit ei jaksanud vedada, lükkasime inimrammuga tööle. ja tööle ta läks ning tööle ta jäi, hoopis paremini kui ennem :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
baxxter
Foorumi veteran
Postitusi: 2026
Liitunud: 13 Jaan 2007, 22:06
Asukoht: tartumaa, Nõo
Kontakt:

PostitusPostitas baxxter » 29 Veebr 2008, 16:22

taavi kirjutas:seda veenippi olen vabalthingavaga teinud, huvitav kuidas turbo selle veega käitub?

krt, minu 460-l leotas mingi sitatüki lahti ja mootor kiilus kinni :D starterit ei jaksanud vedada, lükkasime inimrammuga tööle. ja tööle ta läks ning tööle ta jäi, hoopis paremini kui ennem :)
oot, see vee asi hakkas mind nüüd huvitama, kas mingi oht ka sellega on mootorile?
Krt, ma prooviks moe pärast kohe, need rahva leiutatud asjad suht hästi peaks töötama :wink:
vaevalt et mingi auto manualis seda õpetab :D
Volvo 850 GLT universaal 2.5 1993 (125kw) MÜÜDUD
Volvo S60 bensiin, manuaal 2001 (103kw) Müüdud
Volvo C30 1.8f bens manuaal (ökopill :D)
Subaru B9 tribeca, 2006 180kw, pereauto
53364298

Kasutaja avatar
saadukas
Kreisi postitaja
Postitusi: 394
Liitunud: 17 Juun 2005, 13:39
Asukoht: Muhu/Stavanger
Kontakt:

PostitusPostitas saadukas » 29 Veebr 2008, 16:46

740 on mul ilma turbota pritsung. Mina turbomootoriga asjale nii kohe mitte ei teeks.
' 02 V70 D5
' 02 MB S600
' 03 Pajero

Kasutaja avatar
baxxter
Foorumi veteran
Postitusi: 2026
Liitunud: 13 Jaan 2007, 22:06
Asukoht: tartumaa, Nõo
Kontakt:

PostitusPostitas baxxter » 29 Veebr 2008, 16:51

turbot pole ka minu autol, a kuidas või kuhu see vesi? kuuma või sooja mootoriga? kuhu selle jama mootorist viskab siis? ma suht tundmatu mootori asjades, a seda enam prooviks ise miskit aretada :o ja kas on ikka suht ohtu? ei tahaks jalameheks ka jääda (fordiga sõitmine peaaegu sama mis jala käia ju :D )
Volvo 850 GLT universaal 2.5 1993 (125kw) MÜÜDUD
Volvo S60 bensiin, manuaal 2001 (103kw) Müüdud
Volvo C30 1.8f bens manuaal (ökopill :D)
Subaru B9 tribeca, 2006 180kw, pereauto
53364298

Kasutaja avatar
mgarageu
Kreisi postitaja
Postitusi: 375
Liitunud: 26 Juun 2005, 07:24
Asukoht: Tartu, Eesti

vee pritsimine sisselaskesse

PostitusPostitas mgarageu » 29 Veebr 2008, 17:48

alternatiiviks on paarkümmend kilomeetrit sõitu - tahhomeeter 4 ja 5 vahel hoida...mina paljuklapilistele seda dushi alla minekut ei julge soovitada...
/brickboard member/
Pilt

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 29 Veebr 2008, 17:52

turbol on jah see asi ka minuarvates kahtlane :D seal on temperatuurierinevus päris suur ja võib mõnusa mõra kuhugi sisse tekitada.

Aga oma 460 puhul ma kasutasin tegelikult spets vahendit, mis nii kui nõgise osa peale läks, pesi maha kogu pasa (asi oli eetri põhine, nii et läks keema rõhu alt vabanedes) ja kuna ma lasin teda töötavale mootorile otse monopritsungisse, pesi ka sealt seespoolt asjad ära, niikaua kuniks mootor seiskus väga äkiliselt kriuksuga :D starterit ta tööle enam ei läinud(võtit keerates ei teind mitte midagi) ja mõtlesin et nüüd ongi pizdetz :P aga sai nõksutatud käik sees edasi ja tagasi ja siis sai kolbi liikuma uuesti ja masina tööle.

Aine nime ma kahjuks ei mäleta, minu mälu järgi ta oli motipi toode ja omas juhendit kah kuhu ja kuidas seda kallata.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

ring
Kõva postitaja
Postitusi: 146
Liitunud: 12 Veebr 2008, 13:10

PostitusPostitas ring » 29 Veebr 2008, 18:12

Üldiselt on nende mootori läbipesudega lood samad nagu inimesel, lased vanal inimesel vere vedelaks ja siis pole ime, kui mõni tromboon liikuma hakkab. Muidu oleks vaikselt elanud kõrge vanuseni.
Volvo 855 T-5R Gul
Volvo C202
Volvo 244 ambulance 2,4d

Kasutaja avatar
simpson005
Volvo Club liige
Postitusi: 1983
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:56
Asukoht: Harjumaa

PostitusPostitas simpson005 » 29 Veebr 2008, 18:36

Arvan et vahetan õli ära ja siis ajan rotid mootorist välja.
Ma olen teinud klapipesu mondeole nii et lasin spets klapi pesu ainet küüla aukudesse siis seisis seal mõnda aega ja panin käima, jubedat tossu hakkas sumpast viskama ja kui talla põhja vajutasin siis said sõbra naabrid vihaseks.
paska olid nii nende autod kui maja aknad täis :) Ja pärast lasin töötava mootoriga läbi õhu torude veel seda vedelikku ja masin hakkas ilusti tiksuma :)
Kuid arvan et oma turbokaga ei hakka seda katsetama.
Pers...täis 850 ja veel mõni vana
142 MATU
2006a. XC70
2008a XC90 D5

Kasutaja avatar
urki
Kreisi postitaja
Postitusi: 346
Liitunud: 12 Jaan 2008, 22:05
Asukoht: Järvamaa

PostitusPostitas urki » 29 Veebr 2008, 19:15

Omal oli Voyager. Sel lõi plokikaane tihendi puruks ja vee ühte silindrisse. Mootorit laiali lammutades ei pidanud arvamagi hakkama, milline silinder vett sai. Üks silinder kuuest oli nagu mootoripesumasinas käinud. Klapid, silinder, kolb kõik puhtad.
Veega ehmatamine teeb puhtaks küll, kuid hirm (lolliks) ehmatada, on minul suurem. :D
Tark nagu ämm takkajärgi

Kasutaja avatar
saadukas
Kreisi postitaja
Postitusi: 394
Liitunud: 17 Juun 2005, 13:39
Asukoht: Muhu/Stavanger
Kontakt:

PostitusPostitas saadukas » 29 Veebr 2008, 20:34

Ega jah, oma T5 sisse ma ei paneks ka klapipuhastus vedelikku ka, millest ennem juttu oli, rääkimatta veest. Lihtsalt nagu mgarageu ütles tahokas 4-5000 pööret ja sõitu. Samas vana õliga ei julgeks sedagi teha. b230-ga võib selliseid asju katsetada.
' 02 V70 D5
' 02 MB S600
' 03 Pajero

GABRIEL
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 25 Dets 2007, 22:50
Asukoht: KUNDA

PostitusPostitas GABRIEL » 29 Veebr 2008, 21:21

õli nn.vahtu minek ehk nagu emulsiooni teke võib kindlasti olla tingitud kondensist kui aga mootor sellist tuld sai,oleks ju selle kondensi sealt välja pidanud kihutama.aga kui tõesti oli karteri tuulutus ubes või jääs ja andis kuskilt tihendi järgi siis on ju jama.kui aga õlivahetusega täissündile üle minna,kas ei peaks ka loputust või pesu tegema.eks siis ole ju edasised tulemused näha.mis aga puutub veega klappide ja kambrite puhastamist siis jutt jumala õige,isegi kunagi katsetanud.kuid mõned asjd,et hiljem jama ei tekiks-mootor muidugi töösoe ja ka vesi soe sest külm vesi pidi nagu plaksu tegema.pöörded hoida piisavalt kõrged ja vee lisamisel veel pööret,et ka vett mitte korraga väga palju,et välja ei sureks.kui palju vett ei oskagi nagu öelda,no mingi liiter ikka.ja lõpuks tugevalt sõita,et jäänud vee jäägid välja saaks.ja muideks venelastel oli kunagi ka mingi projekt vee lisamisel bensu hulka aga jäi pooleli,vähehalt katsetati.vedelikud ju täiesti erinevad ja omavahel lahustamatud.venkud muidu kanged vennad aga nüüd jäid hätta.
tõesti on hea auto 940 2,4TD A universaal


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist