1. leht 1-st

S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 02 Jaan 2023, 13:02
Postitas zinek
Tervist
2000a S80 2,5tid 103kW masinaga käivitumise probleem. Tegemist siis talvise anomaaliaga.
Kui temperatuurid sellised napid paar plusskraadi või miinused, siis hommikul autot käivitades laksab käima veerand pöördest.
Tablool kenasti sütib eelsoojendusest teade . Kui nüüd on mootor soojaks sõidetud ja jätta uto nt pooleks tunniks seisma,siis uuesti käivitades eelsoojenduse teavitust ei tule( mootor alles soe) ja käivitub auto kenasti, mitte küll veerand pöördest, kuid no ütleme nii, et pöördest . Kui sõitude vahe aga jääb sinna ajavahemikku 1,5 tundi-4 tundi ja mootor täiesti maha ei ole jahtunud,siis käivitumine väga halb. Eelsüüdet ta vist ei rakenda( vähemalt infokirja ei süti) ja tahab käiamist. Korraks justkui turtsatab alguses kohe ja siis vaja ca 10 seki starterit anda . Kui käima läheb, siis töötab kenasti . Normaalne see aga kusagilt otsast ei ole. Oskate ehk edasi aidata ? Eelsüüteküünlad on kontrollitud kõik, need toimivad .

Tänud ette

Urmas

Re: O: S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 02 Jaan 2023, 16:00
Postitas aix76
Tere lase süütenurk üle vaadadta tundub et natuke hiline. Kus kandis asute,pane asukoht ka ikka.

Re: O: S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 02 Jaan 2023, 16:10
Postitas zinek
Asukohaks mul Pärnu. Kas see süütenurga reguleerimine käib arvutiga või on vaja ka seal pumba rihma juurest midagi reguleerida ?

Re: O: S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 02 Jaan 2023, 20:31
Postitas kloox
Vag grupil oli tavaliselt mureks starteri suremine,st et enam ei andnud 250 rpm-i välja ja ega aju enne es tahtnud kütet anda pihustitele,kui pööre käes.Ei tea,kas volvodel ka sama häda oli selle mootoriga.Või pump hakkab hõredaks jääma.

Re: S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 03 Jaan 2023, 10:50
Postitas taavi
seal võib jah süütenurk olla paigast ära (arvutiga vaatad ja reguleerimine mehhaaniline), samuti starter nõrk või siis massiühendus kerega nõrk. Kui need asjad kõik korras, siis läheb poolest pöördest tööle. ahjaa, pump võib ilmselt ka vigane olla, aga sellega ise pole kokku puutunud.

Re: S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 03 Jaan 2023, 17:28
Postitas aix76
Millal muidu hammasrihm vahetatud on ja millal see probleem hakkas. Süütenurk vaadatakse arvutiga järgi ja vajadusel reguleeritakse paika.

Re: S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 05 Jaan 2023, 16:09
Postitas zinek
Hammasrihm vahetati kevadel, siis kui väntvõlli rihma seib saba andis. Arvutiga toona miskit ei kontrollitud, nibin nabin ilmselt mahtus kõik parameetritesse, kuna mootori tuld põlema ei löönud . Kui õigesti mäletan, siis eelmine aasta talvel ah oli sellega sama probleemi mingid korrad .

Re: S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 05 Jaan 2023, 18:45
Postitas aix76
Nii öelda peenhäälestus tehakse arvutiga sellel mootoril. Lase süütenurk üle vaadata ja reguleerida,siis peaks see mure kaduma.

Re: S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 10 Jaan 2023, 17:57
Postitas toinoo
Tere! Head jätkuvat aastat meile kõigile!
Omadest kogemustest. Esimene-Volvo oli V855 ja tingitult tol hetkel käibel olnud paanikast/draamast, sai Info A-s vahetatud rihmaratas ja... .Ilmselt jäeti tegemata järel "häälestus" (arvutiga ?), sest mootori "tundlikus" oli kadunud ja pärimistest ka miskit ei saanud=tulemusteta. Ehk olin liiga "heatahtliku" olemisega aga, mis olnud see olnud. Äkki isand Gljuk saab aidata, uuri... .
Lugupidamisega T.

Re: S80 2,5tid 103kW käivitumise teema

Postitatud: 10 Jaan 2023, 18:05
Postitas toinoo
Tere!
Parandan veidi- vahetati hammasrihm ja mootor on muidugi Audi 2,5 tdi disla.
Lugupidamisega T.