'99a. S80le uus väljalase? Milline valida?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Rene
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 29 Dets 2008, 16:06
Asukoht: Põlva

'99a. S80le uus väljalase? Milline valida?

PostitusPostitas Rene » 21 Aug 2009, 13:15

Tere!
Teema on rohkem teabe hankimiseks, kui kohe mingi ostu tegemiseks.
Nimelt tahaksin uurida, et kui 1999. a S80le 2.4bensukas 125 kw, manuaal, panna uus väljalase ( mõtlen, siis kogu süsteemi ), kas annaks miskit ka võimsusele juurde? Mis suurusjärgus see oleks? Kas ja mitme tolline valida? Enda jaoks suht tume maa see ja olen kuulnud, et koguaeg miskitest tollidest räägitakse.
Samuti milline pütt konkreetselt valida - ei aja taga mingi ulme müra aga natukene madalam, sportlikum võiks see heli olla.
Kas bensukulu suureneb sellega tunduvalt? Kas piisab ka kui esialgu panna ainult uus pütt?
Loomulikult mõtlen selliseljuhul ka paremat õhufiltrit panna.
Ühesõnaga suhteliselt selline lai ja üldine teema - kas on mõttet, kui palju kasu/kahju on, milliseid eelistada jne.
Oleks tänulik, kui mõni teadjam annaks nõu asja kohta.

ReneK

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

PostitusPostitas arny » 21 Aug 2009, 18:49

kõige parema info saad mõnest tuning firmast. A ise pakun, et kui siis aint pütt. Tglt vist peaks ka aint uuest otsast taga piisama teise heli saamiseks. See mida jämedam toru põhja all annab on rohkem küttekulu kui võimsus. Seal peadki jah oma tolle jälgima, et vastu surve liiga väikseks ei jääks, sest siis ei tööta mootor enam korralikult. Kui sa tast mingit hirm looma teha ei taha ja aint madalam hääl huvitab siis piisab pütist. Muidu võimsuse osas oleks mõistlik BSR poole pöörduda.

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

PostitusPostitas wackou » 21 Aug 2009, 22:03

Vabalthingaval mootoril ei anna vabam väljalase midagi juurde.

Aga, kui ikka soovid tegijat leida, siis võta ühendust Indrek Teppaniga Tartus (Võidusõidutehnika AS).
S40 T4 HX35

Kasutaja avatar
Rene
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 29 Dets 2008, 16:06
Asukoht: Põlva

PostitusPostitas Rene » 23 Aug 2009, 17:03

Üldjuhul ega seda võimsust nii väga julmalt taga ei ajagi - rohkem oli see nagu küsimusena, et kas see annab ka võimsust juurde - sain vastu ei. Lihtsalt häirib "stock" pütiots ja pisut madalam hääl võiks asjal olla. Aga siis täiesti piisab ka otsa ära vahetamisest, et hääl muutuks? Kas siin keegi oskab konkreetselt soovitada midagi? Midagi mahedat ja madalat? Kuna tean küll kuidas on nende asjadega alt mindud, et 2.0 sierrad kah teevad häält nagu oleks Subaru rallikad.
http://www.kinnistuhaldus.ee Korteriühistute haldusteenuse terviklahendused (ka korteriühistute loomine) Põlvas ja Võrus.

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

PostitusPostitas arny » 24 Aug 2009, 17:07

eks ta katsetamine ole. Kui elad maal või nii siis saad erineva jämedusega torusid proovi, et mis millist teeb ja vastavalt sellel ostad. On ka mingeid otsi kus igast augukesed hääle tegemiseks, et siis ikkagi katsetamine. A sa vist pead siis jah seda sumpa otsa relakaga kärpima see neil keerab alla.

Kasutaja avatar
Volli
Foorumi veteran
Postitusi: 1380
Liitunud: 01 Juun 2007, 21:05
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Volli » 24 Aug 2009, 22:29

Oma fordile panin äraroostetand otsale jämedama kaela . Lõikasin mingist nikkel-lauajalast jupi ja kruvidega külge . T*ra kus lörises (löriseb siiani) ja kõvasti ülbem oli anda minna oma 66 kilovatisega 8) .
Point oli selles , et peenikesel torul oli poole jämedam sümmeetriliselt ümber , orikas ehk peenem lõppes suurema poolepeal ja suuremal olid mõlemad otsad lahti .Kui ainlt parem hääl sooviks siis on äkki variant , muidu OT 8) .
V70 97 , S60 01, S70 98

Kasutaja avatar
RS013
Foorumi veteran
Postitusi: 809
Liitunud: 06 Mär 2006, 20:07
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas RS013 » 24 Aug 2009, 22:31

Välimuse osas piisab sulle ainult otsast, aga häält mingi ots küll juurde ei anna. Proovitud värk... ja jumala eest ma usun, et sa käid mingitest ime LED ja turbohääle otsadest kaarega mööda (kuigi saladuskatte all võin öelda, et ühel põllukal proovisime ja ei andnud mingit häält).

Võimsuse lisa võid minimaalse saada, kui vahetad terve väljalaske ja loomulikult siis ka sisselaske vabamaks, kütusekulu võib natukene suureneda.

Aga lihtsalt häält juurde saada, siis piisab lõpupüti vahetamisest või viskad keskelt midagi välja, asendad sport resoga vms.
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 24 Aug 2009, 23:51

Ma oleks oma leivanumbrit Simonsi komplekti soovitanud aga nad panevad rõhu hoopis V70 peale. Seega see link on OT http://www.simons.se/Katalog/VOLVO_SIMO ... XHAUST.htm
:unibrow:

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

PostitusPostitas arny » 25 Aug 2009, 07:20

ots annab kindlalt juurde, oleneb lihtsalt otsast. Olen kunagi Calibral proovinud. Sai mingi Maksimarketi ots külhe pandud ja andis suurematel pööretel mõnusat turbo häält.

Kasutaja avatar
ivo23
Foorumlane
Postitusi: 54
Liitunud: 24 Apr 2008, 06:31
Asukoht: tartu

PostitusPostitas ivo23 » 25 Aug 2009, 07:43

mul on peale tagumist pütti väike auk sisse roostetanud ja teeb ka päris mõnusat häält. Mõni on isegi küsinud, et kas olen sport sumpsi alla pannud.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 25 Aug 2009, 08:22

mul vend ostis omale mingi mazdapunni (andke talle andeks), sellel oli keegi eelnevalt juba sumpsiotsa külge tuuninud ja see tegi häält "vingemaks" küll. aga noh, 60kw eriti minekualdis pole :P
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

PostitusPostitas aibast » 25 Aug 2009, 08:40

egas vabalthingaval pole mõttet suuremat toru panna, miskit kasu sellest pole. Kaotad vaid gaaside impulsi kiiruses. Ja krt võtke kord juba pähe, ei eksisteeri sellist asja nagu vastusurve. Egas keegi teil tagant sumpsist õhku sisse pressi :P . On vaid gaaside väljumis kiirus ja väljalastke gaasi impulsi püsivus. Kui minekut tahad parandada siis vast ainus mis vabalthingaval teha annab on parandada õhu sissesaamis mootorisse ja uus kollektor väljalaskes. Tavaliselt tulevad masinad tehasest kollega millel tootmine odav ja lihtne. Parema kollega saad vast väheke momenti juurde, kuid sellel juhul peaks asja valmistama juba selle ala spetsialist. Ise seda vast nii lihtsalt kokku ei keera.

Turbokatel teema väheke teine, turbol endal tekkib väljalaske gaasidest enne turbiini surve, kui peale tubiini on vabam tekkib parem survete vahe ning turbiin võtab kiiremalt hoo üles.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

Kasutaja avatar
Rene
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 29 Dets 2008, 16:06
Asukoht: Põlva

PostitusPostitas Rene » 25 Aug 2009, 10:34

aibast - ega ei olegi väitnud, et ainult väljalaskega minek paremaks läheb. Ja tean ka et suurt miskit juurde ei anna, kui isegi sisselaske ja väljalaske paremaks teen. Aga jah pean siis vaatama miskit tagumist pütti asjale. Peab uurima.
http://www.kinnistuhaldus.ee Korteriühistute haldusteenuse terviklahendused (ka korteriühistute loomine) Põlvas ja Võrus.

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

PostitusPostitas aibast » 25 Aug 2009, 11:24

Egas ma su peale pahandanud :) Asi mis sa teha saad kui viitsid, vaata milline sul gaasiklapp on. Kas plastik kiiluga või ilma. Sealt on võimalus natukese madalal pöördel mootoril teravust juurde saada.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

Kasutaja avatar
Rene
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 29 Dets 2008, 16:06
Asukoht: Põlva

PostitusPostitas Rene » 25 Aug 2009, 11:59

aibast - räägi asjast lähemalt. Kui viitsid kirjuta mulle privaatsõnum / või kirjuta siia natukene pikemalt - et mida pean vaatama, mis peaksin tegema jne. Isa on automehhanik olnud ligi 20 aastat ( pole ta küll miskine tjuunimisega tegelenud aga kui räägin talle, et mida tegema peab, siis ta saab vabalt mind aidata ). Enda oskused ja kogemused on kesised.
http://www.kinnistuhaldus.ee Korteriühistute haldusteenuse terviklahendused (ka korteriühistute loomine) Põlvas ja Võrus.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist